هشتگ های داغ :‌

بهترین‌ میز لپ تاپ و نکاتی که باید هنگام خرید به آن توجه کنیم

راهنمای خرید میز لپ تاپ، به شما می‌گوید که چرا باید از میز لپ تاپ استفاده کنیم؛ علاوه بر آن به نکات مهمی که هنگام خرید بهترین میز لپ تاپ باید به آن توجه کنیم را توضیح می‌دهد. استفاده از لپ تاپ ها به دلیل قابل حمل بودنشان نسبت به کامپیوتر های رومیزی افزایش پیدا کرده است.

بسیاری از افراد به طرز صحیحی از لپ تاپ استفاده نمی کنند. عدم نشستن صحیح پشت لپ تاپ باعث می شود که با مشکلات جدی جسمی مواجه شوید ولی به کمک میز لپ تاپ به راحتی می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید.

 

چه لپتاپی بخرم ؟

چگونه پشت میز لپ تاپ بنشینیم؟

نشستن طولانی مدت می تواند باعث بروز درد های عضلانی شود که با رعایت نکات زیر می توانید از آسیب رسیدن به گردن و کمر خود جلوگیری کنید. یکی از عادات اشتباهی که بیشتر  افراد در استفاده از لپ تاپ دارند، این است که لپ تاپ را روی پاهای خود قرار می‌دهند. این کار باعث آسیب دیدن پوست به دلیل امواج الکترومغناطیس می‌شود.

اگر می‌خواهید ارگونومی بدن را رعایت کنید و از آسیب دیدن گردن، پاها و کمر خود جلوگیری کنید باید به نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

زوایای مناسب نشستن روی صندلی

هنگام نشستن روی صندلی توجه کنید که قسمت کمر کاملا به صندلی چسبیده باشد. بهتر است پشتی صندلی با زاویه 100 تا 110 درجه تنظیم کنید. از طرف دیگر بلندی صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که پاهایتان دقیقا روی زمین قرار بگیرد. با تنظیم این دو ویژگی، زانوها با زاویه 100 درجه قرار می‌گیرند.

رعایت تمامی این زوایا باعث می‌شود بهترین حالت نشستن روی صندلی را تجربه کنید.

 

زوایای مناسب قرارگیری کیبورد

کیبورد باید در فاصله مناسبی با بدن قرار بگیرد (فاصله حدود 10 تا 15 سانتی‌متر از لبه میز) به طوری که شانه‌ها در حالت راحتی قرار بگیرد، آرنج‌ها در حالتی با زاویه کمی بازتر از 90 درجه باشند و دست و مچ کاملا صاف و مستقیم قرار بگیرد. مسلما ارتفاع مناسب میز، به تنظیم زوایای مناسب برای قرار گرفتن کیبورد کمک زیادی می‌کند. از طرف دیگر باید کیبورد را با زاویه 7 درجه نسبت به افق قرار دهید تا مچ در حالت راحتی قرار بگیرد.

اگر میز کامپیوتر یا لپ تاپ قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه نسبت به افق را داشته باشید، می‌تواند تمام زوایا و اندازه‌های مناسب برای راحتی بدن را فراهم کند.

 

فاصله مناسب با مانیتور

حین استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ، برای اینکه گردن و چشم در حالت کاملا راحتی قرار بگیرد باید فاصله بین چشم و مانیتور چیزی حدود 45 تا 70 سانتی‌متر باشد. ضمنا بهتر است فاصله بالای مانیتور با چشم، حدود 5 تا 7 سانتی‌متر باشد.

مزیت های استفاده از میز لپ تاپ

وقتی که شما مدت زمانی را صرف استفاده از لپ تاپ می‌کنید، باید بدنتان در وضعیت مناسبی قرار داشته باشد. مزایای استفاده از میز لپ تاپ را می‌توان بصورت زیر عنوان کرد.

1- امکان تنظیم ارتفاع میز

بهترین میز لپ تاپ به نحوی طراحی شده است که می‌توانید به راحتی ارتفاع آن را بین 60 تا 85 سانتی متر تنظیم کنید. بنابراین برای استفاده از لپ تاپ دیگر نیازی به خم کردن کمر یا گردن نخواهید داشت. بعلاوه قابلیت تنظیم ارتفاع میز باعث می‌شود که بتوانید هنگام نشستن روی انواع صندلی‌ها با ارتفاع‌های متفاوت و حتی مبل و… بدن را در بهترین حالت ممکن قرار دهید.

 

2- امکان تنظیم زاویه میز نسبت به افق

یکی از برترین ویژگی‌های بهترین میز لپ تاپ، امکان تنظیم زاویه آن با افق است. این زاویه می‌تواند بین 0 تا 35 درجه تنظیم شود. بنابراین می‌توانید لپ تاپ را در مناسب‌ترین موقعیت از نظر زاویه مانیتور با چشم و زاویه کیبورد با بدن قرار دهید.

 

3- خنک نگه‌داشتن لپ ‌تاپ با جریان امکان جریان یافتن هوا

سوراخ‌های منظم موجود در صفحه اصلی میز لپ تاپ باعث می‌شود که هوا راحت‌تر در زیر لپ تاپ جریان داشته باشد. به این ترتیب دیگر با کاهش گرم شدن لپ تاپ، طول عمر آن بیشتر خواهد شد.

 

4- مناسب برای راست دست‌ها و چپ دست‌ها

یکی دیگر از فاکتورهایی که باید هنگام خرید بهترین میز لپتاپ در نظر داشت، قابلیت چرخش صفحه اصلی است. امکان چرخش 180 درجه صفحه اصلی میز لپ تاپ روی محور عمودی، در کنار صفحه اختصاصی قرار گیری موس، این میز را برای هر دو گروه افراد راست دست و چپ دست مناسب کرده است.

 

5- قابل استفاده به عنوان خنک کننده

یکی از فاکتورهایی که ممکن است برای کاربران هنگام خرید بهترین میز لپ تاپ قابل توجه باشد، این است که میزی انتخاب کنند که دارای فن باشد و به خنک کردن لپ تاپ کمک کند.

مدل کول پد دار میز لپ تاپ دارای دو عدد فن خنک‌کننده 80 میلی‌متری با سرعت 2000 دور در دقیقه است که می‌‌توانید این دو فن را به استفاده از پورت USB به لپ تاپ وصل کنید. حتی می‌توانید صفحه میز را کاملا جدا کرده و از آن به عنوان کول پد قابل حمل استفاده کنید.

 

مزیای استفاده از میز لپ تاپ

 

جنس بهترین میز لپ تاپ

برای همه ما کیفیت کالایی که می‌خریم از اهمیت زیادی برخوردار است. جنس های مختلفی از میز لپ تاپ در بازار موجود می‌باشد، از جمله میز فلز و پلاستیکی، چوبی و MDF و غیره  که هر چه میز لپ تاپ شما با کیفیت تر باشد هزینه بیشتری باید برای آن در نظر بگیرید.

انواع میز لپ تاپ: 

  • میز لپ تاپ زمینی:

اگر از لپ تاپ خود در جاهای مختلف استفاده می کنید این نوع میز لپ تاپ مناسب شما است. به دلیل وزن سبک، تاشو بودن و سایز کوچک این نوع از میز های لپ تاپ؛ شما به راحتی می توانید آن  را جابه جا کنید.

  • میز لپ دیواری:

با توجه به فضای کوچک منازل امروزی این نوع از میزهای لپ تاپ بسیار مورد پسند خریداران واقع شده است. میزهای لپ تاپ دیواری به راحتی بر روی دیوار نصب شده و فضای کمتری را اشغال می کنند.

  • میز لپ تاپ قابل حمل پروتیبل(Protable):

کاربران زیادی تاکنون مشتاق خرید این نوع از بهترین میز لپ تاپ شده‌اند. در زمان استفاده از این میز بدن در بهترین حالت خود قرار دارد. بنابراین از آسیب های جدی به بدن شما جلوگیری می کند. میزهای لپ تاپ پروتیبل قابلیت تنظیم ارتفاع از 60 تا 85 سانتی متر را دارد.

با توجه به قابل تنظیم بودن میزها، دیگر نیازی به خم کردن گردن و کمر  خود نخواهید داشت و هنگام نشستن بر روی مبل می توانید ارتفاع آن را تنظیم کنید و به راحتی از لپ تاپ خود استفاده کنید. از دیگر مزایای میز لپ تاپ پورتمی توان به تنظیم کردن شیب در زاویه 0 تا 35 اشاره کرد.

بنابراین لپ تاپ در مناسب ترین موقعیت از لحاظ زاویه قرار می گیرد. این میز هیچ محدودیتی برای افراد چپ دست یا راست دست ندارد و به دلیل چرخش 180 درجه میز لپ تاپ پروتیبل هر دو گروه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 

معرفی بهترین میز لپ تاپ

حال که با مزایای استفاده از میز لپ تاپ  آشنا شدیم، به سراغ بررسی چند نمونه از بهترین میز لپ تاپ موجود می‌رویم.

 

1- میز لپ تاپ طرح گیمینگ مدل بدون فن

این میز که جنس بدنه آن فلز و پلاستیک است، برای لپ تاپ هایی با سایز مختلف مناسب است. این میز دارای چرخش 360 درجه بوده و محدود تنظیم ارتفاع آن 60 تا 85 سانتیمیتر است.

 

میز لپ تاپ Protable مدل بدون فن

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

2- میز لپ تاپ Protable طرح گیمینگ مدل کول پد فن دار

این میز که دارای دو فن جهت خنک کنندگی لپ تاپ است، دارای قابلیت چرخش 360 درجه بوده و ارتفاع در محدوده 60 تا 85 سانتیمتر تنظیم می‌شود. جنس بدنه این محصول از ترکیب فلز و پلاستیک است و برای لپ تاپ های تا سایز 17 اینچ مناسب است.

 

میز لپ تاپ Protable طرح گیمینگ مدل کول پد فن دار

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

3- میز لپ تاپ Protable مدل کول پد فن دار

این میز از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده شده و دارای چرخش 360 درجه می‌باشد. در این محصول دو فن برای خنک کنندگی لپ تاپ تعبیه شده و قابلیت تنظیم شیب تا 30 درجه را دارد.

Protable کول پد فن دار

 

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش