هشتگ های داغ :‌

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

شرکت ایسوس یکی از بزرگ‌ترین و پرطرف‌دارترین برندها در زمینه تولید لپ‌تاپ است که محصولات باکیفیتی را در سری‌های مختلف طراحی و تولید می‌کند تا به نیازها و خواسته‌های کاربران خود پاسخ دهد. از مخاطبین هدف ایسوس می‌توان به گرافیست‌ها و طراحان گرافیکی، گیمرها و کاربران اداری اشاره کرد. این شرکت توانسته با تولید لپ‌تاپ‌های مناسب برای کارهای گرافیکی، نظر بسیاری از تولیدکننده‌های محتوا و گرافیست‌ها را به خود جلب کند. در این مقاله با بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی آشنا خواهید شد، پس در ادامه با ما همراه شوید.

خرید لپ‌تاپی باکیفیت و قدرتمند می‌تواند کمک بسیار زیادی به طراحان کند تا به‌وسیله ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این لپ‌تاپ‌ها، آثار خود را خلق کنند. بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی از امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار هستند تا به طور کامل خواسته‌های یک طراح و گرافیست را پوشش دهند. این موضوع در حالی است که با نگاه‌کردن به لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی با محصولات مختلف و زیادی روبه‌رو خواهید شد، چرا که که این لپ‌تاپ‌ها با درنظرگرفتن کاربری‌های مختلف حوزه گرافیک، طراحی و به بازار عرضه می‌شوند. این موضوع می‌تواند انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب برای کاربر را مشکل کند.

در این مقاله، بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی را معرفی می‌کنیم تا بدون سردرگمی، محصولی مناسب با نیازتان را تهیه نمایید. بهتر است قبل از معرفی بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی، با مشخصه‌های مهم این نوع لپ‌تاپ ها آشنا شوید.

[spacing size=”12″]
بهترین لپ تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی

 

مشخصه‌های مهم لپ تاپ مناسب طراحی و کارهای گرافیکی

لپ‌تاپ‌ها مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متفاوتی دارند که باید هنگام خرید به آنها توجه نمایید. این موضوع در حالی است که باتوجه‌به نوع کاربری، اهمیت بعضی از آنها بیشتر یا کمتر خواهد شد. مشخصه‌های مهم لپ‌تاپ‌های مناسب طراحی و کارهای گرافیکی شامل صفحه‌نمایش، پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، حافظه ذخیره‌سازی و رم است. در خرید لپ‌تاپ ایسوس برای کارهای گرافیکی باید به این مشخصه‌ها توجه ویژه داشته باشید. با درنظرگرفتن این موارد، می‌توانید لپ‌تاپی مناسب برای طراحی و کارهای گرافیکی انتخاب و تهیه نمایید.

توجه داشته باشید که یک لپ‌تاپ گران‌قیمت، صرفاً بهترین گزینه برای انجام کارهای گرافیکی نخواهد بود. در ادامه با نحوه بررسی این فاکتور ها در زمان خرید یک لپ تاپ گرافیکی مطلوب، آشنا خواهیم شد.

 

صفحه نمایش مناسب کارهای گرافیکی

اولین و مهم‌ترین معیار خرید لپ‌تاپ برای کارهای گرافیکی، صفحه‌نمایش آن است. ازآنجایی‌که تولید آثار گرافیکی رابطه مستقیمی با کیفیت صفحه نمایش دارند، توصیه می‌شود از بهترین نمایشگری که توانایی خرید آن را دارید، استفاده نمایید. صفحه نمایش، پارامترهای مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها برای انجام کارهای گرافیکی می‌توان به‌اندازه صفحه نمایش، رزولوشن و دقت رنگ اشاره کرد.

تعداد قابل توجهی از نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی، دارای منوها و ابزارهای بسیار زیادی می‌باشند و استفاده از صفحه نمایش کوچک می‌تواند منوها را دست‌وپاگیر کند. لپ‌تاپ‌های 13 اینچی بسیار کوچک هستند و فضای کاری کمی در اختیار طراح قرار می‌دهند و به همین دلیل کمتر شاهد استفاده از این اندازه صفحه نمایش در لپ‌تاپ‌های گرافیکی هستیم. لپ‌تاپ‌های 15 اینچ به بالا، گزینه بسیار مناسبی برای طراحی و کارهای گرافیکی بوده و فضای کاری مناسبی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

رزولوشن یکی دیگر از فاکتورهای مهم در زمان انتخاب یک صفحه‌نمایش باکیفیت است. بیشتر بودن این مشخصه به معنی کیفیت بهتر تصویر و در نتیجه کاربردی‌تر بودن آن برای یک کاربر طراح و گرافیست می‌باشد. هرچقدر میزان رزولوشن صفحه نمایش بیشتر باشد، نمایشگر قادر به نمایش جزئیات بیشتری از تصاویر خواهد بود. حداقل رزولوشن پیشنهادی برای لپ‌تاپ مناسب طراحی، رزولوشن 1920×1080 یا همان Full HD است که به‌عنوان یک نمایشگر استاندارد شناخته می‌شود.

[spacing size=”12″]
بهترین لپ تاپ ایسوس برای انجام رندر و کارهای گرافیکی

 

دقت رنگ بالا یکی دیگر از ویژگی‌های مهم برای صفحه نمایش لپ‌تاپ‌های مناسب کارهای گرافیکی است. دقت رنگ بالا به گرافیست اجازه می‌دهد رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت مشاهده کرده و اختلاف آن در زمان چاپ یا استفاده در نمایشگرهای دیگر کاهش یابد. مطمئن شوید که نمایشگر لپ‌تاپ انتخابی از درصد بالایی از فضاهای رنگی مختلف همچون DCI-P3 یا Adobe RGB پشتیبانی می‌کند. Delta E یکی دیگر از مشخصه‌هایی است که دقت رنگ صفحه نمایش را نشان می‌دهد.

Delta E نشان‌دهنده میزان تفاوت رنگ نمایش داده شده در مانیتور با میزان دقیق رنگ در واقعیت است و هرچقدر مقدار آن کمتر باشد، دقت رنگ صفحه نمایش بیشتر خواهد بود. اگر میزان و نحوه نمایش رنگ در نمایشگر کیفیت مطلوبی نداشته باشد، باعث می‌شود تا در زمان نمایش طرح روی یک نمایشگر دیگر یا پرینت آن، رنگ‌ها فاصله زیادی با آنچه که در لپ‌تاپ مشاهده می‌کنید، داشته باشند.

اگر می‌خواهید لپ‌تاپی باکیفیت از برند ایسوس را برای انجام کارهای گرافیکی خریداری کنید، باید به معیارهایی که تا به اینجا توضیح دادیم، توجه نمایید تا بتوانید یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی را باتوجه‌به نیاز خود تهیه کنید. به طور کلی لپ‌تاپ‌های سری Pro Art و Zenbook می‌توانند انتخاب مناسبی برای انجام کارهای گرافیکی باشند. ایسوس در این دو سری لپ‌تاپ، از نمایشگرهایی باکیفیت بسیار بالا و تولید رنگ دقیق استفاده می‌کند، ازاین‌رو تمامی لپ‌تاپ‌های موجود در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی جزئی از این دو خانواده هستند.

 

بهترین سی پی یو لپ تاپ برای طراحی گرافیکی

پردازنده مرکزی یا سی‌پی‌یو (CPU)، نقش مغز اصلی لپ تاپ شما را ایفا می کند و به همین خاطر، یکی از قطعه‌های مهم و پر اهمیت سیستم به شمار می‌رود. برای اینکه کارهای گرافیکی را انجام دهید، به پردازنده‌ای سریع و قدرتمند احتیاج دارید تا بتواند پردازش‌های سنگین و پیچیده را با سرعتی مناسب انجام دهد. از نظر فنی هرچقدر تعداد هسته‌های سی‌پی‌یو و قدرت پردازش آن‌ها بیشتر باشد، داده‌ها با سرعت بالاتری پردازش می‌شوند. البته تمامی پردازش های مرتبط با کارهای گرافیکی بر عهده سی‌پی‌یو نیست و کارت گرافیک نیز بخش زیادی از این پردازش ها را بر عهده خواهد داشت که در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت.

به‌طورکلی برای طراحی گرافیکی، پردازنده‌های شش هسته‌ای و بالاتر می‌توانند انتخاب مطلوبی برای شما باشند. لپ‌تاپ‌های ایسوس مناسب طراحی، به سی پی یوهای قدرتمندی مجهز شده‌اند تا در سریع‌ترین زمان ممکن، پردازش‌ها را انجام دهند. به علت قدرت پردازش بالاتر و ساختار پیچیده سیستم خنک‌کننده در این سری محصولات، قیمت نسبت به لپ تاپ های مشابه، بیشتر خواهد بود و بهترین لپ‌تاپ ایسوس برای انجام کارهای گرافیکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و برای خرید آن باید کمی سر کیسه را شل کنید.

 

پردازنده گرافیکی مناسب طراحی

همان‌طور که اشاره کردیم، علاوه بر اهمیت قدرت پردازش سی‌پی‌یو، قدرت و سرعت پردازش اطلاعات توسط کارت گرافیک نیز اهمیت زیادی دارد. به همین علت بهتر است لپ‌تاپی با پردازنده گرافیکی مناسب را برای خرید انتخاب کنید. پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ به دو صورت مجتمع و مجزا تولید می‌شوند. پردازنده گرافیکی مجتمع، درون پردازنده مرکزی تعبیه شده و مدل‌های جدید آن، به‌قدری بهبود یافته‌اند که توانایی اجرای اکثر نرم‌افزارهای گرافیکی را دارند. این در حالی است که قدرت پردازش آنها محدود بوده و نمی‌توان انتظار بالایی خصوصاً در زمینه رندرینگ و یا تدوین مولتی مدیا از آنها داشت.

اگر می‌خواهید کارهایی همچون طراحی سه‌بعدی یا طراحی‌ گرافیکی پیچیده انجام دهید، خرید لپ‌تاپ با پردازنده گرافیکی مجزا به شما توصیه می‌شود. بسیاری از لپ‌تاپ‌های ایسوس که برای کارهای گرافیکی مناسب می‌باشند، دارای پردازنده گرافیکی مجزا بوده و امکان اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی پیچیده را برای شما فراهم می‌کنند. سرعت کارت گرافیک در کنار قدرت سی‌پی‌یو، تعیین‌کننده زمان موردنیاز برای تکمیل رندرینگ یا گرفتن خروجی از نرم‌افزارهای گرافیکی خواهند بود. هرچه قدرت پردازش این دو قطعه بیشتر باشد، زمان کمتری را برای دریافت خروجی، سپری خواهید کرد.

 

بهترین لپ تاپ‌ ASUS برای کارهای گرافیکی

[spacing size=”12″]

حافظه ذخیره سازی و رم مورد نیاز برای کارهای گرافیکی

حافظه ذخیره‌سازی لپ‌تاپ می‌تواند از نوع هارددیسک (HDD) یا حافظه جامد اس‌اس‌دی (SSD) باشد. هارددیسک‌ها به‌طورکلی قیمت ارزان‌تری دارند؛ اما حافظه‌های SSD از سرعت‌های بالاتری برخوردار هستند و برنامه‌ها را در یک‌چشم به‌هم‌زدن اجرا می‌کنند. امروزه وجود یک حافظه SSD خصوصا برای کاربری هایی همچون طراحی و پردازش‌های گرافیکی، یکی از ضروریات است و بدون وجود آن باید زمان زیادی را صرف باز کردن برنامه و ذخیره کارهایتان بکنید. اگر لپ‌تاپ مورد نظرتان، هارد دیسک دارد، از این موضوع اطمینان حاصل کنید که امکان اضافه‌کردن اس‌اس‌دی به آن وجود دارد. اضافه‌کردن یک حافظه SSD کار چندان دشواری نخواهد بود، البته اگر لپ‌تاپ انتخابی شما از این نوع حافظه پشتیبانی کند.

 

حداقل رم لپ تاپ گرافیکی

رم، داده‌هایی که سیستم به طور مداوم نیاز به دسترسی آنها دارد را در خود نگه می‌دارد و قسمتی از این داده‌ها، شامل برنامه‌های در حال اجرا است. ظرفیت بالای حافظه رم امکان اجرای چندین برنامه به‌صورت هم‌زمان را در اختیار گرافیست قرار می‌دهد تا با آزادی کامل، کارهای خود را انجام دهد. 8 گیگابایت حافظه رم حداقل میزانی است که برای کارهای گرافیکی پیشنهاد می‌شود و 16 گیگابایت مقداری ایده‌آل برای طراحی است. البته با پیشرفت نرم‌افزارها و بالارفتن نیاز سخت‌افزاری، بهتر است در زمان خرید یک لپ‌تاپ گرافیکی حتماً امکان ارتقاء حافظه رم آن را نیز مدنظر قرار دهید.

اگر با فایل‌هایی حجیم یا پیچیده سروکار دارید، حافظه رم با ظرفیت بالاتر می‌تواند تجربه بهتری را برای شما به ارمغان آورد. تمامی این نکته‌ها و مشخصه‌ها در محصولات معرفی شده در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی رعایت شده و بدون هیچ نگرانی می‌توانید از محصول موردنظر برای خلق آثار گرافیکی خود با سرعتی فوق‌العاده لذت ببرید.

 

انتخاب بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی

 

معرفی بهترین لپ تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی

تا به اینجا با مشخصه‌های مهم لپ‌تاپ مناسب طراحی و کارهای گرافیکی آشنا شدید و یاد گرفتید که هنگام خرید یک لپ‌تاپ برای انجام کارهای گرافیکی خود باید به چه مشخصه‌ها و معیارهایی توجه کنید. در ادامه تعدادی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی را به شما معرفی خواهیم کرد تا نگران تحقیق و بررسی لپ تاپ ایسوس مناسب طراحی نباشید.

هر چند که از نظر تیم تحریریه شهر فافا، لپ‌تاپ‌هایی که در ادامه معرفی می‌شوند، بهترین انتخاب در میان تمامی محصولات موجود هستند اما نهایتا این شما هستید که انتخاب می کنید کدام لپ تاپ را تهیه کنید. این لپ‌تاپ‌ها به لطف قدرت پردازش بالا می‌توانند در مواردی به عنوان لپ‌تاپ‌های ورک استیشن (Work Station) نیز مورد استفاده قرار گیرند.

 

لپ تاپ 16 اینچ Asus مدل Zenbook Pro 16X OLED UX7602ZM – ME074

اولین محصول از لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی، مدل Zenbook Pro 16X OLED UX7602ZM – ME074 است که با ارائه عملکردی فوق‌العاده در کنار ظاهری شیک و دلنشین، یک گزینه عالی برای کاربری‌های گرافیکی محسوب می‌شود. اولین مشخصه جذاب این لپ‌تاپ که آن را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های طراحی تبدیل کرده، صفحه‌نمایش OLED آن است که ترکیب آن با رزولوشن 3840×2400 پیکسل و وضوح تصویر فوق‌العاده 4K، موجب نمایش تصاویری باکیفیت و با جزئیات بالا در این لپ‌تاپ شده است.

صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ از فناوری HDR و طیف رنگی DCI-P3 با محدوده 100 درصد پشتیبانی می‌کند، به لطف این ویژگی، این لپ‌تاپ توانایی نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ مختلف را خواهد داشت. بهره‌مندی از تأییدیه Pantone نیز دقت رنگ لپ‌تاپ Zenbook Pro 16X OLED UX7602ZM را تضمین می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده این محصول جزء بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی باشد، سخت‌افزار قدرتمند آن است.

به لطف وجود پردازنده گرافیکی پر قدرت این لپ‌تاپ، می‌توانید سنگین‌ترین نرم‌افزارهای گرافیکی را  به‌راحتی اجرا نمایید. همچنین پردازنده مرکزی Intel Core i7 12700H با 14 هسته پردازشی و پردازنده گرافیکی Nvidia RTX 3060 با 6 گیگابایت حافظه گرافیکی، توانایی پردازش اطلاعات و اجرای بسیاری از بازی‌ها و نرم‌افزارهای سنگین دیگر را نیز خواهند داشت. با استفاده از 16 گیگابایت حافظه رم موجود در این محصول نیز می‌توان چندین برنامه را به‌صورت هم‌زمان اجرا کرد. برای نصب انواع نرم‌افزارهای گرافیکی و ذخیره پروژه‌ها، ایسوس یک ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe 4.0 NVMe برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته تا این لپ‌تاپ با سرعت بالایی برنامه‌های موردنظر شما را اجرا کند.

در نهایت می‌توان به ویژگی‌های کاربردی در این لپ‌تاپ اشاره کرد که شامل یک وب کم با کیفیت Full HD با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره، شش اسپیکر با کیفیت و شفافیت بالا و Wi-Fi 6E برای انتقال سریع اطلاعات با تأخیر پایین است. تمامی این ویژگی‌ها، لپ‌تاپ Zenbook Pro 16X OLED UX7602ZM را به یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس مناسب طراحی تبدیل کرده است.

 

زن بوک پرو 16برای کار گرافیکی

 

مشخصات و قیمت Zenbook Pro 16X OLED

 

لپ تاپ 15.6 اینچ Asus مدل Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582ZM – H2065W

لپ‌تاپ ایسوس مدل Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582ZM – H2065W، یکی دیگر از محصولات موجود در لیست بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی است. این لپ‌تاپ به لطف بهره‌مندی از سخت‌افزاری قدرتمند و دو صفحه‌نمایش مجزا، تمامی نیازهای گرافیست‌ها و طراحان گرافیکی را پوشش می‌دهد. صفحه‌نمایش اصلی این لپ‌تاپ از نوع OLED می‌باشد و توانایی نمایش تصاویر با رزولوشن 3840×2160 پیکسل و کیفیت فوق‌العاده 4K را خواهد داشت.

این صفحه‌نمایش دارای فناوری HDR است و ترکیب آن با طیف رنگی 100 درصدی DCI-P3 باعث شده این محصول توانایی نمایش بیش از یک میلیارد رنگ مختلف را داشته باشد. میزان Delta E این مانیتور کمتر از 2 است و برخورداری از تأییدیه Pantone به معنای نمایش نزدیک به واقعیت رنگ‌ها در آن است. صفحه‌نمایش دوم این محصول فضای کاری بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و می‌توانید با آزادی کامل، آثار و طرح‌های گرافیکی خود را خلق کنید. پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i7 12700H با 14 هسته، پردازش‌های سیستم را انجام می‌دهد و پردازنده گرافیکی انویدیا مدل GeForce RTX 3060 اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی سنگین را امکان‌پذیر خواهد کرد.

16 گیگابایت حافظه رم لپ‌تاپ Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582ZM، فضای مناسبی برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید با اجرای چندین نرم‌افزار یا باز کردن تب‌های متعدد مرورگر، با آزادی کامل کارهای خود را انجام دهید. با استفاده از حافظه اس‌اس‌دی یک ترابایتی از نوع PCIe 4.0 NVMe این لپ‌تاپ می‌توانید از اجرای برنامه‌ها با سرعتی بالا لذت ببرید.

لپ‌تاپ Zenbook Pro Duo 15 OLED UX582ZM دارای وب کم HD با پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره ویندوز و چهار میکروفون با پشتیبانی از صدای Dolby Atmos برای پخش صدا با شفافیت و وضوح‌بالا است. ترکیب تمامی این قابلیت‌ها و امکانات موجب شده این لپ‌تاپ در لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی قرار بگیرد.

 

زن بوک پرو duo برای رندر

 

مشخصات و قیمت Zenbook Pro Duo 15 OLED

[spacing size=”12″]

جمع بندی لیست بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی

همان‌طور که متوجه شدید یکی از برندهای بزرگ و محبوب در زمینه تولید لپ‌تاپ‌های مناسب طراحی، شرکت ایسوس است که با تولید لپ‌تاپ‌های خوش‌ساخت با تنوع بالا، نگاه کاربران بسیاری را به خود جلب کرده است. اگر لپ‌تاپ‌های معرفی شده چندان به نظرتان جذاب نیامده و می‌خواهید که خودتان برای جستجوی لپ‌تاپ موردنظرتان آستین بالا بزنید، حتماً موارد یاد شده را به‌خاطر داشته باشید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فرانک عباسی گفت:

    سلام مطلب خوبی بودhttps://dgtamin.com/product/asus-tuf-gaming-f15-fx506hc-i5-11400h-16gb-512gb-ssd-4gb-rtx3050/ را استفاده میکنم و راضی بودم.

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

8 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش