هشتگ های داغ :‌
سیستم‌ عامل HarmonyOS Next
0

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next هواوی عرضه شد

هواوی به تازگی نسخه جدید سیستم‌عامل خود با نام HarmonyOS Next را معرفی کرده که به عنوان رقیبی جدی برای اندروید در نظر گرفته می‌شود. این نسخه نخستین سیستم‌عامل کاملاً مستقل هواوی است که بدون وابستگی به اندروید توسعه یافته و از برنامه‌های اندرویدی پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به معرفی سیستم‌ عامل HarmonyOS Next هواوی می پردازیم. با شهر فافا همراه باشید.

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next هواوی

HarmonyOS Next قرار است بر روی تمام دستگاه‌های کنونی و آینده هواوی در بازار چین و همچنین در محصولات جهانی این شرکت اجرا شود. این سیستم‌عامل گستره وسیعی از دستگاه‌ها، از گوشی‌های هوشمند گرفته تا گجت‌های پوشیدنی، لوازم خانه هوشمند و خودروها را پشتیبانی می‌کند.

به نظر می‌رسد کاربران به خوبی از HarmonyOS استقبال کرده‌اند. هواوی اعلام کرده که این سیستم‌عامل موفق به جذب بیش از ۱۰ هزار برنامه بومی شده است. تحریم‌های آمریکا که منجر به عدم دسترسی هواوی به اندروید شد، این شرکت را به سوی توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود سوق داد.

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next

HarmonyOS Next از میکروکرنل اختصاصی هواوی مبتنی بر هسته منبع‌باز OpenHarmony استفاده می‌کند و از طریق کامپایلر Ark هواوی، برنامه‌های موبایل این شرکت (HMS) را بر روی دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. هواوی قول داده که این سیستم‌عامل می‌تواند یک معماری منسجم بین دستگاه‌های مختلف ایجاد کند.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  جهشی بزرگ در تصویربرداری هواوی!

ریچارد یو، رئیس گروه تجاری مصرف‌کننده هواوی، اظهار داشته که اکوسیستم HarmonyOS Next هم‌اکنون از بیش از ۱۵ هزار برنامه و سرویس مختلف پشتیبانی می‌کند و پیش‌بینی می‌شود این تعداد در آینده افزایش یابد. نسخه‌های پیشین HarmonyOS نیز در حال حاضر بر روی بیش از یک میلیارد دستگاه در سراسر جهان اجرا می‌شوند.

نسخه جدید HarmonyOS با ویژگی‌های تازه‌ای مثل ظاهر گرافیکی جدید، گزینه‌های سفارشی‌سازی برای صفحه قفل و صفحه اصلی، مرکز کنترل بازطراحی‌شده، انیمیشن‌های سریع‌تر و بهبود سرعت باز کردن برنامه‌ها عرضه می‌شود. همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبانی بزرگ Pangu نیز در این سیستم‌عامل ارائه شده‌اند.

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next

سیستم‌ عامل HarmonyOS Next

هواوی همچنین ادعا کرده که عملکرد دستگاه‌ها ۳۰ درصد روان‌تر شده و مصرف انرژی در تعاملات بین ماژول‌های نرم‌افزاری ۲۰ درصد کاهش یافته است. به عنوان نمونه، انتقال یک فایل ۱.۲ گیگابایتی بین دو دستگاه مجهز به HarmonyOS Next تنها ۸ ثانیه زمان می‌برد.

نسخه بتای عمومی HarmonyOS Next هم‌اکنون در چین برای کاربران در دسترس است و دستگاه‌هایی مانند Pura 70، هواوی پاکت ۲ و میت پد پرو ۱۱ از اولین دستگاه‌هایی هستند که این نسخه را دریافت می‌کنند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

دادار

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
خرید تجهیزات گیمینگ در بلک فرایدی ۲۰۲۴

خرید تجهیزات گیمینگ در بلک فرایدی ۲۰۲۴

2 روز پیش
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

6 روز پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

11 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش