هشتگ های داغ :‌

معرفی بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

انتخاب لپ تاپ مناسب برنامه نویسی یکی از اولین قدم‌ها برای شروع کدنویسی است. لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی دارای ویژگی‌هایی است تا بتواند جوابگوی نیاز های برنامه نویسان باشد. در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی، قصد داریم به معرفی فاکتور های مهم در انتخاب لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی بپردازیم و در انتها نیز جدیدترین و بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی را بررسی کنیم.

لپ تاپ ها، گجت های محبوب و پرکاربردی هستند که امروزه تقریباً جایگزین کامپیوتر های رومیزی سنتی شده اند؛ چرا که می توان آنها را به راحتی جابجا نمود و در همه جا از آنها استفاده کرد. لپ تاپ ها در مدل های متفاوتی برای انواع کاربری ها ساخته شده اند، از جمله لپ تاپ های مناسب  برنامه نویسی که به واسطه‌ی ماهیت کاری برنامه نویسان، برای استفاده در مکان های مختلف، مناسب و کاربردی هستند.

برای آشنایی با بهترین لپ تاپ های بازار این مقاله را بخوانید.

 

ویژگی های پردازنده و رم لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی لپ تاپی‌ست که دارای سرعت بالا و عملکرد قدرتمند باشند، تا بتوانند کدهای نوشته شده را سریعاً پردازش و اجرا کنند. پردازنده هایی با حداقل 4 هسته و یا بیشتر، کاملاً مناسب این کار خواهند بود. علاوه بر سی پی یو، حافظه رم نیز در پردازش و اجرای دستورات مختلف تأثیر زیادی دارد که امروزه، ظرفیت رم مناسب، برای لپ تاپ مناسب برنامه نویسی باید حداقل 8 گیگابایت و یا بیشتر باشد تا بتواند از پس نیاز های برنامه نویسان برآید.

 

راهنمای خرید میز لپ تاپ را بخوانید.

 

حافظه داخلی لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

وجود حافظه SSD نیز برای بهبود سرعت و عملکرد کلی سیستم ضروری است و لپ تاپ مناسب برنامه نویسی بهتر است از آن بهره ببرد تا بتواند بدون مشکل خاصی، اطلاعات را با سرعت بسیار بالا منتقل کند. با این حال، مدل هایی از لپ تاپ ها، تنها از حافظه HDD بهره می برند و همچنان جوابگوی نیاز های برنامه نویسان هستند و سرعت لازم را برای آنها فراهم می کنند.

 

گرافیگ لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

از نظر گرافیکی، ماهیت برنامه نویسی به گونه ای است که نیازی به کارت گرافیک مجزا نمی باشد و لپ تاپ هایی که CPU هایشان به گرافیک مجتمع مجهز هستند، برای این قبیل کار ها مناسب خواهند بود. پس یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی نیازی به کارت گرافیک قدرتمند ندارد.

امروزه، اکثر لپ تاپ‌ ها، علاوه بر گرافیک مجتمع، از گرافیک مجزا نیز بهره می برند تا اگر نیازی به قدرت گرافیکی بالا باشد، بتوانند پاسخگوی نیاز های افراد و برنامه نویس ها باشند.

 

صفحه نمایش لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

صفحه نمایش لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی بخشی از سخت افزار است که کاربر با آن تعامل بالایی دارد. یک برنامه نویس در طول روز، ساعت‌های زیادی را صرف کدنویسی می‌کند و ممکن است مدت زیادی را به صفحه نمایش چشم بدوزد و خیره باشد؛ بنابراین کیفیت صفحه نمایش و شفافیت آن بسیار حائز اهمیت است.

هنگام خرید لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی، به این نکته توجه کنید که کیفیت صفحه نمایش FHD یا بهتر از آن باشد. به میزان روشنایی تصویر بسیار دقت کنید، هرچه روشنایی صفحه نمایش بالاتر باشد به شما این امکان را می‌دهد تا در محیط‌های با میزان نورهای مختلف به راحتی با لپ تاپ خود کدنویسی کنید.

صفحه نمایش‌های مات انعکاس نور را کم می‌کنند و این امکان را به کاربر می‌دهند تا در محیط‌های پرنور به راحتی بتوانند با لپ تاپ خود کار کنند. پس داشتن صفحه نمایش مات نیزمی‌تواند یکی دیگر از مزایایی لپ تاپ های مناسبت برنامه نویسی باشد.

 

بهترین لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی

 

1- لپ تاپ Vivobook S K3502ZA

این لپ تاپ با صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت OLED از سری Vivobook s ایسوس است، رزولوشنی برابر با 1620×2880 و روشنایی 2.8K دارد. پردازنده این لپ تاپ ساخت شرکت اینتل(intel) مدلCore i5-12500H بوده و در کنار این پردازنده از رم 8گیگابایت DDR4  استفاده شده است.

علاوه بر مشخصاتی که گفته شد، وزن این لپ تاپ، که حدود 1.8 کیلوگرم است باعث شده تا ما آنرا بعنوان یکی از بهترین لپ لپ تاپ های برنامه نویسی به شما معرفی کنیم.

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

2-لپ تاپAsuse vivobook R1605ZA

در این لپ تاپ از صفحه نمایش که دارای پنل IPS-Level است و  اندازه 16 اینچ و کیفیت Full HD، رزولوشن 1200×1920 و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز استفاده شده است. صفحه نمایش این لپ تاپ را می‌توان یکی از بهترین صفحه نمایش‌ها در بین بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی دانست.

پردازنده بکار رفته در این لپ تاپ ساخت شرکت Intel و مدل Core i7 می‌باشد. رم این دستگاه نیز 8 گیگابایت DDR4 است و حداکثر حافظه قابل نصب تا 1ترابایت دارد.

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

3- لپ تاپ Acer Aspire 7 A715-51G-580P

این لپ تاپ، یکی دیگر از بهترین لپ تاپ ها برای برنامه نویسی است. صفحه نمایش این لپ تاپ 15.6 اینچی و با کیفیت FHD می‌باشد که دارای پنل IPS است. رزولوشن صفحه نمایش این لپ تاپ برابر با 1080×1920 است.

پردازنده ای که برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده Intel Core i5 و حافظه رم این لپ تاپ 16 گیگابایت DDR4 است و فرکانسی برابر با 3300 گیگاهرتز دارد.

در این لپ تاپ از حافظه 12 مگابایتی استفاده شده است. وزن این لپ تاپ که حدود 2.10 کیلوگرم است.

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

4- لپ تاپ Asus TUF Gaming F15 FX506LHB

همانطور که می‌دانید صفحه نمایش‌های مات انعکاس نور را کم می‌کنند و این امکان را به کاربر می‌دهند تا در محیط‌های پرنور به راحتی بتوانند با لپ تاپ خود کار کنند. لپ تاپ Asus TUF Gaming F15 FX506LHB که یک لپ تاپ مناسب برنامه نویسی است، با صفحه نمایش مات خود این امکان را برای شما فراهم کرده است.

پردازنده این لپ تاپ مدل Core i5  اینتل است. رم این لپ تاپ خوش ساخت  8 گیگابایت DDR4 بوده که 32 گیگابایت را نیز ساپورت می کند.

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

5- لپ تاپ Asus Zenbook 13 OLED UX325EA

لپ تاپ Asus Zenbook 13 OLED UX325EA یکی از بهترین لپ تاپ های برنامه نویسی است که هم از ظاهری زیبا بهره‌مند بوده و هم از صفحه نمایش مناسبی برخوردار است. صفحه نمایش 13.3 اینچی این لپ تاپ دارای کیفیت FHD  از نوع IPS-Level و  دارای صفحه نمایش چهار طرفه NanoEdge است که رزولوشنی برابر با 1080×1920 دارد.

پردازنده لپ تاپ Asus Zenbook 13 OLED UX325EA ساخت شرکت اینتل و از نسل دوازدهم Core i5 می‌باشد. از این پردازنده در کنار یک رم 8 گیگابایتی LPDDR4X آنبرد استفاده شده است.

 

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. فرانک عباسی گفت:

    خیلی مطلب مفیدی بود و به تمام نکات توجه شده بود.
    به نظرم Lenovo ideaPad L3 پردازنده CELERON 6305 رم ۲۰GB حافظه ۱TB+512GB SSD گرافیک INTEL UHD برای برنامه نویسی مناسب هست.

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش