هشتگ های داغ :‌

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

از زمانی که با boom boxها و جعبه‌ای پر از نوار کاست‌های محبوبمان به موسیقی گوش می‌دادیم، زمان زیادی گذشته است. در حال حاضر به کمک یک اسپیکر بلوتوثی می‌توانیم به‌راحتی موسیقی موردعلاقه‌مان را بدون حمل‌کردن یک دستگاه 5 کیلویی پخش کنیم، با این وجود، خرید اسپیکر بلوتوثی باکیفیت و کاربردی در بازاری که هزاران برند و مدل در آن فعالیت دارند، چندان کار راحتی نخواهد بود. در مقاله راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی نکاتی را یاد خواهید گرفت تا بتوانید بهترین اسپیکر بلوتوثی را از میان ده‌ها برند و صدها مدل اسپیکر، انتخاب کنید. در انتهای این مقاله نیز محصولات پیشنهادی را در محدوده‌های مختلف قیمتی به شما معرفی خواهیم کرد.

خرید اسپیکر بلوتوثی

همان‌طور که از نام این دستگاه مشخص می‌باشد، با خرید اسپیکر بلوتوثی صاحب یک دستگاه پخش‌کننده صوتی خواهید شد که امکان اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث را برای شما امکان‌پذیر خواهد کرد. در حال حاضر بسیاری از دستگاه‌های اطرافتان همچون موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و حتی کامپیوتر رومیزی، قابلیت اتصال به یک اسپیکر بلوتوثی را دارند. در زمان خرید اسپیکر بلوتوثی نیز همچون خرید هر کالای دیجیتال دیگری می‌بایست فاکتورهای مهمی همچون کیفیت اتصال، کیفیت خود اسپیکرها، تکنولوژی‌های پشتیبانی شده و بسیاری از موارد دیگر را مدنظر قرار دهید.

مشابه هر اسپیکر دیگری، قطعاً مهم‌ترین ویژگی یک اسپیکر بلوتوثی، تولید صدایی با بلندی مناسب و کیفیت مطلوب است. البته ممکن است مواردی همچون وجود رقص نور، امکان اتصال چندین نفر به‌صورت هم‌زمان یا حتی پخش 360 درجه از جمله ویژگی‌هایی باشند که شما به دنبال آن هستید.

[spacing size=”15″]

[vc_single_image image=”4744″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”none”]

مزایای اسپیکر بلوتوثی

هر یک از اسپیکرها از جمله نمونه‌های رومیزی یا ثابت، مدل‌های 7.1 کانال و حتی نمونه‌های کوچک جیبی در موقعیت‌های خاص می‌توانند بهترین انتخاب برای خریداری باشند اما مزیت اصلی یک اسپیکر بلوتوثی، قابل‌حمل بودن آن در کنار تولید صدای مناسب است. این موضوع که شما بتوانید موسیقی مورد علاقه یا پادکست موردنظرتان را با کمترین دردسر در هر زمان و مکانی به‌وسیله یک اسپیکر بلوتوثی پخش کنید، قطعاً ویژگی جذابی برای شما خواهد بود، اما توجه داشته باشید که باتوجه‌به نوع درایور، نوع اسپیکر و فاکتورهایی همچون توان خروجی، فرکانس و … یک اسپیکر می‌تواند عملکردی کاملاً متفاوت در محیط‌های مختلف از خود نشان دهد.

به عنوان مثال استفاده از یک اسپیکر با توان خروجی پایین برای یک محیط بسته خانگی مطلوب است. این موضوع در حالی است که همین اسپیکر در یک محیط باز همچون پارک قطعاً نمی‌تواند عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد، پس در زمان خرید اسپیکر بلوتوثی، به چنین فاکتورهایی نیز دقت کنید تا بتوانید محصول مطلوبی را با توجه‌ به نیاز و کاربردتان انتخاب نمایید.

[spacing size=”12″]

[vc_single_image image=”4745″ img_size=”full” alignment=”center” css_animation=”none”]

بهترین اسپیکر بلوتوثی

همان‌طور که اشاره کردیم، برای شناسایی بهترین اسپیکر بلوتوثی باید فاکتورهایی همچون مکانی که قصد دارید از اسپیکرتان در آن استفاده کنید، بودجه، نوع استفاده و … را مد‌ نظر قرار دهید. با وجود شناخت این موارد، کماکان انتخاب شما محدود به صدها مدل مختلف خواهد شد که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. با افزایش دانش خود درباره مشخصات مهمی همچون توان خروجی، فرکانس، نسبت سیگنال به نویز و … می‌توانید درک بهتری را نسبت به انتخاب خود داشته باشید. در ادامه راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی به مهم‌ترین این مشخصات خواهیم پرداخت:

1- توان خروجی (Output Power): توان خروجی اسپیکر بلوتوثی باید به میزان کافی باشد تا بتوانید صدای واضحی را از آن دریافت کنید. توان خروجی بیشتر، صدای قوی‌تری ایجاد می‌کند. توان خروجی اسپیکر با واحد وات (W) مشخص می‌شود.

2- بازه فرکانس (Frequency Response): بازه فرکانس بیانگر محدوده فرکانسی است که اسپیکر قادر است پخش کند. برای یک اسپیکر بلوتوثی باکیفیت، بازه فرکانس باید بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز باشد. البته مدل‌های مختلف می‌توانند بازه فرکانسی متفاوتی را داشته باشند، به‌طورکلی هرچه میزان پوشش فرکانسی بیشتر باشد، کیفیت صدای تولیدی بیشتر خواهد بود.

3- نسبت سیگنال به نویز (Signal to Noise Ratio): این مشخصه بیانگر نسبت سیگنال قوی به نویز و سروصدای اضافی در سیستم است. برای یک اسپیکر باکیفیت، نسبت سیگنال به نویز باید حداقل ۸۰ دسی‌بل باشد.

4- نوع درگاه‌ها: برای اتصال به دستگاه‌های مختلف، اسپیکر بلوتوثی باید از درگاه‌های مختلفی مانند درگاه USB، پورت شارژ و … پشتیبانی کند. قبل از خرید یک اسپیکر حتماً به پورت شارژ و دیگر پورت‌های اتصال آن دقت کنید.

5- باتری: مدت‌زمان پخش اسپیکر بلوتوثی با هر بار شارژ، باید به میزان کافی طولانی باشد تا بتوانید به‌آسانی و بدون نیاز به شارژ مکرر، از آن استفاده کنید. البته بزرگ‌تر بودن باتری همیشه به معنای زمان پخش بیشتر نیست. هرچه تعداد اسپیکرها و امپدانس آنها بالاتر باشد، میزان مصرف انرژی آنها نیز بیشتر خواهد بود.

6- وزن و ابعاد: وزن و ابعاد از پارامترهای مهم برای تشخیص این موضوع می‌باشند که آیا اسپیکر بلوتوثی قابل حمل می‌باشد یا خیر. اسپیکر سبک با ابعاد کوچک به‌راحتی می‌تواند حمل شود.

7- نوع اتصال: نوع اتصال معمولاً با عنوان “Bluetooth Version” یا “Bluetooth Connectivity” در مشخصات فنی اسپیکر بیان می‌شود. در این بخش، ورژن بلوتوث اسپیکر و همچنین پروفایل‌های بلوتوثی که پشتیبانی می‌شوند، مانند A2DP (Advanced Audio Distribution Profile) و AVRCP (Audio/Video Remote Control Profile)، بیان می‌شوند. همچنین محدوده فاصله قابل‌قبول بین اسپیکر و دستگاه بلوتوثی نیز در این قسمت از مشخصات فنی اسپیکر بیان می‌شود.

8- ورودی صدا: برای اتصال به دستگاه‌های دیگر، اسپیکر بلوتوثی باید دارای ورودی مناسب برای صدا باشد. برخی اسپیکرهای بلوتوثی دارای ورودی AUX و یا پورت HDMI هستند که به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها وصل شوید.

9- کدک: کدک‌های صوتی برای فشرده‌سازی صدا استفاده می‌شوند. برخی از کدک‌های رایج شامل AAC، SBC، aptX، و LDAC هستند. اگر دستگاه‌های شما از کدک خاصی پشتیبانی می‌کنند، باید اطمینان حاصل کنید که اسپیکر بلوتوثی شما هم از آن پشتیبانی می‌کند. عدم پشتیبانی از یک کدک خاص می‌تواند باعث شود که اسپیکر بلوتوثی شما نتواند فایل صوتی مدنظرتان را پخش نماید.

10- میکروفون: برخی از اسپیکرهای بلوتوثی دارای میکروفون می‌باشند که به شما این امکان را می‌دهند که از آن‌ها به‌عنوان میکروفون و برای مکالمات تلفنی استفاده کنید. اگر نیاز دارید تا از اسپیکر برای مکالمات تلفنی استفاده کنید، باید به این نکته توجه کنید که اسپیکر بلوتوثی شما باید دارای میکروفون باکیفیت باشد. البته ما پیشنهاد نمی‌کنیم که از یک اسپیکر برای برقراری تماس استفاده کنید. خرید یک میکروفون باکیفیت می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای برقراری تماس صوتی باشد.

11- قابلیت اتصال چندگانه: برخی از اسپیکرهای بلوتوثی دارای قابلیت اتصال چندگانه هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا به طور هم‌زمان، به چندین دستگاه وصل شوید. این ویژگی برای کسانی که چندین دستگاه دارند و نیاز دارند به‌سرعت بین آن‌ها جابه‌جا شوند، کاربردی خواهد بود.

12- ضد آب بودن: اگر می‌خواهید که از اسپیکر بلوتوثی خودتان در محیط باز استفاده کنید، باید به گواهینامه‌های مقاومت آن در برابر آب و گردوغبار دقت کنید. بعضی از اسپیکرهای بلوتوثی حتی قابلیت شناور ماندن روی آب را هم دارند.

13- قابلیت کنترل: برخی از اسپیکرهای بلوتوثی دارای کلیدهای کنترل برای تنظیم صدا، پخش، مکالمه و قطع و وصل کردن هستند. تعدادی دیگر، این امکان را با استفاده از نرم‌افزار ارائه می‌دهند تا بتوانید از راه دور، از طریق گوشی هوشمندتان، این امکانات را کنترل کنید.

14- قابلیت پیوستن به شبکه: برخی از اسپیکرهای بلوتوثی دارای قابلیت پیوستن به شبکه وای‌فای هستند تا بتوانید به آن‌ها از طریق اینترنت وصل شوید و برای پخش موسیقی و فایل‌های صوتی، از خدمات پخش موسیقی آنلاین استفاده کنید.

[spacing size=”15″][vc_single_image image=”4746″ img_size=”800×534″ alignment=”center” css_animation=”none”]

بهترین برند اسپیکر بلوتوثی

قطعاً انتخاب بهترین برند اسپیکر بلوتوثی در میان صدها برند معروف، کار راحتی نخواهد بود. کمپانی‌های مختلف با توجه‌ به نیاز کاربران‌شان محصولات متفاوتی را به بازار عرضه می‌کنند که هر کدام از آنها می‌توانند به‌عنوان بهترین اسپیکر بلوتوثی و یا برند شناخته شوند. به‌هرحال اگر بخواهیم از میان تمامی برندهای موجود در بازار، بهترین آنها را برگزینیم، به سراغ نام‌های آشنا خواهیم رفت. برندهایی همچون انکر، سیلیکون پاور، ال جی و … همگی می‌توانند در دسته بهترین برند اسپیکر بلوتوثی جای گیرند. همان‌طور که در راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی به آن اشاره کردیم، بهترین اسپیکر بلوتوثی با توجه‌ به نوع استفاده، بودجه و فاکتورهای دیگر می‌تواند برای هر شخص متفاوت باشد.

[spacing size=”12″][vc_single_image image=”4747″ img_size=”800×493″ alignment=”center” css_animation=”none”]

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی بر اساس قیمت

پس از اینکه با مزایا و مشخصات فنی اسپیکرهای بلوتوثی آشنا شدیم، در این قسمت از راهنمای خرید اسپیکرهای بلوتوثی به معرفی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی بر اساس قیمت می‌پردازیم. معرفی بهترین اسپیکرهای بلوتوثی بر اساس قیمت به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

بهترین اسپیکر بلوتوثی تا 500 هزار تومان

با سقف بودجه 500 هزار تومان دست شما برای انتخاب اسپیکر بلوتوثی محدود است. اما اسپیکر Green Lion یکی از انتخاب های بسیار مطلوب است که در این مقاله، خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

اسپیکر قابل حمل گرین لیون

 

مشخصات و قیمت اسپیکر GREEN LION مدل MINI MUSCLE GNMINIMSLSP

[spacing size=”12″]

بهترین اسپیکر بلوتوثی زیر یک میلیون تومان

 تا مرز یک میلیون تومان شما می‌توانید سری اسپیکرهای برند Yesido را در سبد خرید خود قرار دهید. این اسپیکر با توان خروجی 5 وات و فرکانس پاسخ‌گویی 85 هرتز تا 20 کیلوهرتز می‌تواند انتخاب مطلوبی برای طیف وسیعی از کاربری‌ها باشد.

اسپیکر بلوتوثی yesido

مشخصات و قیمت اسپیکر قابل حمل Yesido مدل YSW14

[spacing size=”12″]

بهترین اسپیکر بلوتوثی تا 2 میلیون تومان

تا بودجه 2 میلیون تومان نیز می‌توانید اسپیکر بلوتوثی مد نظرتان را از محصولات شرکت Yesido انتخاب کنید. اسپیکر قابل‌حمل Yesido مدل YSW08 یک محصول بسیار کاربردی با مشخصات بسیار مطلوب است که می‌تواند انتخاب مناسبی برای طیف وسیعی از کاربری‌ها باشد.

اسپیکر قابل حمل Yesido

مشخصات و قیمت اسپیکر قابل حمل Yesido مدل YSW08

[spacing size=”12″]

بهترین اسپیکر بلوتوثی تا 3 میلیون تومان

اسپیکر قابل‌حمل Hadron مدل BTS140 نیز یکی دیگر از انتخاب‌های بسیار مطلوب به‌عنوان بهترین اسپیکر بلوتوثی است. این اسپیکر پر قدرت با توان 40 وات به همراه باتری قدرتمند 4000 میلی‌آمپر ساعتی می‌تواند شما را در هر زمان و مکانی همراهی کند.

اسپیکر قابل حمل Hadron

مشخصات و قیمت اسپیکر قابل حمل HADRON مدل BTS140

[spacing size=”12″]

بهترین اسپیکر بلوتوثی بیشتر از 3 میلیون تومان

برند سیلیکون پاور یکی از نام‌های شناخته شده بازار است. این برند توانست با معرفی اسپیکر قابل‌حمل مدل BS93 ، جای خود را در لیست بهترین انتخاب ما تا بودجه 3 میلیون تومان باز کند. این اسپیکر دارای توان 40 وات و کیفیت ساخت بسیار بالایی می‌باشد. همچنین باتری 4500 میلی‌آمپر ساعتی آن، شما را از شارژ روزانه آن بی‌نیاز خواهد کرد.

راهنمای خرید اسپیکر سیلیکون پاور

 

مشخصات و خرید اسپیکر قابل حمل Silicon Power مدل BS93

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. علی رضا گفت:

    سلام چقدر خوب بخش بندی کردین و برای خرید اسپیکر راهنمایی دادین سایت های زیادی رو بررسی کردم مثل تکنو، دیجیکالا، نیکالا و ترب اما اینجا تونستم تصمیمم رو نهایی کنم ممنون از شما بابت راهنمایی خوبتون

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش