هشتگ های داغ :‌

پادکست چیست؟ (به همراه چالش و جایزه های عالی به مناسبت روز جهانی پادکست) + پادکست

تصویر اصلی خبر پادکست چیست؟ (به همراه چالش و جایزه های عالی به مناسبت روز جهانی پادکست) + پادکست

در دنیای تکنولوژی امروز که به سرعت در حال رشد کردن است، اگر موفق نشویم دانش و اطلاعات خود را به روز کنیم خیلی زود از قافله عقب خواهیم ماند. اگر شما هم از علاقه مندان اخبار تکنولوژی هستید، با ما همراه باشید. علاوه بر این برای شما یک مسابقه و چالش متفاوت با هدایای جذاب در شهر فافا به مناسبت روز جهانی پادکست داریم.

پادکست Podcast چیست؟

 

امروزه کمتر کسی هست که اسم پادکست به گوشش نخورده باشد، حتما شما هم اطلاعاتی اجمالی در مورد پادکست ها دارید. پادکست ها فایل یا مجموعه فایلهای صوتی هستند که با موضوعی خاص ساخت و پرداخت می شوند و در اینترنت برای دسترسی همگان منتشر میشوند که بیشتر آنها رایگان در دسترس هستند و برای تعداد کمی هم باید هزینه ای اندک پرداخت کرد که ناگفته نماند بسیاری از آن ها واقعا ارزش هزینه را دارند.

پادکست از ترکیب واژه‌ی Pod و broadcast تشکیل شده است. پادکست ها عملا شبیه برنامه های رادیویی هستند یعنی گفت‌وگوی صوتی ضبط‌ شده‌ای بین مجری و مهمان است که می‌توانید درست مثل گفت‌وگوهای رادیویی به آن گوش دهید، با این تفاوت که به صورت فایل صوتی وجود دارند و مخاطبان هر زمان که علاقه مند باشند میتوانند آنها را به صورت  آنلاین، آفلاین یا دانلود شده گوش کنند که این خود یکی از مزایای فوق العاده پادکست به حساب می آید. شاید شما هم از کسانی باشید که دوست دارند از وقت خود حرفه ای تر استفاده کنند، توصیه ما این است که پادکست گوش کنید. از آنجا که هیچ محدودیتی برای موضوع  پادکستها وجود ندارد، شما کافیست موضوع مورد علاقه خود را جستجو کنید و از شنیدن پادکست لذت ببرید. از صحبتهای تخصصی در مورد تکنولوژی گرفته تا موسیقی های آرامش بخش یوگا، در فضای مجازی قابل دسترس هستند.

از نگاهی، پادکست‌ها انجام کارهای تکراری و کسل‌کننده را لذت‌بخش‌تر می‌کنند و به‌نوعی غذای فکر محسوب می‌شوند. همچنین محدودیتی برای گوش دادن به پادکستها وجود ندارد، با هروسیله ای، از تلفن همراهتان گرفته تا کامپیوتر شخصی تان، هرجا و هر زمان که بخواهید می توانید از گوش دادن به آنها لذت ببرید. مزیت دیگر پادکست‌ها این است که می‌توانید آن را جلو یا عقب ببرید یا یک قسمت را چند بار گوش کنید. موضوع مهم دیگر تبلیغات میان برنامه ای و مزاحم است که در پادکست ها دیگر خبری از آن ها نیست. محتوای پادکستها طبق سلیقه و علایق افراد می تواند متنوع باشد. پادکست حتی می‌تواند صبحت انفرادی کسی باشد که افکار و تجربیاتش را با دیگران به‌اشتراک می‌گذارد. راحتی استفاده از پادکستها این است که هر زمان که اراده کنید می توانید به آنها گوش دهید و بدون اینکه متوجه گذر زمان شوید از لحظه های خود لذت ببرید.

لازم به یادآوری است که این کار باعث می شود مهارت‌های شنیداری و تمرکزتان را بالا ببرید و از آنجا که ذهن ما موقع گوش دادن سعی در تصویرسازی میکند، قدرت تخیل شما هم افزایش پیدا می کند. البته همه این مزیت ها به شرطی است که شما در انتخاب یک پادکست خوب دقت کنید! همچنین اگر برای رشد وتوسعه‌ی فردی وقت کافی ندارید و فرصت زیادی برای شرکت در گفت‌وگوهای آموزنده پیدا نمی‌کنید، پادکست گزینه مناسبی خواهد بود.

 

امکانات و دسترسی ها

نرم افزارهایی که پادکستها در آن ها انتشار پیدا می کنند قابلیت هایی دارند که لذت استفاده از آنها را چند برابر خواهند کرد. از جمله آنها این است که:

 

Account – Profile

شما می توانید با ساخت اکانتی شخصی برای خود، از مزایای استفاده از قابلیت های این برنامه ها لذت برده و بهره مند شوید.

 

Play List

قادر هستید طبق سلیقه خودتان پلی لیست شخصی بسازید. این امر علاوه بر اینکه لیست فایل هایتان را طبق سلیقه شما مرتب می کند، دسترسی به فایلها را نیز راحت تر خواهد کرد.

 

Like – Comment

از جاذبه های دنیای مجازی، ارتباط متقابل هست. شما این امکان را دارید که فایلهای مورد پسندتان را لایک کنید یا برای دیگران کامنت بگذارید.

 

share

از قابلیت های کاربردی که پادکست ها دارند، انتشار آنها با افراد مختلف است. چرا که همه ما علاقه‌مندیم لذتی که حس کردیم با دیگران نیز به اشتراک بگذاریم و خوشبختانه پادکست ها هم از این قابلیت مستثنی نیستند.

 

یکی از دغدغه های افراد، فضای اشغال شده توسط فایلهای صوتی و تصویری ذخیره شده بر روی تلفن های همراهشان است.  با وجود نرم افزارهایی این چنینی دیگر نیازی نیست حافظه تلفن همراهتان را با آهنگ ها و فایلهای مختلف پر کنید. از پادکست استفاده کنید و بدون هیچ دغدغه ای از آن ببرید.

 

کمی جزئی تر درباره پادکست بدانیم

 

اگر بخواهیم نگاهی به گذشته پادکست بندازیم، باید برگردیم به سال 2004  که اولین بار اسم “پادکست” آورده شد. سالی که کاخ سفید هم تعدادی از سخنرانی‌های جرج بوش را به صورت پادکست آماده کرده و بر روی وب‌گاه رئیس جمهور آمریکا قرار داده‌است.

در همان سال وبسایت lybsin.com اولین سرویس ارائه دهنده پادکست را منتشر کرد. اولین پادکستی که جایزه انتخاب مردم را به خودش اختصاص داد “This week in tech” است  که توسط Leo Laporte منتشر شد. تا به امروز که ساخت و پرداخت پادکست یکی ازرایج ترین فعالیتهای افراد و سازمان ها شده، کمپانی های معروفی مانند Facebook, General Electric, McDonald’s, Microsoft, New Balance, Lyft, و Trader Joe’s و خیلی از برند های مشهور بین المللی پادکست های خاص خودشان را دارند.

 

پادفا-مجموعه پادکست شهر فافا

پادفا (مجموعه پادکست شهر فافا)

 

شهر فافا در راستای ارتقای کیفیت تجربه کاربر، سری پادکست هایی ارائه داده است به نام “پادفا” که حاوی محتواهای مختلف آموزشی و معرفی محصولات مختلف است. هدف شهر فافا از تدارک و تهیه این پادکست ها

  • بالابردن سطح عمومی دانش علمی و تکنولوژیک مخاطبانش
  • بررسی تخصصی محصولات از دسته بندی های مختلف
  • پوشش اخبار روز دنیای تکنولوژی
  • راهنمایی جهت تصمیم گیری بهتر برای خرید
  • راهنمای جامع جهت رفع مشکلات

اگر از علاقه مندان و طرفداران پادکست هستید، پادفا برای شما خالی از جذابیت نخواهد بود. پادکست های شهر فافا را می توانید در فضاهای مختلف مثل اسپاتیفای، استیچر، گوگل پادکست، اپل پادکست، رادیو پابلیک، پاکت کست، برکر، انچر و همچنین سایت شهر فافا و اینستا و آپارات و یوتیوب  پیدا کنید.

 

چالش حافظ خوانی شهر فافا؛ حافظ بخوانید، دیوان حافظ برنده شوید

 

بله درست است، تنها کافیست غزل شماره 276 دیوان حافظ شیرازی (باغبان گر پنج روزی صحبت گل بایدش/بر جفای خار هجران صبر بلبل بایدش) را بخوانید، رکورد کنید و نهایتا به واتساپ شماره 09392301515 و یا آدرس ایمیل info@fafait.net ارسال کنید تا در چالش حافظ خوانی شهر فافا شرکت داده شوید. در ضمن جهت رکورد خیلی به خودتان سخت نگیرید و به هر حالتی (دکلمه، آواز و حتی به کمک ساز) و توسط هر وسیله ای که امکان رکورد صدا را دارد برای ما رکورد و نهایتا تا 16 مهر ماه 98 (روز ملی کودک) برای ما ارسال کنید.

ما را در این چالش فرهنگی دنبال کنید، مطمئن باشید که شما را در روز جهانی بزرگداشت حافظ شیرازی(20 مهر ماه)، با صدای خودتان سورپرایز خواهیم کرد و به رسم یادبود به 10 نفر، 10 جلد دیوان حافظ شیرازی از طرف شهر فافا تقدیم می کنیم . مشتاقانه منتظرتان هستیم.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش