هشتگ های داغ :‌

بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی

به دنیای واقعیت مجازی خوش آمدید

اپلیکیشن‌ های واقعیت مجازی یادآور خیال‌پردازی های شیرین کودکی هستند. در دنیای بزرگ و رویایی خودمان غرق می شدیم و انگار چند لحظه از این زندگی رها می‌ شدیم. این تکنولوژی به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از سرگرمی های اصلی آینده می‌باشد. گوشی موبایل بهترین ابزار برای نصب نرم افزارهای مورد نیاز است .

علاوه بر جنبه سرگرمیِ واقعیت مجازی، این تکنولوژی در زمینه‌ های متفاوتی از جمله پزشکی، صنایع خودروسازی، مسائل آموزشی و… می‌تواند مفید واقع شود. شرکت‌ های بزرگی همانند سونی، اچ تی سی، اوکولوس، سامسونگ و بسیاری دیگر در این زمینه در حال فعالیت هستند و به عرضه هدست های واقعیت مجازی خود همانند PlayStation VR، Oculus Rift، HTC Vive و Gear VR می پردازند.

اما مشکل قیمت بالای برخی از این هدست ها و، وابسته بودن آن ها به برخی لوازم جانبی دیگر شروع می شود؛ با این حال هدست های ساده تر که تنها وابسته به یک گوشی هوشمند هستند گزینه مقرون به صرفه تری به حساب می آیند. برای استفاده این هدست ها نیاز به برنامه‌های مخصوص واقعیت مجازی می‌باشد. در این مقاله ما لیستی از بهترین اپلیکیشن‌‌های واقعیت‌ مجازی برای اندروید و آی او اس را برای شما آماده کرده ایم که در ادامه به معرفی و بررسی آن ها می‌پردازیم.

 

آیفون 14 چند مدل دارد ؟

 

 

VR
تجربه متفاوتی با تکنولوژی VR

 


 

Zombie Shooter VR اپلیکیشن

Zombie Shooter VRZombie Shooter VR

Zombie Shooter VR یک بازی جذاب و سرگرم کننده برای سیستم عامل‌های اندروید و ios می باشد که می تواند ساعت‌ها شما را مشغول کشتن زامبی ها نماید! همان طور که از اسم بازی مشخص است، شما در این بازی قادر خواهید بود تا زامبی ها را از پای در آورید و اگر چه این بازی از گرافیک بصری چندان خوبی بهره نمی برد اما اغلب اوقات در لیست بهترین برنامه‌های VR خود را جای داده است.

این بازی در ابتدا به صورت غیر رایگان عرضه می شد اما به مرور زمان تیم توسعه دهنده آن تصمیم گرفتند تا Zombie Shooter VR را برای رقابت در زمینه VR به صورت رایگان ارائه کنند. با وجود رایگان بودن این بازی، اما اگر مایل باشید می توانید برخی آیتم ها را خریداری کنید و به بهبود تجربه خود در هنگام بازی کمک نمایید. برای دریافت این بازی می توانید از طریق لینک ‌های زیر اقدام کنید.

 


Google Cardboard اپلیکیشن

Google CardboardGoogle Cardboard

اگر شما هم یک هدست VR داشته باشید، به احتمال زیاد با برنامه محبوب Google Cardboard آشنا هستید.  Google Cardboard‌ یکی از اولین اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای گوشی ها می باشد که هنوز هم در لیست بهترین ها قرار دارد. Google Cardboard به خصوص برای افرادی که قصد وارد شدن به دنیای VR را دارند گزینه بسیار خوبی به شمار می رود، چرا که  آن ها را به خوبی با قابلیت های شگفت انگیز دنیای واقعیت مجازی آشنا خواهد کرد.

این برنامه هم اکنون به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است و دارای چندین بخش دورن برنامه ای از جمله نقشه گوگل می باشد که به وسیله آن می توانید به نقاط مختلف جهان و آن هم به صورت 360 درجه در خانه خود سفر کنید. از طریق لینک‌های زیر می توانید این برنامه را برای آیفون ها و گوشی اندرویدی خود دریافت کنید.

 


VR Sniper اپلیکیشن

VR SniperVR Sniper

VR Sniper نام یکی دیگر از بازی های هیجان انگیز دنیای واقعیت مجازی می باشد که در آن می توانید تک تیر انداز بودن را به گونه متفاوتی تجربه نمایید. گیم پلی VR Sniper بسیار ساده می باشد، شما می توانید آن را در سطوح مختلف دشواری تنظیم کنید و سپس از طریق حرکات سر باید دشمنان خود را بیابید و سپس در خفا آن‌ها را به صورت استراتژیک نابود کنید.

این برنامه نیز به صورت رایگان در  iTunes و فروشگاه Google Play قابل دسترس می باشد؛ با این وجود اگر به دنبال تجربه لذت بخش تر هستید باید کمی پول بپردازید تا بتوانید برخی از ویژگی و سطوح اضافی (به معنای افزایش سربازان و البته هیجان بیشتر) را در بازی فعال کنید.

 


Cardboard Camera اپلیکیشن

Cardboard CameraCardboard Camera

شاید تا به این جای مقاله دوست داشته اید که خودتان هم محتوای 360 درجه ایجاد کنید و سهمی از دنیای واقعیت مجازی داشته باشید. این برنامه، یکی دیگر از اپلیکیشن های جذابی می باشد که توسط گوگل توسعه یافته و همان طور که از نام آن می توان برداشت کرد، به کاربران مختلف کمک می کند تا به ثبت عکس های 360 درجه از طریق دستگاه های آی او اس و اندرویدی خود بپردازند.

همان طور که گفته شد Cardboard Camera همانند Google Cardboard توسط گوگل توسعه داده شده است و به همین خاطر انتظارات ما از آن بالا می رود و باید بگوییم که خوشبختانه این انتظارات نیز به خوبی بر آورده شده. محیط Cardboard Camera کاربر پسند است و کار کردن با آن بسیار ساده می باشد.

شما حتی لازم نیست که برای استفاده حساب گوگل ایجاد نمایید و به سادگی می توانید پس از دریافت و نصب آن، Cardboard Camera استفاده کنید. ممکن است در ابتدا ثبت تصاویر مطلوب کار نسبتاً سختی باشد اما به مرور زمان و تجربه کسب کردن می توانید عکس های خوبی را به ثبت برسانید و حتی آن ها را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

این برنامه هم اکنون به صورت رایگان برای سیستم عامل های آی او اس و اندروید در دسترس می باشد که از طریق لینک های زیر می توانید اقدام به دریافت آن کنید.

 


Expeditions اپلیکیشن

ExpeditionsExpeditions

این برنامه در فروشگاه Google Play در رده آموزشی قرار گرفته است، اما بسیار فراتر از آموزش می باشد و حتی جنبه سرگرمی نیز دارد. Expeditions مانند برنامه قبل توسط گوگل توسعه داده شده است و افراد در گروه سنی های مختلف می توانند از آن لذت ببرند. این برنامه به کاربران اجازه می دهد که به نقاط مختلف و محبوب جهان سفر کنند و تجربه بودن در آن ها را به صورت 360 درجه به دست آورند.

در حال حاضر این برنامه حدود 200 مکان برای سفر دارد و تیم توسعه به طور مداوم مکان های بیشتری را به آن اضافه می نمایند. این برنامه به وسیله Cardboard عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد و  می توانید تجربه متفاوتی از سفر به مکان ها را به صورت 360 درجه به دست آورید. Expeditions هم به صورت رایگان و برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید قابل دسترس می باشد.


 

Google Arts and Culture اپلیکیشن

Google Arts and CultureGoogle Arts and Culture

اگر اهل هنر، فرهنگ و تاریخ باشید، Google Arts and Culture برای شما طراحی شده است و به وسیله آن می توانید در خانه خود به موزه ها و اماکن معروف در نقاط مختلف جهان سفری داشته باشید. این برنامه نیز همانند Expeditions که در بالا ذکر شده است می باشد، با این تفاوت که عمدتاً بر موزه ها، مکان های تاریخی و میراث های فرهنگی تمرکز دارد.

این برنامه به طور کامل با Google Cardboard سازگار می باشد و صد ها مکان مختلف در آن موجود است. Google Arts and Culture در مقایسه با سایر برنامه های VR گوگل از user base کوچکتری بهره می برد اما با این وجود همواره جزو بهترین برنامه‌ های واقعیت مجازی موجود در جهان است.

این برنامه اطلاعات مفیدی در مورد مکان ها و موارد مختلف به شما نشان می دهد و از همین جهت می توانید اطلاعات بسیار مفیدی کسب نمایید و به دانش خود بیفزایید. Google Arts and Culture هم اکنون  در AppStore و فروشگاه Google Play در دسترس می باشد.


مقاله راهنمای خرید لپ تاپ را بخوانید.

Netflix VR اپلیکیشن

Netflix VRNetflix VR

اگر شما هم عاشق Netflix و همچنین تماشای فیلم و برنامه های تلویزیونی می باشید، Netflix VR می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. Netflix VR برنامه رسمی  این شرکت است که به کاربران خود اجازه می دهد تا فیلم ها یا برنامه های مورد علاقه خود را از طریق آن در یک محیط مجازی مشاهده نمایند.

گرچه Netflix VR هم اکنون میلیون ها مشتری مشتاق دارد اما با این وجود هنوز معایبی نیز دارد و نیاز به پیشرفت در برخی قسمت های آن احساس می شود.

به عنوان مثال شما نمی توانید محتویات را به صورت آفلاین در Netflix VR دریافت نمایید و یا مشکل بزرگتر آن است که کاربران سایر پلتفرم ها از جمله ویندزفون یا آی او اس قادر نخواهند بود از آن استفاده کنند؛ چرا که این برنامه به طور انحصاری برای دستگاه هایی می باشد که از Android Daydream پشتیبانی می کنند( مانند Google Pixel و Nexus 6P). با توجه به این موضوع این برنامه تنها برای اندروید و به صورت رایگان در فروشگاه Google Play قابل دریافت می باشد.

 


 

Discovery VR اپلیکیشن

Discovery VRDiscovery VR

این لیست بی شک بدون وجود Discovery VR تکمیل نمی شود. برخلاف برنامه قبل، Discovery VR برای اکثر گوشی ها قابل دریافت و استفاده می باشد و شما اگر گوشی اندروید 4 و بالاتر  و یا آی او اس 7 و بالاتر داشته باشید، به راحتی می توانید از این برنامه استفاده کرده و لذت ببرید. محتوای VR زیادی در این برنامه قابل دسترس است و شما می توانید طیف وسیعی از فیلم ها را مشاهده نمایید.

Discovery VR به کاربران اجازه می دهد که در محیط های هیجان انگیز و مختلف به کشف  و جستجو بپردازند و در نهایت به محل مورد نظر برسند که این مدت می تواند تجربه سرگرم کننده، متفاوت و لذت بخشی را فراهم آورد. این برنامه هنوز در ابتدای کار خود قرار دارد و ما امیدواریم که در نسخه های بعدی شاهد ویژگی های جذب، جدید و محتوای بیشتری باشیم. هم اکنون می توانید Discovery VR را با استفاده از لینک های زیر برای آی او اس و اندروید دریافت و استفاده کنید.


GoPro VR اپلیکیشن

GoPro VRGoPro VR

GoPro VR شبیه به برنامه Discovery VR می باشد اما محتوای ارائه شده در آن تفاوت دارد. تمام فیلم های این برنامه به وسیله دوربین های GoPro  گرفته شده اند و از همین رو باید انتظار کیفیتی بالا و خیره کننده را داشته باشید. برخی فیلم های موجود در GoPro VR حتی به صورت 60 فریم بر ثانیه هستند و کسانی که به دنبال مشاهده فیلم های هیجان انگیز و با کیفیت و به صورت 360 درجه می باشند، می توانند این برنامه رایگان را هم اکنون در AppStore و فروشگاه Google Play دریافت نمایند.


YouTube VR اپلیکیشن

YouTube VRYouTube VR 

اگر از عاشقان فیلم باشید حتماً با YouTube آشنایی دارید، YouTube یکی از بهترین منابع آنلاین برای فیلم های 360 درجه به صورت رایگان می باشد. مشاهده فیلم در YouTube لذت بخش است اما برای کسب تجربه متفاوتی می توانید از YouTube VR استفاده نمایید. با تهیه یک هدست خوب و به همراه صفحه نمایش با کیفیت می توانید از محتوای YouTube VR به خوبی لذت ببرید.

شما همچنین لازم نیست که مدام گوشی را از هدست خارج نموده و به دنبال فیلم مورد نظر خود باشید، چرا که به راحتی و تنها با جستجو از طریق صدا می توانید آن فیلم را پیدا کنید. این برنامه نیز همانند سایر برنامه های گوگل به صورت رایگان عرضه شده، اما متاسفانه برای آی او اس هنوز منتشر نشده است.


 

FullDive VR اپلیکیشن

FullDive VRFullDive VR

اگر شما به دنبال یک برنامه باشید که به صورت تخصصی به ارائه محتوای VR می پردازند، FullDive VR یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی است. در واقع این برنامه بیش از 1 میلیون ویدیو 360 درجه ارائه می دهد که مقدار خوبی به‌ ‌شمار می‌ رود، همچنین FullDive VR به شما اجازه خواهد داد فیلمی که در گوشی خود دارید را همانند یک فیلم سینمایی پخش کنید. شما می توانید به دنبال تصاویر 360 درجه در آن بگردید و از تماشای آن ها به صورت VR لذت ببرید.

در مجموع FullDive VR یکی از بهترین برنامه های موجود برای VR است که می توان به وسیله آن یک تجربه همه جانبه از واقعیت مجازی را به دست آورد و می توان از آن به عنوان یک پلتفرم واقعیت مجازی برای گوشی شما یاد کرد. این برنامه جذاب هم اکنون به صورت رایگان عرضه شده است و تنها مشکلش این است که فعلاً فقط برای کاربران اندروید در دسترس می باشد.

دریافت برای اندروید

 


در این مقاله سعی کردیم تا 11 برنامه از بهترین اپلیکیشن های واقعیت مجازی را به شما معرفی نماییم. شما هم اکنون می توانید بدون صرف هزینه زیادی برای خرید هدست های گران قیمت و تجهیزات و متعلقات آن ها، با هزینه بسیار کمتری اقدام به خرید یک هدست واقعیت مجازی ارزان قیمت کنید و تجربه متفاوت و لذت بخش VR را کسب نمایید. نظر شما در مورد این برنامه ها چیست، آیا تجربه استفاده از آن ها را دارید؟

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. siavash گفت:

    درود
    در بین برنامه های واقعیت مجازی برنامه ای هست که در زمینه سفر و تور باشه؟

    1. Support Team گفت:

      درود
      بله
      برنامه ExpeditionsPro VR Tours کار یک تور مسافرتی در دنیای واقعیت مجازی رو انجام میده که در اون میتونید از نقاط دیدنی در سراسر جهان دیدن کنید.
      اگر نیاز به دانلود دارید میتونید از این لینک و از طریق گوگل پلی اون رو دانلود کنید.
      https://play.google.com/store/apps/details?id=technology.singleton.expeditionspro&hl=en&gl=US

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش