هشتگ های داغ :‌

معرفی گوشی های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 در کنار ایرفون‌های PixelBuds

پس از هفته‌ها درز شایعات مختلف پیرامون گوشی‌های جدید شرکت گوگل، این شرکت سرانجام شب گذشته از خانواده جدید پیکسل با نام‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 رونمایی کرد.

همان‌طور که می‌توان حدس زد، دو مدل مذکور صرفا در ابعاد نمایشگر و وضوح تصویر با یکدیگر تفاوت دارند و مابقی مشخصات آن‌ها با یکدیگر یکسان است. بر همین اساس یک سوم پنل پشتی گوشی پیکسل جدید با استفاده از شیشه و بخش باقی مانده با فلز پوشانده است. حسگر اثر انگشت سال گذشته بر روی پیکسل‌ها در قسمت شیشه‌ای جای داشت، با این حال، این قطعه در نسل جدید این گوشی‌ها به بخش فلزی قاب پشتی منتقل شده است. به کارگیری شیشه در قاب پشتی، علاوه بر افزایش زیبایی دستگاه، امکان پشتیبانی از شارژرهای وایرلس را هم به گوشی‌های گوگل خواهد آورد.

گوگل پیکسل 2

 

یکی از نواقص نسل اول گوشی‌های گوگل پیکسل، پشتیبانی نکردن از هرگونه گواهینامه عایقی بود که آن‌ها را یک سر و گردن پایین‌تر از بالا رده هایی مانند اس 7 یا آیفون 7 قرار می‌داد؛ البته این نقص در نسل دوم جبران شده، به طوری که هر دو گوشی پیکسل 2 از گواهینامه عایقی IP67 پشتیبانی می‌کنند. IP67 یعنی آنکه نه تنها گوشی در برابر نفوذ گرد و غبار عایق بندی شده، بلکه امکان مقاومت در برابر نفوذ آب در عمق 1 متری آب شیرین به مدت 30 دقیقه را هم دارد.

گوشی پیکسل 2 از نمایشگری 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره برده، در سوی دیگر مدل بزرگ‌تر به نمایشگری 6 اینچی با رزولوشن QHD تجهیز شده است. البته حاشیه کناری دستگاه در مدل بزرگ‌تر کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است. پیکسل‌های جدید سرانجام به صفحه‌نمایش همیشه روشن مجهز شده‌اند تا اعلان‌ها و موزیک در حال پخش را حتی با صفحه‌نمایش خاموش نشان دهند.

 

 

همانند سایر پرچم‌داران 2017، هر دو گوشی پیکسل نیز به تراشه اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده‌اند. از دیگر مشخصات فنی یکسان گوشی‌های مذکور مورد بحث می‌توان به 4 گیگابایت حافظه‌ی رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی اشاره کرد تا بدین طریق، چندوظیفگی در این محصولات با سرعت بالا و به‌صورت روان اجرا شود. پردازنده‌ی گرافیکی پیکسل‌های جدید گوگل آدرنو 540 است که با آن می‌توانید تمام بازی‌های اندروید را به بهترین حالت ممکن اجرا کنید.

گوگل پیکسل ایکس ال 2گوگل پیکسل ایکس ال 2

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، با خرید اچ تی سی توسط گوگل، فناوری Active Edge یا همان لبه‌های حساس به فشار به گوشی‌های جدید پیکسل نیز راه پیدا کرده، از این رو اکنون می‌توان با فشار دادن کناره دستگاه، دستیار صوتی گوگل را آماده کار کرد. نقطه قوت دیگر گوشی‌های جدید گوگل، بهره‌مندی از دوربین 12 مگاپیکسلی مجهز به لرزشگیر اپتیکال 4 جهته است که به لطف بهینه سازی‌های صورت گرفته توسط مهندسین این شرکت، در همان بدو معرفی توانست عنوان بهترین دوربین موبایلی جهان را از سوی DxOMark کسب کند. گوگل می‌گوید این دوربین بدون نیاز به سنسور دوم و به لطف هوش مصنوعی می‌تواند تصاویر پرتره و با پس‌زمینه تار چه در دوربین اصلی و چه سلفی بگیرد. این دوربین‌ها همچنین به فوکوس خودکار Dual Pixel مجهز شده‌اند تا فوکوس فوق‌العاده سریع باشد.

مدل پایه (64 بیتی) گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل ایکس ال 2 از همین امروز به ترتیب با برچسب قیمتی 649 و 849 دلاری قابل سفارش خواهند بود. البته خبر خوش برای خریداران آنکه، شرکت سازنده به هریک از آن‌ها یک اکانت نامحدود سرویس Google Photos هدیه خواهد داد.

ایرفون‌های PixelBuds

ایرفون گوگل

گوگل شب گذشته یک ایرفون بی‌سیم جدید هم با نام PixelBuds معرفی کرد که البته برای استفاده از تمام قابلیت‌های آن بایستی یک گوشی پیکسل در اختیار داشته باشید. ایرفون‌های PixelBuds نه تنها از ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند، بلکه به عنوان مثال می‌توان با سوایپ کردن روی لایه خارجی به منظور کنترل صدا یا برقراری تماس استفاده کرد. در سوی دیگر با لمس ایرفون‌ گوش راست می‌توان به دستیار صوتی Google Assistant متصل شده و از آن به منظور مسیریابی و یا ارسال پیام با دستورات صوتی استفاده کرد. هرچند این ایرفون‌ها می‌توانند به هر گجت سازگار با فناوری بلوتوث متصل شوند، اما برخی از قابلیت‌های خاص آن‌ها صرفا با گوشی‌های جدید پیکسل فعال می‌شوند. به عنوان مثال اگر این ایرفون‌ها را به گوشی‌های جدید گوگل متصل کنید، امکان استفاده از ترجمه زنده مکالمات در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش