هشتگ های داغ :‌

استفاده از ChatGPT و معرفی کاربرد‌های آن

ChatGPT یک مدل زبانی بزرگ (LLM) است که توسط OpenAI توسعه یافته است. این مدل با دیتای قابل‌توجهی آموزش‌دیده است و می‌تواند متن، کد، اسکریپت، قطعات موسیقی، ایمیل، نامه و غیره را تولید کند. در ادامه، با نحوه استفاده از ChatGPT و کاربردهای آن آشنا خواهید شد، پس با شهر فافا همراه شوید.

 

آموزش استفاده از ChatGPT

 

 

کاربردهای هوش مصنوعی ChatGPT

به طور کلی هوش مصنوعی دارای کاربردهای مختلفی در زمینه‌های مختلف می‌باشد. از ارائه خدماتی همچون پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی از آنها گرفته تا امکان اجرای کارزارهای بازاریابی و فروش. این هوش مصنوعی در هر به‌روزرسانی خود قابلیت‌های جدیدی را برای استفاده در اختیار کاربر خود قرار می‌دهد. به‌تازگی هوش مصنوعی ChatGPT امکان صحبت‌کردن را بجای تولید نوشته به خود اضافه کرده است. در ادامه با برخی از کاربردهای این ابزار آشنا خواهیم شد.

 

کاربردهای تجاری

استفاده از ChatGPT می‌تواند در مکان‌های تجاری، قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند. این هوش مصنوعی می‌تواند برای پاسخگویی به سؤالات مشتریان و حتی پشتیبانی از آنها مورداستفاده قرار گیرد. قدرت تحلیل بالای این هوش مصنوعی قابلیت استفاده از آن را در بخش‌های بازاریابی امکان‌پذیر کرده است. شما می‌توانید از پیشنهادات این هوش مصنوعی نیز برای شخصی‌سازی کردن تجربه کاربران در زمان خرید کالا استفاده نمایید. استفاده از ChatGPT می‌تواند باقدرت تحلیل بالای اطلاعات شما را در ساخت پرسونا نیز همراهی کند.

 

 

کاربردهای آموزشی

کاربردهای هوش مصنوعی Chat GPT در حوزه آموزشی می‌توانند برای بسیاری از دبیران، هنرجویان و محصلین جذاب باشد. به طور مثال، معلم می‌تواند از هوش مصنوعی برای تهیه یک درس جدید در مورد تاریخ استفاده کند. با استفاده از چت جی پی تی می‌توان محتوای درسی را به شکلی جذاب به محصلین ارائه کرد. دانش‌آموز نیز می‌تواند از هوش مصنوعی برای ترجمه یک مقاله علمی از زبان انگلیسی به زبان مادری خود استفاده کند. حتی دانشجویان نیز می‌توانند از قابلیت‌های این هوش مصنوعی استفاده کنند. ارائه مقاله تحقیقاتی و درخواست بررسی آن توسط هوش مصنوعی می‌تواند نظرات و نکات مهمی را در مقاله به شما نشان دهد.

 

کاربردهای سرگرمی

استفاده از ChatGPT محدود به آموزش نشده و افراد می‌توانند از حوزه سرگرمی نیز از قابلیت‌های این ابزار استفاده کنند. چت جی‌پی‌تی می‌تواند در زمان ساخت بازی در ساخت شخصیت و تولید داستان‌های تعاملی مورداستفاده قرار گیرد. ساخت موسیقی و تولید تصاویر دیجیتال نیز از جمله موارد استفاده از ChatGPT است. قطعاً در سال‌های آینده شاهد استفاده از ChatGPT در بازی‌های روز برای ایجاد NPCها و مکالمات تعاملی خواهیم بود.

 

کاربردهای تحقیقاتی

استفاده از ChatGPT به‌عنوان یک دستیار تحقیقاتی و آنالیزور نیز یکی دیگر از کارهایی است که با استفاده از این هوش مصنوعی می‌توانید انجام دهید. اسکنرهای چهره، صدا، چشم، اثر انگشت سال‌های زیادی است که به‌عنوان دروازه‌های امنیتی در مکان‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. با کمک ChatGPT و قدرت تحلیل آن بر روی حرکت بدن شاید بتوان اسکنرهای نحوه راه‌رفتن و زبان بدن را نیز به اجرا درآورد. تولید محتوا نیز یکی از بخش‌های جذابی است که کاربران استفاده‌های زیادی از آن کرده‌اند. یادگیری ماشینی، بررسی ساختار زبان برنامه‌نویسی، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و بسیاری از کارهای دیگر نیز از جمله مواردی هستند که در آنها می‌توانید از چت جی‌پی‌تی استفاده نمایید.

 

نکات کلیدی برای استفاده از ChatGPT

در زمان استفاده از ChatGPT باتوجه‌به نوع کاربری مورداستفاده می‌بایست به این نکته توجه داشته باشید که این هوش مصنوعی ممکن است در هر نقطه‌ای اشتباه کند. پس حتماً قبل از استفاده از متن، موسیقی، اطلاعات و دیگر موارد تولید شده توسط این هوش مصنوعی، حتماً آنها را شخصاً بررسی نمایید. همچنین برای گرفتن بهترین نتیجه از کلمات کلیدی صحیح برای مشخص‌کردن درخواست خود استفاده کنید. ابزار ChatGPT همچنان درحال‌توسعه است و ازاین‌رو می‌تواند خطاهای بسیاری داشته باشد. همچنین بهتر است برای تولید متون تخصصی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های حساس از آن استفاده نکنید.

 

آموزش نحوه استفاده از ChatGPT از طریق وب سایت OpenAI

برای استفاده از ChatGPT، ویدیوی زیرا را ببینید.

 

 

آموزش نحوه ورود به ChatGPT با استفاده از API

برای ورود به ChatGPT از طریق API، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- یک حساب کاربری در OpenAI ایجاد کنید.

2- یک کلید API دریافت کنید.

3- یک کتابخانه Python برای ChatGPT نصب کنید.

4- کد زیر را در یک فایل Python کپی کنید:

import gpt3.5

# دریافت کلید API
api_key = “YOUR_API_KEY”

# ایجاد یک مدل ChatGPT
model = gpt3.5.new(api_key=api_key)

# تولید متن
response = model.generate(prompt=”چه خبر؟”)

# چاپ متن تولید شده
print(response)

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش