هشتگ های داغ :‌
بهترین هدست های VR
0

بهترین هدست های VR


بهترین هدست های VR

بهترین هدست های VR

هدست های واقعیت مجازی، گجت های هیجان انگیزی با تنوع بسیار متفاوت در کیفیت ساخت و برند هستند که انتخاب یکی از آن ها کار دشواری است و کاربران را در انتخاب با سردرگمی مواجه می کند. امروز تصمیم داریم در این مطلب بهترین ها را به شما معرفی کنیم.

HTC Vive

اولین برنده در جنگ واقعیت مجازی

در حال حاضر HTC Vive کامل ترین هدست برای تجربه ی واقعیت مجازی در بازار محسوب می شود.

Vive، شبه واقعی ترین تجربه در واقعیت های مجازی را ارائه می‌دهد و در یک چشم به هم زدن شما را به دنیای دیگری می‌برد. HTC و Valve سیستم ابعاد سنجی یک اتاق کامل با زاویه دید ۳۶۰ درجه را برای دستگاه کنترلر معرفی کرده اند تا شما بتوانید از جایتان بلند شوید، در اطراف بچرخید و فضای واقعیت مجازی اطراف خود را کشف کنید و در عین حال هر شئ را از زوایای مختلف بررسی کنید و با محیط مجازی اطرافتان ارتباط کامل تری برقرار کنید. این هدست برای رسیدن به مرحله جدیدی از کارایی، به بالاترین کیفیت های گرافیکی، ۹۰ فریم در ثانیه با حفظ کیفیت صدا، مجهز است.

اگرچه برای استفاده از این هدست نیاز به مشخصات گرافیکی بالاست و قیمت آن نیز گرانتر از سایر هدست های واقعیت مجازی است اما بهترین تجربه ی VR را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

(HTC Vive) هدست واقعیت مجازی

بهترین تجربه VR برای گیمرهای کنسول: PlayStation VR

این هدست برای کنسول، به شکلی خیره کننده ساخته شده است.

برای استفاده از هدست های واقعیت مجازی HTC Vive یا Oculus Rift که بهترین های واقعیت مجازی هستند نیاز به یک PC قدرتمند هست که نیازمند صرف هزینه ی بسیار بالایی است. اما با PlayStation VR نیاز به یک کنسول PS4 یا بالاتر است. با توجه به تفاوت زیادی که بین قدرت PS4 و PC وجود دارد این هدست به خوبی واقعیت مجازی را روی کنسول ها به نمایش می گذارد.

با حمایت شرکت سونی مجموعه ای از بازی ها نیز برای PlayStation VR طراحی شده است که تعدادی از آن ها در حال حاضر موجود و تعداد زیادی نیز در راهند.

(PlatStation VR) هدست واقعیت مجازی برای گیمرهای کنسول

Oculus Rift

Oculus Rift، از عدسی‌ها و نمایشگری تشکیل شده که مخصوص هدست‌های واقعیت مجازی ساخته شده‌اند. نرخ بالای به روزرسانی تصاویر و نمایشگر باکیفیتی که همواره از فریم در حال نمایش چند قدم جلوتر است باعث می‌شوند تا Oculus Rift دستگاه جذابی برای دوستداران بازی‌های کامپیوتری باشد.  حسگرهای این هدست می توانند کوچک ترین حرکات سر و دست کاربر را تشخیص دهند و به سرعت تصاویر را متناسب با حرکت ها، تغییر دهند.
فناوری به کار رفته در ریفت به قدری پیچیده است که به یک کامپیوتر قدرتمند نیاز دارد؛ به طوری که تنها کارت‌های گرافیکی قوی‌تر از GTX 970 انویدیا می توانند آن را پشتیبانی کنند.

(Oculus Rift) هدست واقعیت مجازی

Samsung Gear VR

بهترین تجربه واقعیت مجازی با تلفن های هوشمند

هدست Samsung Gear VR با همکاری شرکت Oculus طراحی شد که می توان گفت اولین هدست خوب بازار موبایل بود. استفاده از این هدست بسیار آسان است کافی است برنامه ها و بازی ها را از فروشگاه Oculus دانلود کنید، آن را روی گوشی نصب کنید و در نهایت با اتصال هدست به موبایل و قرار دادن موبایل در محفظه از آن استفاده کنید. با توجه به این که این عینک واقعیت مجازی، عملکرد مستقلی ندارد، برای استفاده از آن لازم است که حتماً یکی از گوشی‌های رده بالا مانند Note 5 و یا یکی از گوشی‌های سری گلکسی S6 و S7 در دسترستان باشد.

این هدست واقعیت مجازی را نمی توان به عنوان با کیفیت ترین تجربه در VR معرفی کرد اما یکی از ساده ترین و سریع ترین هدست ها در راه اندازی محسوب می شود.

(Samsung Gear VR) تجربه واقعیت مجازی با تلفن های هوشمند

 Google Cardboard

ارزان ترین هدست واقعیت مجازی

واقعیت مجازی پیشرفت چشمگیری در طول چند سال گذشته ایجاد کرده است و توسعه آن گران، و نیازمند سخت افزارهای مخصوص است. ایده دسترسی تعداد زیادی از مردم به واقعیت مجازی عده ای را در گوگل به سمت استفاده از گوشی های هوشمند برای این هدف جذب کرد که نتیجه آن، مقوای گوگل یا Google Cardboard است. یک محفظه ساده ی مقوایی که گوشی تلفن را به یک هدست ابتدایی واقعیت مجازی تبدیل می کند.

پس از خرید هدست مقوایی گوگل، می توانید اپلیکیشن Google Cardboard را دانلود کنید و با تلفن اندروید یا iOS خود از تجربه ی واقعیت مجازی لذت ببرید. هر چند این، بهترین تجربه VR نخواهد بود اما اگر گوشی شما یک صفحه نمایش با کیفیت داشته باشد تجربه ی بسیار خوبی را برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

(google cardboard) ارزان ترین هدست واقعیت مجازی

منتشر شده در techradar

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش