هشتگ های داغ :‌

چرا باید برای لپ تاپ کول پد بخریم؟

لپ تاپ های امروزی بسیار متفاوت از لپ تاپ های یک دهه قبل هستند. تا چند سال پیش لپ تاپ ها بیشتر جهت مقاصد تجاری مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه از کودکان تا افراد مسن هر کدام لپ تاپی دارند که هر چه پیشتر می رویم قدرت آن بیشتر و باریک تر می شوند که این مسئله موجب نابودی برخی مسائل فنی شده که از جمله مهم ترین آن ها حرارت است.
ساده ترین راه حلی که برای حل مشکل گرما در سرتاسر دنیا توسط مردم شناخته شده و استفاده می شود استفاده از کول پد است که در انواع شکل ها و سایزها با قدرت های متفاوت موجود است.
اگر هر روز به مدت طولانی از لپ تاپ استفاده می کنید احتمالاً شما نیز یکی از افراد درگیر با مشکل گرم شدن بیش از حد لپ تاپ هستید و برای غلبه بر این مشکل مجبورید از کول پد یا همان پد خنک کننده استفاده کنید.
ما در ادامه نکاتی مهم که هنگام خرید کول پد باید به آن توجه کنید را آورده ایم.

چرا به یک کول پد نیاز دارید؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم وقتی لپ تاپ بیش از اندازه گرم شود عملکرد دستگاه را با مشکلاتی مواجه می کند. حتی ممکن است  به مرور آسیب های جدی و جبران ناپذیری به لپ تاپ وارد کند.
اینکه امروزه لپ تاپ ها خیلی جمع و جور شده اند و قدرت پردازش آنها فوق العاده زیاد شده همیشه نمی تواند خوب باشد و معایبی از جمله گرم شدن بیش از اندازه دارد که اصلاً برای سخت افزارها خوب نیست. استفاده از کول پد موجب افزایش مصنوعی جریان هوا در میان اجزای حیاتی لپ تاپ و در نتیجه آسیب کمتر به آن ها می شود.
تحقیقات ثابت کرده که پدهای خنک کننده لپ تاپ می تواند دما را تا 20% (بین 5-10 درجه) پایین آورد و خنک شود.

5 نکته قابل تأمل

توجه کنید که قبل از خرید کول پد حتماً نکات زیر را مورد توجه قرار دهید.

ظرفیت خنک کننده: مهم ترین ویژگی یک کول پد مقدار هوایی است که می تواند در آن به گردش درآید. معمولاً گردش هوا را با واحد فوت مکعب در دقیقه مطرح می کنند و در مدل های مختلف اعداد متفاوتی دارد. همیشه پدی با قدرت بالا انتخاب کنید.

سروصدای ایجاد شده توسط فن ها: معمولاً زمانی که در حال کار با لپ تاپ هستید عموماً سروصدای اضافی شما را اذیت می کند. با اینکه اکثر کول پدهای امروزی کم صدا هستند اما ممکن است به همان صدای کم هم حساس باشید بنابراین باید به دنبال یک کول پد کاملاً بی صدا باشید.

تعداد فن ها: تعداد فن ها که تأثیر مستقیمی بر روی عملکرد کول پد دارند نیز بسیار مهم است. بهتر است این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ابتدا گرم‌ ترین نقطه لپ تاپ را پیدا کنید و سپس محل آن را با محل قرارگیری فن های کول پد مقایسه کنید که در یک محدوده قرار داشته باشند.

طراحی کول پد: اگر از لپ تاپ روی میز استفاده می کنید خیلی مهم است که کول پدی با قابلیت تنظیم ارتفاع تهیه کنید یا اینکه اگر روی پای خود یا در رختخواب از آن استفاده می کنید بهتر است کول پدی با لبه های گرد و فن های بالا انتخاب کنید و اگر هم از افراد همیشه در سفر هستید بهتر است کول پدی انتخاب کنید که به راحتی قابل حمل باشد.

سایز کول پد: این نکته را فراموش نکنید که سایز کول پد باید با لپ تاپ متناسب باشد وگرنه کارایی لازم را برای لپ تاپ نخواهد داشت.

منتشر شده در laptoprunner

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش