هشتگ های داغ :‌

بزرگترین گشادگی دیافراگم دوربین در گوشی هوشمند تاشو و جدید سامسونگ

تصویر اصلی خبر بزرگترین گشادگی دیافراگم دوربین در گوشی هوشمند تاشو و جدید سامسونگ

سالهاست که علاقه ی اکثریت کاربران به گوشی های تمام لمسی با فرم فاکتور فلت مشخص شده است و سازندگان نیز با اطلاع نیز از این موضوع اغلب محصولات خود را با طراحی تمام لمسی همراه کرده اند و در یکی دو سال اخیر نیز شاهد معرفی و عرضه ی گوشی های هوشمندی به بازار بوده ایم که در بخش جلویی دستگاه هیچ گونه دکمه ای وجود ندارد تا لذت استفاده از دستگاهی تمام صفحه دو چندان شود. گوشی های تاشو در گذشته ی نه چندان دور از محبوبیت بسیار بالایی نزد کاربران برخوردار بودند که با تغییر سلیقه ی کاربران مدل های این چنینی بسیار کم شدند. اما هنوز عده ای از کاربران هستند که تمایل به خرید چنین گوشی هایی دارند. با اینکه سازندگان کمی همچنان گوشی های تاشو را تولید میکنند که اکثر آنها مدل هایی رده پائین و ارزان قیمت هستند، اما سامسونگ، بزرگترین تولید کننده ی گوشی های هوشمند در جهان همچنان به تولید گوشی تاشوی رده بالا توجه دارد. W2018، گوشی جدید تاشو و رده بالای این غول کره ای است که از مشخصات فنی چشمگیری برخوردار است. همراه ما باشید تا به معرفی این محصول خاص بپردازیم.

ابتدا باید گفت که این اولین باری نیست که سامسونگ اسمارتفون رده بالا با طراحی تاشو تولید میکند و چند سالی میشود که این شرکت سری تاشوی W را معرفی و روانه ی بازار میکند. با اینکه شاید بتوان گفت امروز تمایل به خرید چنین گوشی هایی کمتر از هر زمان دیگر است، به نظر میرسد سامسونگ قصد ندارد فعلا این محصول را از خط تولید خود خارج کند و در عین حال ویژگی هایی را برای این مدل ها در نظر میگیرد که حتی در محبوب ترین پرچمداران این شرکت نیز وجود ندارد. گوشی هوشمند W2018 یک مدل خاص با میزان تولید محدود است که سامسونگ فقط این مدل را در قاره ی آسیا، جایی که مطمئنا بیشترین تقاضا را دارد عرضه خواهد کرد. در این میان قطعا چین کشوری است که سامسونگ برای فروش این دستگاه بر روی آن تمرکز خواهد کرد به طوری که شاید خرید این محصول برای کاربران دیگر کشورها دشوار شود. ضمن اینکه سامسونگ گوشی W2018 را در کشور چین معرفی کرده است و همزمان با این مراسم، دهمین سال تولید گوشی های سری W و بیست و پنجمین سال حضور این برند در کشور چین را جشن گرفته است.
گوشی هوشمند w2018

مطمئنا مشتاقید که از اطلاعات فنی این محصول با خبر شوید. از دوربین این مدل که سورپرایز بزرگ سامسونگ در این قسمت وجود دارد شروع میکنیم. این دستگاه دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با اندازه ی پیکسل 1.4 میکرون مشابه سنسور گلکسی اس 8 است اما گشادگی دیافراگم لنز دوربین این گوشی هوشمند، برابر با f/1.5 است که W2018 را تبدیل به بهترین گوشی هوشمند جهان از نظر گشادگی دیافراگم لنز دوربین میکند. در حالی که پیش از این گوشی هوشمند LG V30 با مقدار گشادگی دیافراگم f/1.6 این لقب را به دوش میکشید. بدین ترتیب سامسونگ رکورد جدیدی را به نام خود در دنیای گوشی های هوشمند ثبت کرد. هنوز نمونه تصاویر ثبت شده توسط این دستگاه منتشر نشده است اما با توجه به گشادگی دیافراگم فوق عریض دوربین W2018، قطعا باید شاهد عملکرد فوق العاده ی این دستگاه در عکاسی در شرایط نور کم باشیم. در عین حال عمق تصاویر ثبت شده توسط دوربین W2018 نیز احتمالا همه ی مارا غافل گیر خواهد کرد. در واقع بزرگ بودن دیافراگم دوربین علاوه بر جذب نور بیشتر باعث میشود تاری در تصویر به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند و همچنین سرعت ثبت تصویر نیز به میزان قبل توجهی افزایش پیدا کند. با یک لنز عریض میتوان تصاویر پرتره ی زیبایی ثبت کرد و تجربه ی جدیدی از عکاسی ماکرو به دست آورد. با چنین لنزی، سوژه ی اصلی به خوبی از پس زمینه جدا میشود و تار شدن پس زمینه به زیبایی هر چه بیشتر تصویر ثبت شده کمک خواهد کرد. علاوه بر این، دوربین اصلی این دستگاه توانایی ضبط فیلم با سرعت 30 فریم بر ثانیه در رزولوشن 4K را نیز دارد. دوربین جلو را نیز یک لنز 5 مگاپیکسلی تشکیل داده است.

دوربین w2018

از دوربین W2018 که قطعا مورد توجه ترین بخش از این گوشی هوشمند محسوب میشود بگذریم میرسیم به قسمت صفحه نمایش که در منحصر به فرد بودن این دستگاه با دیگر گوشی های هوشمند نقش بسزایی دارد. W2018 مانند نسل قبل خود دارای دو صفحه نمایش است. نمایشگرهای امولد این مدل دارای سایز 4.2 اینچی هستند که رزولوشن هر دو برابر با فول اچ دی یا 1080P است. وجود دو نمایشگر که یکی در بیرون و یکی در داخل W2018 قرار گرفته باعث زیبایی و وجه تمایز این دستگاه با دیگر مدل های بازار شده است. هر چند قطعا نمیتوان مقدار کارایی دو نمایشگر را یکسان دانست. در ابتدای مطلب گفته شد که W2018 یک محصول رده بالا است پس دیگر مشخصات فنی این دستگاه نیز باید این گفته را توجیه کند. به همین منظور سامسونگ از چیپست پردازنده ی بسیار قدرتمند اسنپدراگون 835 در این مدل استفاده کرده است. 6 گیگابایت حافظه ی رم این پردازنده را برای انجام مالتی تسکینگ های سنگین همراهی میکند تا W2018 از نظر قدرت هیچ کم و کاستی در مقابل برترین پرچمداران حال حاضر بازار نداشته باشد. در بخش فضای ذخیره سازی، سامسونگ این دستگاه را در دو نسخه وارد بازار خواهد کرد. نسخه ی اکستریم ادیشن که دارای 64 گیگابایت حافظه ی داخلی است و نسخه ی کالکتر ادیشن که از 256 گیگابایت حافظه ی داخلی برخوردار است.

گوشی هوشمند w2018

از دیگر مشخصات گوشی هوشمند تاشوی سامسونگ W2018 میتوان به پشتیبانی از دو سیم کارت و باتری 2300 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد که از طریق پورت USB-V در پائین دستگاه شارژ میشود. سنسور اثر انگشت این مدل نیز در پشت دستگاه قرار گرفته است. در بخش نرم افزاری، این گوشی به اندروید 7.1.1 نوگا مجهز شده که جدیدترین نسخه ی اندروید محسوب نمیشود اما سامسونگ وعده ی بروزرسانی این گوشی به اندروید O در سال 2018 را داده است. رابط کاربری Samsung Experience نیز بر روی این گوشی نصب شده است. دیگر ویژگی نرم افزاری که Samsung W2018 از آن برخوردار است، دستیار مجازی بیکسبی است که این دستیار هوشمند اولین بار با گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس معرفی شد. بیکسبی نیز مانند دیگر دستیارهای دیجیتالی برای آسان تر کردن کار کاربران وارد میدان شده است و کاربران میتوانند با فرامین صوتی، از بیکسبی برای انجام کارهای خود کمک بگیرند. گوشی W2018 سامسونگ در رنگ مشکی وارد بازار خواهد شد اما رنگ های طلایی و نقره ای نیز به صورت محدود تولید خواهد شد. قیمتی که سامسونگ برای نسخه ی پایه ی این دستگاه در نظر گرفته معادل 2400 دلار است.

 

 

 

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش