هشتگ های داغ :‌

بهترین هارد دیسک های دسکتاپی و لپ تاپی سال 2017

با اینکه در سال های اخیر تمایل کاربران به استفاده از هارد دیسک ها که فناوری آنها نسبتا قدیمی شده است و تولیدکنندگان نیز در صدد هستند هارد دیسک ها را بازنشسته و ذخیره سازهای جدیدی همچون SSD ها را روی کار بیآورند، اما همچنان هارد دیسک ها به واسطه ی قیمت مقرون به صرفه و ظرفیت بالای خود فروش دارند و فعلا برای بازنشسته شدن آنها زود به نظر میرسد. ضمن اینکه فضای ابری نیز یکی دیگر از گزینه های ذخیره سازی جدید محسوب میشود که امنیت بسیار بالایی دارد اما استفاده از این گونه سرویس ها فعلا برای همه ی کاربران میسر نیست. بنابراین کاربران بسیار زیادی همچنان طرفدار هارد دیسک ها هستند و از این ذخیره سازها در کامپیوترهای شخصی خود، چه رومیزی و چه لپ تاپ ها استفاده میکنند. در ادامه ی مطالب برترین های فناوری در سال 2017، میخواهیم نگاهی داشته باشیم بر 10 مورد از برترین هارد دیسک های داخلی سیستم های رومیزی و لپ تاپ ها. همراه شهر فافا باشید.

ویژگی های یک هارد دیسک داخلی ایده آل چیست؟

ظرفیت مناسب: هارد دیسک ها برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده میشوند بنابراین در وهله ی اول باید فضای کافی را در اختیار ما بگذارند. خوشبختانه هارد دیسک ها در ظرفیت های متنوع تولید میشوند. از فضاهای 500 گیگابایتی گرفته تا 8 ترابایتی. امروزه برای یک کاربر عادی یک هارد 2 ترابایت ایده آل به نظر میرسد اما یک گیمر و فیلم باز مطمئنا به فضایی بیشتر نیاز خواهد داشت. پس متناسب با کاربرد خود باید ظرفیت مناسب هارد دیسک را انتخاب کنید.

سرعت: زمانی که هارد دیسک ها را با SSD ها مقایسه کنیم، مطمئنا سرعت را نمیتوان یک نقطه ی قوت برای هارد دیسک ها لحاظ کرد. با این حال بین هارد دیسک ها تفاوت هایی نسبی در سرعت وجود دارد که دو موضوع دور هارد که بر اساس دور بر دقیقه یا RPM لحاظ میشود و بافر هارد که به مگابایت محاسبه میشود تعیین کننده هستند. اکثرهای هاردهای امروزی دارای حداکثر دور 7200 RPM و 64 مگابایت بافر هستند. سرعت این هاردها بیشتر از هاردهای 5400RPM با 32 مگابایت بافر هست و اطلاعات را سریعتر انتقال میدهد.

میزان خرابی کم: یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب یک هارد خوب، تعداد کم خرابی در آنهاست. هاردها از قطعات مکانیکی تشکیل شده اند و امکان خرابی هر قطعه ی مکانیکی وجود دارد. اما از آنجا که در این قطعات اطلاعات مهمی ذخیره میشوند، خرابی آنها میتواند برای ما گران تمام شود. گاهی هاردها بیشتر از یک سال عمر نمیکنند اما هاردهای زیادی مدتی بیش از 5 سال کاربر را همراهی میکنند. بنابراین قبل از انتخاب قطعی یک هارد، باید با جستجو از میزان خرابی آن مدل اطلاع پیدا کنید.

Toshiba P300 3TB

بهترین هارد دسکتاپی اینترنال از نظر ظرفیت (با قیمت کم): Toshiba P300 3TB

توشیبا یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی ساخت حافظه است و هارد دیسک های این شرکت ارزش خرید بسیار بالایی دارند. مدل P300 با 3 ترابایت فضای ذخیره سازی از ارزش خرید بالایی برخوردار است. سرعت این هارد برابر با 7200 دور بر دقیقه و فضای بافر آن معادل 64 مگابایت است. مصرف این هارد در حالت خواندن و نوشتن اطلاعات تنها 6.4 وات است و در هنگام کار صدای بسیار کمی در حد 25 دسی بل دارد. توشیبا پی 300 قطعا سریع ترین هارد دسکتاپی حال حاضر در بازار نیست اما در ظرفیت 3 ترابایت، بعید است گزینه ای بهتر از این مورد پیدا کنید. ضمن اینکه میزان خرابی در هاردهای توشیبا به شکل قابل توجهی کم است و هاردهای این شرکت بسیار قابل اطمینان هستند.

بهترین هارد دسکتاپی از نظر ارزش خرید:

WD Blue 1TB

برای کاربرانی که میخواهند با کمترین هزینه فضای ذخیره سازی قابل توجهی را دریافت کنند گزینه ای بهتر از وسترن دیجیتال آبی 1 ترابایتی وجود ندارد. در همین ظرفیت سرعتی معادل 7200RPM و بافر 64 مگابایتی در اختیار کاربر قرار داده میشود که تا حد امکان انتقال اطلاعات سریع انجام شود. در حین کار این هارد 6 وات انرژی مصرف میکند که شاید راندمان بالایی برای یک هارد 1 ترابایتی محسوب نشود اما به واسطه ی قیمت کم این هارد، ارزش خرید آن محفوظ است. ضمنا اگر فکر میکنید 1 ترابایت فضای ناچیزی است باید بگوئیم که این مدل در ظرفیت های بیشتر تا 6 ترابایت نیز تولید میشود و در بازار وجود دارد.

WD Red 8TB NAS Drive

بهترین هارد دسکتاپی برای شبکه: WD Red 8TB NAS Drive

شرکت وسترن دیجیتال که کاملا در عرصه ی هارد دیسک شناخته شده است، سری RED هاردهای خود را برای کاربرانی تدارک دیده که نیاز به یک ذخیره ساز متصل به شبکه (NAS) دارند. برای ساخت این هاردها تمرکز صرفا روی کارایی قطعه است به طوری که پایداری هارد در کارکرد 24 ساعته در طول هفته و بدون وقفه کاهش پیدا نکند. این چنین هاردها نیازمند فضای ذخیره سازی زیادی هستند و به همین دلیل 8 ترابایت برای کاربرد شبکه کافی به نظر میرسد. در غیر این صورت کاربر میتواند بیش از یک عدد از این مدل را همزمان استفاده کند.

Seagate IronWolf 10TB

بهترین هارد دسکتاپی اینترنال از نظر ظرفیت: Seagate IronWolf 10TB

در مورد اول مطلب، بهترین هارد پرظرفیت را از لحاظ قیمتی معرفی کردیم اما برای کاربران زیادی صرفا فضای ذخیره سازی زیاد مهم است و برای اینگونه کاربران، گرگ آهنین 10 ترابایتی شرکت خوشنام سیگیت فوق العاده است. در واقع در حال حاضر این بیشترین ظرفیتی است که از یک هارد دیسک گیر شما خواهد آمد. این هارد با برخورداری از امنیت بالا و ظرفیت قابل توجه برای آرشیو اطلاعات بسیار مناسب است و یک هارد قابل اطمینان محسوب میشود. این هارد از رابط اتصال SATA 6GB/s برخوردار است تا سرعت تبادل اطلاعات مناسبی نیز داشته باشد.

Seagate ST4000DX001

بهترین هارد اینترنال هیبریدی: Seagate ST4000DX001

هاردهای هیبریدی برای کاربرانی که میخواهند ظرفیت بالا را در کنار سرعت مناسب تجربه کنند بسیار مناسب هستند. این هاردهای ترکیبی از حافظه های سخت (هارد دیسک) و جامد ( اس اس دی) هستند. در هارد دیسک هیبریدی ST4000DX001 سیگیت، 4 ترابایت فضای ذخیره سازی به همراه 8 گیگابایت حافظه ی فلش در اختیار شما قرار خواهد گرفت. بخش سخت این ذخیره ساز از سرعت 7200 دور بر دقیقه ای برخوردار است و 64 مگابایت بافر نیز دارد. سیگیت مدعی است این هارد 5 برابر سریعتر از هارد های 7200RPM معمولی کار میکند.

HGST Travelstar 1TB

بهترین هارد برای لپ تاپ ها: WD blue 1TB یا HGST Travelstar 1TB

میرسیم به هارد دیسک های مناسب برای لپ تاپ ها. در صورتی که میخواهید هارد لپ تاپ خود را تعویض کنید یا ارتقا دهید، یک مدل 1 ترابایتی انتخاب مناسبی است. از میان هاردهای لپ تاپی 2.5 اینچی، HGST Travelstar با بافر 8 مگابایتی گزینه ی مناسبی است. هاردهای HGST کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و از کمترین میزان خرابی در میان هارد دیسک ها برخوردارند. البته این هارد با ضخامت 9.5 میلی متری شاید با لپ تاپ همگان سازگاری نداشته باشد. در این صورت میتوانید بر روی وسترن دیجیتال Blue یک ترابایتی با ضخامت 7 میلی متری حساب کنید که بافر 16 مگابایتی دارد و بقیه ی مشخصات این مدل با هارد HGST Travelstar تفاوتی ندارد.

Seagate 1TB SSHD

بهترین هارد لپ تاپی برای کنسول های بازی: Seagate 1TB SSHD

یکی از ویژگی های خوب کنسول های جدید بازی همچون پلی استیشن 4، امکان تعویض آسان هارد این دستگاه ها است. این کنسول ها از هاردهای لپ تاپی 2.5 اینچی پشتیبانی میکنند. از آنجا که اجرای بازی از روی هارد با سرعت کم میتواند مشکل ساز باشد، یک هارد/ اس اس دی مانند Seagate 1TB SSHD گزینه ای منطقی است تا تجربه ی روانی از بازی ها را بر روی کنسول خود تجربه کنید. علاوه بر این فضای 1 ترابایتی برای ذخیره ی چندین بازی پر حجم کاملا مناسب است.

Seagate ST4000LM016

بهترین هارد لپ تاپی پر ظرفیت: Seagate ST4000LM016

سیگیت موفق به ساخت پرظرفیت ترین هارد لپ تاپی شده است و مدل ST4000LM016 این شرکت با ظرفیت 4 ترابایتی بی رقیب است. در کنار ظرفیت فوق العاده بالا، این هارد سرعت مناسبی را در بخش انتقال اطلاعات در اختیار کاربر میگذارد. نکته ای که باید در مورد این لپ تاپ به خاطر داشته باشید ضخامت 15 میلی متری آن است که شاید باعث شود درون برخی از اسلات های 2.5 اینچی جای نگیرد.

HGST Travelstar 7K1000

بهترین هارد لپ تاپی از نظر عملکرد: HGST Travelstar 7K1000

خرید اس اس دی برای تمام کاربران به خاطر قیمت بالا ممکن نیست بنابراین اگر دنبال هارد لپ تاپی ایده آل هم از نظر ظرفیت و هم از نظر سرعت و عملکرد هستید حتما به HGST Travelstar 7K1000 نگاهی داشته باشید. این هارد 9.5 میلی متری از بافر 32 مگابایتی و سرعت 7200RPM برخوردار است. البته سرعت بالای این هارد عامل بوجود آمدن مسائلی مانند نویز بالا، ایجاد حرارت و مصرف بیشتر باتری نیز میباشد. این هارد در سرعت 5400RPM نیز تولید شده است که البته به اندازه ی مدل پر سرعت تر ارزش خرید ندارد.

Toshiba H200

بهترین هارد لپ تاپی هیبریدی: Toshiba H200

هاردهای هیبریدی برای لپ تاپ ها گزینه ی بسیار خوبی هستند چرا که استفاده ی جدا از هارد دیسک و SSD مسائلی مانند وزن بیشتر دستگاه را به دنبال دارند اما یک هارد لپ تاپی هیبریدی کم عیب و نقص همچون Toshiba H200 که از 8 گیگابایت حافظه ی NAND، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و 64 مگ حافظه ی بافر برخوردار است میتوانید بهترین انتخاب باشد. با مشخصا فنی مذکور، سرعت این هارد به طور قابل توجهی بیشتر از هارد دیسک های معمولی است. این هارد دو سال ضمانت دارد که برای آگاهی از کیفیت ساخت آن ملاک مناسبی است.

منتشر شده در شهر فافا

امتیاز ما
برچسب‌ها:,

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش