هشتگ های داغ :‌

پرینتر سبز چیست؟

این روزها صنایع در حال پیشروی به سوی فناوری های سازگار با محیط زیست هستند. صنعت چاپ نیز از این مقوله مستثنی نبوده و گامهایی در این راستا برداشته است. چاپ از جمله مواردی است که در تمام صنایع و شرکت ها کاربرد دارد در نتیجه اگر جزء فناوری های سبز شود تا حد زیادی موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و همچنین کاهش هزینه ی انرژی برای شرکت ها می شود.
در این راستا بسیاری از شرکت ها پرینترهای قدیمی خود را با پرینترهای سبز دوست دار محیط زیست جایگزین کرده اند.
انواع مختلف پرینترها با شیوه های مختلفی اثرات مخرب بر روی محیط زیست را کاهش داده اند که در ادامه با هم شیوه تأثیر هر کدام را می بینیم.

پرینترهای چند منظوره

پرینترهای چند منظوره (Multifunction printers یا به اختصار MFP) که به عنوان پرینترهای All In One هم شناخته می شوند، کار پرینت، کپی، اسکن و فکس را در یک دستگاه انجام می دهند. این کار چند مزیت دارد یکی اینکه یک دستگاه کار 4 تا را انجام می دهد و در نتیجه نیاز به مواد اولیه برای ساخت سایر دستگاه ها را از بین می برد. دوم اینکه فضای کمتری اشغال می کند. سوم اینکه موجب کاهش مصرف انرژی می شود زیرا به جای چند دستگاه یک دستگاه به برق متصل می شود. اگر چه پرینترهای چند منظوره گران تر از تک منظوره ها هستند اما اگر یک پرینتر MFP نخرید مجبور می شوید 4 دستگاه جداگانه بخرید که برایتان هزینه ی زیادی به دنبال خواهد داشت.

   پرینتر چهارکاره لیزر جت ام127 اف ان اچ پی در شهر فافا   

 Energy Star، Blue Angel و Environmental Choice 
چاپگرهایی که با استانداردهای Energy Star، Blue Angel و Environmental Choice طراحی شده اند تا حد زیادی انرژی مصرفی را کاهش می دهند. این پرینترها اگر برای مدت زمان مشخصی رها شوند به طور خودکار خاموش می شوند و یا به حالت خواب می روند. همچنین می توان آن ها را برای خاموش شدن و یا رفتن به حالت خواب پس از اتمام کار چاپ برنامه ریزی کرد.

اگر به حالت آماده به کار باشد تأثیر بسیار زیادی در مصرف انرژی دارد و با گذشت زمان هزینه های ناشی از برق را به شدت افزایش می دهد. این مسئله شاید برای یک پرینتر زیاد چشمگیر نباشد اما در شرکت های بزرگ که تعداد زیادی پرینتر دارند مبلغ قابل توجهی می شود.

HP تخمین می زند که با استاندارد Energy Star بین 15 تا 30 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.

چاپ دو طرفه ی خودکار
پرینترهای با قابلیت چاپ دو طرفه ی خودکار می توانند هم‌زمان دو طرف کاغذ را چاپ کنند این یعنی که مصرف کاغذ به نصف کاهش می یابد. در بعضی از پرینترها برای چاپ دو رو نیاز است که به صورت دستی کاغذ را برگرداند اما پرینترهایی هستند که به صورت خودکار این کار را انجام می دهند و نیاز به برگرداندن کاغذ به صورت دستی را از بین می برند. این پرینترها مجهز به کارتریج های دو گانه اند که می توانند هم زمان پشت و روی یک کاغذ را چاپ کنند.

هر رنگ در کارتریج خودش
پرینترهایی که از کارتریج های تک رنگ به جای کارتریج های چند رنگ استفاده می کنند تا حد زیادی تولید زباله را کاهش می دهند و همچنین کاربر را از پر کردن کارتریج به صورت مداوم بی نیاز می کنند. کارتریج های تک رنگ را می توانید به جای دورانداختن بازیافت کنید. همچنین می توانید از کارتریج هایی استفاده کنید که جوهر آن را بتوانید عوض کنید. با توجه به اینکه کارتریج جزء گران ترین لوازم پرینتر محسوب می شود با این روش ها می توانید به طور چشمگیری هزینه ها را کاهش دهید.

آیا می دانید مسئله ای به عنوان فونت ارزان تر وجود دارد؟
مطالعاتی که روی فونت های خاص انجام شده نشان می دهد که فونت هایی وجود دارند که مصرف جوهر را کاهش می دهند. شاید باور نکنید اما استفاده از فونت های بدون دندانه به دلیل جزئیات کمتر، مصرف جوهر و هزینه را کاهش می دهد.

 چاپ سبز
تعدادی از شرکت ها که حجم پرینت های آن ها زیاد است از خدمات پرینت سبز استفاده می کنند که تا حد زیادی اثرات تخریبی بر محیط زیست را کاهش می دهد.
پرینت سبز موجب کاهش انتشار کربن و محدود کردن تعداد منابع مصرف شده می شود.
علاوه بر این روش ها  شرکت ها و افراد سعی می کنند تا حد امکان از چاپ بر روی کاغذ خودداری کنند تا زباله کمتری تولید شود.

منتشر شده در notebookreview

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش