هشتگ های داغ :‌

معرفی بهترین بازی‌های Xbox One X، قدرتمندترین کنسول بازی جهان (قسمت دوم)

صاحبان قدرتمندترین کنسول بازی حال حاضر در بازار یعنی Xbox One X مایکروسافت قطعا دوست دارند که از تمام قدرت این دستگاه استفاده کنند تا بتوانند بازی‌ها را با کیفیت چشمگیر 4K تجربه کنند. کار مایکروسافت و استودیوهای بازی‌ساز در امر بهینه‎سازی بازی‌های مهم و شناخته شده با کنسول اکس‌باکس وان اکس رضایت بخش بوده است و بیش از 1500 عنوان برای این کنسول بهینه شده‌اند. قیمت بازی‌های کنسول‌های بازی چندان کم نیست به همین دلیل کنسول گیمرها باید بهترین‌ها را انتخاب و بازی کنند. روز گذشته قسمت اول این مطلب را در شهر فافا مطالعه کردید که در آن 10 بازی برتر بهینه شده برای Xbox One X را به شما معرفی کردیم. امروز با قسمت دوم و پایانی این مطلب همراه ما باشید تا تعدادی دیگر از برترین بازی‌ها برای کنسول قدرتمند و جذاب مایکروسافت را با هم مرور کنیم.

Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb Raider

از زمان اولین انتشار بازی بسیار محبوب Rise of the Tomb Raider بیش از دو سال میگذرد اما این عنوان از نظر گرافیکی حتی از بسیاری از بازی‌های جدید نیز سرتر است. ضمن اینکه گیم پلی فوق العاده جذاب و سرگرم کننده‌ی این عنوان را نباید نادیده گرفت. محبوبیت این بازی نزد گیمرها باعث شده تا طراحان این بازی نسخه‌ای جدید از آن را که با کنسول Xbox One X بهینه شده عرضه کنند تا گیمرها بتوانند دنیای دیدنی لارا کرافت را با رزولوشن 4K تجربه کنند. نسخه‌ی نهایی این بازی از سه حالت گرافیکی پشتیبانی میکند. در صورتی که نیازمند فریم بالا هستید میتوانید رزولوشن فول اچ‌دی را به همراه بافت‌های بهبود یافته انتخاب کنید که در این حالت رزولوشن با تکنیک آپ‌اسکیل به 4K افزایش پیدا میکند. این حالت نسبت به دو حالت دیگر از لحاظ گرافیکی ضعیف‌تر است اما فریم‌ریت پایدار 60fps را تضمین میکند. حالت دوم Native 4K نام دارد که در آن پیکسل‌ها در کیفیت 4K پردازش میشوند که باعث میشود وضوح تصویر به شکل چشمگیری نسبت به حالت قبلی افزایش داشته باشد. افزایش گرافیک افت فریم ‌یت را در پی دارد و در این حالت، این بازی با نرخ 30 فریم بر ثانیه اجرا میشود. در حالت سوم که بهترین حالت گرافیکی است، کیفیت 4K را به شکلی غنی شده تجربه خواهید کرد. آپ‌اسکیل در این حالت به شکل پیشرفته‌تری انجام میشود و باعث میشود محیط بازی بسیار زیباتر به نظر برسد. هر سه حالت ذکر شده از فناوری HDR بهره‌مند هستند تا محیط‌های روشن را به شکلی منحصر به فرد تجربه کنید و رنگ‌ها نیز گرم‌تر و چشم نوازتر نمایش داده شوند. تجربه‌ی عنوان هیجان انگیزی همچون Rise of the Tomb Raider در قالب شخصیت دوست داشتنی مانند لارا در کیفیت 4K قطعا لذت فراوانی را به دنبال دارد.

Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of War

بازی‌های سبک نقش آفرینی جایگاه ویژه‌ای نزد گیمرها دارند چرا که گیمرها به عمیق‌ترین شکل در این بازی‌ها غرق میشود و کاملا خود را در دنیای بازی و شخصیت آن تصور میکند و به نوعی با آن بازی زندگی میکنند. Middle-earth: Shadow of War نیز از همین دسته از بازی‌ها هست که کیفیت گرافیکی بسیار بالایی دارد و با بهینه شدن برای قدرتمندترین کنسول جهان، این سطح کیفیت بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. سازندگان بازی برای نسخه‌ی مخصوص Xbox One X این عنوان دو حالت گرافیکی را در نظر گرفته اند که در یک حالت تمرکز بر روی رزولوشن و در دیگری تمرکز بر روی کیفیت اجرای بازی است. در حالت اول که رزولوشن در اولویت است، بازی تمام سعی خود را میکند که تا حد ممکن به رزولوشن 4K نزدیک شود اما در حالت دوم، بهینه‌سازی‌ها شکل گسترده‌تری به خود خواهند گرفت در حالی که خبری از حرکت مشابه حالت اول در آن نیست. در حالت دوم بافت‌های بازی عمیق‌تر میشوند و جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته میشوند و علاوه بر این در این حالت سایه‌ها شکلی طبیعی‌تر به خود خواهند گرفت و نورپردازی دنیای بازی نیز بهبود پیدا خواهد کرد. هر دو حالت گرافیکی این بازی از فناوری HDR برای جذاب‌تر کردن محیط بازی استفاده میکنند. نرخ فریم در این بازی بر روی 30fps قفل شده است. صحنه‌های اکشن این بازی در رزولوشن 4K بسیار چشم‌نواز به نظر میرسند.

FIFA 18

FIFA 18

بعد از بازی‌های اکشن و نقش آفرینی حالا نوبت یکی از بهترین شبیه سازهای کامپیوتری رشته ی ورزشی فوتبال است که از جمله عناوین بزرگی است که با کنسول جدید مایکروسافت سازگار شده است و از قدرت چشمگیر این کنسول برای ارائه‌ی کیفیت بهتر استفاده میکند. فیفا 18 واقعی‌تر از تمام نسخه‌های پیشین این بازی است و گیم با پلی بسیار طبیعی و جذاب همراه شده است. این عنوان محبوب در کنسول Xbox One X در رزولوشن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه اجرا میشود و با پشتیبانی از فناوری HDR، طبیعی‌ترین محیط فوتبالی را برای شما به نمایش میگذارد. در این رزولوشن بالا، بافت‌های بازی عمق بسیار خوبی دارند و فناوری HDR نیز باعث شده رنگ‌ها در عین طبیعی بودن، چشم‌نواز باشند و نورپردازی و سایه‌ها به بهترین شکل ممکن نمایش داده شوند.

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

پانزدهمین نسخه از بازی محبوب فاینال فانتزی که زمان انتشار اولیه‌ی آن در سال 2016 بود که این بازی در اختیار دارندگان دو کنسول پلی استیشن و اکس‌باکس قرار گرفت. سطح گرافیکی بازی به شدت بالاست و از جمله بازی‌های گرافیکی بسیار سنگین محسوب میشود. توسعه دهندگان بازی برای تجربه‌ی هر چه بهتر این بازی روی کنسول جدید مایکروسافت، آن را بروزرسانی کرده‌اند تا این بازی خوش ساخت با کیفیت فوق العاده‌ی 4K بر روی Xbox One X اجرا شود. با بهره‌گیری از فناوری HDR، رنج داینمیک گسترده‌ای را در محیط این بازی بر روی کنسول قدرتمند مایکروسافت شاهد هستیم که به لذت هر چه بیشتر این عنوان میافزاید.

Halo 5: Guardians

Halo 5: Guardians

یک عنوان انحصاری ناب دیگر که طرفداران اکس‌باکس کاملا با آن آشنایی دارند. این بازی در سال 2015 برای کاربران اکس‌باکس عرضه شد که حالا با دریافت یک پچ جدید، با کنسول جدید مایکروسافت سازگار شده است تا کیفیتی فراتر از حد تصور را به ارمغان بیاورد. نسخه ی بروزرسانی شده‌ی این بازی نیز مانند نسخه‌ی ابتدایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی اکس‌باکس وان اکس اجرا میشود در حالی که در نسخه‌ی جدید، پشتیبانی از رزولوشن 4K به این بازی اضافه شده است. شوربختانه به واسطه‌ی نسبتا قدیمی بودن بازی، خبری از اضافه شدن پشتیبانی از فناوری HDR به آن نیست و فقط از ویژگی اجرا در رزولوشن 4K بهره‌مند شده است. با این حال همین رزولوشن در کنار نرخ فریم عالی 60fps برای اجرای لذت بخش‌تر این بازی زیبا کفایت میکند و قطعا کاربران وان اکس از آن لذت خواهند برد.

Madden NFL 18

Madden NFL 18

الکترونیک آرتس که متخصص توسعه‌ی بازی‌های ورزشی است علاوه بر سری بازی‌های فیفا، بازی های ورزشی دیگری را نیز میسازد که Madden NFL 18 که یک شبیه‌ساز فوتبال آمریکایی است از جمله بازی‌های محبوب این استودیو محسوب میشود. جدیدترین نسخه‌ی این بازی درست مانند فیفا 18 از موتور فراست‌بایت بهره میبرد که تاثیر آن بر روی گیم پلی بازی بسیار محسوس است. سازنده‌ی بازی این عنوان را برای PS4 Pro بهینه کرده است اما هنوز پچ این بازی برای Xbox One X منتشر نشده است در حالی که امسال این اتفاق خواهد افتاد تا این بازی جذاب نیز بر روی کنسول جدید مایکروسافت با کیفیت 4K اجرا شود. علاوه بر این، این عنوان قطعا از فناوری HDR نیز برای نمایش هر چه زیباتر رنگ‌ها برخوردار خواهد بود. از آنجا که هنوز نسخه‌ی بروزرسانی شده‌ی این بازی منتشر شده نمیتوانیم از میزان فریم این بازی سخن بگوئیم اما انتظار میرود Madden NFL 18 نیز همچون فیفا با نرخ 60 فریم بر ثانیه بر روی اکس‌باکس وان اکس اجرا شود و این شامل تمام صحنه‌ها از جمله صحنه‌های آهسته نیز خواهد بود. این در حالیست که فریم صحنه‌های آهسته‌ی این بازی در PS4 Pro به 30fps کاهش پیدا میکند.

Mincraft

Minecraft

ماینکرفت از آن دسته از بازی‌هایی است که نیازی به معرفی ندارد و دنیای رنگارنگ بسیار زیبای این بازی برای اغلب گیمرها شناخته شده است. حالا با عرضه‌ی نسخه‌ی بهبود یافته‌ی این بازی برای Xbox One X، دنیای ساده‌ی ماینکرفت نیز زیباتر از گذشته شده است. به واسطه‌ی پشتیبانی از HDR، نورپردازی‌ها در این بازی بر روی کنسول مایکروسافت به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است و با اجرا با سرعت 60 فریم بر ثانیه‌ای، هیچ کندی و لگی را در محیط بازی تجربه نخواهید کرد.

Quantum Break

Quantum Break

کوانتوم بریک یکی از بهترین بازی‌هایی بود که سال 2016 در سبک تیراندازی سوم شخص برای پلتفرم ویندوز و اکس‌باکس وان منتشر شد. این بازی گرافیکی و پر حجم با دریافت یک پچ بسیار حجیم 178 گیگابایتی برای اکس‌باکس وان اکس بهینه شده است که به واسطه‌ی آن، اجرای این بازی در رزولوشن واقعی 1440p که با آپ‌اسکیل به رزولوشن 4k ارتفا میکند ممکن میشود. رزولوشن بازی در تنظیمات آن 2160p نمایش داده میشود در حالی رزولوشن واقعی همان 1440p است. جدا از رزولوشن، تکسچرهای بازی نیز بهبود پیدا کرده‌اند و عمق تصاویر در Xbox One X به مراتب بیشتر Xbox One است. این عنوان نیز از فناوری HDR بر روی کنسول قدرتمند مایکروسافت بهره مند شده تا کیفیت گرافیکی بازی به بهترین سطح خود برسد.

Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein II: The New Colossus، عنوان فوق العاده زیبایی که سال گذشته منتشر شد و توانست نقدهای مثبت و امتیازات بالایی را دریافت کند به زودی پچ سازگاری با قدرتمندترین کنسول جهان را نیز دریافت خواهد کرد. این بازی در حال حاضر بر روی کنسول‌ها روی رزولوشن فول اچ‌دی و فریم‌ریت 60fps اجرا میشود که بعد از بروزرسانی، در حالی که فریم تغییری نخواهد کرد، امکان تجربه‌ی این عنوان جذاب در رزولوشن چشمگیر 4K مهیا میشود. ضمن اینکه انتظار میرود این عنوان از HDR نیز پشتیبانی کند تا تجربه‌ی منحصر به فردتری را برای گیمرها رقم بزند.

Crackdown 3

Crackdown 3

یکی از عناوین انحصاری در حال توسعه برای اکس‌باکس، عنوان Crackdown 3 است که انتظار میرفت پیش از عرضه‌ی اکس‌باکس وان واکس منتشر شود اما عرضه‌ی آن به بهار 2018 موکول شد تا از پشتیبانی کامل از ویژگی های بارز وان اکس اطمینان حاصل شود. بدین ترتیب این بازی از رزولوشن 4K در فریم ریت 60fps، فناوری HDR و صدای Dolby Atmos پشتیبانی خواهد کرد.

Sea of Thieves

Sea of Thieves

“دزدان دریایی” یکی از عناوینی است که در سال میلادی جاری برای اکس‌باکس وان اکس منتشر خواهد شد و مایکروسافت نیز برای عرضه‌ی این بازی برای کنسول جدیدش کاملا هیجان زده است. این بازی در سبک MMO یا بازی آنلاین چند نفره‌ی گسترده توسعه داده شده و دارای گرافیک هنری بسیار چشم نوازی است. این عنوان نیز قطعا با رزولوشن 4K و با بهره‌گیری از فناوری HDR بر روی Xbox One X به اجرا خواهد درآمد.

Anthem

Anthem

یک عنوان بزرگ مولتی پلتفرم دیگر که امسال در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت. سازگاری این بازی و استفاده‌ی آن از قابلیت های کنسول وان اکس مایکروسافت تائید شده است. این بازی که در سبک علمی تخیلی خواهد بود در این کنسول در رزولوشن 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد و HDR نیز به بهبود گرافیکی هر چه بیشتر این بازی کمک خواهد کرد.

Doom

Doom

بتزدا در سال 2016 نسخه ای جدید از عنوان خاطره برانگیز Doom را منتشر کرد که طبق انتظار توانست موفقیت دیگری را برای این عنوان تاثیرگذار در صنعت بازی‌های ویدئویی به ثبت برساند. محبوبیت این عنوان آنقدر بود که بتزدا تصمیم گرفت آن را برای اکس باکس وان اکس نیز بهینه‌سازی کند و این عنوان زیبا به زودی برای این کنسول منتشر خواهد شد. مطمئنا این بازی در وضوح تصویر 4K با فریم ریت 60fps لذت فراوانی را برای دوستداران Doom به دنبال خواهد داشت.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش