هشتگ های داغ :‌

با بهترین موس های گران قیمت گیمینگ موجود در بازار آشنا شوید

در چند سال اخیر با ورود گسترده محصولات مخصوص بازی به بازار کشور، دیگر مثل گذشته داشتن یک ماوس، کیبورد و یا یک هدست عالی دور از دسترس نیست. از آنجایی که تنوع این محصولات بسیار زیاد است تصمیم داریم تا در چند مطلب در شهر فافا بهترین محصولات را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب محصول مورد نظرتان، گزینش بهتری داشته باشید.

راهنمای عمومی

برای آن دسته از افرادی که تاکنون با موس‌های استاندارد سر و کار داشته‌اند، تشخیص تفاوت‌های یک موس گیمینگ با یک موس استاندارد کار سختی است. طراحی فیزیکی موس‌های گیمینگ عموما به گونه‌ای است که دست گرفتنشان راحت‌تر باشد. این محصولات همچنین دکمه‌های بیشتری نسبت به ماوس‌های معمولی دارند که آن‌ها را به گزینه‌ای ایده‌آل برای انجام اموری فراتر از گیم بدل خواهد کرد.

ماوس‌های گیمینگ غالبا سنسورهای به شدت حساسی را درون خود جای داده‌اند که سطح دقت آن‌ها را به میزان چشمگیری بالا می‌برند. به این ترتیب حتی اگر بخواهید با استفاده از آن‌ها صفحات گسترده را پر کنید یا با برنامه‌های واژه پرداز کار کنید، می‌توانید با بالاترین دقت روی حروف و سلول‌های مدنظرتان کلیک کنید و نیازی به انجام دوباره یا سه باره این کار نخواهید داشت. در بازی‌ها نیز به لطف این امر می‌توانید با دقت بالاتری به دشمنان خود شلیک نمایید و هدف‌گیری‌تان بهتر از سابق خواهد شد.

از دیگر قابلیت‌هایی که هنگام خرید این محصولات باید در نظر داشته باشید سوئیچ‌های DPI هستند که به شما امکان می‌دهند حساسیت ماوس را به دلخواه خود و به صورت آنی تغییر دهید. به لطف دکمه‌های قابل برنامه‌ریزی تعبیه شده روی این ماوس‌ها هم می‌توانید قابلیت تازه‌ای را برای آن‌ها تعریف نمایید. برای آشنایی بیشتر با مواردی که بایستی در هنگام خرید یک موس گیم به آن‌ها توجه داشت، می‌توانید به راهنمای خرید این محصول در شهر فافا مراجعه کنید.

البته در نظر داشته باشید که ماوس‌های بی‌سیم با وجود اینکه آزادی عمل مناسبی را برای کاربران فراهم ‌می‌کنند و در استفاده نسبت به ماوس‌های سیم‌دار راحت‌تر هستند، اما عاری از مشکل هم نیستند. یکی از این مشکلات تأخیرهای گاه و بیگاه در اجرای دستورات صادر شده از سوی کاربر است. درست است که پیشرفت فناوری باعث شده تا این تأخیرهای ناخواسته کمتر و کمتر شوند ولی با این حال هنوز هم شاهد بروز این مشکل در برخی از ماوس‌ها هستیم. مشکلاتی از قبیل تداخل فرکانسی و تأخیر در اجرای فرمان‌ها شاید برای کاربران عادی کم اهمیت باشند و به چشم نیایند اما برای بازیکنان حرفه‌ای بسیار مهم و غیر قابل چشم پوشی هستند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که عدم حضور یک محصول در این لیست، به معنی بدی و یا مشکل دار بودن آن نیست و دوم اینکه جایگاه قرار گیری هر ماوس نشان دهنده برتری بر دیگر موارد نیست و شماره‌ها صرفا برای ترتیب بخشیدن به لیست استفاده شده‌اند. ما در این لیست سعی کریم مدل‌هایی را انتخاب کنیم که اول از ارزش خرید بالایی برخوردار باشند و در ثانی در بازار داخلی کشور به راحتی قابل دسترس باشند.

موس بازی LOGITECH G502 PROTEUS CORE

این موس که به Proteus Core نیز معروف است، دارای 5 عدد وزنه 3.6 گرمی است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا بسته به نیاز خود وزن و تعادل موس را عوض کند. برای مثال در بازی‌های MMORPG گیمر ترجیح می‌دهد که موس خود را سبک کند تا بتواند به راحتی و مدت طولانی از موس استفاده کند و بر عکس آن در بازی‌های به سبک اکشن تیراندازی گیمر موس را سنگین می کند تا بتواند با تمرکز و دقت بیشتری تیراندازی کند.
شما برای دقت بسیار بالا در هنگام بازی کردن، به یک موس پد احتیاج دارید و Proteus Core به صورت پیش‌فرض با موس پدهای لاجیتک سازگاری و همخوانی کامل دارد؛ اما موس G502 بدون موس پد و روی تمامی سطوح بسیار دقیق کار می کند. زمانی که شما موس را بر روی سطحی قرار می‌دهید، سنسور موس شروع به آنالیز کردن آن سطح می کند و خود را با آن کاملا تنظیم می کند. نکته قابل توجه در این موس این است که شما با استفاده از یک کلید می‌توانید پروفایل ماکرو خود را به راحتی عوض کنید.Proteus Core به شما کمک می کند تا تبدیل به یک قدرت غیر قابل کنترل شوید. به شما این امکان را می‌دهد تا DPI موس را در 5 حالت از بین 200 تا 12000 تغییر دهید. در حالی که بالاترین میزان DPI در دیگر موس‌های گیمینگ حرفه‌ای بین 6 تا 8 است. سرعت و دقت بالا در اسکرول کردن نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این موس به شمار می‌رود.

موس بازی Rapoo V210

RAPOO V210 موس گیمینگ قدرتمندی است که در IFA 2015 توسط کمپانی Rapoo رونمایی شد. با خرید این موس، قدرتی شگفت‌انگیز را در مقابل قیمتی پایین و مقرون به صرفه تجربه خواهید کرد. طراحی این موس به‌گونه‌ای است که هنگام کار، کف دست و انگشتانتان کاملاً روی موس قرار می‌گیرد تا در کار طولانی شما را خسته نکند. دو دکمه Back/Forward در سمت چپ موس تعبیه‌شده تا در مرورگرها یا سایر نرم‌افزارها برای رفتن به صفحه بعد یا قبل بدون جابجایی نشانگر موس، بتوانید با فشردن دکمه‌های زیر دستتان راحت بین صفحات جابجا شوید. وجود دکمه DPI روی موس Rapoo V210 به شما این امکان را می‌دهد که درست در هر لحظه‌ای که به دقت و یا سرعت حرکت نیاز داشتید dpi را کم و یا زیاد کنید و کنترل دقیقی روی عملکرد مورد نیازتان داشته باشید. مثلاً در بازی هر وقت نیاز بود دقت موستان را تا 3000 dpi بالا ببرید و درست در هدف شلیک کنید و یا میزان dpi تان را به 500 dpi کاهش دهید تا سرعت حرکت نشانگر را در کارهای عادی افزایش دهید و یا در طراحی‌های گرافیکی دقت dpi موستان را بالا ببرید و حرفه‌ای‌تر و با قدرت عمل بالایی جزییات طرح را طراحی کنید.

موس بازی Logitech G602

موس G602 ساخت کمپانی لاجیتک می‌باشد. این ماوس که از تکنولوژی بی‌سیم بهره می‌برد دارای دو عدد باتری پرقدرت است که می‌توانند تا 250 ساعت بازی و استفاده مداوم را پشتیبانی کنند.G602 برای دستیابی به مدت زمان حیرت‌انگیز عملکرد 250 ساعته، آن هم تنها با استفاده مداوم از دو باتری استاندارد AA وعده داده شده است. همچنین این ماوس می‌تواند به منظور کاهش وزن، تنها با یک باتری کار کند، اما به همان اندازه نیز زمان شارژ دهی هم کاهش می‌یابد.

همچنین به منظور حمل آسان‌تر، این ماوس دارای قابلیت جمع شدن به درون بدنه‌ی خود نیز می‌باشد. ماوس لاجیتک G602 از دستگیره‌های ضد لغزش و میکرو سوئیچ‌های مکانیکی با طول عمر ارزیابی‌شده‌ ۲۰ میلیون کلیک بهره می‌برد. دستورهای مکرر بازی‌ها می‌توانند به 11 دکمه کنترل قابل برنامه‌ریزی این ماوس از طریق نرم‌افزار لاجیتک اختصاص داده شوند.

موس بازی Razer Naga Epic

موس NAGA EPIC محصول شرکت ریزر یکی از بهترین موس‌های مخصوص گیم می‌باشد و در بسیاری از مسابقات بین‌المللی گیم از این نوع موس استفاده می‌شود. زمان پاسخ‌گویی این موس در حد یک میلی ثانیه بوده و در ضمن قابلیت استفاده باسیم و بدون سیم را دارد. موس گران قیمت RAZER می‌تواند حدود 72 ساعت در صورت کارکرد معمولی و 12 ساعت به طور مداوم بدون نیاز به سیم، کار کرده و دارای سه پنل مختلف برای تنظیم حالت ارگونومیک، 17 دکمه برای برنامه‌ریزی و دارای یک پایه شارژ موس است.

موس بازی Asus ROG Gladius

این ماوس برای انجام بازی‌های رایانه‌ای طراحی شده است به همین دلیل می‌تواند به‌خوبی امکاناتی را که حین انجام بازی‌ رایانه‌ای برای گیمر نیاز است را به او ارائه کند. تعداد کلیدهای ماوس ROG Gladius II هفت عدد است. از این تعداد کلید سه عدد برای انجام فعالیت‌های معمولی است. شرکت ایسوس در قسمت کناری این ماوس کلیدهایی را برای انجام Back/Forward تعبیه کرده است تا به کمک آن‌ها بتوان فعالیت‌های کامپیوتری را با سرعت بیشتری انجام داد. ماوس ایسوس مدل ROG Gladius II به نشان‌گرهای LED تجهیز شده تا هنگام انجام بازی بتوان حس بهتری را از ماوس دریافت کرد. در جعبه‌ی ROG Gladius II یک کابل 2 متری و یک کابل 1 متری به چشم می‌خورد. این کابل‌ها با توجه به محل مورد استفاده می‌توانند مکان مخصوص خودشان را داشته باشند. از فاکتورهای بسیار مهم هنگام انتخاب یک ماوس میزان دقت در آن است که هر چه عدد بیشتری باشد، اشاره‌گر ماوس با سرعت بیشتری قابل انتقال از قسمتی به قسمت دیگر خواهد بود.

موس بازی Razer Naga Hex V2

این ماوس از ده کلید بهره می‌برد که هفت کلید آن قابل برنامه‌ریزی است. حسگر این ماوس مخصوص بازی از نوع اپتیکال است که از دقت بسیار بالای 16000DPI بهره می‌برد. Naga Hex V2 از کابل و رابط USB به کامپیوتر متصل می‌شود و با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج سازگاری دارد. شرکت ریزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات مخصوص بازی است که انتخاب اول بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به شمار می‌آید. کیفیت و قیمت مناسب محصولات این شرکت از دلایل شهرت آن است. انرژی Naga Hex V2 از طریق پورت USB کامپیوتر تامین می‌شود. وزن Naga Hex V2 برابر با 135 گرم است که برای یک ماوس مخصوص بازی بسیار مناسب است.

موس گیمینگ STEELSERISE KINZU V3

این ماوس از هفت کلید کاربردی قابل برنامه‌ریزی بهره‌ می‌برد. حسگر این ماوس مخصوص بازی از نوع اپتیکال است که از دقت بسیار بالای 8200DPI بهره می‌برد. موس بازی KINZU V3 از طریق رابط بلوتوث نسخه 4 دانگل مخصوص به کامپیوتر متصل می‌شود و با تمامی سیستم‌عامل‌های رایج سازگاری دارد. شرکت ریزر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تجهیزات مخصوص بازی است که انتخاب اول بسیاری از گیمرهای حرفه‌ای به شمار می‌آید. کیفیت و قیمت مناسب محصولات این شرکت از دلایل شهرت آن است. انرژی KINZU V3 از طریق دو عدد باتری قلمی سایز AA تامین می‌شود و وضعیت باتری از طریق نشانگر تعبیه شده بر روی ماوس قابل مشاهده است. در صورت اتمام باتری هم می‌توان از طریق کابل از ماوس استفاده کرد.

موس بازی Corsair M65 PRO

حسگر نوري 12000 DPI با رده گيمينگ PMW3360 براي حركت پيكسل به پيكسل ماوس طراحي شده كه تقریباً بر روي هر نوع سطحي عملكرد فوق‌العاده‌ای را به نمايش مي‌گذارد. فرم آلومينيومي یکپارچه توپر و طراحي خاص، راز سبكي و استحكام بدنه ماوس و حركت دقيق آن است. سه ناحيه تنظيم جهت توزيع وزن و دست‌يابي به تعليق مناسب، تعبيه شده تا بهره‌گيري از M65 PRO RGB همان احساسي را كه مي‌خواهيد به شما منتقل كند. همچنين پدهاي لغزنده، سطح سايش ناچيز و سطح اصطكاك پايين را ممكن ساخته تا جابجایی چابك و دقيق را با كمترين تلاش ميسر سازد.

گردآوری شده شهر فافا

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش