هشتگ های داغ :‌

لغو تحریم خدمات اینترنتی کاربران ایرانی توسط آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای از لغو تحریم خدمات اینترنتی برای کاربران ایرانی خبر داد. در طول سال‌های اخیر، کاربران ایرانی با مشکلات زیادی در حوزه خدمات اینترنتی دست وپنجه نرم می‌کردند. شاید برای خیلی از ما این اتفاق افتاده باشد که علیرغم عبور از فیلترنیگ داخلی، به خدماتی مانند دانلود اپلیکیشن، ثبت نام و عضویت در سایت‌های خارجی و غیره دسترسی نداشته باشیم. نبودن نام کشورمان در لیست‌های انتخاب کشور محل سکونت، عدم دسترسی به پلی‌استور و اپ‌استور، عدم پشتیبانی از شماره تلفن های ایران جهت احراز هویت و عدم امکان استفاده از برخی ابزارهای گوگل، مواردی بودند که حتی کسب و کار و شغل کاربران ایرانی را تحت‌الشعاع قرار داده بود.

مجوز لغو تحریم خدمات اینترنتی شامل چه مواردی می‌شود؟

به تازگی و طبق بیانیه ای که وزارت خزانه داری آمریکا منتشر کرده است، از این به بعد تمام این تحریم‌ها لغو شده و دسترسی کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی، ابزارهای ارتباطی، نرم افزارهای تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه های آنلاین مبتنی بر وب، بازی های کامپیوتری، نرم افزارهای آموزشی، ابزارهای ترجمه و احراز هویت، ابزارهای تغییر IP، نرم افزارهای آنتی ویروس، ابزارهای مقابله با رصد اینترنتی، گجت های دیجیتال، تلفن های هوشمند و سیستم عامل آنها، روتر ها و مودم ها آزاد خواهد بود.

علاوه بر این، لغو تحریم خدمات اینترنتی بدین معناست که ارائه خدمات اینترنتی توسط شرکت های تاثیرگذار و بزرگی مانند گوگل، متا و اپل به کاربران ایرانی کاملا قانونی خواهد بود؛ اما یکی دیگر از جنبه های خوب و موثر این مجوز، حذف عبارت “استفاده شخصی از ابزار و امکانات” بوده که به موجب آن نه تنها کاربران، بلکه شرکت های ایرانی نیز می‌توانند بصورت قانونی از معافیت‌های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

 

بطور خلاصه باید بگوییم که با لغو تحریم خدمات اینترنتی، از این به بعد کاربران ایرانی مانند سایر کاربران آمریکایی و اروپایی هیچ محدودیتی در استفاده از خدمات اینترنتی ارائه شده ندارند و تمام امکاناتی که توسط اپل، گوگل، متا و سایر شرکت‌های بزرگ، تاکنون غیرقابل دسترسی بودند، امکان‌پذیر و در دسترس هستند. البته باید این نکته را متذکر شد که لغو این تحریم ها به معنای از بین رفتن فیلترینگ داخلی نیست که امیدواریم این مشکل بزرگ نیز به زودی برای ایرانیان مرتفع گردد.

در همین راستا برخی از شرکت‌ها این فعالیت‌ها را آغاز کرده‌اند. چندی پیش مدیر واتسپ در شرکت متا، خبر از اضافه شده قابلیت پروکسی واتساپ در آخرین ورژن آن خبر داد.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش