هشتگ های داغ :‌

راهنمای خرید هارد اکسترنال

در این مقاله به ارائه یک راهنمای خرید هارد اکسترنال می پردازیم تا شما را با این محصولات و ویژگی های آن ها آشنا کنیم. در نتیجه اگر قصد خرید هارد اکسترنال را دارید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید بهترین محصول موجود در بازار را خریداری نمایید.

ذخیره سازی فایل ها در کامپیوتر و یا لپ تاپ، یکی از مهم ترین کارها هنگام استفاده از آنها می باشد و حافظه های داخلی مختلف نظیر هارد دیسک ها و حافظه های SSD، برای این منظور ساخته شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند.

حافظه های داخلی کامپیوترها و لپ تاپ ها، ظرفیت های گوناگونی دارند که با توجه به نیازها و کاربری ‌های مختلف خود، باید مدل مناسب آن را خریداری کنید.

اگر ظرفیت حافظه داخلی سیستم تان کافی نباشد و یا بخواهید اطلاعات شخصی خود را دائماً جابجا کنید، حافظه های اکسترنال، گزینه های بسیار مناسبی برای این کار می باشند. امروزه، حافظه های اکسترنال در دو نوع اصلی تولید و عرضه می شوند؛ هارد دیسک های اکسترنال و SSD های اکسترنال.

این حافظه ها، ویژگی ها و قابلیت های گوناگونی دارند و سرعت های مختلفی برای انتقال اطلاعات ارائه می دهند که برای کاربری ها و نیاز های مختلف، گزینه های مناسبی خواهند بود.

با راهنمای خرید هارد اینترنال آشنا شوید.

هارد اکسترنال چیست؟

در راهنمای خرید راهنمای خرید هارد اکسترنال، ابتدا به سراغ پاسخ این سوال که هارد اکسترنال چیست،می رویم.

هارد دیسک ها یا همان HDD ها، انواعی از حافظه ها هستند که ساختار و عملکردی مکانیکی دارند و جزء اولین ابزارهای ذخیره سازی اطلاعات محسوب می شوند که امروزه نیز همچون گذشته، همچنان در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و از محبوبیت بسیار بالایی در بین کاربران برخوردار هستند.

HDD های امروزی، با دو فاکتور ۵/۲ اینچی و ۵/۳ اینچی تولید و عرضه می‌ شوند. این دو مدل از نظر ابعاد و اندازه، با یکدیگر تفاوت دارند و به راحتی قابل تشخیص می باشند. مدل های ۵/۳ اینچی، تنها برای استفاده های داخلی در کامپیوتر های رو میزی مناسب هستند. در مقابل، HDD هایی با فرم فاکتور ۵/۲ اینچی قرار دارند که در لپ‌ تاپ ‌ها و هارد دیسک های اکسترنال مورد استفاده قرار می گیرند.

هارد های اکسترنال که انواع مختلفی دارند و در ظرفیت های گوناگون یافت می شوند، عملکردی مشابه هارد دیسک ‌های اینترنال دارند. این نوع هارد ها، گزینه‌ های مناسبی برای نگهداری و ذخیره‌ سازی فایل ‌های شخصی مختلف در خارج از کامپیوتر و یا لپ تاپ هستند که می توان آنها را به راحتی جابه جا کرد و در هر مکانی، به فایل های مختلف دسترسی داشت و از آنها استفاده نمود.

راهنمای خرید هارد اکسترنال و نکاتی که باید بدانیم

در این بخش از مقاله به ارائه نکاتی در قالب یک راهنمای خرید هارد اکسترنال می پردازیم. هر یک از نکات فوق دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند که هنگام خرید این محصولات باید توجه ویژه ای به آن ها داشته باشید.

لازم به ذکر است که در هنگام خرید هارد اکسترنال باید به تمامی نکات زیر به صورت یک جا و در کنار یکدیگر توجه کنید. زیرا هر یک از این نکات و آپشن ها به تنهایی نمی توانند یک هارد اکسترنال را به یک گزینه مناسب خرید تبدیل کنند.

ظرفیت و فضای ذخیره سازی:

اگر از جمله کاربرانی هستید که به تماشای انواع فیلم و سریال و همچنین آرشیو کردن آنها علاقه دارید، هارد دیسک های اکسترنال، انتخاب ایده آلی برای این کار خواهند بود؛ چرا که نگهداری این نوع فایل ها در حافظه اینترنال کامپیوتر و یا لپ ‌تاپ، باعث پر شدن فضای آن می‌ شود و ممکن است عملکرد سیستم با کندی و کاهش سرعت مواجه شود.

همچنین، ممکن است به خاطر ترس از پاک شدن اطلاعات در کامپیوتر و یا لپ ‌تاپ، نیاز داشته باشید برخی از فایل های مهم خود را در خارج از سیستم نگهداری کنید تا از پاک شدن و یا از دست رفتن آنها جلوگیری کنید که در این صورت ، هارد های اکسترنال بهترین گزینه خواهند بود.

هاردهای اکسترنال که امروزه در ظرفیت های مختلفی تولید می شوند، برای طیف وسیعی از کاربری‌ ها و نیازهای مختلف مناسب خواهند بود، از کاربری های ساده و معمولی گرفته تا کاربری ‌های حرفه ای که هر کدام به ظرفیت های مختلفی از هارد اکسترنال نیاز دارند و اکثر کاربران را راضی نگه خواهند داشت.

هارد های اکسترنال امروزه با ظرفیت های مختلف و متنوعی به بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال شما می توانید این تجهیزات را حافظه ۵۰۰ گیگابایت، ۱ ترابایت، ۲ ترابایت یا … خریداری نمایید.

میزان ظرفیت ذخیره سازی هارد اکسترنال تاثیر چشمگیری بر روی قیمت آن دارد و تعیین کننده اصلی تفاوت بین قیمت این محصولات می باشد. البته امروزه مدل های مختلفی در بازار وجود دارند که از نظر ظرفیت ذخیره سازی با یکدیگر متشابه می باشند ولی از نظر قیمتی با یکدیگر متفاوت می باشند.[vc_single_image image=”4137″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

سرعت انتقال داده و اطلاعات:

سرعت انتقال داده های هارد اکسترنال یکی دیگر از مهم ترین آپشن هایی می باشد که در هنگام خرید این محصولات باید به آن توجه داشته باشید. هر چه سرعت انتقال داده های یک هارد اکسترنال بیشتر باشد،‌راحتی و سرعت بیشتر هنگام انتقال داده از داخل هارد به سیستم و بالعکس را برای شما به ارمغان می آورد.

دقت داشته باشید که سرعت انتقال داده ها از هارد اکسترنال به سیستم یا برعکس تنها به فناوری و پورت ها یو اس بی وابسته نمی باشد. به عنوان مثال اگر قصد انتقال داده از هارد اکسترنال به لپ تاپ را داشته باشید، سری و مدل پورت های یو اس بی لپ تاپ شما نیز می تواند بر روی سرعت انتقال داده های شما تاثیر داشته باشد.

هاردهای اکسترنال که همانند HDD های اینترنال عملکردی مکانیکی دارند، انواع مختلفی دارند که از نظر سرعت انتقال اطلاعات، با یکدیگر متفاوت هستند و در مدل های گوناگون یافت می شوند. سرعت انتقال اطلاعات، یکی از فاکتورهای مهم هنگام خرید هارد های اکسترنال می باشد و باید حتماً به آن توجه داشته باشید.

عملکرد هارد دیسک ها به گونه ای است که با چرخش دیسک هایی در داخل هارد، اطلاعات مختلف پردازش می‌ شوند. دیسک های به کار رفته در HDD های مختلف، سرعت چرخش های متفاوتی دارند که این تفاوت ‌ها ، باعث می‌ شود که هارد ها، سرعت انتقال اطلاعات مختلفی داشته باشند.

سرعت چرخش دیسک های HDD که با واحد RPM (دور در دقیقه) سنجیده می ‌شوند، مقادیر مختلفی دارند که شامل ۴۲۰۰، ۵۴۰۰، ۷۲۰۰، ۱۰۰۰۰ و ۱۵۰۰۰ دور در دقیقه هستند. اکثر هارد های اکسترنالی که برای استفاده های معمولی و شخصی مناسب هستند، ۴۲۰۰ و یا ۵۴۰۰ دور در دقیقه دارند که سرعت انتقال اطلاعات آنها بسیار مناسب می باشد و گزینه های خیلی خوبی برای استفاده های خانگی و شخصی محسوب می‌ شوند.

حمل پذیری، اندازه و وزن هارد اکسترنال:

حمل پذیری آسان یکی دیگر از نکاتی است که در این راهنمای خرید هارد اکسترنال به آن می پردازیم. حمل پذیری سخت یا آسان در اصل وابسته به طراحی و شکل ظاهری هارد اکسترنال می باشد. امروزه اغلب برند های تولید کننده این محصولات تلاش می کنند تا هارد های اکسترنال را کوچکترین ابعاد ممکن و در عین حال با یک ظرفیت حافظه بسیار بالا تولید نمایند.

برخورداری از ابعاد مناسب به شما کمک می کند تا بتوانید هارد اکسترنال خود را به راحتی منتقل کرده و آن را با خود حمل کنید. این قابلیت برای افرادی که به صورت روزمره از هارد اکسترنال خود استفاده می کنند از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.

هارد های اکسترنال همچنین، از نظر متریالی که در ساخت آنها به کار رفته است، تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند که این تفاوت‌ ها در نوع مواد مصرفی، باعث به وجود آمدن هارد های اکسترنال مختلف با وزن‌ های گوناگون می ‌شود. بعضی شرکت ‌ها، هارد های اکسترنال خود را با بدنه‌ ای فلزی تولید می کنند و بعضی دیگر، از پلاستیک و مواد قابل انعطاف در ساخت محصولات خود استفاده می کنند.

وزن هارد های اکسترنال، در حمل و نقل و جابجایی آنها تأثیر زیادی می گذارد که برای بسیاری از کاربران، فاکتور بسیار مهمی محسوب می‌ شود و شما نیز باید قبل از خرید به آن توجه کافی داشته باشید تا بتوانید بهترین مدل را خریداری کنید که طراحی زیبا و وزن مناسب داشته باشد.[vc_single_image image=”4130″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

امنیت:

هاردهای مختلف امنیت های مختلفی دارند. برخی از هاردها از رمز گذاری کلی دیسک استفاده می کنند و برخی دیگر امنیت های فیزیکی مانند کد یا حتی اثر انگشت برای باز شدن حافظه استفاده می کنند. امنیت یک بخش مهم در خصوصیات هارد است. چرا که اطلاعات شما اگر برای شما مهم باشند نباید به راحتی در دسترس هر کس باشند.

گارانتی محصول :

گارانتی یکی دیگر از نکات مهمی می باشد که باید در راهنمای خرید هارد اکسترنال به آن اشاره کنیم. اهمیت این آپشن به قدری می باشد که یک بخش اختصاصی از راهنمای خرید هارد اکسترنال را به آن اختصاص داده ایم. همانطور که می دانید هاردهای اکسترنال امروزه با قیمت های نسبتا قابل توجهی به فروش می رسند. به ویژه هاردهایی که از ظرفیت ذخیره سازی بالایی برخوردار بوده و توسط یک کمپانی یا برند خاص تولید شده اند. در نتیجه در زمان خرید هارد اکسترنال باید به گارانتی آن دقت داشته باشید که در صورت خرابی و … بتوانید بدون پرداخت هزینه، یک هارد دیگر را جایگزین آن نمایید.

جمع بندی:

در مقاله راهنمای خرید هارد اکسترنال ابتدا به توضیح اینکه هارد اکسترنال چیست پرداختیم؛ سپس به سراغ نکاتی که باید هنگام خرید به آن تاوجه داشته باشید همچون ظرفیت، اندازه، سرعت انتقال اطلاعات، امنیت و گارانتی رفته و آنها را بررسی کردیم. این موارد، خصوصیات مهمی هستند که بهتر است قبل از خرید به آنها توجه کنید تا هارد مورد نظرتان خریداری کنید.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مریم راستی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش