هشتگ های داغ :‌
پرامپت-در-هوش-مصنوعی
0

راهنمای کلی پرامپت در هوش مصنوعی مولد تصویر 2024: افزایش خلاقیت و عملکرد هوش‌مصنوعی

هوش مصنوعی مولد تصویر، فناوری‌ای مهم و پیشرفته است که هر روز رشد و توسعه بیشتری می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، هوش مصنوعی امکاناتی را برای تولید تصویر و محتوا به صورت خودکار و با کیفیت بالا فراهم می‌کند. راهنمای کلی پرامپت در هوش مصنوعی مولد تصویر، به عنوان ابزاری مهم، به کاربران کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از این تکنولوژی برای تولید تصاویر با کیفیت بالا داشته باشند. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، راهنمایی جامع در مورد پرامپت در هوش مصنوعی مولد تصویر ارائه خواهیم کرد.

پرامپت-در-هوش-مصنوعی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

پرامپت در هوش مصنوعی چیست و چه کاربردی دارد؟

پرامپت-در-هوش-مصنوعی

پرامپت به اطلاعاتی می‌گویند که مدل‌های یادگیری عمیق، مانند مولد تصویر، از کاربر دریافت کرده و با استفاده از آن ایده‌های متنوعی را تولید می‌کنند. به بیان ساده‌تر، پرامپت فرآیند ورود و ارسال درخواست به هوش مصنوعی برای دریافت خروجی بهتر از آن است. پرامپت به عنوان راهکاری نوآورانه برای تولید محتوا، تصویر و ویدیو مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین، Prompt می‌تواند یک جمله، متن، تصویر را حتی ویس باشد. 

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای استفاده از هوش مصنوعی مایکروسافت Copilot

ساختار اصلی پرامپت در هوش مصنوعی

به صورت کلی، پرامپت را می‌توان به چند بخش تقسیم نمود که شامل وظیفه یا هدف (Task)، روش کار (Instructions)، شرایط (Context)، پارامترها و تنظیمات (Parameters and Settings) و در آخر ورودی (Input) می‌شود.

وظیفه یا هدف (Task): این بخش به پردازش و فرایند اصلی هوش مصنوعی برای انجام کاری که برای آن توسعه داده شده، اشاره دارد. به عبارت دیگر، هدف اصلی درخواست کاربر را Task می‌نامند که می‌تواند پاسخ به یک پرسش یا درخواست تولید تصویر باشد.

روش کار (Instructions): بعد از اینکه وظیفه یا هدف مشخص شد، باید به AI روش کار دقیق را اعلام کنید تا نتیجه نهایی بهتری به شما ارائه دهد. Instructions ممکن است ساده یا پیچیده باشد یا تعداد زیادی درخواست را دربرگیرد. به بیان دیگر، روش کار باید تمامی صفات خروجی و فرمت آن را در خود جای دهد. توجه داشته باشید که روش کار، نقشه راهی را برای هوش مصنوعی ترسیم می‌کند تا طبق آن خروجی مناسبی ارائه دهد. به عنوان مثال اگر Task، نوشتن نامه اداری باشد، روش کار موضوع و تعداد کلمات آن است. 

شرایط (Context): این بخش اطلاعات جزئی‌تری در مورد هدف یا وظیفه ارائه می‌دهد. همانطور که گفتیم، این اطلاعات نیاز به نوشتن ندارد و در مواردی می‌توان از تصویر برای ارائه جزئیات استفاده نمود.

پارامترها و تنظیمات (Parameters and Settings): در اینجا می‌توان پارامترهای خاصی را به پرامپت اضافه کرد یا برای AI تشریح نمود. افزودن این پارامترها روی خروجی اثر خواهد داشت. این موارد در هر هوش مصنوعی متفاوت است و باید با آزمون و خطا به پارامتر مناسب برسید. 

ورودی (Input): در این بخش باید موضوع خاصی برای تبدیل و ارائه جزئیات وجود داشته باشد. مثلاً ورودی می‌تواند تصویری باشد که جزئیاتی را در اختیار هوش مصنوعی قرار می‌دهد یا نیاز به ادیت دارد.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای دسترسی و استفاده از ChatGPT ورژن 2024

نکات کلیدی برای پرامپت‌نویسی در هوش مصنوعی

برای پرامپت نویسی در هوش مصنوعی با در نظر گرفتن مواردی که در بالا گفته شد باید به نکات زیر نیز توجه کنید. 

مشخص کردن جزئیات: هرچه جزئیات در پرامپت شما مشخص‌تر باشند، احتمال اینکه تصویر نهایی بهتر باشد، زیاد است. برای مثال به جای «یک خرگوش» بنویسید «یک خرگوش سفید با چشمانی مشکی».

استفاده از واژگان توصیفی: از صفات مناسب برای شرح درخواست خود استفاده کنید تا تصویر نهایی بهتری دریافت نمایید. برای مثال «یک موتورسیکلت اسپرت نارنجی رنگ براق».

استفاده از جملات ساده: جملات پیچیده را با جملات کوتاه و ساده جایگزین کنید تا هوش مصنوعی درک بهتری داشته باشد.

مشخص کردن فضا و حالت: بهتر است فضا و حالت صحنه را نیز در پرامپت خود بنویسید. برای مثال «یک کودک خندان روی چمن‌های پارک».

عدم استفاده از اصطلاحات تخصصی: از اصطلاحات تخصصی و فنی استفاده نکنید زیرا الگوریتم‌های هوش مصنوعی توانایی درک بسیاری از آن‌ها را ندارند.

عدم تکرار کلمات: کلمات تکراری کمکی به درک بهتر هوش مصنوعی نمی‌کنند و الگوریتم آن را سردرگم می‌نمایند. 

پرهیز از جزئیات اضافی: پرامپت باید مختصر و بسیار دقیق باشد. بیان جزئیات اضافی می‌تواند هوش مصنوعی را پیچیده و سردرگم کند.

نمونه بهترین پرامپت در هوش مصنوعی

در اینجا چند مورد از بهترین پرامپت در هوش مصنوعی را به شما ارائه می‌نماییم تا ایده‌ای در ذهن شما شکل گیرد. دو تصویر زیر با prompt اصولی زیر توسط هوش مصنوعی copilot تولید شده‌اند.

An illustration of a brown squirrel with bright black eyes and making it look like it’s peeking out from behind a tree trunk.

پرامپت-در-هوش-مصنوعی

مهارت‌های مناسب پرامپت نویسی در هوش مصنوعی

مکالمه با هوش مصنوعی کمی دشوار است. پرامپت نویسی برای ساده کردن مکالمه با AI اهمیت خاصی دارد به همین دلیل، نیاز است مهارت‌های ارتباطی بسیار بالایی داشته باشید. در ادامه به بررسی این مهارت‌های ارتباطی می‌پردازیم. 

تفکر انتقادی: AI سرعت بالایی در تجزیه‌وتحلیل ورودی دارد و در لحظه، الگو، متون و ناسازگاری‌های پنهان در اطلاعات را تشخیص می‌دهد. اما با داشتن سرعت بالا، نباید به اطلاعات خروجی آن اکتفا کرد زیرا تمامی این اطلاعات از پایگاه داده‌های آن‌ها به دست می‌آید. در نتیجه باید تفکر انتقادی داشت و پرامپت‌هایی با جزئیات بالا برای هوش مصنوعی ارسال نمود. 

قدرت برقراری ارتباط: از مهم‌ترین قسمت‌های پرامپت نویسی، جای دادن روش کار مدنظر در قالب کلمات قابل‌درک برای AI است. در نتیجه، برقراری ارتباط بسیار اهمیت دارد و باید صحیح به کار گرفته شود تا منظور به درستی منتقل شود.

اشراف کافی به موضوع: تصور کنید که یک پزشک متخصص بخواهد در مورد کپی رایتینگ به صورت تخصصی پرامپت بنویسد. این کاربر به کپی رایتینگ هیچ اشرافی ندارد و قطعا در بیان جزئیات به مشکل برمی‌خورد.

زبان انگلیسی: تسلط به زبان انگلیسی و مهارت Writing اهمیت بسیار زیادی دارد و از اصلی‌ترین مهارت‌های پرامپت نویسی است. درست است که هوش مصنوعی‌های حال حاضر از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند اما با زبان انگلیسی نتایج بسیار بهتری دریافت خواهید کرد. 

خلاقیت: هوش مصنوعی، ظرفیت زیادی برای استفاده از خلاقیت دارد. به عبارت دیگر، تولید محتوا و تصاویر جدید با هوش مصنوعی با داشتن خلاقیت، شگفتی‌آفرین است.

با توجه به بررسی‌های انجام شده، استفاده از پرامپت در هوش مصنوعی مولد تصویر ابزاری قدرتمند برای تولید تصاویر متنوع است. با این حال، برای بهبود عملکرد و کیفیت نیاز به تمرین بیشتری برای پرامپت نویسی خواهید داشت. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، تمام آنچه که برای پرامپت‌نویسی نیاز داشتید را در اختیار شما قرار دادیم تا بتوانید خروجی‌های بهتری از هوش مصنوعی بگیرید. 

سوالات متداول

برای نوشتن پرامپت مناسب در هوش مصنوعی، باید ابتدا هدف اصلی خود را مشخص نمایید و سپس جزئیات مربوطه را برای دریافت خروجی بنویسید.

بله، استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر سبب صرفه‌جویی در زمان و هزینه خواهد شد، زیرا فرآیند آن بسیار سریع صورت می‌گیرد.

بله، زیرا تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی به صورت خودکار ایجاد می‌شوند و حقوق تصویر برای تولید‌کننده تصویر است.

بله، با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته، هوش مصنوعی قادر است تصاویری با کیفیت بالا و جزئیات دقیق ایجاد کند.

بله، با اعمال محدودیت‌های مختلف و استفاده از داده‌های متنوع، AI نیز می‌تواند خلاقیت به خرج دهد و تصاویر منحصر به فردی ایجاد کند.

بله، با استفاده از این فناوری‌ها، می‌توان آثار هنری جدید و خلاقانه تولید کرد و به توسعه هنر کمک نمود.

بله، با ایجاد تصاویر با‌کیفیت و جذاب، هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد و سبب افزایش تعامل کاربران با محتوا شود.

بله، استفاده از prompt در تولید تصویر ممکن است محدودیت‌هایی داشته باشد. برای مثال، تعداد کلمات یا جملات موجود در آن.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

9 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش