هشتگ های داغ :‌
بررسی بازی Black Myth: Wukong
0

بررسی بازی Black Myth: Wukong – افسانه‌ای از دل تاریخ چین

بازی Black Myth: Wukong شاهکاری در سبک اکشن نقش آفرینی است که توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. این بازی پس از معرفی در سال 2020 توانست با گرافیک خیره کننده خود، توجه بسیاری از بازیکن‌ها را به خود جلب کرده و پس از انتشار به فروش چشمگیری دست یابد. استودیوی Game Science توانست با الهام از افسانه های چینی، ترکیبی بی نظیر از گرافیک خیره کننده، گیم پلی اعتیادآور و همچنین داستانی جذاب را ارائه دهد. اگر شما هم علاقه مند هستید تا با دنیای بی نظیر و شگفت انگیز ووکانگ آشنا شوید، با شهر تکنولوژی فافا همراه باشید تا به بررسی جامع این اثر هنری بپردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

بازی Black Myth: Wukong شاهکاری در سبک اکشن نقش آفرینی است که توجه بسیاری از گیمرها را به خود جلب کرده است. این بازی پس از معرفی در سال 2020 توانست با گرافیک خیره کننده خود، توجه بسیاری از بازیکن‌ها را به خود جلب کرده و پس از انتشار به فروش چشمگیری دست یابد. استودیوی Game Science توانست با الهام از افسانه های چینی، ترکیبی بی نظیر از گرافیک خیره کننده، گیم پلی اعتیادآور و همچنین داستانی جذاب را ارائه دهد. اگر شما هم علاقه مند هستید تا با دنیای بی نظیر و شگفت انگیز ووکانگ آشنا شوید، با شهر تکنولوژی فافا همراه باشید تا به بررسی جامع این اثر هنری بپردازیم.

مروری بر داستان بازی Black Myth: Wukong

سان ووکانگ در بازی Black Myth داستان بازی Black Myth: Wukong با اقتباس از رمان کلاسیک چینی «سفر به غرب» نوشته شده است. این رمان که در قرن شانزدهم میلادی نوشته شده، یکی از مشهورترین آثار ادبی چین است و داستان سفر یک راهب بودایی و سه شاگرد او به هند برای آوردن سوتراهای مقدس را روایت می‌کند. سان ووکانگ، یکی از این شاگردان، یک میمون فوق‌العاده قدرتمند و باهوش است که نقش محوری در این داستان دارد. در این بازی، شما در نقش سان ووکانگ یا شاه میمون، سفری افسانه ای را در پی رستگاری و قدرت تجربه خواهید کرد. روایت داستان بازی تا اندازه زیادی، به رمان وفادار اصلی آن وفادار می باشد. با وجود محیط‌های جذاب و متنوع بازی، نظر بسیاری از منتقدان به این صورت است که داستان‌سرایی Black Myth: Wukong تا حدی سطحی می باشد. به نظر می‌رسد که سازندگان بازی در استودیوی Game Science با فرض اینکه مخاطب با داستان «سفر به غرب» از قبل آشنایی دارد، داستان بازی را در قالب یک بازگویی ساده از داستان اصلی بیان کردند و در نتیجه، پرداختن به عمق داستان و شخصیت‌پردازی را فراموش کرده اند.

تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد

بازی Black Myth: Wukong یکی از خاص ترین ویژگی هایی که باعث شده بازی Black Myth: Wukong توجه بسیاری از طرفداران سبک اکشن و RPG را به خود جلب کند، شباهت‌ها و تفاوت‌های گیم پلی این بازی با بازی‌های معروف سبک سولزلایک است. سازندگان با الهام از عناوین محبوب سبک سولزلایک مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice سیستم مبارزه ای به یادماندنی همراه با باس فایت های بسیار سخت و متنوع ساخته اند. باس فایت‌های بازی Black Myth: Wukong به عنوان یکی از نقاط قوت این عنوان به شمار می‌روند. مبارزات نفس‌گیر و چالش‌برانگیز با باس های متنوعی که هر کدام از موجودات افسانه ای و خدایان باستانی چینی الهام گرفته شده، باعث شده است تا هر نبرد حس تازگی و هیجان را به همراه داشته باشد. در این بازی، برای شکست هر باس در نبردها، نیاز به دقت، سرعت و شناخت دقیق دشمنان خود دارید و هر حرکت اشتباهی می تواند باعث باخت شما شود. با این حال، Black Myth: Wukong تنها یک بازی سولزلایک نیست؛ این بازی به دلیل وجود عناصر اکشن و ماجراجویی و همچنین مکانیک های خاص، از بازی های سولزلایک متمایز می باشد. از جمله ویژگی های منحصر به فرد آن می توان به قابلیت های مخصوص شما در بازی اشاره کرد. برای مثال قابلیت درست کردن کلون هایی که به شما در مبارزات کمک می کنند و یا قابلیت تغییر شکل که باعث می شود تا شما در مبارزات با تبدیل به موجودات مختلف، به سرعت با شرایط سازگار شوید و بتوانید با شیوه های متنوعی به دشمنان خود حمله کنید. این مکانیک ها نه تنها به مبارزات بازی عمق بیشتری می بخشند، بلکه به شما اجازه می دهند تا به خلاقانه ترین شکل ممکن دشمنان خود را شکست دهید. همچنین شما در این بازی سه حالت مختلف برای مبارزه دارید که باید نسبت به سبک بازی خود و نوع حملات دشمنان تان، یکی از آن ها را انتخاب کنید. گیم پلی بازی Black Myth

رکوردها و محبوبیت ها در بازی Black Myth

Black Myth: Wukong از زمان معرفی خود، توجه بسیاری از گیمرها و منتقدان را به خود جلب کرده است. تریلر های منتشر شده از این بازی، در مدت کوتاهی میلیون ها بازدید داشته اند و بسیاری از گیمرها آن را یکی از مورد انتظارترین عناوین سال های اخیر می دانند. همچنین پس از انتشار با استقبال بی نظیر گیمرها روبرو شد و توانسته رکوردهای شگفت انگیزی را در صنعت بازی های ویدیویی به ثبت برساند. یکی از رکوردهایی که Black Myth: Wukong به ثبت رسانده، تعداد بازیکنان همزمان آن در پلتفرم استیم است. این بازی توانست در مدت زمان کوتاهی پس از انتشار با گذشت از دو میلیون و دویست هزار بازیکن، همزمان به رکورد بیشترین تعداد بازیکن یک بازی تک نفره دست پیدا کند و از این نظر بسیاری از بازی های مطرح و پر فروش را پشت سر بگذارد. همچنین این بازی توانست در مدت زمان بسیار کوتاهی، به محبوبیت بسیار بالایی در میان گیمرها رسیده و تنها در سه روز به فروش 100 میلیون نسخه دست یابد؛ که این نشان‌دهنده موفقیت این بازی می باشد. علاوه بر رکوردهای فروش و تعداد بازیکنان، Black Myth: Wukong توانسته در زمینه‌های دیگری نیز رکوردشکنی کند. برای مثال، تریلر های این بازی قبل از انتشار به میلیون ها بازدید در شبکه های اجتماعی مختلف رسیدند و همچنین در روز انتشار خود، با گذشت از بازی هایی همچون League of Legends و Valorant در پلتفرم های استریم چینی، تبدیل به پر بیننده ترین بازی در چین شد. در حال حاضر بسیاری از گیمرها و کارشناسان آن را یکی از خاص ترین بازی ها می دانند و پیش‌بینی می‌کنند که Black Myth: Wukong می تواند جایزه بهترین بازی سال را برنده شود.

تلاش تیم توسعه برای گرافیک خیره کننده بازی

یکی از نقاط برجسته Black Myth: Wukong گرافیک شگفت انگیز آن است. این بازی با استفاده از موتور Unreal Engine 5 و پشتیبانی از فناوری Ray Tracing توانسته تا دنیایی زنده و پر از جزئیات را به تصویر بکشد. محیط های بازی، از مناظر طبیعی زیبا مثل جنگل های سرسبز و غارهای تاریک تا شهر های باستانی و دژهای عظیم، همه به گونه ای طراحی شده اند که دنیای «سفر به غرب» را به شکلی بی نظیر نشان دهند. گرافیک بازی Black Myth: Wukong استودیوی Game Science سال ها زمان صرف کرده تا همه جزئیات بازی را به کمال برساند. ساخت این بازی شش سال زمان برد. واکنش‌های مثبت بسیاری نسبت به دقت و تلاش این استودیو در ایجاد تجربه‌ای واقعی و غوطه‌ور کننده وجود داشته است. از انیمیشن‌های روان تا فیزیک واقعی، هر جنبه از بازی به دقت طراحی شده است. تیم توسعه این بازی که اکثر اعضای آن سابقه کار در شرکت های بازی سازی دیگر مانند Tencent را داشته اند، در طول این شش سال با بودجه 70 میلیون دلاری خود، توانستند این بازی را به یکی از عناوین برتر AAA تبدیل کنند. همچنین سازندگان این بازی برنامه دارند تا در سال های جاری، برای آن دو بسته الحاقی تولید کنند. در حال حاضر این بازی برای پلی استیشن ۵ و کامپیوتر های شخصی در دسترس است و همچنان خبری از انتشار آن برای کنسول های ایکس‌ باکس سری ایکس و ایکس‌ باکس سری اس نیست.

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Black Myth: Wukong

برای اینکه بتوانید به صورت کامل از زیبایی‌های بصری و گیم پلی این بازی لذت ببرید، داشتن سیستم مناسب ضروری است. در اینجا سیستم حداقلی و سیستم پیشنهادی مورد نیاز برای انجام بازی را به شما معرفی می کنیم. برای اجرای بازی با حداقل تنظیمات و یا گرافیک بالا و فریم ریت مناسب، سیستم شما باید دارای مشخصات زیر باشد:

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (64 بیت)
  • پردازنده (CPU) (CPU): Intel Core i5-8400 یا AMD Ryzen 5 1600
  • حافظه(RAM): 16 گیگابایت رم
  • کارت گرافیک (GPU): AMD Radeon RX 580 8GB یا NVIDIA GeForce GTX 1060 6GB
  • دایرکت ایکس: نسخه 11
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱۳۰ گیگابایت فضای خالی

سیستم پیشنهادی:

  • سیستم عامل: ویندوز 10 (64 بیت)
  • پردازنده(CPU): Intel Core i7-9700 یا AMD Ryzen 5 5500
  • حافظه(RAM): ۳۲ گیگابایت رم
  • کارت گرافیک (GPU): NVIDIA GeForce RTX 2060 ، AMD Radeon RX 5700 XT یا INTEL Arc A750
  • دایرکت ایکس: نسخه 12
  • فضای ذخیره‌سازی: ۱۳۰ گیگابایت SSD فضای خالی
  اجرای بازی Black Myth: Wukong

سخن پایانی

Black Myth: Wukong یک بازی استثنایی است که با ترکیبی از افسانه‌های چینی، گیم پلی ای نوآورانه و گرافیکی خیره‌کننده، تجربه ای فراموش نشدنی از بازی های اکشن نقش آفرینی را به مخاطبان ارائه می دهد. اگر به دنبال یک بازی با گیم پلی چالش برانگیز و متفاوت هستید، این بازی می تواند یک گزینه جذاب برای شما باشد، پس این تجربه را از دست ندهید. البته همانطور که گفته شد، برای اینکه این بازی را به طور بی نقص تجربه کنید و از آن نهایت لذت را ببرید، باید سیستم گیمینگ قوی داشته باشید؛ چرا که اجرای بازی‌های مدرن با گرافیک بالا به سخت افزار قوی نیاز دارد. ما در شهر تکنولوژی فافا با ارائه بهترین سیستم های گیمینگ، می توانیم به شما کمک کنیم تا سیستمی انتخاب کنید که این بازی ها را بتواند با بهترین گرافیک و بالاترین فریم ریت اجرا کند. کمپین گیمینگ شهرفافا با جوایز ویژه منتظر شماست.
امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

زهره رضوی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

6 ساعت پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

10 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

2 سال پیش