هشتگ های داغ :‌
حلقه‌-هوشمند
2

حلقه هوشمند چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

با ورود حلقه‌های هوشمند، دنیای گجت‌های پوشیدنی متحول خواهد شد. در حال حاضر، این گجت هوشمند جذاب و کوچک فراگیر نشده و بسیاری حتی از وجود آن اطلاعی ندارند. با این حال، کمپانی‌های بسیاری به تولید حلقه هوشمند پرداخته‌اند. این محصول دارای سنسورها و حسگرهایی است که در اکثر ساعت‌های هوشمند وجود دارند. برخی از این رینگ‌های هوشمند دارای تراشه NFC، برای پرداخت بدون تماس هستند. یکی از تولیدکنندگان انگشتر هوشمند، برند چینی ریورسانگ است. این برند با طراحی و تولید smart ring توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. در این مقاله به سوال «حلقه هوشمند چیست» پاسخ خواهیم داد و مدل‌هایی از بهترین انگشتر هوشمند را بررسی می‌کنیم. انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک، تولید انگشتر هوشمند بیشتر شود و فضای رقابتی میان تولید‌کنندگان به وجود آید. 

حلقه-هوشمند

فهرست مطالب

انگشتر هوشمند چیست؟

حلقه هوشمند (Smart Ring)، گجتی پوشیدنی است که دارای سنسورهای مختلف می‌باشد. این سنسورها فعالیت روزانه و سلامت بدن را آنالیز کرده و اطلاعات را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. این گجت جذاب بلوتوث را با فناوری NFC ترکیب می‌کند. همین امر سبب می‌شود تا جایگزین بسیار مناسبی برای ساعت‌های هوشمند و مچ‌بندهای سلامتی باشد. ظاهر ساده انگشتر هوشمند ممکن است شما را به خطا بیندازد. اما قابلیت‌های جدید و جذاب آن توانسته توجه بسیاری را جلب کند.

حلقه-هوشمند

در ساعت‌های هوشمند با استفاده از صفحه نمایش می‌توان تمامی اطلاعات سلامتی و نوتیفیکیشن‌ها را مشاهده کرد. اما در رینگ‌های هوشمند به دلیل سایز کوچک و نداشتن صفحه نمایش، می‌توان اطلاعات را بعد از Pair کردن روی گوشی یا تبلت مشاهده کرد. به صورت کلی، این گجت‌ها دارای اپلیکیشن‌های اختصاصی هستند تا اطلاعات جمع‌آوری شده را به نمایش بگذارند. همچنین با استفاده از کیف پول دیجیتال این اسمارت رینگ‌ها، می‌توان کارت بانکی را به آن‌ها متصل کرد و از پرداخت NFC بهره برد. علاوه بر این، می‌توانید از انگشتر هوشمند و تراشه NFC آن به عنوان کلیدی برای احراز هویت و کنترل از راه دور وسایل الکترونیکی و هوشمند دیگر استفاده نمود. تعدادی از این حلقه‌ها به Google Fit و Apple Health نیز متصل می‌شوند. بسته به نوع انگشتر هوشمند ممکن است هر کدام از قابلیت‌های زیر را داشته باشد:

  • حسگر تغییرات حجم خون یا PPG: نورهای LED موجود در این رینگ هوشمند روی پوست ساطع می‌شوند و سنسورهای درون آن، تغییرات حجم خون و ضربان قلب را تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار کاربر قرار می‌دهند.
  • حسگر شتاب‌سنج: حرکات بدن از جمله قدم‌های برداشته شده، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده را ثبت می‌کند.
  • سنسور ژیروسکوپ: این سنسور با شتاب‌سنج کار می‌کند، تا جهت بدن کاربر را تجزیه و تحلیل کرده و حرکت وی را به صورت دقیق تشخیص دهد.
  • سنسور فعالیت الکترودرمال (EDA): این سنسور میزان عرق در انگشت کاربر را برای تعیین سطح استرس و وضعیت عاطفی بررسی می‌کند.
  • سنسور اشباع اکسیژن خون (SpO2): میزان اکسیژن خون کاربر را اندازه‌گیری می‌کند.
  • سنسور ترمیستور NTC: این حسگر تغییرات دمای بدن کاربر را ردیابی می‌نماید.

خرید-ساعت-هوشمند-ریورسانگ

ویژگی‌های حلقه هوشمند 

حلقه‌های هوشمند با توجه به کمپانی سازنده و مدل، ویژگی‌های مختلفی دارند. به همین دلیل، در زمان خرید حلقه هوشمند باید به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ دقت نمایید. در ادامه تعدادی از این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم. 

نظارت بر خواب

حلقه‌های هوشمندی که تمرکزشان روی نظارت بر خواب است، مواردی مانند میزان خواب، اختلالات خواب و مدت زمان صرف شده در چرخه‌های مختلف خواب را کنترل و بررسی می‌نمایند. با این نوع ردیابی، smart ring می‌تواند توصیه‌هایی برای خوابیدن بهتر به شما ارائه دهد تا با توجه به بدن خود، ریتم خاصی از خواب را داشته باشید. این انگشترها برای نظارت بر خواب، گجت‌های بهتری نسبت به ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند هستند. زیرا با وزن و محدودیت کم، در زمان خواب مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کنند. 

حلقه-هوشمند

مدیریت سلامت و تندرستی

حلقه‌ هوشمند با دارا بودن فناوری‌های پیچیده می‌تواند پارامتر‌های مختلف سلامتی، مانند ضربان قلب، سطح اکسیژن خون (SpO2)، فشار خون و سطح گلوکز را ردیابی کند. برخی از مدل‌ها، قابلیت اندازه‌گیری سطح استرس را از طریق فناوری الکترودرمال (EDA) دارند. این تکنولوژی با اسکن پوست و میزان عرق انگشت دست می‌تواند به ارزیابی احساسات و اندازه‌گیری سطح استرس بپردازد.

پرداخت‌های بدون تماس 

این فناوری نوظهور در انگشترهای هوشمند به کار گرفته شده است. با استفاده از سیستم پرداخت بدون تماس (NFC) می‌توانید از طریق پایانه‌های Visa و MasterCard تراکنش‌های خود را در سراسر جهان انجام دهید. در حال حاضر این سیستم در برخی از بانک‌های بریتانیا، ژاپن، فرانسه، هلند، روسیه و استرالیا راه‌اندازی شده است. با استفاده از پرداخت بدون تماس، می‌توانید بدون نیاز به کارت بانکی و با نزدیک کردن حلقه هوشمند به کارت‌خوان (POS)، تراکنش خود را انجام دهید. 

حلقه-هوشمند

امنیت آنلاین

این قابلیت به تازگی و در Motiv Ring به کار گرفته شده است. با این قابلیت می‌توان احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) برای لاگین کردن به وب‌سایت‌های مختلف را با استفاده از اپلیکیشن انگشتر هوشمند انجام داد. یکی دیگر از قابلیت‌های امنیتی آنلاین، احراز هویت بیومتریک است که روش امن‌تری نسبت به وارد کردن پسورد است. Motiv در حال توسعه رینگ‌های هوشمند خود برای ایجاد اسکن اثر انگشت و تشخیص چهره و احراز هویت بیومتریک بر اساس نوار قلب (ECG) و راه رفتن کاربر است.

کنترل از راه دور

اکثر مدل‌های smart ring دارای قابلیت‌هایی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا گوشی و سایر دستگاه‌های هوشمند خود را کنترل کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توان از تنظیم آلارم گرفته تا دریافت پیام، اعلان تماس و کنترل موسیقی را انجام داد.

حلقه-هوشمند

ردیابی تناسب اندام

در میان انگشترهای هوشمند موجود در بازار، قابلیت ردیابی تناسب اندام در اکثر مدل‌ها وجود دارد. با استفاده از این قابلیت در رینگ هوشمند می‌توانید تعداد قدم‌های برداشته شده، مسافت طی شده و کالری سوزانده شده خود را ردیابی کنید.

کلید هوشمند

در حال حاضر، اسمارت رینگ‌هایی وجود دارند که به عنوان کلید هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از آن‌ها Token Ring است که با استفاده از حسگری نوری امکان باز کردن قفل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. عملکرد این نوع حلقه‌ها بدین صورت است که با نزدیک کردن انگشتر به پنل الکتریکی، قفل باز می‌شود و با دور کردن آن مجدداً بسته می‌شود. Token Ring با سیستم های دسترسی دیجیتال HID SEOS سازگار است.

حلقه-هوشمند

بلیت حمل و نقل عمومی و پاسپورت

همانطور که گفتیم بیشتر مدل‌های انگشتر هوشمند دارای تراشه NFC هستند. با استفاده از این تراشه می‌توانید از رینگ هوشمند به عنوان بلیت حمل و نقل عمومی و گذرنامه نیز استفاده کنید. K Ring این قابلیت را برای خدمات حمل‌و‌نقل کشور لندن و اکثر خدمات راه‌‌آهن ملی فراهم کرده است.

حلقه-هوشمند

حلقه هوشمند چگونه کار می‌کند؟

تا اینجا با تمام قابلیت‌های حلقه هوشمند آشنا شدیم. این گجت جذاب از چندین فناوری به صورت همزمان استفاده می‌کند. در نهایت، این فناوری‌ها هستند که باعث شگفتی شما در زمان استفاده از این محصول می‌شوند. این تکنولوژی‌ها عبارتند از NFC، بلوتوث، میکروکنترلر، سنسورهای مختلف، باتری، نور LED که در ادامه به بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم. 

  • NFC: که به آن ارتباط میدان نزدیک نیز می‌گویند، نوعی اتصال بی‌سیم است که با القای میدان مغناطیسی، ارتباط بین دستگاه‌ها در برد کوتاه را تسهیل می‌کند. این فناوری در کارت‌های حمل و نقل، گوشی‌های هوشمند، کارت‌خوان‌ها و … از سال 1980 وجود داشته است. با پیشرفت علم این فناوری نیز دستخوش تغییرات چشمگیری شده است. 
  • حسگرها: این تکنولوژی مسئولیت اندازه‌گیری پارامترهای سلامتی را به عهده دارد. این سنسورها با توجه به نوع حلقه متفاوت خواهند بود. 
  • بلوتوث: با استفاده از این فناوری می‌توان داده‌های جمع‌آوری شده توسط حلقه را روی گوشی یا تبلت دید. همچنین تحلیل‌ها و آنالیزهای انگشتر برای سلامتی کاربر را مشاهده کرد. 

حلقه-هوشمند

مزایا و معایب حلقه هوشمند 

تا اینجا متوجه شدید که حلقه هوشمند چیست و چه کاربردهایی دارد. این گجت‌ها، با پیشرفت روز افزون تا چند سال آینده جایگزین ساعت‌های هوشمند و کارت‌های بانکی خواهد شد. در اینجا قصد داریم مزایا و معایب این انگشتر‌ها را بررسی کنیم. اگر قصد خرید حلقه هوشمند دارید، پس در ادامه این مقاله با شهر تکنولوژی فافا همراه باشید. 

عملکرد حلقه هوشمند

اسمارت رینگ‌ها با قابلیت‌های بسیاری که دارند، اما به برتری ساعت‌های هوشمند نیستند. به صورت کلی، همه چیز به نحوه استفاده شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید وضعیت خواب و سلامتی خود را به صورت مداوم ردیابی کنید، انگشتر هوشمند گزینه مناسبی است. اما برای دیدن ساعت و چک کردن لحظه‌ای پیام ها و اعلان‌ها ساعت هوشمند گزینه بهتری برای شماست. 

طول عمر باتری انگشتر هوشمند

رینگ‌های هوشمند باتری کمتری نسبت به دیگر گجت‌های پوشیدنی استفاده می‌کنند زیرا صفحه نمایش ندارند. به طور کلی، این گجت در استفاده مداوم تا 7 روز قابلیت شارژدهی دارد. 

حلقه-هوشمند

راحتی در استفاده از حلقه هوشمند

اندازه کوچک، وزن سبک و راحتی در استفاده حلقه‌های هوشمند، توجه بسیاری جلب کرده است. این کالای کوچک که زیبایی خاصی نیز به دستان شما می‌دهد؛ ارزش خرید بسیار بالایی دارد. 

طراحی حلقه هوشمند

این حلقه‌ها، طراحی ظاهری و زیبایی خاصی دارند. به همین دلیل هیچ‌کس متوجه نخواهد شد که انگشتر شما یک گجت هوشمند است. علاوه بر این، متریال استفاده شده در تولید رینگ هوشمند ریورسانگ و سایر برندها درجه یک و ضد حساسیت است. 

حلقه-هوشمند

حفظ حریم خصوصی با حلقه هوشمند

همانطور که گفتیم، اکثر گجت‌های پوشیدنی عملکرد یکسانی را ارائه می‌دهند. Smart ring‌ها از نظر حفظ حریم خصوصی عملکرد بهتری دارند و اطلاعات شما روی حلقه نمایش داده نمی‌شود. در نتیجه اگر نگران این موضوع در ساعت‌های هوشمند هستید، این گجت‌های جدید می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. 

فضای ذخیره‌سازی و قدرت پردازش محدود در حلقه هوشمند

انگشترهای هوشمند دارای فضای ذخیره‌سازی محدود و قدرت پردازش کم هستند. به صورت کلی، همیشه باید دستگاهی برای اتصال و انتقال اطلاعات در کنار اسمارت رینگ‌ها باشد. 

حلقه-هوشمند

قیمت حلقه هوشمند

به دلیل تکنولوژی پیشرفته و جدید به کار رفته در حلقه‌های هوشمند قیمت آن‌ها معمولا بالاتر از سایر گجت‌های پوشیدنی است. علاوه بر این، سایز کوچک آن‌ها از عوامل موثر بر قیمت این محصولات می‌باشد. 

خرید-ایرفون-و-هدفون-و-هندزفری-ریورسانگ

بهترین حلقه‌های هوشمند موجود در بازار

انتخاب حلقه هوشمند بسته به نوع استفاده از آن دارد. حلقه‌های موجود در بازار از برندها و کشورهای مختلف عرضه شده‌اند. در این میان انگشتر‌های هوشمند از برندهای چینی نیز به بازار عرضه می‌شوند. حلقه هوشمند ریورسانگ یکی از آن‌هاست که به تازگی معرفی و به بازار عرضه شده است. در ادامه به معرفی تعدادی از رینگ‌های هوشمند خواهیم پرداخت. 

حلقه هوشمند Oura نسل سوم 

این گجت به دلیل نظارت بر خواب و داشتن رویکرد سلامت محور محبوبیت بسیاری پیدا کرده و می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد کیفیت خواب، آمادگی جسمانی و میزان فعالیت روزانه در اختیار کاربر قرار دهد. جنس حلقه هوشمند Oura از تیتانیوم و بخش داخلی از متریال غیر فلزی و غیر حساسیت‌زا ساخته شده است. این انگشتر بین 20 تا 80 دقیقه شارژ می‌شود و بین ۴ تا ۷ روز شارژدهی دارد. اسمارت رینگ Oura با سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری کامل دارد و تا عمق 100 متری در برابر نفوذ آب مقاوم است.

حلقه-هوشمند-oura-نسل-سوم

اسمارت رینگ Motiv 

این حلقه مجهز به سنسور ضربان قلب و گام شمار است. همچنین ویژگی‌های امنیتی را به منظور کنترل حساب‌های آنلاین دارد. حلقه هوشمند Motiv تا عمق 15 متری کاملا ضد آب است. باتری این گجت مدرن بین 3 تا 5 روز شارژدهی خواهد داشت و در ۹۰ دقیقه شارژ می‌شود. 

حلقه-هوشمند-motiv

حلقه هوشمند McLEAR 

این انگشتر دارای فناوری پرداخت بدون تماس است. یعنی به کاربران اجازه می‌دهد با نزدیک کردن حلقه خود به دستگاه کارت خوان تراکنش مالی هوشمند انجام دهند. به جرات می‌توان گفت که این حلقه هوشمند، اولین مدل دارای NFC در دنیاست. جنس حلقه هوشمند McLEAR از سرامیک ضد حساسیت زیرکونیا است. علاوه بر این، ضد آب و ضد خش نیز می‌باشد. 

حلقه-هوشمند-McLEAR

انگشتر هوشمند Noise Luna 

رینگ هوشمند لونا که در جولای 2023 وارد بازار شده است، بیش از 70 قابلیت برای پایش سلامتی دارد. این گجت از تیتانیوم ساخته شده و دارای قابلیت ضد خش و خوردگی است. وزن این حلقه بسیار کم است و برای استفاده روزمره شما را اذیت نخواهد کرد. 

حلقه-هوشمند-Noise-Luna

حلقه هوشمند boat 

این برند هندی قصد دارد انگشتر هوشمندی با تمرکز بر پایش سلامتی به بازار عرضه کند. این انگشتر هوشمند می‌تواند فعالیت روزانه شما را ردیابی کند و برای ادامه تمرینات، راهنمایی‌های لازم را به شما ارائه نماید. جنس این حلقه از فلز و سرامیک است و تا عمق 5 متری کاملا مقاوم در برابر آب می‌باشد. حلقه هوشمند boat با یکبار شارژ کامل تا ۷ روز شارژدهی خواهد داشت.  

حلقه-هوشمند-boat

رینگ هوشمند ریورسانگ 

ریورسانگ به تازگی اقدام به تولید رینگ هوشمند کرده است. جنس بدنه این گجت از سرامیک و فلز است و دارای حسگر ضربان قلب و میزان فعالیت روزانه می‌باشد. این محصول با گواهی IP68 به زودی به بازار عرضه می‌شود. 

حلقه-هوشمند-ریورسانگ

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  معرفی برند ریورسانگ RIVERSONG

سامسونگ در رویداد کنگره‌ی جهانی موبایل 2024 تیزر گلکسی رینگ (Galaxy Ring) را به نمایش گذاشت. این حلقه به گفته سامسونگ تا پایان سال 2024 به عرضه جهانی می‌رسد. این محصول تنها یک smart ring برای سامسونگ نیست. به گفته این کمپانی، گلکسی رینگ بخشی از یک سیستم درک محیطی است. 

حلقه-هوشمند-سامسونگ

آیا حلقه هوشمند ارزش خرید دارد؟

در حال حاضر تعداد این حلقه‌ها در بازار بسیار کم است و قیمت نسبتا بالایی دارند. اما با ورود کمپانی‌های کوچک و بزرگ برای تولید این گجت مدرن و جذاب، قیمت آن رفته رفته مقرون به صرفه خواهد شد. با این حال حلقه هوشمند ارزش خرید بالایی دارد. اما در ایران تنها می‌توان از قابلیت‌های مربوط به سلامتی آن استفاده کرد. یعنی استفاده از NFC و پرداخت بدون تماس میسر نیست. اگر می‌خواهید گجتی سبک به همراه داشته باشید و اطلاعات مربوط به فعالیت روزانه، خواب و سلامت خود را بدون دردسر جمع‌آوری کنید، پیشنهاد ما به شما خرید حلقه هوشمند است. 

مشاهده محصولات ریورسانگ

جمع بندی

همانطور که گفتیم، جایگزین اصلی ساعت‌های هوشمند، اسمارت رینگ خواهد بود. این گجت جدید و جذاب توانسته توجه بسیاری به خود جلب کند. حلقه هوشمند با اندازه کوچک و وزن کم، سنسورهای مختلفی دارد و می‌تواند وضعیت خواب و سلامتی کاربر را به صورت دائمی ردیابی کند. علاوه بر این با استفاده از نورهای LED می‌تواند میزان استرس و وضعیت عاطفی کاربر را کنترل کند. در این مقاله به معرفی بهترین حلقه هوشمند پرداختیم. برند ریورسانگ نیز با طراحی و تولید انگشتر هوشمند توانسته سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد. شهر تکنولوژی فافا نماینده رسمی ریورسانگ در ایران است. تمامی محصولات این برند را می‌توانید با یکسال گارانتی طلایی از شهر تکنولوژی فافا خریداری کنید. 

 

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مهدی م گفت:

    بسیار عالی

    1. مرسی از کامنتتون🙏

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش