هشتگ های داغ :‌

معرفی برترین موس ها برای طراحان و گرافیست ها

معماران، طراحان، گرافیست ها و نقشه کش ها از جمله گروه های کاربری هستند که برای انجام کار خود به کامپیوتر نیاز دارند. رسم اشکال و برش و کارهای این چنینی کارهایی هستند که بیشتر توسط طراحان و گرافیست ها انجام میشوند. برای این گروه، مطمئنا کامپیوترهایی که دارای قلم استایلوس هستند کاربرد و راحتی بیشتری دارند اما در این میان طراحانی هم هستند که استفاده از موس را به جای قلم های دیجیتالی ترجیح میدهند. این کاربران زمان بسیار زیادی را با کامپیوتر میگذارنند و موس ها یکی از پر کاربردترین لوازمی هستند که توسط طراحان مورد استفاده قرار میگیرند. بنابراین موس های مناسب طراحی باید ویژگی هایی داشته باشند که بتوانند نیاز آنها را برطرف کنند. در این مطلب با ویژگی های یک موس مناسب طراحی و چند مدل ایده آل برای این دسته از کاربران آشنا خواهیم شد. با شهر فافا همراه باشید.

ویژگی هایی که یک موس مناسب طراحی باید داشته باشد:

– طراحی آرگونومیک: در مقدمه ی مطلب گفته شد که طراحان ساعات طولانی با کامپیوتر مشغول کار میشوند و در طول این زمان با موس زیاد سر و کار دارند پس در وهله ی اول یک موس مناسب طراحی باید طراحی آرگونومیکی داشته باشد. طراحی آرگونومیک یعنی اینکه موس متناسب با شکل دست طراحی شده باشد و دست به شکلی راحت روی آن قرار بگیرد، استراحتگاه خوبی داشته باشد تا در نهایت کاربر حداقل خستگی ممکن را احساس کند. ضمن اینکه کار کردن در زمان طولانی با یک موس بدون طراحی آرگونومیک میتواند عوارض جدی را برای سلامتی به دنبال داشته باشد. دردهای مچ ناشی از استفاده ی نادرست از موس میتواند بسیار زجر آور باشد. بنابراین حتما سعی کنید یک موس آرگونومیک مناسب با سایز دست خود انتخاب کنید تا دست کاملا بر روی موس بنشیند.

– دقت بالای سنسور: برای یک طراح، دقت موس اهمیت زیادی دارد. هنگام برش زدن ها یا رسم شکل و انتخاب یک نقطه ی دقیق روی نقشه و این چنین کارها، دقت بالای سنسور به خوبی میتواند به کمک طراح بیآید. این چنین موس ها امکان جابجایی های ناچیز نشانگر را برای طراح فراهم میکنند تا نقشه ی ترسیم شده از دقت بالایی برخوردار باشد.

– صدای کلیک و اسکرول : این دو مشخصه به نظر خود طراح بستگی دارد و نمیتوان نکته ای تعریف شده برای آن در نظر گرفت. عده ای از کاربران موس های بدون سر و صدا و نرم را ترجیح میدهند و عده ای دیگر ترجیح میدهند صدای کلیک ها به گوششان برسد. پس موس انتخابی را در صورت امکان از نظر تولید صدا بررسی کنید. اگر امکان کار مستقیم با موس را پیش از خرید ندارید، میتواند از ویدئوهای مربوطه که در سایت هایی مثل یوتیوب قرار دارند، استفاده کنید.

 Logitech Wireless Performance

موس بیسیم لاجیتک Performanceبیسیم لاجیتک Performance

پیشنهاد شده ترین موس مناسب طراحی توسط طراحان، مدل بیسیم پرفورمنس شرکت لاجیتک است که میتواند انتظار اکثر طراحان را برآورده کند. Performance از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و ابعاد آن نیز به شکلی است که اکثر کاربران با سایز دست متوسط را پوشش دهد. بیسیم بودن این مدل نیز یکی از نقاط قوت آن است چرا که سیم میتواند برای یک طراح دست و پا گیر باشد. Performance با برخورداری از یک سنسور لیزری، میتواند بر روی سطوح مختلفی (حتی بر روی شیشه) کار کند. دکمه های اضافه ی موس هم برای سوئیچ بین برنامه ها، وبگردی با سرعت بالاتر، زوم کردن و غیره کارایی دارد. این موس با سیستم عامل های مختلفی مانند ویندوز 7 تا 10، MacOS 10.5 یا ChromeOS نیز سازگاری دارد. لازم به ذکر است Logitech Wireless Performance برای کاربران راست دست طراحی شده است و گزینه ی خوبی برای چپ دست ها نیست.

Apple Magic Mouse 2

موس Magic Mouse 2 اپلMagic Mouse 2 اپل

اپل زمانی به طور جدی وارد زمینه ی تولید موس شد که مدل خلاقانه ی Magic Mouse را وارد بازار کرد. Magic Mouse 2 جدیدترین نسل از این موس زیبا است که طراحی فوق العاده سبکی دارد. دقت بسیار بالای سنسور Magic Mouse 2 را تبدیل به یکی از مناسب ترین گزینه ها برای گرافیست ها و کاربرانی که دقت بالا برایشان اهمیت دارد، کرده است. بخش بالایی این موس از دستورات لمسی نیز پشتیبانی میکند و امکان اسکرول کردن (پیمایش صفحه) به هر مسیری را به شما میدهد. هر چند شاید همین موضوع گاهی اوقات باب میل شما نباشد و دستورات لمسی در برخی مواقع کار شما را سخت کند. اما به هر حال مجیک موس، به خاطر داشتن سنسوری بسیار با کیفیت و طراحی نوآورانه، قطعا یکی از موس های مناسب طراحی است که تنها با کامپیوترهای مجهز به سیستم عامل مک سازگاری دارد.

 Razer Deathadder Chroma

موس  Razer Deathadder ChromaRazer Deathadder Chroma

حساسیت و دقت بالا، وجه اشتراک موس های مناسب طراحی و مخصوص بازی  است. پس طراحان در صورت علاقه به شکل و شمایل موس های گیمینگ، میتوانند مدلی مثل Deathadder Chroma را تهیه کنند که طراحی آن کاملا آرگونومیک است و دست به خوبی روی آن قرار میگیرد و گودی دست کاملا پر میشود. سنسور از نوع اپتیکال (نوری) است و میتوان گفت ارزان ترین مدلی است که با چنین مشخصاتی میتوانید در بازار پیدا کنید. جنس بدنه ی آن نیز به گونه ای است که مانع تعریق زیاد دست میشود بنابراین میتوانید با آن ساعاتی طولانی به طراحی مشغول شوید و احساس خستگی نکنید.

 Microsoft Sclupt Ergonomic

موس Microsoft Sclupt ErgonomicMicrosoft Sclupt Ergonomic

یک موس لیزری و بیسیم خوش قیمت از مایکروسافت که ظاهر متفاوتی با دیگر موس های آرگونومیک دارد. Microsoft Sclupt Ergonomic که فقط با سیستم عامل ویندوز سازگاری دارد، دارای دقتی برابر 1000 dpi است. انرژی مورد نیاز آن توسط دو با باتری قلمی تامین میشود. از نظر دقت سنسور، Sclupt نمیتواند با گزینه هایی مانند مجیک موس اپل رقابت کند اما بزرگترین نقطه قوت آن، طراحی آرگونومیک متفاوت آن است که باعث شده اگر با آن خوب ارتباط برقرار کنید، دیگر نتوانید با موس های معمولی کنار بیایید.

 Logitech MX Master

موس Logitech MX MasterLogitech MX Master

MX Master از حساسیت فوق العاده بالایی برخوردار است و زمان پاسخ دهی این مدل، بزرگترین نقطه قوت آن است. اسکرول آن بسیار حساس است و همین ویژگی، MX Master را تبدیل به یکی از بهترین موس های مناسب طراحی کرده است. جدیدترین مدل این موس، با طراحی حساب شده ای همراه شده که در ساعات طولانی کاربر را خسته نکند. دکمه های قرار گرفته در کنار موس هم برای جابجایی در برنامه ها، به جای استفاده از دکمه های ترکیبی Alt+Tab که به مراتب وقت گیرتر است، طراحی شده است. ضمن اینکه امکان برنامه ریزی این دکمه ها نیز وجود دارد.

جمع بندی

در نهایت باید گفت مدت زمان استفاده از موس توسط یک طراح، مهم تر از موسی است که انتخاب میکند. یعنی شما میتوانید هر یک از مدل های معرفی شده یا مدل های دیگر که ویژگی های لازم را داشته باشد انتخاب کنید اما فراموش نکنید که شما به عنوان یک طراح، در هر بخشی از کار خود با موس سر و کار دارید و ساعات زیادی را پشت سیستم میگذرانید. پس انتخاب مناسب میتواند به افزایش لذت کاری شما کمک کند.

به عنوان آخرین پیشنهاد نیز موس گیمینگ V210، موس بی سیم رپو را به شما پیشنهاد می کنیم که جهت دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون آن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش