هشتگ های داغ :‌
تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی
0

بررسی تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی | معرفی 5 مدل اقتصادی

یکی از گزینه‌های اقتصادی برای گیمرها، خرید کیس گیمینگ و اسمبل سیستم است. به طور کلی کیس‌های گیمینگ به دلیل تنوع زیاد، طرفداران زیادی دارند. بسیاری ممکن است تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی را ندانند و تنها کیس‌های خانگی و اداری را دیده باشند. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا، قصد داریم به بررسی تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی بپردازیم.

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

فهرست مطالب

انواع کیس 

در ادامه بررسی تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی، باید بگوییم که کیس‌ها انواع مختلفی دارند و در سایز‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. در ادامه به بررسی کیس‌ها در اندازه‌های مختلف می‌پردازیم که کاربری‌های متفاوتی نیز دارند. شهر تکنولوژی فافا، انواع کیس‌های خانگی و اداری، همچنین کیس گیمینگ و رندرینگ را با گارانتی‌ها معتبر در اختیار شما قرار می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید برای دریافت مشاوره تخصصی با پشتیبانان ما به صورت تلفنی و آنلاین در ارتباط باشید. 

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس Mini Tower

بسیاری از افراد، یک کامپیوتر جمع‌وجور و قابل ارتقاء را به لپ‌تاپ ترجیح می‌دهند. همچنین در بسیاری از ادارات و سازمان‌ها به دلیل سبک بودن کارها از کیس‌های کوچک یا به اصطلاح مینی تاور (Mini Tower) استفاده می‌شود. این کیس‌ها دارای ابعادی کوچک‌تر از کیس‌های خانگی و معمولی هستند. 

کیس Mid-Tower

رایج‌ترین نوع کیس‌های موجود در بازار که کیس‌های خانگی و اداری نیز از این نوع هستند، مید تاور (Mid-Tower) نام دارند. این نوع کیس‌ها نیز امکان مدیریت کابل را به شما ارائه می‌دهند. کیس‌های مید تاور، ابعادی استاندارد و مناسب برای سیستم‌های خانگی دارند و به راحتی می‌توانند نیاز کاربرانی که نمی‌خواهند هزینه زیادی برای یک سیستم بپردازند را برطرف نمایند. در بسیاری موارد از این کیس‌ها برای اسمبل سیستم‌های گیمینگ میان‌رده نیز استفاده می‌شود.

کیس Full Tower

کیس‌های گیمینگ و رندرینگ از نوع فول تاور (Full Tower) هستند. کیس‌های فول تاور، بیش از 10 شیار برای تعبیه خروجی‌های مختلف دارند. در این نوع از کیس‌ها به دلیل ابعاد بیشتر، می‌توان از مادربردهای بزرگ‌تر استفاده کرد. همین امر سبب می‌شود که سستم‌های گیمینگ توان پردازش و قدرت بیشتری نسبت به سیستم‌های معمولی داشته باشند. 

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی

کیس‌های گیمینگ با ظاهری متفاوت و مدرن وارد بازار شده‌اند. این نوع کیس‌ها نسبت به کیس‌های معمولی ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. اجزای کیس گیمینگ شامل، مادربرد، پردازنده، کارت گرافیک، هارد SSD، پاور، کولر و … است. تمامی کیس‌های گیمینگ دارای محل نصب پاور‌های بزرگ و حداقل 2 محفظه برای نصب فن هستند. این قطعات از نظر کیفیت و قدرت با اجزای کیس معمولی بسیار متفاوت هستند. این سیستم‌ها به دلیل ابعاد بزرگتر مادربرد، دارای سخت‌افزار قدرتمندتر هستند. درنتیجه، از نظر پردازش داده بسیار سریع و قدرتمند عمل می‌کنند. کیس‌های معمولی، ظاهر خاص و جدیدی ندارند. در ادامه به بررسی دقیق‌تر تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی خواهیم پرداخت. 

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در جنس بدنه 

به طور کلی، کیس‌ها از ورق استیل ضد‌زنگ ساخته شده‌اند. ضخامت این ورق در استحکام کیس نقش مهمی دارد و بسته به قیمت و نوع کیس متفاوت است. در کیس‌های ارزان‌تر، ضخامت این ورق کم است و با کوچکترین ضربه به آن آسیب وارد می‌شود. استفاده از متریال باکیفیت برای ساخت کیس سبب بالا رفتن طول عمر آن می‌شود و از آسیب به قطعات موجود در کیس جلوگیری می‌نماید. در بسیاری از کیس‌های گیمینگ از پنجره‌های شیشه‌ای برای نمایان شدن نورپردازی و قطعاتی مانند کارت گرافیک استفاده می‌شود.

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در کولینگ

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

در کیس‌های گیمینگ به دلیل استفاده از حداکثر توان سخت‌افزاری، حرارت بسیار بالایی تولید می‌شود. در نتیجه، تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در سیستم کولینگ و جریان هوای مناسب بسیار مورد توجه است. در زمان خرید کیس گیمینگ باید به تعداد فن‌ها دقت کنید. حداقل تعداد فن برای یک کیس گیمینگ، 2 عدد است و هر چه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، باید پاور قدرتمند‌تری تعبیه کرد. کیس‌های معمولی با یک فن نیز می‌توانند به خوبی گرمای داخل کیس را کاهش دهند. 

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در محل نصب پاور

محل قرارگیری پاور در کیس‌های معمولی، در قسمت بالای کیس بود. در کیس‌های جدید، فضایی در بخش پایینی برای نصب پاور وجود دارد. پاورهای نسل جدید به دلیل داشتن ظرفیت بیشتر، وزن بالاتری نیز دارند. علاوه بر این، سیم‌های پاور در کیس‌های جدید، در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرند و تمامی سیم‌ها از داخل کیس به قطعات متصل می‌شوند. 

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در حافظه 

از اصلی‌ترین تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی می‌توان به تعداد فضا برای اتصال هارد دیسک و اس اس دس اشاره کرد . در مورد درایوهای اینترنال که باید به تعداد اسلات هارد و اس اس دی روی مادربرد دقت کنید. اما توجه داشته باشید که با اتصال بیش از یک حافظه، فضای داخل کیس بیش از حد اشغال نشود.

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در کارت گرافیک

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس‌های گیمینگ دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به کیس‌های خانگی و اداری هستند. زیرا ابعاد مادربرد، کارت گرافیک و فن‌ها بسیار بزرگ‌تر است. کارت گرافیک در این نوع کیس‌ها بر اساس مادربرد انتخاب می‌شود. کاربرانی هستند که بعد از خرید کیس، با مشکلاتی در نصب فن سی پی یو و کارت گرافیک مواجه می‌شوند و ضرر مالی می‌کنند. زیرا فن‌های cpu حرفه‌ای و دارای نورپردازی RGB با فن‌های معمولی متفاوت هستند. علاوه بر این، باید به طول کارت گرافیک نیز دقت لازم را نمود. 

تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی در مدیریت کابل

همانطور که پیش‌تر گفتیم، ظاهر کیس گیمینگ بسیار متفاوت از کیس‌های خانگی و اداری است. بسیاری از مدل‌های کیس گیمینگ، دارای بدنه شیشه‌ای هستند. همین امر سبب می‌شود که مدیریت کابل در سیستم‌های گیمینگ اهمیت زیادی داشته باشد، چیزی که در اکثر سیستم‌های خانگی و اداری مشاهده نخواهید کرد. مدل‌هایی از کیس‌ها هستند که راه‌هایی مخفی برای پنهان کردن کابل‌ها، تعبیه کرده‌اند. کابل‌های PSU از جمله کابل‌هایی هستند که در سیستم‌های گیمینگ، محفظه مخفی دارند تا کیس ظاهر زیباتری داشته باشد. 

دیگر تفاوت‌های بین کیس گیمینگ و کیس معمولی

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

از دیگر تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی می‌توان به نورپردازی RGB اشاره کرد که ظاهر کیس را به شدت جذاب می‌کند. همچنین قطعاتی مانند فن‌ها و سیستم خنک‌کننده باید ظاهری مدرن و شیک داشته باشند. این موارد زمانی اهمیت دو چندان پیدا می‌کنند که کیس شما از یک طرف یا هر دو طرف شیشه‌ای باشد. در کیس‌های گیمینگ بر خلاف کیس‌های معمولی از قطعه‌های سخت‌افزاری جدید استفاده می‌شود؛ از همین رو، جدیدترین و قدرتمندترین قطعات را در سیستم‌های گیمینگ و رندرینگ می‌بینید. پورت‌ها و اتصالات باید به گونه‌ای باشد که از تمامی تجهیزات شما پشتیبانی کند. برای مثال انواع پورت‌های USB 3.0، صدا، HDMI و DisplayPort باید در یک سیستم گیمینگ وجود داشته باشد. 

کیس گیمینگ

کیس معمولی

کارت گرافیک قدرتمند 

انجام امور روزانه و معمولی

ظاهر شیک و کاستوم

ظاهر معمولی و ساده

سیستم کولینگ قدرتمند و جدید 

سیستم کولینگ ساده

سخت‌افزار به‌روز و جدید 

سخت‌افزار چند نسل قبل و قدیمی 

راهنمای خرید کیس گیمینگ و حرفه‌ای 

کیس‌های گیمینگ دارای ویژگی‌ها و امکانات خاصی هستند. یکی از جذاب‌ترین مزایای خرید کیس گیمینگ، امکان ارتقاء تمامی قطعات آن است. علاوه بر این، ظاهر جذاب کیس‌های گیمینگ با داشتن خنک‌کننده‌های مایع و نورپردازی RGB می‌تواند توجه هر کاربری را جلب کند. در ادامه، مواردی را بررسی خواهیم کرد که باید در زمان خرید کیس گیمینگ به آن‌ها توجه کنید. 

  • پنل USB 3.0: از قابلیت‌هایی که امروزه در بسیاری از کیس‌های موجود در بازار وجود دارد، پنل USB 3.0 است. با استفاده از این پنل، نیازی به درگاه‌های پشت کیس نخواهید داشت و برای اتصال فلش و دیگر تجهیزات می‌توانید از پنل USB3.0 جلوی کیس استفاده نمایید. 
  • نمایشگر: در کیس‌های گیمینگ، نمایشگری برای اطلاعات مرتبط با کیس وجود دارد. این اطلاعات شامل، سرعت گردش فن، دمای درون کیس، وضعیت کارکرد هارد و … است. 

خرید کیس گیمینگ و کیس معمولی

حال که با تفاوت کیس گیمینگ و کیس معمولی آشنا شدید، در ادامه چند مدل از کیس‌های گیمینگ و معمولی را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تمامی این محصولات با گارانتی معتبر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. 

کیس Green مدل AVA

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

كيس Green مدل AVA، یکی از کیس‌های پرطرفدار و پرفروش بازار است. این کیس را می‌توانید با حداقل هزینه ممکن تهیه کرده و سیستم مورد نیاز خود را اسمبل کنید. این مدل کیس گرین برای سیستم‌های خانگی و اداری مناسب است و در برخی موارد می‌توان با استفاده از این کیس، سیستم گیمینگ میان‌رده نیز اسمبل کرد. کیس گرین مدل AVA، از نوع Mid Tower می‌باشد و با مادربردهای ATX و micro ATX سازگار است. این کیس معمولی، قابلیت نصب یک پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 دارد.

کیس گیمینگ Green مدل ARIA

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس گیمینگ گرین مدل ARIA، یکی از مدل‌های اقتصادی این برند برای اسمبل سیستم‌های گیمینگ است. این کیس با مادربردهای ATX, microATX و Mini-ITX سازگاری دارد و از نوع Mid Tower می‌باشد. این کیس گیمینگ دارای نورپردازی ARGB است و مجهز به سوئیچ مخصوص LED برای تغییر جلوه‌های آن و قابلیت همگام سازی با مادربرد (MB Sync) می‌باشد. کیس گیمینگ Green مدل ARIA قابلیت نصب یک پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 را دارد.

کیس AWEST مدل Henza

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس AWEST مدل Henza، از جمله کیس‌های اقتصادی برای اسمبل سیستم‌های خانگی و اداری است و در دسته کیس‌های معمولی قرار می‌گیرد. این مدل کیس اوست از نوع Mid Tower و با مادربردهای Mini-ITX, microATX و ATX سازگار است. کیس اوست مدل Henza، قابلیت نصب یک پورت USB 3.0 و دو پورت USB 2.0 را دارد.

کیس گیمینگ AWEST مدل GT-AV200-MB

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس گیمینگ AWEST مدل GT-AV200-MB، برای اسمبل سیستم‌های گیمینگ استفاده می‌شود. این کیس با مادربردهای ATX, microATX و Mini-ITX سازگاری دارد و از نوع Mid Tower می‌باشد. کیس گیمینگ اوست مدل GT-AV200-MB دارای نورپردازی ARGB است و قابلیت نصب یک پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 را دارد.

کیس گیمینگ AWEST مدل GT-AV402-FB

تفاوت-کیس-گیمینگ-و-کیس-معمولی

کیس گیمینگ اوست مدل GT-AV402-FB، یکی از مدل‌های بالارده این برند برای اسمبل کامپیوتر گیمینگ است. این کیس با مادربردهای SSI EEB, E-ATX, ATX, microATX و ITX سازگاری دارد و از نوع Full Tower می‌باشد. کیس گیمینگ AWEST مدل GT-AV402-FB دارای نورپردازی ARGB است و 6 فن دارد. 

شهر تکنولوژی فافا، ارائه‌دهنده انواع کیس‌های گیمینگ و معمولی با قیمت بسیار مناسب و گارانتی معتبر است. برای دیدن قیمت، مشخصات دقیق و خرید کیس کامپیوتر به لینک زیر مراجعه کند.

سوالات متداول 

کیس‌های گیمینگ اغلب دارای طراحی‌های مدرن با نورپردازی LED جذاب هستند، در حالی که کیس‌های معمولی اغلب به عملکرد اهمیت می‌دهند و طراحی‌های ساده‌ای دارند.

کیس‌های گیمینگ با سیستم‌های خنک‌کنندگی پیشرفته‌تری از جمله فن‌های بیشتر و خنک‌کننده‌های مایع تجهیز شده‌اند تا دمای بهینه را در طول بازی حفظ کنند. اما کیس‌های معمولی سیستم خنک‌کنندگی ساده‌تری دارند کافی و به اندازه کیس‌های گیمینگ سفارشی‌سازی نشده‌اند.

بله، کیس‌های گیمینگ به دلیل ویژگی‌های پیشرفته‌تر و طراحی خاص، برای علاقه‌مندان به بازی، معمولاً گران‌تر هستند.

بله، کیس‌های معمولی برای کامپیوترهای گیمینگ نیز قابل استفاده هستند. اما ممکن است برخی ویژگی‌های موجود در کیس‌های گیمینگ را نداشته باشند، مانند سیستم خنک‌کننده پیشرفته و نورپردازی قابل سفارشی‌سازی.

به طور کلی، بله. کیس‌های گیمینگ اغلب از مواد مقاوم‌تری ساخته شده‌اند تا در برابر استفاده سنگین و حمل‌ونقل زیاد آسیب نبینند. در نتیجه، دوام بهتری نسبت به کیس‌های معمولی دارند.

این موضوع بستگی به کیس و سیستم خنک‌کنندگی آن دارد. برخی کیس‌های گیمینگ ممکن است به دلیل فن‌های اضافی یا سیستم‌های خنک‌کننده مایع، صدای بیشتری ایجاد نمایند، اما کیس‌های گیمینگ بی‌صدا نیز وجود دارند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش