هشتگ های داغ :‌

ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت معرفی شد

مایکروسافت از ابزار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) در روز 16 مارس 2023 رونمایی کرد. در این مقاله درباره ابزار هوش مصنوعی مبتنی بر GPT-4 و نحوه استفاده مایکروسافت از این مدل زبان هوشمند صبحت خواهیم کرد؛ بنابراین برای اطلاع از آخرین اخبار درباره مایکروسافت کوپایلت تا پایان این مقاله با ما باشید.

مایکروسافت کوپایلت چیست؟

مایکروسافت کوپایلت (Microsoft Copilot) یک پروژه مشترک بین مایکروسافت و OpenAI است. شرکت OpenAI که در حوزه توسعه نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند و در سال‌های اخیر با معرفی Chat GPT توانسته در میان کاربران به محبوبیت بالایی دست یابد. پروژه ChatGPT با استفاده از مدل‌های زبانی مبتنی بر یادگیری عمیق و هوش مصنوعی، به توسعه‌دهندگان نرم‌افزار کمک می‌کند تا به‌راحتی کد بنویسند و پروژه‌های خود را سریع‌تر تکمیل کنند.

مایکروسافت کوپایلت در واقع یکی از مدل‌های زبانی ایجاد شده توسط OpenAI است که با استفاده از یادگیری عمیق (Deep Learning) و تحلیل الگو (Algorithm Analysis)، به کاربران کمک می‌کند تا با ورودی دادن توضیحات در مورد کدی که قصد دارند بنویسند، کد موردنظر را تولید کنند. این سیستم با تحلیل متن و شناخت نحوه استفاده از زبان برنامه‌نویسی، به کاربران ایده‌هایی برای کدنویسی و تکمیل پروژه‌های خود ارائه می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های مایکروسافت کوپایلت می‌توان به پشتیبانی بیش از ۳۰ زبان برنامه‌نویسی، امکان تولید کد برای پروژه در محیط‌های وب، دسکتاپ، موبایل و همچنین تشخیص خطا و پیشنهاد بهترین راهکار برای خطا‌های کدنویسی اشاره کرد. هدف اصلی این پروژه، کمک به توسعه‌دهندگان در تسریع فرایند تولید نرم‌افزار و افزایش بهره‌وری آن‌ها است. با استفاده از این سیستم، توسعه‌دهندگان می‌توانند به‌صورت سریع و بهینه‌تر کد بنویسند و پروژه‌های خود را به طور سریع‌تر تکمیل کنند.

هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت

مایکروسافت کوپایلت چگونه به ما کمک می‌کند؟

مایکروسافت، در پروژه مایکروسافت 365 از ابزار هوش مصنوعی کوپایلت که مبتنی بر GPT-4 است، استفاده خواهد کرد. در واقع هوش مصنوعی کوپایلت به اکسل، ورد، مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams)، Outlook و پاورپوینت به‌صورت یک نوار کناری اضافه خواهند شد و به‌عنوان یک دستیار و کمک‌خلبان (معنی واژه Copilot) به کاربر کمک خواهند کرد تا تجربه جدیدی از کار با هوش مصنوعی را در زندگی روزمره خود تجربه کند. همان‌طور که جیسون وونگ تحلیلگر گارتنر گفته:

مایکروسافت 365 کوپایلت به تمام کارمندان این امکان را می‌دهد تا هوش مصنوعی روزمره را در محل کار خود تجربه کنند و اثربخشی کار را به شکل چشمگیری افزایش دهند.

کوپایلت در مایکروسافت تیمز مسئولیت زیرنویس کردن گفت‌وگوها را برعهده می‌گیرد و کاربرانی را که دیرتر به جلسه اضافه شده‌اند را در جریان موضوعات مهم جلسه قرار می‌دهد. مایکروسافت کوپایلت در Word به شما کمک می‌کند تا در زمان نوشتن یک مقاله کمترین درگیری را برای شروع و ادامه دادن آن داشته باشید.

می‌توانید از مایکروسافت کوپایلت برای نوشتن یک پیش‌نویس در شروع کمک بگیرید. حتی شما می‌توانید با استفاده این هوش مصنوعی، یک متن را به‌طوری‌که در مفهوم آن تغییری ایجاد نشود با کلمات جدید بازنویسی کنید. مایکروسافت کوپایلت در پاورپوینت این امکان را به شما می‌دهد تا با یک درخواست کوتاه، ظاهر زیباتری برای ارائه خود بسازید.

اگر هنوز نمی‌دانید ChatGPT چیست و می‌خواهید با آن آشنا شوید این مقاله را مطالعه نمایید.

هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت

ابزار مایکروسافت کوپایلت، مبتنی بر هوش مصنوعی Chatgpt است که می‌تواند مهارت‌های کاربر را در نرم‌افزار Microsoft 365 بهبود بخشد. با استفاده از این ابزار، کاربران می‌توانند به‌سرعت و بادقت بیشتری، دستورات و قابلیت‌های پیچیده‌تری را در مایکروسافت 365 اجرا نماید. Copilot می‌تواند به کاربران کمک کند تا به سرعت با قابلیت و ویژگی‌هایی که تابه‌حال از آنها استفاده نکرده، آشنا شوند. به لطف این هوش مصنوعی کاربران میتوانند میزان دانش خود را در نرم افزار‌های مایکروسافت و محیط ویندوز افزایش دهند.

با وجود Copilot، شیوه کار با هوش مصنوعی قطعاً تغییر پیدا خواهد کرد و کاربرانی که از این شیوه کار جدید استفاده می‌کنند، می‌توانند بسیاری از کارهای روزانه خود را با سرعت بیشتری انجام دهند. ویژگی‌های بسیار دیگری نیز در این هوش مصنوعی توسط مایکروسافت قرار گرفته‌اند که در آپدیت‌های آینده ویندوز 11 در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش