هشتگ های داغ :‌

با پنج برند پرفروش گوشی های هوشمند در بازار پر ترافیک چین آشنا شوید


چین و بازارش برای تمامی شرکت ها خصوصا شرکت های فعال در عرصه ی تکنولوژی از اهمیت خاصی برخوردار است و در واقع بازار این کشور با بازار تمامی دیگر کشورها متفاوت است. چین به عنوان پرجمعیت ترین کشور ، دومین کشور اقتصادی جهان نیز به شمار میرود. به همین دلیل کسب درصدی در بازار این کشور برای هر شرکت و تولید کننده ای دستآورد بزرگی محسوب میشود. در زمینه ی فناوری، بخش گوشی های هوشمند چند سالی میشود که بیشتر از دیگر قسمت ها مورد توجه است و مبالغ هنگفتی در این بخش جا به جا میشوند. در چین سازندگان محلی متعددی وجود دارند که قاعده ی بازی و رقابت در این کشور را بر هم زده اند. در این مطلب میخواهیم با 5 سازنده ای که بازار چین را قبضه کرده اند آشنا شویم. همراه شهر فافا باشید.

موسسه ی تحقیقاتی Kantar Wolrldpanel در جدیدترین گزارشی که پیرامون بازار چین انجام داده و سهم سازندگان گوشی های هوشمند در این کشور را مورد بررسی قرار داده است، اسامی پنج برند پرفروش گوشی های هوشمند در پر جمعیت ترین کشور جهان را اعلام کرده است که نکات جالب و بعضا غافل گیر کننده ای را در آن شاهد هستیم. بر اساس گزارش این موسسه که مربوط به تاریخ ختم شده به ماه اکتبر است شرکت های هواوی، شیائومی، Vivo، اوپو و اپل پنج سازنده ی برتر گوشی های هوشمندی هستند که در بازار چین حضور دارند و 91 درصد از سهم این بازار را در اختیار دارند. جز اپل، چهار سازنده ی دیگر همگی شرکت های بزرگ چینی هستند که به واسطه ی برخورداری از سهم قابل توجه در این کشور، در بین برترین سازندگان گوشی های هوشمند در جهان نیز قرار دارند. سهم یاد شده در حالی توسط این پنج برند قرار دارد که سهم همین کمپانی ها در سال قبل چیزی حدود 79 درصد بوده است. در طول این مدت سازندگان چینی دیگری نیز توانسته اند تولید و فروش خود را افزایش دهنده اند که از بین آنها رشد فروش شرکت های ZTE، لنوو و میزو قابل توجه تر بوده است. جالب است بدانید تعداد شرکت های سازنده ی موبایل که فروش بیش از صد میلیون دستگاه داشته اند به 21 عدد رسیده است که در این میان دوازده سازنده از کشور چین بوده اند.

میرسیم به نکته ی قابل توجهی که در این گزارش به چشم میخورد و آن هم سهم سامسونگ، بزرگترین سازنده ی گوشی های هوشمند در بازار چین است که تنها 2.2 درصد عنوان شده است. اپل که بعد از سامسونگ، دومین برند پرفروش تلفن همراه در جهان محسوب میشود عملکرد بسیار بهتری نسبت به رقیب خود در چین داشته است و با رشد سهم 0.5 درصدی سهم خود را از بازار این کشور در سه ماه اخیر به 17.4 درصد افزایش داده است و احتمالا سهم این شرکت از بازار چین در سه ماهه ی بعدی به لطف فروش آیفون X بهبود پیدا کند. این در حالیست که در چین تمایل به خرید گوشی های خوش قیمت بسیار بیشتر از تلفن های لوکسی مانند آیفون های اپل است اما این طور که پیداست گوشی های جذاب چینی برای کاربران این کشور به مراتب دوست داشتنی از گلکسی های شرکت سامسونگ بوده اند. همان طور که گفته شد چین از بازار منحصر به فردی برای شرکت ها و تولیدکنندگان برخوردار است و نحوه ی فعالیت در بازار این کشور نیز متفاوت است. رقبای محلی بهتر از هر زمان دیگری فعالیت میکنند و محصولات ارزشمندی را روانه ی بازار میکنند و کار را برای سازندگان خارجی دشوار کرده اند. استراتژی هایی که شرکت ها به کار میبرند نیاز بعضا متفاوت است. به طور مثال اوپو و Vivo تمرکز خود را بر روی مناطق روستایی گذاشته اند که دسترسی آسانی به اینترنت ندارند. در حالی که شیائومی فروش آنلاین را در دستور کار خود قرار داده است و در بخش فروش اینترنتی بهتر از تمام برندهای حاضر در چین فعالیت میکند. هر چند این شرکت اخیرا تلاش هایی برای بهبود فروش در خرده فروشی ها کرده است و به همین منظور فروشگاه های جدیدی را در کشور خانگی احداث کرده است و اینطور که پیداست این استراتژی برای شیائومی موفقیت آمیز بوده است و تاثیر مثبتی در میزان فروش این شرکت داشته است.

اما هواوی که قطعا شناخته شده ترین و البته محبوب ترین سازنده ی چینی در دنیا است و لقب سومین سازنده ی برتر موبایل های هوشمند در جهان را با خود یدک میکشد استراتژی خود را بیشتر بر روی مناطق شهری برنامه ریزی کرده است و از این حیث رقیب قدرتمندی را مقابل خود نمیبیند. البته این اولین بار نیست که هواوی به عنوان برند شماره ی یک بازار چین شناخته میشود و مدتی میشود که این غول چینی در کشور خانگی فرمانروایی میکند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش