هشتگ های داغ :‌

تأثیر محل قرارگیری روتر بر محدوده ی تحت پوشش

راه هاي گوناگوني براي بهبود سيگنال هاي واي فاي وجود دارد كه يكي از آن ها تغيير محل قرارگيري روتر است. بعد از اينكه مطمئن شديد از آنتن هاي پرقدرتي استفاده مي كنيد و كسي هم اينترنت شما را هك نكرده، بايد سراغ موقعيت قرار گيري روترتان برويد. مورد آخر مهم تر از هر چيزي است كه شما فكرش را مي كنيد.

پس از آن كه مطمئن شديد شركت تأمين كننده ي اينترنت شما يكي از بهترين سرويس دهنده هاي اينترنت است، روتر شما يك روتر خوب است و مدت زمان زيادي از عمر آن نمي گذرد، استفاده از كابل مي تواند در تشخيص مشكل واي فاي به شما كمك كند. اگر متوجه تفاوت زيادي ميان سرعت دانلود و آپلود در حالت اتصال بي سيم و كابلي شديد، بهتر است موقعيت روتر را تغيير دهيد.

در واقع پس از اطمينان از نبود مشكلات ديگر، با توجه به چند قانون ساده موقعيت روتر را تغيير دهيد تا شاهد بهترين پوشش روتر باشيد:

بهبود سيگنال هاي واي فاي با تغيير محل قرارگيري روتر

1-به مركز توجه كنيد

يكي از مهم ترين كارهايي كه بايد انجام دهيد اين است كه روتر را در در مركز خانه يا اتاق قرار دهيد. مهم نيست كه شما استفاده از واي فاي را براي يك استوديو، يك اتاق و يا يك آپارتمان بخواهيد، قرار دادن آن در وسط كمك زيادي به شما خواهد كرد. كافي است آداپتور روتر را جابجا كنيد و در جايي وسط خانه قرار دهيد.

منظور از وسط بودن هم از جهت افقي و هم از جهت عمودي است، يعني كنار ديوار اتاق و يا نزديك به سقف يا كف اتاق نباشد.

2-به وجود اشياء و موانع دقت كنيد

 آينه و لوازم آشپزخانه، كابينت، آجر، ظروف، اسباب بازي، بطري و هر مانع ديگري باعث کاهش سرعت روتر می شوند

هر چيزي كه در مسير سيگنال ها قرار گيرد مي تواند سرعت را كاهش دهد. اگر آداپتور را داخل يك كمد يا كشو و يا دقيقا در مقابل يك ديوار قرار دهيد وضعيت آن به شدت تغيير مي كند.

آينه و لوازم آشپزخانه، كابينت، آجر، ظروف، اسباب بازي، بطري و هر مانع ديگري بايد از نزديكي روتر حذف شود.
مرحله ي بعد حذف تمام دستگاه هايي است كه در نزديكي روتر قرار دارند. دستگاه هايي مانند تلفن هاي هوشمند، تبلت ها، دستگاه هاي بلوتوثي، اجاق هاي مايكروويو و دستگاه هاي كنترل از راه دور نيز روي سيگنال ها اثر منفي مي گذارند و سرعت را كاهش مي كنند.

3-جهت آنتن

قرار دادن آنتن ها در حالت عمودي به منظور بازدهی بیشتر

اگر روتر شما بهترين آنتن ها را داشته باشد اما جهت قرار گيري آن ها مناسب نباشد، امكان ندارد بازدهي مناسبي داشته باشيد. فرقي ندارد روتر شما تك آنتنه باشد يا دو آنتنه، مهم اين است كه جهت آن را درست تنظيم كنيد.

با قرار دادن آنتن ها در حالت عمودي مي توان بهترين نتيجه را كسب كرد. مهم نيست كه آن را براي محيط يك آپارتمان كوچك بخواهيد يا يك استاديوم بزرگ ورزشي، فقط آنتن ها را در جهت صحيح قرار دهيد. توجه كنيد اگر آنتن را در زاويه ي 45 درجه قرار دهيد بيشتر سيگنال ها به سمت زمين خواهند رفت و اتلاف انرژي و زمان بيشتر مي شود.

4-از فلزات دوري كنيد

 اثر مخرب فلزات بر روي آنتن دهي روتر

اثر مخرب فلزات بر روي آنتن دهي بسيار مخرب تر از دستگاه هاي الكترونيكي است. بهترين كاري كه مي توانيد انجام دهيد اين است كه روتر را روي يك ميز يا هر شيء چوبي بلند ديگر قرار دهيد زيرا سيگنال ها از مواد نرم مانند چوب و كاغذ نسبت به مواد سخت مثل آجر، سنگ و فلز راحت تر عبور مي كنند. به علاوه ي اينكه توصيه مي شود چند مجله يا كتاب زير روتر قرار دهيد تا شاهد بهبود هرچه بيشتر عملكرد آن باشيد.

5-آزمون و خطا هميشه جواب مي دهد

اگر همه ي كارهاي بالا را هم انجام دهيد باز هم احتمالا موانعي بر سر راه روتر تا سيستم شما وجود دارد و شايد باز هم آنتن دهي خوبي نداشته باشيد. اين جاست كه نوبت به جابجايي دستگاه ها مي رسد، كافي است لپ تاپ و ساير خود را اندكي جابجا كنيد. خواهيد ديد كه كمي جابجايي لپ تاپ به شكل چشمگيري وضعيت سيگنال هاي دريافتي شما را تغيير مي دهد.

6-استفاده از یک برنامه

heatmapper

به منظور عیب یابی شبکه وایفای (Heatmapper) استفاده از نرم افزار

اگر مي خواهيد به طور جدي شبكه ي wifi خود را عيب يابي و به طور كامل بررسي كنيد نرم افزار Heatmapper مي تواند كمك بزرگي به شما كند.

براي استفاده از اين نرم افزار كافي است آن را دانلود كرده، روي لپ تاپ خود نصب و سپس شروع به حركت در محيط شبكه wifi خود كنيد. با این کار Heatmapper یک نقشه از منطقه تحت پوشش و میزان قدرت Wi-Fi شبکه شما مي سازد.

با استفاده از نقشه بدست آمده، نواحی تحت پوشش و میزان کیفیت سیگنال، شما می توانید آنالیز و تحلیل درستی از شبکه خود داشته باشید. این نرم افزار حتي برای هنگامی که شما قصد ایجاد یک شبکه را دارید بسیار مفید می باشد. چرا که در ابتدا می توانید با قرار دادن روتر خود در نقاط مختلف و مشاهده نواحی تحت پوشش، قدرت سيگنال را در نقاط مختلف ببينيد و روتر را در بهترين مكان قرار دهيد.

منتشر شده در techpp

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش