هشتگ های داغ :‌

معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی برای رشته های مختلف

با توجه به برگزاری آنلاین کلاسها و کورس های مختلف آموزشی و وبینارها، استفاده از لپ تاپ برای دانشجویان و دانش آموزان به یک امر مهم تبدیل شده است. از این رو انتخاب بهترین لپ تاپ دانشجویی برای دانشجویان و دانش آموزان نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

منظور از بهترین لپ تاپ های دانشجویی لپ تاپی‌ست که باتری آن توانایی نگهداری شارژ در بیشترین حالت ممکن را داشته باشد، صفحه نمایش آن در محیط های پر نور کیفیت خوبی را ارائه دهد و سخت افزار آن توانایی اجرای برنامه های مختلفی که مورد نیاز دانشجویان و دانش آموزان است را داشته باشد. بهترین لپ تاپ های دانشجویی باید علاوه بر ویژگی های بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار باشد. در این مقاله به معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی خواهیم پرداخت.

می‌توانید راهنمای خرید لپ تاپ خوب را مطالعه کنید.

 

مشخصات لپ تاپ خوب دانشجویی

  • وزن لپ تاپ :

با توجه به اینکه دانشجویان در محیط های آموزشی رفت و آمد زیادی دارند و لپ تاپ را با خود حمل می‌کنند، وزن لپ تاپ یکی از مشخصات لپ تاپ خوب دانشجویی بحساب می‌آید.

  • باتری :

بهترین لپ تاپ های دانشجویی باید دارای یک باتری با قابلیت نگهداری شارژ مناسب باشند. از آنجایی که ممکن است امکان اتصال لپ تاپ به برق برای دانشجویان در محیط های آموزشی دست و پا گیر باشد پس باتری لپ تاپ دانشجویی باید هم توانایی نگهداری شارژ به مدت چند ساعت را داشته باشد و هم در مدت زمان کوتاهی شارژ شود.

  • صفحه نمایش:

استفاده دانشجویان در محیط های باز و پر نور باعث می‌شود تا بازتاب نور و کیفیت صفحه بعنوان یکی دیگر از مشخصات لپ تاپ خوب دانشجویی مورد توجه قرار گیرد. پیشنهاد می‌شود صفحه نمایش لپ تاپی که انتخاب می‌کنید از کیفیت Full HD برخوردار باشد تا یک تصویر شفاف و واضح را به شما نشان دهد.

  • تعداد پورت‌های USB:

از آنجایی که تولید کنندگان لپ تاپ برای پایین آوردن وزن لپ تاپ و باریک‌تر شدن آن درایور نوری را حذف کرده‌اند پس یک لپ تاپ دانشجویی مناسب باید تعداد پورت‌های USB مناسبی داشته باشد.

  • پردازنده یا CPU:

پردازنده نیز یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب یک لپ تاپ خوب دانشجویی است. پردازنده لپ تاپ دانشجویی باید دارای توانایی پردازش کارهای روزانه را داشته باشد. پردازنده لپ تاپ دانشجویی نباید کمتر از دو هسته داشته باشد و هرچه نسل پردازنده جدیدتر باشد عملکرد بهتری خواهد داشت.

  • رم:

حافظه رم نقش مهمی در اجرای برنامه های مورد نیاز دانشجویان دارد. رم یک لپ تاپ دانشجویی خوب باید توانایی اجرای چند برنامه مانند مرورگر بصورت همزمان را داشته باشد.

در ادامه به معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی خواهیم پرداخت.

 

با بهترین مدل پاور بانک آشنا شوید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی با قیمت مناسب

در این قسمت از مقاله بهترین لپ تاپ دانشجویی، به معرفی چند مدل لپ تاپ مناسب برای رشته های مختلف می‌پردازیم تا شما را با مشخصات هرکدام آشنا کنیم.

 

برای آشنایی با لپ تاپ های مناسب برنامه نویسی این مقاله را بخوانید.

 

1- لپ تاپ ASUS VivoBook مدل 15K513EQ

این محصول یک لپ تاپ دانشجویی با قیمت مناسب از برند پرفروش ایسوس می باشد که دارای یک صفحه نمایش 15 اینچی با کیفیت FullHD و رزولوشن 1080×1920 و نسبت تصویر 19:6 است. برای این لپ تاپ یک پردازنده چهار هسته ای مدل  اینتل مدل Core i5 1135G7 در کنار 16 گیگابایت رم DDR4 و یک حافظه پر سرعت SSD با ظرفیت 512 گیگابایت در نظر گرفته شده است.

باتری این لپ تاپ نیز قابلیت نگهداری شارژ تا 3 ساعت را دارد و یکی ازبهترین لپ تاپ های دانشجویی بحساب می آید.

 VivooBook 15 K513EQ

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

2- لپ تاپ ACER مدل Aspire 3 A315

این محصول با ارائه صفحه نمایش 15.6 اینچی با کیفیت FullHD و رزولوشن 1080×1920 یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب است. این لپ تاپ از یک پردازنده Core i5 1135G7 اینتل و رم 8 گیگابایتی DDR4 برای پردازش داده ها بهره می گیرد. این محصول یکی از بهترین لپ تاپ های دانشجویی در میان محصولات برند ایسر است.

Aspire 3 A315

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

3- لپ تاپ ASUS مدل Zenbook 14 UX435EG

یکی دیگر از بهترین لپ تاپ های دانشجویی با قیمت مناسب این لپ تاپ زیبا از برند ایسوس است. از مزایای این لپ تاپ برای دانشجویان می توان به وزن 1.2 کیلوگرمی آن اشاره کرد. این محصول زیبا و سبک دارای صفحه نمایشی به اندازه 14 اینچ با رزولوشن 1080×1920 می باشد که تصاویر را با کیفیت FullHD به شما نمایش می دهد.

Zenbook 14 UX435EG

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی

گروه بزرگی از دانشجویان در کشور ما را دانشجویان پزشکی تشکیل می‌دهند. دانشجویان این رشته محبوب هم، مانند تمامی دانشجویان برای انجام پروژه های تحقیقاتی و آکادمیک به یک لپ تاپ برای انجام کارهای خود نیاز دارند. در کنار این فعالیت ها دانشجویان پزشکی از برنامه های تخصصی حوزه رشته پزشکی مانند فرهنگ لغت پزشکی، اطلس آناتومی انسان و ماشین حساب پزشکی نیز استفاده می‌کنند.

با این حساب باید بگوییم، لپ تاپ مناسب دانشجویان پزشکی می‌تواند یک لپ تاپ های میان رده با قدرت پردازش متوسط و رم 8 باشد. با توجه به استفاده مدام دانشجویان پزشکی از لپ تاپ، صفحه نمایش Full HD با سایز حداقل 15 اینچ می‌تواند از دیگر مشخصات بهترین لپ تاپ برای دانشجویان پزشکی باشد.

 

1- لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook Flip 14

این محصول، یک لپ تاپ زیبای هیبریدی است که به شما این امکان را می دهد تا از لپ تاپ خود بصورت تبلت هم اسفاده کنید. چرخش 360 درجه صفحه نمایش این لپ تاپ با سایز 14 اینچ و کیفیت FullHD، تجربه و احساس متفاوتی از کار کردن با یک لپ تاپ را به شما می دهد. پردازنده این محصول از نوع چهار هسته‌ای اینتل مدل Core i5 1135G7 بوده و به کمک یک رم 8 گیگابایتی عملیات پردازش داده را انجام می دهد. این محصول را می‌توان جزو دسته لپ تاپ مناسب دانشجویان پزشکی قرار داد.

VivoBook Flip 14

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

2- لپ تاپ Huawei مدل MateBook D15 BOD

این لپ تاپ زیبا و سبک با وزن 1.5 کیلوگرم یک لپ تاپ مناسب دانشجویان پزشکی است. دارای صفحه نمایش 15.6 اینچی و پردازنده چهار هسته‌ای  Core i5-1135G7 بوده که بهمراه یک رم 8 گیگابایتی ارائه شده است.

MateBook D15 BOD

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

بهترین لپ تاپ مخصوص معماری و مهندسی عمران

بهترین لپ تاپ مخصوص معماری مهندسی عمران لپ تاپ هایی هستند که توانایی اجرای برنامه های سنگین طراحی و مهندسی مانند Autodesk را داشته باشند. این دانشجویان از نرم افزارهایی استفاده می‌کنند که اجرا و پردازش آنها نیاز به سخت افزارهای قوی و قدرتمند دارد.

بهترین لپ تاپ مخصوص معماری و مهندسی عمران باید حداقل دارای سخت افزارهایی مانند پردازنده Core i5 و Ryzen 5 با نسل بالا، کارت گرافیک با حافظه گرافیگی 4 گیگابایت، رم 8 گیگابایت با پهنای باند مناسب، حافظه از نوع SSD و صفحه نمایش بزرگ با کیفیت Full HD و نرخ تازه سازی بالا باشد.

 

بهترین لپ تاپ برای مهندسی عمران و معماری

 

1- لپ تاپ Acer مدل Nitro 5 AN515

این لپ تاپ با پردازنده نسل دوزاهمی اینتل مدل Core i5 با تعداد 12 هسته که یک لپ تاپ برای مهندسی عمران و معماری است،که عملکرد قابل قبولی دارد. کارت گرافیک این لپ تاپ GeForce RTX 3050 بوده که دارای حافظه گرافیکی 4 گیگابایتی از نوع GDDR6 است. این محصول با رم 8 گیگابایت DDR4 و حافظه پر سرعت SSD و ظرفیت 512 گیگابایت به بازار عرضه شده است.

Acer Nitro 5 AN515

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

2- لپ تاپ Lenovo مدل Legion 5 15ACH6H

این لپ تاپ نیز یک لپ تاپ ها برای مهندسی عمران و معماری است که محبوبیت زیادی در بین کاربران دارد. لنوو در این لپ تاپ از پردازنده Ryzen 7 هشت هسته ای استفاده کرده است. رم این لپ تاپ 16 گیگابایت از نوع DDR4 است اما قابلیت ارتقا تا 32 گیگابایت را هم دارد. گرافیک این لپ تاپ GeForce RTX 3060 دارای حافظه 6 گیگابایت از نوع GDDR6 است.

Legion 5 15ACH6H

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

بهترین لپ تاپ های گیمینگ msi چه ویژگی هایی دارند؟

لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک

انتخاب یک لپ تاپ مناسب برای کارهای گرافیکی ممکن است از اولین دغدغه های یک دانشجوی رشته گرافیک باشدو با توجه به برنامه های طراحی و گرافیکی سنگینی مانند پریمیر و افترافکت، که دانشجویان این رشته استفاده می‌کنند، لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک باید دارای سخت افزارهای قدرتمند و قوی باشد.

لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک باید بتواند به خوبی از پس پردازش عملیات گرافیکی سنگین بربیاید تا بتواند نیازهای این گروه از کاربران خود را پاسخ دهد. لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک باید حداقل دارای سخت افزاری مانند پردازنده Core i7 سری H یا Ryzen 7، رم 16 گیگابایت، کارت گرافیک 6 گیگابایت و حافظه SSD باشدو از انجا که صفحه نمایش برای این دانشجویان رشته گرافیک بسیار مهم است، صفحه نمایش لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک بایداز تعداد رنگ بیشتری نسبت به سایر لپ تاپ ها پشتیبانی کند، ضمن اینکه باید از کیفیت و رزولوشن بالایی برخوردار باشد و زاویه دید مناسبی را در اختیار کاربر قرار دهد.

 

 

 

1- لپ تاپ ASUS مدل VivoBook Pro 16 X OLED

این لپ تاپ با پردازنده AMD مدل Ryzen 9 با 8 هسته و 16 رشته که بهمراه رم 32 گیگابایتی از نوع DDR4 ارائه شده یک لپ تاپ مناسب برای دانشجویان گرافیک بحساب می‌آید. از ویژگی های برجسته این لپ تاپ می توان به صفحه نمایش 16 اینچی با کیفیت WQUXGA و رزولوشن 3840×2400 با روشنایی صفحه 550 نیتی اشاره کرد.

VivoBook Pro 16 X OLED

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

 

2- لپ تاپ MSI مدل Katana GF66

این لپ تاپ که البته بیشتر به عنوان یک لپ تاپ گیمینگ شناخته می شود، با استفاده از پردازنده اینتل مدل Core i7-12700H نسل دوازدهم و رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه پرسرعت SSD با ظرفیت 1 ترابایت یکی از بهترین لپ تاپ ها برای دانشجویان رشته گرافیک است.

کارت گرافیک Katana GF66 دارای حافظه 6 گیگابایتی بوده و صفحه نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1080×1920 و نرخ تازه سازی 240 هرتزی دارد.

katana GF66

جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت روز محصول

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش