هشتگ های داغ :‌

پنج نکته طلایی در نگهداری باتری لپ‌ تاپ

با بالا رفتن استفاده ما از لپ تاپ ها در روتین روزمره از سویی و افزایش قیمت باتری لپ تاپ ها از سوی دیگر، روش صحیح نگهداری باتری لپ تاپ برای کاربران اهمیت زیادی پیدا کرده است.

اگر شما نیز تجربه استفاده چند ساله از لپ ‌تاپ‌ها را دارید متوجه شده‌اید که این محصولات الکترونیکی نسبت به موبایل و سایر لوازم فناوری و تکنولوژی، عمر باتری کوتاه‌تری دارد؛ چرا که وظیفه سنگین‌تری بر عهده دارند و علاوه بر پردازش بیشتر باید نمایشگر بزرگ‌تری را روشن نگه‌دارند.

در این مقاله به توضیح راه‌های نگهداری از باتری لپ تاپ و اینکه چه کارهایی برای افزایش عمر باتری لپ تاپ مفید است، خواهیم پرداخت.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، باتری‌هایی از جنس لیتیوم یونی راهی بازار شدند تا بتوان با مراقبت بهتر، عمر این محصولات را افزایش داد. این نوع از باتری لپ ‌تاپ‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند اما، قبل از هر چیز باید بگوییم که حتی اگر بهترین لپ‌ تاپ دنیا را داشته باشیم و همزمان به اینترنت متصل باشیم، بازی کنیم و… قطعا شارژ لپ‌ تاپ زودتر تمام خواهد شد. بدون شک سوالی که برای همه ما به وجود می‌آید این است که برای افزایش عمر باتری لپ تاپ باید چه کارهایی انجام دهیم.

برای آشنایی با بهترین لپ تاپ با قیمت مناسب مطالعه کنید.

چه کارهایی باعث افزایش طول عمر باتری لپ تاپ می‌شوند؟

در اینجا 5 راه موثر برای نگهداری باتری لپ تاپ و افزایش طول عمر آن را برای شما توضیح می‌دهیم. بخاطر داشته باشید که این روش‌ها برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری است، اما این قطعه سخت افزاری هم مانند هر قطعه دیگری یک کالای مصرفی است و به مرور زمان دچار استهلاک و فرسودگی خواهد شد؛ در واقع هدف ما از انجام و رعایت این نکات دیرتر رسیدن به زمان فرسودگی است.

  1. کاهش نور صفحه نمایش

بدون شک بیشترین استفاده از شارژ لپ‌ تاپ شما، توسط نمایشگر مصرف خواهد شد و وقتی شما میزان نور صفحه‌نمایش را به حداقل برسانید، میزان شارژ کمتری استفاده می‌شود و براساس تحلیل‌های مختلف حداقل 30 دقیقه بیشتر می‌توانید از شارژ لپ‌ تاپ خود بهره ببرید.

اگر بخواهید نور صفحه را در لپ  ‌تاپ‌تان کم و زیاد کنید با استفاده از کلید های بالای صفحه نمایشگر می توانید این کار را انجام دهید. اما اگر این کلید های کار نمی‌کنند، می توانید دو کلید Win+X را با یکدیگر بفشارید و سپس در منو پنهان ویندوز، گزینه Mobility Center را انتخاب کنید. به همین سادگی! این گونه شما می توانید نور صفحه را کم کنید.[vc_single_image image=”4122″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

  1. اجازه ندهید باتری کلا خالی شود

حتما از باتری لپ تاپ خود استفاده کنید و آن را کنار نگذارید، دقت داشته باشید که هنگامی که لپ ‌تاپ شما به شارژ متصل است بسیار کم از آن استفاده نمایید. نکته مهمی که باید حتما به آن توجه لازم را داشته باشید، این است که نگذارید کاملا شارژ باتری خالی شود. البته اکثر لپ ‌تاپ‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند تا پیش از خالی شدن کامل باتری، خاموش می‌شوند.

خوش‌بختانه در سیستم‌عامل ویندوز 7، 8 و 10 تنظیماتی برای افزایش طول عمر باتری گنجانده شده است؛ برای ورود به آن، کافی است دکمه‌های ویندوز و S را هم‌زمان فشرده و سپس در نوار جستجو، عبارت power را تایپ نمایید. حال برروی Power Options کلیک کرده و در بخش Prefered Plans، یکی از حالت‌ها را به‌ میل خود انتخاب نمایید.

برای شخصی‌سازی حالت مدنظر خود، به مسیر Change plan settings⇒ Change Advanced power settings وارد شده و سپس تغییرات مدنظر خود را اعمال کنید. توجه داشته باشید که غیرفعال کردن و یا تغییردادن برخی گزینه‌ها در بخش Change Advanced power settings، می‌تواند برخی از ویژگی‌های لپ‌تاپ شما را غیرفعال نماید.[vc_single_image image=”4123″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

  1. حداقل استفاده از اینترنت و بلوتوث برای نگهداری باتری لپ تاپ

روش سوم برای نگهداری باتری لپ تاپ، قطع کردن دسترسی‌هاییست که در مواقع ضروری به آن احتیاجی ندارید. زمانی که از اسپیکرهای بلوتوثی استفاده می‌کنید و با لپ‌ تاپ آن‌ها را مدیریت می‌کنید، به سهم خود شارژ باتری شما کم خواهد شد؛ چرا که میزان انرژی بیشتری برای کنترل از راه دور و بلوتوث خرج خواهد شد. بنابراین منطقی ترین راه برای مقابله با آن، این است که زمانی که به شارژ باتری احتیاج دارید، این دسترسی‌ها را حتما قطع کنید.

اتصال به مودم و استفاده از اینترنت نیز به نوبه خود مصرف قابل توجهی دارد؛ اگر به چنین چیزی اعتقاد ندارید حتما یک‌بار لپ ‌تاپ خود را فول شارژ کنید و سپس آنرا به اینترنت متصل کنید. خودتان متوجه کاهش چشم‌گیر باتری لپ تاپ در حین استفاده از اینترنت و عدم استفاده از اینترنت را متوجه خواهید شد.

این روش نیز یکی دیگر از راه‌های افزایش طول عمر باتری لپ تاپ است که تاثیر بسزایی در افزایش عمر باتری دارد.

  1. از حافظه SSD استفاده کنید

استفاده از حافظه SSD می‌تواند مصرف شارژ باتری لپ‌ تاپ‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. اگر لپ‌تاپ شما هنوز از هارددیسک‌های مکانیکی استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌دهیم که یک SSD در نظر بگیرید. هرچند که ممکن است این کار برای شما هزینه بیشتری داشته باشد اما در جای دیگری درباره مزیت لپ تاپ دارای SSD صحبت کرده‌ایم.[vc_single_image image=”4124″ img_size=”full” alignment=”center” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

5- مراقب حرارت لپ‌تاپ خود باشید!

بدون شک گرما در تمامی لوازم الکترونیکی، آسیب‌ زننده خواهد بود و اگر دمای داخل لپ‌ تاپ شما بالا باشد، طول عمر باتری به‌طور آهسته کاهش می‌یابد، بالا بودن درجه حرارت داخل لپ ‌تاپ، باعث خواهد شد تا سیستم‌ خنک‌کننده داخلی لپ‌ تاپ برای سردکردن قطعات بیشتر تلاش نماید، از همین رو انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. هم‌چنین توصیه می‌شود که لپ ‌تاپ خود را در برابر نور خورشید به هیچ عنوان قرار ندهید.

برای پایین نگه داشتن دمای لپ تاپ خود، می‌توانید از کول پد و خنک کننده‌های مخصوص که در بازار موجود است استفاده کنید و با این کار در جهت نگهداری باتری لپ تاپ خود یک اقدام موثر دیگر انجام دهید.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. دیلی تک گفت:

    نکته ای که وجود داره: هر کاری بکنید باز باتری لپ تاپ بعد یک مدت ضعیف و خراب میشه

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش