هشتگ های داغ :‌

آموزش فعال/غیر فعال کردن قابلیت True Tone در نمایشگر آیفون 8/8 پلاس و X

سال گذشته زمانی که اپل نسخه ی 9.7 اینچی آیپد پرو را رونمایی کرد، فناوری جدیدی را برای صفحه نمایش این آیپد در نظر گرفت که True Tone نام داشت. این فناوری باعث قرارگیری 4 سنسور در آیپد پرو شده بود که وظیفه ی سنجش رنگ و نور محیط را به دوش میکشیدند تا در نهایت True Tone بتواند مقدار روشنایی نمایشگر و نور سفید را به درستی تنظیم کند. این کار در نمایشگرهای کامیپوترهای رومیزی چندین سال بود که انجام میشد اما در دنیای گجت های قابل حمل، تا پیش از آیپد پرو چنین اقدامی صورت نگرفته بود. پیش از اینکه اپل نسل جدید آیفون ها را رونمایی کرد، پیش بینی شده بود که نسل جدید به فناوری True Tone مجهز باشند که در نهایت این شایعه به حقیقت پیوست و هر سه مدل آیفون جدید از فناوری True Tone برخوردار شدند. در این مطلب نحوه ی فعال یا غیر فعال کردن این فناوری را در آیفون های جدید بررسی میکنیم. همراه شهر فافا باشید.

True Tone که ابتدا تصور میشد یک ویژگی انحصاری در سری پرو آیپدهای اپل باقی بماند اما حالا به آیفون های نسل جدید راه پیدا کرده، وظیفه ساده ی و مشخصی را به دوش میکشد. این فناوری نسبت به محیط، نور نمایشگر دستگاه شما را به بهترین شکل تنظیم میکند. به طور مثال اگر شما در اتاقی با نور گرم حضور دارید، True Tone رنگ نمایشگر را مطابق نور اتاق تنظیم میکند و مقداری از حس گرمی نور را به شما منتقل میکند. البته نمیتوان عملکرد این فناوری را بدون عیب و نقص و بسیار دقیق عنوان کرد و مانند هر سنسوری، سنسورهای وابسته به True Tone نیز ممکن است گاهی اوقات اشتباه کنند و شاید همین باعث شود زیاد نتوانید با این فناوری ارتباط برقرار کنید. اگر کاربر یکی از آیفون های جدید اپل باشید، شاید این سوال در ذهن باشد که True Tone از کجا و چگونه فعال یا غیر فعال میشود؟ برای دریافت پاسخ این سوال، راهنمای زیر را دنبال کنید:

– به بخش تنظیمات در آیفون 8، 8 پلاس یا آیفون X خود مراجعه کنید.

– بر روی گزینه ی Display & Brightness لمس کنید.

قابلیت True Tone در بخش تنظیمات iOS 11قابلیت True Tone در بخش تنظیمات iOS 11 در گوشی های آیفون 8/8 پلاس و X

– در این بخش گزینه ی قابل تغییر True Tone را مشاهده میکنید. سبز بودن این سوئیچ، به معنای فعال بودن قابلیت True Tone است و خاکستری بودن آن، یعنی True Tone غیر فعال است که با لمس بر روی آن، به راحتی میتوانید وضعیت آن را تغییر دهید.

همان طور که در بالا گفته شد، شاید همیشه True Tone به عنوان یک ویژگی کاربردی به چشم شما نیآید و گاهی بخواهید آن را غیر فعال کنید اما به طور کلی پیشنهاد میشود True Tone همیشه فعال باشد چرا که با توجه به تنظیم مناسب نور و رنگ نمایشگر، مقدار آسیب به چشم را به حداقل ممکن کاهش میدهد. به هر حال امروزه ما ساعات بسیار زیادی را در طول روز به نمایشگر موبایل خود خیره میشویم و این میتواند تاثیرات مخربی روی سلامتی داشته باشد که فناوری هایی مانند True Tone میتوانند این گونه مضرات را تا حدی کاهش دهند.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش