هشتگ های داغ :‌

کاربردی ترین اپلیکیشن های ویندوز 10 در سال 2016

با توجه به اینکه تنها چند روز است وارد سال 2017 میلادی شده‌ایم؛ در این مقاله نگاهی داریم به ۱۰ اپلیکیشن که در سال 2016 عملکرد بسیار موفقی را از خود به‌ جای گذاشتند. اپلیکیشن‌ هایی که در مواردی مانند جمع ‌آوری فایل‌ های صوتی، یادداشت برداری، ویرایش عکس، طراحی پروژه‌‌ها و پخش هایلایت‌ های بازی ‌ها مورد استفاده قرار می گیرند. با ما همراه شوید تا لیست این اپلیکیشن ها را ببینیم.

OneNote

اگر به ‌دنبال ابزار کامل و جامعی برای نت ‌برداری هستید، وان‌ نت مایکروسافت بهترین انتخاب است. هرگونه محتوایی که بخواهید را می‌توانید به آن اضافه کنید و در زمینه ساختاربندی نت‌ های موجود فوق ‌العاده انعطاف‌ پذیر است. به‌ همین دلیل، برای هرنوع کار از کارهای مدرسه گرفته تا طرح‌ ریزی پروژه‌ های توسعه دهنده بی ‌نظیر است.

وان ‌نت از تایپ‌ کردن، تصاویر، حاشیه‌ نویسی، جداول، نقاشی و هم‌ چنین محتوایی که از مرورگر گرفته شده پشتیبانی می ‌کند.  به این اپلیکیشن حتی می توان فایل الحاق کرد و با سایر کاربران وب به اشتراک گذاشت.

چون وان‌ نت از نظر نحوه وارد کردن محتوا بسیار ساده و راحت است، بهترین انتخاب برای ارائه ایده‌ ها و اشتراک‌ گذاری آن‌ها با دیگران به‌ منظور دریافت فیدبک‌ های آن‌ هاست. هم‌ چنین بین پلتفرم‌ ها و دستگاه‌ های مختلف سینک می‌شود برای همین هرجایی که باشید وان ‌نت را همواره همراه دارید.

این اپ مدت‌ هاست که منتشر شده اما در سال 2016 چندین به‌ روزرسانی مهم و اساسی مثل امکان انتشار عمومی نت ‌ها روی Docs.com و یکپارچه‌ سازی با اپلیکیشن مایکروسافت Office Lens به‌ منظور اسکن کردن وایت‌ بردها و اسناد کاغذی در داخل وان ‌نت دریافت کرد.

اگر از Evernote استفاده می‌کنید و با حجم زیادی از اطلاعات سروکار دارید بد نیست یک بار هم وان ‌نت را تست کنید. ابزار رایگان ایمپورت کردن را دانلود کنید تا فایل‌هایتان را سریع و ساده منتقل کنید.

Blisk

 بلیسک مرورگری است که هدف آن ساده‌ تر کردن ساخت و تست پروژه‌ های تحت وب برای توسعه‌ دهندگان است. علاوه بر امکاناتی که درهمه ی مرورگرها تعبیه شده و به توسعه‌ دهندگان ارائه می‌شود، این اپ از اسکرین‌ شات و ضبط اسکرین پشتیبانی می‌کند. هم‌ چنین وقتی کاربر کد منبع را به‌ روزرسانی می‌کند، بلیسک قادر است تا صفحات را به‌ صورت خودکار رفرش کند.

شاید با خود بگویید که همه این امکانات داخل کروم هم وجود دارد، اما خوبی این اپلیکیشن گردآوری و در دسترس بودن همه قابلیت ها است. قرار است به ‌زودی شاهد یکپارچه‌ سازی بلیسک با اپ ‌هایی نظیر آسانا، باگ ‌زیلا، گوگل درایو و ترلو باشیم.

Vectr

اگر تازه شروع به یادگیری طراحی مانند ساخت اپ، صفحات وب سایت یا هنر دیجیتالی کرده‌اید، دانستن این نکته خیلی مهم است که باید با گرافیک‌ های وکتور به ‌خوبی آشنا شوید. این وکتورها قارند به ‌سادگی با هر رسانه ای منطبق شوند.

این اپلیکیشن ابزارهای متعددی برای کار با اجسام و اشکال، متن و طرح‌های چند لایه ارائه می‌دهد. تمام ابزارهای Vectr در قالب یک اینترفیس ساده که یادگیری آن‌ها خیلی آسان است، در دسترس کاربران قرار می‌ گیرند.

البته اپ‌ های تواناتری در این زمینه وجود دارند اما Vectr بدون این ‌که هزینه ‌ای برای کاربر داشته باشد تمام امکانات را در اختیارش قرار می‌دهد. علاوه بر این، اپلیکیشن مذکور به‌ طور پیوسته در حال اصلاح و بهبود است و روز به ‌روز بهتر می‌شود. اگر مایل به دیدن امکانات و آشنایی با ویژگی ‌های آن هستید می‌توانید آن را به ‌صورت رایگان از سایت Vectr دانلود کنید.

Kodi

اگر مجموعه ی عظیمی از فیلم و برنامه ‌های تلویزیونی دارید Kodi به شما کمک می ‌کند تا یک کامپیوتر بلااستفاده را به یک مدیاسنتر متصل تبدیل کنید و فایل‌های خود را از روی هرگونه هارددیسک یا NAS که بر روی شبکه ی خانگی قرار دارد، پخش کنید.

این اپلیکیشن تمام مدیای شما از قبیل عکس‌ ها، اسلایدشوها، پخش زنده تلویزیونی و محتوای کانال‌های آنلاین مانند تد، یوتیوب، ناسا و غیره را دسته ‌بندی می‌کند و آن را به ‌صورت یک اینترفیس خیلی زیبا ارائه می‌دهد، عناوین را درشت می‌ کند، از جلدهای هنری استفاده می ‌کند و از آن‌ها برای مرور کردن و تماشا روی تلویزیون یا PC متصل استفاده می‌ کند.

این اپ مدتی است که در دسترس قرار گرفته اما مهم‌ ترین چیزی که در سال 2016 به آن اضافه شده پشتیبانی از Plex است. ویژگی Plex راه‌ کار مشابه برای پخش محتوا بین دستگاه‌ های مختلف است. وقتی همه چیز را آماده کنید، می‌توانید از آرشیو ویدیوها، فیلم‌ها و موزیک‌های خود به‌ صورت یک‌ جا لذت ببرید.

Franz

اپلیکیشن Franz تمام اپ‌ های پیام ‌رسان محبوبتان از قبیل مسنجر، واتس‌اپ، وی‌چت، هنگ‌اوتس، تلگرام، اسکایپ، اسلک و حتی اپ‌هایی نظیر گیتر و دیسکورد که کمتر شناخته شده‌اند را در یک‌ جا گردآوری می ‌کند.

اینترفیس Franz به ‌گونه ‌ای طراحی شده که کاربر می‌تواند به هر تعداد که مایل بود تب اضافه کند و به این ترتیب فضای بیشتری در مرورگر در دسترس کاربر قرار می گیرد.

Forge

اپلیکیشن Forge بهترین ابزار برای گیمرها است. زمانی‌ که وارد بازی می‌شوید این اپ به‌ صورت خودکار بارگذاری می‌شود. به‌ کمک آن می‌توانید ویدئو یا GIF ضبط کنید و انواع استیکر، متن یا فایل صوتی به کلیپ‌ های خود اضافه کنید.

علاوه بر این ها این Forge کمک می‌کند به راحتی لحظات مختلف بازی را بوک ‌مارک کنید یا موفقیت‌هایتان را به‌ سادگی هایلایت کنید. جالب تر این که وقتی کلیپ‌ ها آماده شد می توانید آن‌ ها را با سایر کاربران Forge  و حتی کاربران شبکه های اجتماعی به ‌اشتراک بگذارید.

اینستاگرام

اینستاگرام ویندوز، تقریبا تمام ویژگی‌های نسخه اندرویدی و آی‌اواسی را دارد. شما از طریق این نرم‌افزار می‌توانید فید تصاویرتان را بررسی کنید، استوری دوستانتان را مشاهده کنید یا به پیام‌های شخصی خود رسیدگی کنید و حتی برای سایر دوستانتان پیام بفرستید. علاوه بر این قابلیت جستجو، زبانه Explore و دسترسی به پروفایل شخصی و تنظیمات در نسخه مخصوص ویندوز وجود دارد. برخلاف نسخه مخصوص وب، که روی مرورگرها بارگذاری می‌شود، از طریق نسخه ویندوز می‌توانید تصویر موردعلاقه‌تان را در مسنجر ویندوز و یا فیس‌بوک به اشتراک بگذارید.

البته نسخه مخصوص ویندوز معایبی نیز دارد. در این نسخه می‌توانید تصاویر دلخواهتان را آپلود کنید، اما این موضوع مشروط به آن است که رایانه یا تبلت ویندوزی شما صفحه نمایش لمسی و دوربین پشت داشته باشد! این دو ویژگی به تنهایی طیف گسترده‌ای از رایانه‌های شخصی ویندوزی را از این قابلیت محروم می‌کند. شاید خیلی از افراد دوست داشته باشند تصاویری را که قبلا ثبت کرده‌اند با ابزارهای ویرایش ویندوزی، زیبا کنند و سپس آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

Simplenote

اوایل سال 2016 میلادی، Simplenote ادیتور متن cross-platform خود را به ویندوز آورد و از همان زمان طرفداران زیادی پیدا کرد. اینترفیس آن شامل یک لیست نت در یک سمت و یک صفحه ویرایش در سمت دیگر است. زمانی‌ که مشغول تایپ متن خود هستید، این اپلیکیشن به هیچ‌عنوان مزاحمتان نمی‌شود. زمانی که فایل آماده شد، بدون نیاز به هیچ تنظیم خاصی، می‌توانید آن را مستقیما با یک کلیک روی بستر وب منتشر کنید.

علاوه بر این، به‌صورت خودکار فایل‌ ها را ذخیره می‌ کند تا هیچ ‌گاه نگران از دست رفتن آن‌ ها نباشید. اگر به ‌دنبال یک ابزار ساده برای نوشتن، نت ‌برداری و انتشار سریع هستید Simplenote بهترین انتخاب است که در عین حال رایگان نیز هست.

Dopamine

اگر برای رفع نیازهای خود در رابطه با پخش فایل‌های موسیقی هنوز به ‌طور کامل به سرویس‌ های موجود در این زمینه سوییچ نکرده ‌اید بهتر است به ‌سراغ اپلیکیشنی بروید که بتواند آرشیو محلی شما را به‌ خوبی مدیریت کند. یکی از این اپ‌ها Dopamine است که اتفاقا در این زمینه کارایی بسیار بالایی دارد.

اینترفیس این اپلیکیشن رایگان فوق‌العاده زیبا است و به ‌سادگی با سایر امکانات ویندوز تلفیق می‌شود. می‌توانید رنگ آن را به دلخواه خود تغییر دهید، تم آن را با گزینه‌های روشن یا تاریک عوض کنید یا اینکه تنها از یک پنجره کوچک استفاده کنید که فقط کاور اثر هنری در حال پخش را نشان می ‌دهد.

از همه بهتر اینکه Dopamine بسیار سبک است و به ‌راحتی فایل ‌ها را پیدا می‌ کند.

Polarr Photo Editor

با اینکه Polarr مدت زیادی است منتشر شده اما به‌ دلیل به ‌روزرسانی‌ هایی که در مقاطع مختلف برای آن ارائه می‌ شود، به ‌طور پیوسته در حال بهینه شدن چه از نظر کارایی و چه از نظر عملکردی است و همچنان هم عالی کار می‌کند حتی اگر تمایلی به پرداخت ۲۰ دلار به‌ منظور تهیه نسخه کامل آن نداشته باشید.

مجموعه‌ ای از فیلترها، کنترل‌های اضافه برای تنظیم نور، توضیحات، رنگ و منحنی‌ ها، به‌علاوه گزینه‌ هایی برای کپی و پیست روی چندین عکس از جمله امکاناتی است که این اپلیکیشن در اختیار کاربران خود می‌گذارد.

همچنین می‌ توان به آن متن یا شکل اضافه کرد، فایل‌ ها را در فرمت‌ های JPEG یا PNG ذخیره کرد، اندازه تصاویر را تغییر داد و حتی به آن واترمارک اضافه کرد. اگر تازه شروع به عکاسی کرده‌ اید این اپلیکیشن بهترین گزینه برای شما است.

منتشر شده در shabakeh-mag

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش