هشتگ های داغ :‌
SSD-برای-PS5
1

راهنمای خرید بهترین SSD برای PS5 | معرفی 5 مدل پرفروش

چرا خرید SSD برای PS5 خریدی بسیار منطقی است؟ کنسول پلی‌استیشن 5، باقدرت پردازش بالا و گرافیک فوق‌العاده بازی‌ها، یکی از پرطرف‌دارترین کنسول‌های بازی در دنیا شناخته می‌شود. هر چند این دستگاه 825 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ اما نیازهای بعضی از گیمرها را برآورده نمی‌کند. دلیل آن هم حجم بسیار بالای بازی‌های منتشر شده برای این کنسول است. به همین دلیل خرید SSD برای PS5 می‌تواند یک انتخاب کاربردی برای طیف وسیعی از کاربران این کنسول باشد.

استفاده از یک اس‌اس‌دی مناسب برای پی اس 5، می‌تواند تجربه بهتری از کنسول و بازی موردعلاقه‌تان را در اختیار شما قرار دهد. در این مقاله، به بررسی بهترین SSD برای PS5 می‌پردازیم. اگر به دنبال افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و سرعت بالا در بازی‌های خود هستید، با ما همراه باشید.

SSD-برای-PS5

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چرا باید حافظه پلی استیشن خود را به SSD ارتقاء دهیم؟ (دلیل خرید SSD برای PS5)

 امروزه SSDها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود عملکرد در دستگاه‌های الکترونیکی شناخته شده و کنسول‌های بازی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. استفاده از SSD برای PS5 نیز می‌تواند به بهبود عملکرد کنسول بازی شما کمک کند. حافظه جامد (Solid State Drive) یا SSD در مقایسه با حافظه‌های HDD سرعت بسیار بالاتری داشته و مشکلات مربوط به هارددیسک را نخواهید داشت.

 یکی از ویژگی‌های بارز کنسول‌های نسل جدید، وجود SSD است. این قطعه کوچک توانسته نمایش صفحه بارگذاری (Loading) و مشکل زمان‌بر بودن لودینگ بازی‌ها را از بین ببرد. درگذشته برای اجرای بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2، مجبور بودید مدتی طولانی‌تری را منتظر بمانید، اما در PS5، اجرای چنین بازی‌هایی در عرض چند ثانیه انجام می‌شود، به همین دلیل، استفاده از SSD در PS5 بسیار حائز اهمیت است و مزیت مهمی برای آن محسوب می‌شود. حافظه SSD، دارای ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری نسبت به هارددیسک‌های معمولی است که همین موضوع موجب می‌شود تا امکان ذخیره‌سازی تعداد بیشتری بازی وجود داشته باشید.

SSD-برای-PS5

آیا در استفاده از انواع SSD برای PS5 محدودیت داریم؟

با ارتقای SSD برای PS5 خود به مدلی با ظرفیت بیشتر، می‌توانید بیشترین بهره را از کنسول خود ببرید. بازی‌های جدید اغلب فضای زیادی را در حافظه داخلی اشغال می‌کنند و در صورتی که SSD شما ظرفیت کافی نداشته باشد، ممکن است ناچار به حذف بازی‌های قبلی شوید. دانستن این نکته نیز حائز اهمیت است که تمام ظرفیت SSD در ps5، در اختیار شما نخواهد بود. ازاین‌رو استفاده از یک حافظه SSD برای PS5 خصوصاً حافظه‌ای با فضای ذخیره‌سازی زیاد و سرعت انتقال داده بسیار بالا، می‌تواند انتخابی بسیار عالی برای دارندگان این کنسول بازی باشند.

نکات کلیدی در انتخاب SSD برای PS5

در زمان خرید SSD برای PS5 باید به نکاتی توجه کنید که در ادامه به بررسی آن‌ها پرداختیم تا بتوانید خریدی راحت‌تر را تجربه کنید. لازم به ذکر است که توجه به این موارد می‌تواند در انتخاب محصول بهتر به شما کمک کند.

SSD-برای-PS5

تطابق سخت‌افزاری PS5 با خصوصیت فنی SSD:

نیازمندی‌های سخت‌افزاری PS5 و تطبیق آن با خصوصیات فنی SSD را بررسی کنید. مطمئن شوید که SSD انتخابی با سیستم PS5 سازگار است. توجه داشته باشید که حافظه SSD شما باید از نوع NVMe باشد. پلی‌استیشن ۵ جایگاهی برای حافظه‌هایی با تکنولوژی SATA ندارد، بنابراین آن‌ها را کنار بگذارید.

انتخاب ظرفیت مناسب:

به ظرفیت مناسب برای ذخیره‌سازی بازی‌ها و داده‌ها توجه کنید. بررسی کنید که آیا ظرفیت SSD به‌اندازه کافی زیاد است یا نیاز به استفاده از هارد یا SSD اکسترنال دارید. پیشنهاد می‌کنیم از SSDهایی با ظرفیت بیشتر از ۵۱۲ گیگابایت استفاده کنید. در حال حاضر بازی‌های کمپانی‌های بزرگ بیش از 150 تا 200 گیگابایت حافظه را اشغال می‌کنند که این موضوع باعث می‌شود خرید حافظه با ظرفیت کمتر از 512 گیگابایت منطقی نباشد.

سرعت خواندن و نوشتن داده ها در SSD برای PS5:

سرعت خواندن و نوشتن داده‌ها در SSD بسیار مهم است. SSDهایی که سرعت بالایی دارند، به طور قابل‌توجهی در مدت‌زمان بارگذاری بازی‌ها و انتقال داده‌ها، عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند. هرچند که اختلاف میان سرعت خواندن و نوشتن برندهای مختلف SSD چندان زیاد نیست، اما حتماً در زمان خرید به مشخصه سرعت خواندن و نوشتن حافظه موردنظر دقت نمایید.

ویژگی‌های حافظه‌های اس اس دی سازگار با PS5

SSD-برای-PS5
  • رابط: حافظه SSD از نوع NVMe با تکنولوژی PCI-Express Gen 4×4
  • ظرفیت: از 512 گیگابایت تا ۴ ترابایت
  • اندازه های مناسب: ۲۲۳۰، ۲۲۴۲، ۲۲۶۰، ۲۲۸۰ و ۲۲۱۱۰
  • ابعاد: عرض تا ۲۵ میلی‌متر، طول از ۳۰ تا ۱۱۰ میلی‌متر و قطر تا ۱۱.۲۵ میلی‌متر
  • سرعت مورد نیاز: حداقل ۵۵۰۰ مگابایت بر ثانیه یا بیشتر
  • شکل سوکت: M.2

بهترین SSD برای PS5

تا به اینجا با ضرورت ارتقاء SSD دستگاه‌های PS5 آشنا شدید. در ادامه، بهترین SSDهایی را که با PS5 سازگاری دارند و عملکرد خوبی را ارائه می‌دهند؛ بررسی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که محدود به استفاده از حافظه‌های زیر نیستید و هر حافظه‌ای که بتواند با حداقل مشخصات اعلام شده همخوانی داشته باشد؛ انتخابی مطلوب خواهد بود.

حافظه SSD اینترنال 2 ترابایت Samsung مدل 990 PRO NVMe M.2

SSD-برای-PS5

حافظه SSD اینترنال 2 ترابایت سامسونگ مدل  Samsung 990PRO NVMe M.2 با فرم فاکتور M.2 2280 و بهبود عملکرد 50 درصدی نسبت به حافظه‌های نسل قبلی تولید شده است. این SSD برای PS5 نیز مناسب است و سازگاری کاملی با این کنسول دارد. SSD سامسونگ 990PRO NVMe 2TB دارای حافظه فلش V-NAND 3-bit MLC و کنترلر هوشمند In-house Controller می‌باشد که با پوشش نیکل، کنترل بهتری برای جلوگیری از بالا رفتن دما انجام می‌دهد.

عمر مفید این SSD بر حسب میزان رایت، 1200 ترابایت برآورد شده که نگرانی برای شما باقی نمی‌گذارد. حافظه SSD اینترنال 2 ترابایت Samsung مدل 990 PRO NVMe M.2 از  نرم‌افزار Samsung Magician پشتیبانی می‌کند.

  • رابط دستگاه: PCI-E Gen4 x4
  • سرعت خواندن ترتیبی اطلاعات: 7450 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن ترتیبی اطلاعات: 6900 مگابایت بر ثانیه

حافظه SSD اینترنال 1 ترابایت Samsung مدل 990 PRO NVMe M.2

SSD-برای-PS5

حافظه SSD اینترنال 1 ترابایت سامسونگ مدل  Samsung 990PRO NVMe M.2 nhvhd فرم فاکتور M.2 2280 است. این SSD برای PS5 مناسب است و مانند مدل قبل، دارای حافظه فلش V-NAND 3-bit MLC و کنترلر هوشمند In-house Controller می‌باشد. حافظه SSD اینترنال 1 ترابایت Samsung مدل 990 PRO NVMe M.2 از  نرم‌افزار Samsung Magician نیز پشتیبانی می‌کند.

  • رابط دستگاه: PCI-E Gen4 x4
  • سرعت خواندن ترتیبی اطلاعات: 7450 مگابایت بر ثانیه
  • سرعت نوشتن ترتیبی اطلاعات: 6900 مگابایت بر ثانیه

انتخاب بهترین SSD برای PS5، به‌منظور بهبود تجربه بازی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. با راهنمایی‌های ارائه شده در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، می‌توانید بهترین SSD برای PS5 را انتخاب کنید و تجربه متفاوتی برای خود رقم بزنید. حالا زمان آن رسیده که حافظه اس اس دی کنسولتان را ارتقاء دهید و از بازی‌های PS5 لذت بیشتری ببرید. با انتخاب بهترین اس اس دی برای PS5، می‌توانید ظرفیت ذخیره‌سازی بیشتری داشته و بارگذاری بازی‌ها را بهبود ببخشید. پس از انتخاب SSD مناسب، مراحل نصب و به‌روزرسانی نرم‌افزار PS5 را به‌دقت دنبال کنید.

سوالات متداول 

برای افزایش فضای ذخیره‌سازی کنسول و بهبود سرعت بارگذاری بازی‌ها، خصوصاً با توجه به حجم زیاد بازی‌های جدید.

SSD با رابط اتصال PCI-E Gen4 x4 با حداقل سرعت خواندن ۵۵۰۰ مگابایت در ثانیه.

PS5 تا ظرفیت ۴ ترابایت را پشتیبانی می‌کند.

خیر، SSD باید حداقل مشخصات لازم مانند سرعت و ابعاد مناسب (با هیت‌سینک) را داشته باشد.

راهنمای دقیق نصب در وبسایت رسمی سونی موجود است، اما به طور کلی باید پنل کناری PS5 را برداشته و SSD را در اسلات مناسب قرار دهید.

بله، برای جلوگیری از گرمای بیش از حد، استفاده از SSD دارای هیت‌سینک توصیه می‌شود.

بله، اما SSD اکسترنال تنها برای ذخیره‌سازی و اجرای بازی‌های PS4 مناسب است، نه بازی‌های PS5.

بله، سرعت بالای SSD باعث کاهش زمان بارگذاری و بهبود عملکرد کلی بازی‌ها می‌شود.

 
 
امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مریم راستی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. حسین گفت:

    میشه کسی بهم معرفی کنه چه ssdبخرم که بازی هام با اکانت هام پاک نشن باید چی ssdبخرم

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

8 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش