هشتگ های داغ :‌

چند روش آسان برای ذخیره آدرس سایت در مرورگر

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید، صفحه سایتی را که قبلا دیده بودید، دوباره باز کنید اما به دلیل وصل نبودن به اینترنت یا فراموش کردن آدرس آن صفحه نتوانسته باشید این کار را انجام دهید. ذخیره آدرس سایت این امکان را به شما می‌دهد که هروقت خواستید دوباره به صفحات ذخیره شده دسترسی داشته باشید.

چگونه آدرس سایت را ذخیره کنیم؟

قبل از اینکه به ذخیره آدرس سایت را آموزش دهیم باید به این نکته اشاره کنیم که، آدرس سایت به دو صورت کلی بر روی سیستم شما ذخیره می‌شود. روش اول بوکمارک کردن (Bookmark) آدرس سایت است، که در واقع همان ذخیره کردن آدرس سایت در نوار ابزار مرورگر است؛ و روش دوم ذخیره کردن آدرس سایت بر روی سیستم است و مانند این است که شما آن صفحه را دانلود کرده باشید. تفاوت این دو روش در این است که در روش دوم یا همان Save کردن آدرس صفحه بر روی سیستم، شما در هنگامی که آفلاین هستید و به اینترنت دسترسی ندارید هم می‌توانید آن صفحه را باز کنید و محتوای آن را ببینید.

 

برای آشنا شدن با پارتیشن بندی هارد دیسک این مقاله را بخوانید.

ذخیره آدرس سایت در گوگل کروم

برای ذخیره آدرس سایت مورد علاقه در گوگل کروم به روش اول یا همان Bookmark باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • شما باید ابتدا به سایت مورد نظر بروید.
  • سپس در نوار بالای مرورگر کروم بر روی آیکون سه نقطه کلیک کنید.
  • بر روی گزینه Bookmarks کلیک کنید.
  • در منویی که برای شما باز می‌شود، بر روی گزینه Bookmark this tab کلیک کنید.

از این به بعد هروقت که همین مسیر را دوباره باز کنید، آدرس هایی را که بوک مارک کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد.

 

با نحوه تنظیم پروکسی واتساپ آشنا شوید..

[vc_single_image image=”3931″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]در اینجا باید به دو نکته اشاره کنیم:

اول اینکه برای مشاهده و دسترسی سریعتر به آدرس های بوکمارک شده، می‌توانید از قابلیتی به نام Bookmark bar یا نوار بوکمارک استفاده کنید. تمام آدرس هایی که در کروم ذخیره می‌کنید، به صورت یک آیکون کوچک در این نوار به شما نشان داده می‌شود.

برای فعال کردن این نوار، باید به همان مسیر بالا بروید و گزینه Show bookmarks bar را فعال نمایید.[vc_single_image image=”3932″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]نکته دوم این است که شما می‌توانید، از آیکون میانبر ستاره که در انتهای نوار آدرس سایت قرار دارد استفاده کرده و به جای مسیر بالا، از این طریق آدرس مورد نظر را در گوگل کروم ذخیره کنید.

 

برای آشنایی با ترفندهای عکاسی در شب مطالعه کنید.[vc_single_image image=”3933″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]اکنون به آموزش روش ذخیره آدرس سایت در کروم می‌پردازیم. همانطور که گفتیم در این روش شما می‌توانید پس از ذخیره آدرس سایت، بصورت آفلاین و بدون اتصال به اینترنت هم به سایت مورد نظر دسترسی داشته باشید.

برای این کار مراحل زیر را به ترتیب در کروم انجام دهید.

  • آیکون سه نقطه در نوار منوی گوگل کروم را بزنید.
  • به گزینه More Tools بروید.
  • روی گزینه Save page as کلیک کنید.

*نکته: می‌توانید از کلید میانبر Ctrl+S هم استفاده کنید.[vc_single_image image=”3934″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]پس از اینکه پنجره مورد نظر باز شد:

  • مسیر ذخیره سازی را مشخص کنید.
  • یک نام برای این فایل انتخاب کنید (می‌توانید همان نام پیشنهادی را بدون تغییر باقی بگذارید)
  • در قسمت Save as type، گزینه Webpage, complete را انتخاب کنید.

به همین راحتی، می توانید سایت‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید را ذخیره کنید.[vc_single_image image=”3935″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”3940″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”3939″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”][vc_column width=”1/3″][vc_single_image image=”3938″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

ذخیره آدرس سایت در فایرفاکس

اکنون که با ذخیره آدرس سایت در کروم آشنا شدیم، به سراغ روش‌های ذخیره آدرس سایت در فایرفاکس می‌رویم. در فایرفاکس دو روش برای ذخیره آدرس سایت وجود دارد؛ یکی ذخیره آدرس سایت در نوار بوک مارک و دیگری ذخیره آدرس سایت بر روی سیستم.

برای بوک مارک کردن یا ذخیره آدرس سایت در نوار ابزار، ابتدا اگر نوار بوک مارک در مرورگر شما نمایش داده نمی‌شود به مسیر زیر رفته و آن را فعال کنید.

Menu> Bookmarks> Show Bookmarks toolbar

سپس بر روی آیکون ستاره که در انتهای نوار آدرس سایت قرار دارد کلیک کرده و آدرس را به بوک مارک های خود اضافه کنید.

* از روش درگ اند دراپ نیز می‌توانید استفاده کنید. برای این کار نشانگر ماوس را روی تب مربوطه قرار دهید و آنرا به سمت نوار بوک مارک کشیده و رها کنید.

*برای فعال کردن نوار بوک مارک از روش های دیگری مانند کلیک راست بر روی نوار اصلی فایرفاکس هم می‌توانید استفاده کنید.

راه‌های افزایش سرعت اجرای بازی را در این مقاله مطالعه کنید.برای ذخیره آدرس سایت در فایرفاکس به روش، باید به مسیر زیر رفته و مراحل را به ترتیب انجام دهید:

Menu> Save page as

*می‌توانید از کلید میانبر Ctrl+S استفاده کنید.

در پنجره باز شده ابتدا مسیر و سپس نام فایل را مشخص کنید و بعد از آن در قسمت Save type as، گزینه Webpage complete را انتخاب کنید.[vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3951″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”3950″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش