هشتگ های داغ :‌

پایان مسابقات شطرنج جام مروارید

مسابقات شطرنج جام مروارید که با حمایت فروشگاه اینترنتی شهر فافا برگزار شده بود، به پایان رسید. این مسابقات از تاریخ 1402/02/15 الی 1402/03/15 در جزیره خارک با حضور 10 بازیکن و در 9 دور با هدف حمایت از ورزش شطرنج و رشد استعدادها در این حوزه برگزار گردید.

حاج غلامرضا تمیس؛ مدیریت فروشگاه شهر فافا در این باره اظهار داشت: همکاری بین شهر فافا و جام مروارید باعث افزایش آگاهی عمومی درباره شطرنج و جذب علاقه‌مندان به این رشته استراتژیک شده است.

وی افزود: بازی شطرنج، یکی از بازی‌های فکری و استراتژیک است که به عنوان یکی از قدیمی ترین بازی ها شناخته می شود و در طول تاریخ بر توسعه فکری و اجتماعی افراد تأثیر مثبت گذاشته است. جوانانی که بازی شطرنج می‌کنند بر سلامت جامعه اثر گذارند.

ایشان همچنان اضافه کردند: این بازی می‌تواند مهارت‌هایی مانند تمرکز، خلاقیت، تصمیم‌گیری، تحلیل و برنامه‌ریزی را تقویت کند. این مهارت‌ها نه تنها برای بازی شطرنج، بلکه در زندگی روزمره نیز بسیار ارزشمند هستند.

به دلیل پیچیدگی و چالش‌های بازی شطرنج، افرادی که این بازی را با تلاش و تمرین می‌آموزند، احساس بالاتری از اعتماد به نفس و اطمینان به خود خواهند داشت. این اعتماد به نفس می‌تواند در سایر جنبه‌های زندگی آنها تأثیر گذاشته و باعث پیشرفت شخصی و اجتماعی آن ها شود.

مسابقات شطرنج جام مروارید

وی همچنان ادامه داد:

در بازی شطرنج، بازیکنان برای برنده شدن نیاز به حل مسائل و یافتن راه‌حل‌های مناسب دارند. این تمرین مسائل، می‌تواند شهود محلی و گسترده‌تر برای حل مشکلات روزمره را فراهم کند و به جامعه افرادی با توانمندی‌های مسئله‌گری و حل مشکلات اضافه کند.

بازی شطرنج به عنوان یک فعالیت اجتماعی می‌تواند به تعاملات افراد در جامعه کمک کند. این بازی 2 نفره است و نیاز به مذاکره، همکاری و احترام به حریف دارد. این ارتباطات می‌توانند رفتارهای اجتماعی فرد را بهبود بخشند و به ایجاد همبستگی و تعامل بیشتر در جامعه کمک کنند.

 

 

 

مسابقات شطرنج شهر فافا

 

ایشان خاطر نشان کردند که:

انگیزه جوانان برای شرکت در فعالیت‌های فکری مانند بازی شطرنج می‌تواند باعث کاهش استرس و اضطراب شود. بازی شطرنج، به عنوان یک فعالیت آرام و معنوی، می‌تواند به فرار از فشارها و مشغولیت‌های روزمره کمک کند.

او در پایان اشاره داشت: در نهایت، می‌توان گفت که تأثیر بازی شطرنج بر جامعه به خاطر توانمندی‌ها و مهارت‌هایی که این بازی به جوانان منتقل می‌کند، بسیار مثبت و قابل توجه است. از این رو، ترویج این فعالیت مفید و فکری در جامعه می‌تواند به سود همه‌ی افراد و جوامع باشد.

 

 

مسابقات شطرنج جام مروارید شهر فافا در خارک

 

با اتمام مسابقات شطرنج جام مروارید، مراسم رونمایی از کاپ برگزار شد. این مراسم با حضور جانشین مجتمع پتروشیمی، رییس اداره ورزش و جوانان، سرپرست امور ورزش شرکت فلات قاره، مدیران مدرسه شطرنج مروارید و بازیکنان به پایان رسید. همچنین، در تاریخ 1402/03/31 قرعه‌کشی در سالن همایش شرکت پتروشیمی خارک با حضور بازیکنان، کادر اجرایی و مهمانان ویژه برگزار شد؛ در این مراسم علاوه بر برندگان از سایر کادر اجرایی نیز تجلیل شد.

مسابقات جام مروارید به عنوان یکی از برجسته‌ترین رویدادهای شطرنج کشور، نقش مهمی در ترویج ورزش شطرنج و رشد استعدادها در این زمینه داشته است. به همین علت این سری مسابقات در تقویم ورزشی شرکت نفت فلات قاره، شرکت پتروشیمی خارک و فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ثبت گردید.


مسابقه شطرنج شهر فافا شیراز

شهر فافا برای حمایت از مسابقه شطرنج و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان در یک عمل انسان‌ دوستانه و در راستای فرهنگ‌سازی فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در میان جوانان، تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای برای بازیکنان و شرکت‌کنندگان در این مسابقه ارائه داد؛ همچنین خدماتی مانند: مشاوره تخصصی درباره مشخصات فنی محصولات، مقایسه‌ی انواع مختلف لوازم، نکات خرید هوشمندانه و راهنمایی‌ استفاده بهینه از محصولات را به صورت رایگان در اختیار آنها نیز قرار می دهد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش