هشتگ های داغ :‌

گوشی دارها به گوش؛ از انجام این کارها خود داری کنید!


افراد مختلف استفاده‌های متنوعی از موبایل دارند برخی برای بازی، عده‌ای برای کار و گروهی نیز برای وب گردی و حضور در شبکه‌های اجتماعی که همین امر باعث شده گوشی تلفن همراه لحظه‌ای از آن‌ها جدا نشود و حتی در هنگام خواب نیز گوشی را مجاور خود قرار دهند. البته استفاده از این گجت‌های همراه نیز قواعد و اصولی دارد که با پیروی از آن‌ها می‌توان عمر مفید گوشی را افزایش داد و هم آنکه از وابستگی شدید به آن جلوگیری کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با برخی از اصولی‌ترین قواعد استفاده از یک گوشی همراه آشنا شویم.

بی‌دلیل روشن نگذارید!

هنگامی که بدون هیچ استفاده خاصی، مودم داخلی وای‌فای یا بلوتوث یا هر دو آن‌ها در گوشی هوشمند فعال و روشن باشد، عملا انرژی گوشی به شکلی بی‌مورد هدر می‌رود. متأسفانه اغلب کاربران حتی در زمانی که خارج از منزل یا محل کار هستند و عملا به اینترنت دسترسی ندارند وای‌فای گوشی خود را روشن می‌گذارند که مصرف باتری را به شدت افزایش می‌دهد. بهترین کار عادت به خاموش کردن وای‌فای در مواقع غیر ضروری یا استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص به این کار است.

طریقه نادرست استفاده از شارژر

معمولاً بسیاری از ما کاربران عادت داریم گوشی هوشمند خود را در شب و هنگام خواب به شارژ بزنیم تا صبح با باتری پر از آن استفاده کنیم؛ اما برخی کارشناسان بر این نظر هستند که این کار اساساً ایده خوبی نیست. هرچند این موضوع یکی از آن موضوعات جنجالی است که هنوز بر سر صحت آن توافقی صورت نگرفته، گفته می‌شود، این کار منجر به آسیب باتری در بلند مدت می‌شود. برخی کارشناسان بر این باور هستند که بهترین زمان برای کشیدن گوشی از شارژ، قبل از رسیدن به 100 درصد است، زیرا باقی ماندن در شارژ بعد از پر شدن باتری به مرور زمان منجر به کاهش ظرفیت آن می‌شود. به دلیل آنکه در اکثر گوشی‌های همراه باتری‌های لیتیوم یونی وجود دارد و هنگام شارژ موبایل دمای دستگاه بالا می‌رود اسمارت فون در صورت داشتن محافظ از انتقال گرما به محیط بیرون جلوگیری می‌کند و این امر باعث کاهش عمر گوشی موبایل و فرسایش باطری گوشی تلفن همراه می‌شود.

بهترین و مطلوب‌ترین حالت برای شارژ گوشیهای هوشمندی که دارای باتری لیتیوم یونی هستند، شارژ کردن بین 50 تا 80 درصد می‌باشد که با این کار از ضرر و تخریب‌های احتمالی به گوشی جلوگیری می‌شود و عمر باتری آن را تا حد قابل توجهی افزایش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب رسان و ضرر رسان به باطری‌های گوشی همراه شارژ کردن آن در زمانی است که شارژ موبایل به صفر می‌رسد که این نوع شارژ باعث کاهش عمر باتری و کم شدن ظرفیت باتری می‌شود.

استفاده بی‌حد و مرز از گوشی!

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که استفاده مداوم از گوشی منجر به استهلاک شدید گوشی به ویژه در باتری آن خواهد شد، بنابراین توصیه می‌شود در طول یک هفته استفاده از گوشی حداقل یک بار آن را خاموش کنید؛ زیرا روشن بودن مداوم گوشی منجر به تحت فشار بودن شدید باتری گوشی خواهد شد. در نتیجه توصیه می‌شود که به جای استفاده از گوشی هوشمند برای کوک کردن ساعت از یک ساعت زنگ دار ساده استفاده کرده و گوشی هوشمند خود را در طی شب خاموش کنید و به آن استراحت دهید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

نکات بهداشتی

استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و بردن آن‌ها به رختخواب می‌تواند باعث اختلالاتی در بدن ما شوند. در این رابطه بسیاری از کاربران عقیده دارند که نور گوشی‌های هوشمند، با مختل کردن ترشح ملاتونین، چرخه خواب را به هم میزند و مشکلات روحی و جسمی فراوانی به وجود می‌آورد. از بیشترین مضرات بردن گوشی به رختخواب که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود می‌توان به برهم خوردن زمان خواب بدن، بدخوابی و  افسردگی اشاره نمود.

در سوی دیگر بهتر است به تمیزی گوشی هوشمندتان اهمیت بدهید. بدیهی است که با استفاده از گوشی در طول زمان جرم‌هایی روی آن می‌نشیند که نیاز به پاک‌سازی دارد. به نشانگر میزان قدرت سیگنال بر روی تلفن دقت کنید.

وقتی میزان قدرت سیگنال رادیویی کم است از گوشی استفاده نکنید چون در این حال تلفن شما برای اتصال به دکل مخابراتی مجبور است امواج پرقدرتی از خود بیرون بفرستد که این خطرناک است. درنهایت اینکه بهتر است گوشی خود را نزدیک به سر خود نگهداری نکنید؛ مثلا موقع خواب آن را زیر یا کنار بالشت نگذارید.

دمای محیط را زیر نظر داشته باشید

برخی افراد از این موضوع که تلفن‌های همراهشان هنگام قرار گرفتن در برابر هوای سرد دچار مشکل شود، ابراز نگرانی می‌کنند. البته باید توجه داشت که دما بر روی عملکرد باتری گوشی‌ها بی‌تأثیر نیست. دمای مناسب برای شارژ باتری‌های لیتیوم‌-یونی بین 10 درجه تا 30 درجه سانتی‌گراد است. در حالی که میزان شارژ مناسب که باید در باتری ذخیره شده باشد، بین 40 تا 80 درصد است. اگر این توصیه‌ها را جدی بگیرید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید عمر باتری شما افزایش می‌یابد.

همچنین باید توجه داشته باشید که باتری‌های لیتیوم‌-یونی گاهی به طور خودکار شروع به تخلیه شارژ می‌کنند که این موضوع البته بین تولیدکنندگان مختلف متفاوت است، اما معمولاً هر ماه بین 1.5 تا 2 درصد رخ می‌دهد که به دما نیز بستگی دارد.

استفاده از شارژر اصلی

حتی المقدور سعی شود تنها از شارژر اصلی دستگاه که در جعبه آن تعبیه شده استفاده کنید. هرچند در حال حاضر به جز گوشی‌های شرکت اپل، مابقی اسمارت فون های عرضه شده به بازار همگی از درگاه میکرو یو‌اس‌بی به منظور اتصال به شارژر استفاده می‌کنند، با این حال حتی سیستم تغذیه دو نسل از یک گوشی ممکن است متفاوت باشد. یک شارژر غیر اصل می‌تواند باعث باد کردن باطری تلفن شما شود، گاهی اوقات نه تنها شارژرهای تقلبی بلکه استفاده از شارژر تبلت برای تلفن‌های هوشمند هم باعث این موضوع می‌شود. در هنگام خرید شارژر باید حتماً به این نکته توجه شود که شارژر خریداری شده حتماً مطابق استاندارد UL باشد، این استاندارد به این معنا است که آزمایش‌های لازم برای جلوگیری از گرم شدن زیاد از حد آن‌ها انجام شده، در هنگام استفاده از شارژر نکته مهمی که باید به آن توجه شود آمپری است که شارژر تولید می‌کند.

اهمیت رمز عبور را فراموش نکنید

فرقی نمی‌کند که از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید یا آیفون و یا یک گوشی ویندوزی، می‌توانید با استفاده از کد عبور یا یک الگوی امنیتی از دسترسی سایر افراد به موبایل خود، جلوگیری کنید. این روش ساده‌ی امنیتی می‌تواند از این‌که سایرین به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند، جلوگیری کنید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که برنامه‌های نصب شده روی گوشی هوشمند شما دارای اطلاعات شخصی‌تان مانند برنامه‌های مالی، برنامه‌های کاری و یا یادداشت‌های شخصی باشد.

رمز مربوط به صفحه‌ اصلی گوشی از اهمیت خاصی برخوردار است چون بسیاری از اپلیکیشن‌های مربوط به ایمیل حتی گزینه‌ای برای ایجاد پسورد برای دسترسی به ایمیل‌ها ندارند. البته این روزها که حتی گوشی‌های میان رده بازار نیز به سنسور اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره نیز مجهز شده‌اند که می‌توان برای افزایش امنیت اطلاعات دستگاه، از این روش‌های بیومتریک نیز استفاده کرد.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش