هشتگ های داغ :‌

راهنمای خرید پرده نمایش ویدیو پروژکتور

پرده نمایش یکی از ملزومات جانبی تجهیزاتی نظیر ویدئو پروژکتور، اسلاید و اورهد است که برای پخش تصاویر آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین در راهنمای خرید پرده نمایش ویدیو پروژکتور قصد داریم شما را در انتخاب یاری و به سمت بهترین انتخاب هدایت کنیم.

 

در گذشته پرده نمایش ها در مدارس، کلاس های کنکور، سمینارها، جلسات سخنرانی و سایر جلسات اداری مورد استفاده قرار میگرفت ولی امروزه در همنشینی های دوستانه و صمیمی برای تماشای فیلم، فوتبال و … ، طرفداران خاص خود را دارد.

دلیل اینکه پرده نمایش ها توانسته اند طرفداران زیادی را جذب کنند، دستیابی به تصویر در ابعاد بزرگ، با ارزان ترین قیمت بوده است.

برای مثال شما اگر بخواهید برای کافی شاپ خود دستگاهی تهیه نمایید تا فیلم ها و تصاویر باکیفیت و در ابعاد بزرگ در اختیار کاربران خود قرار دهید، بایستی تلویزیونی با ابعاد بزرگ خریداری نمایید که قطعا بسیار هزینه بر است.

این نکته انکار ناپذیر است که پرده نمایش و ویدئو پروژکتور نمیتوانند کیفیتی مشابه با تلویزیون در اختیار شما قرار دهند ولی فارغ از افت کیفیت تصاویر، پرده نمایش و ویدئو پروژکتورها امکاناتی در اختیار شما قرار خواهند داد که تلویزیون هرگز آنان را نخواهد داشت.

سهولت در جا به جایی و حمل و نقل، قیمت بسیار پایین نسبت به تلویزیون ها، جاگیر و دست و پاگیر نبودن از جمله مزایای این سیستم است.

 

اهمیت استفاده از پرده نمایش چیست؟

تعدادی از کاربران ویدئو پروژکتور به دلایل مختلفی از جمله کاهش هزینه، ترجیح می دهند برای انعکاس و پخش تصویر ویدئو پروژکتور از دیوار، وایت برد یا پارچه سفید رنگ استفاده نمایند. هرچند این کار به ظاهر مشکل خاصی ایجاد نمی کند ولی توصیه می شود بنا به دلایل زیر استفاده از پرده نمایش مخصوص ویدئو پروژکتور مهم ترین دلیل ، تفاوت فاحش کیفیت تصویر بین این دو حالت است. رنگ دیوار و یا پارچه هر چقدر هم که سفید باشد باز با توجه به جنس و رنگ به کار رفته در پرده های نمایش – که موجب کاهش رفلکس نور می شود – تصویر نا مطلوب تری را ارائه می دهد و از آنجایی که معمولا کاربران هزینه نسبتا زیادی بابت قیمت یک ویدیو پروژکتور با کیفیت می پردازند، این صرفه جویی در تهیه پرده و نهایتا مشاهده نکردن حداکثر کیفیت تصویر، چندان منطقی به نظر نمی رسد.

دلیل دوم زیبایی و ظاهر کار است. متناسب با محیط و نحوه کاربری، پرده نمایش های مختلفی طراحی و ارائه می شود.

 

نکاتی که در انتخاب پرده نمایش قابل توجه و مهم است

جنس پرده نمایش

برخلاف تصور، کیفیت تصویری که توسط ویدئو پروژکتور منعکس می‌شود با نوع، کیفیت و جنس پرده نمایش نسبت مستقیم دارد و اولین عامل تاثیرگذار در کیفیت تصاویر، نور است.

پخش تصاویر دیتا پروژکتورها بر روی پارچه، دیوار سفید و حتی پرده‌های نمایش با کیفیت نامناسب و درجه دو می‌تواند به طرز محسوسی کیفیت تصویر را کاهش دهد و باید توجه زیادی در انتخاب پرده نمایش به خرج داد.

هرچقدر که شما تلویزیون با کیفیتی داشته باشید، برای فرار از رفلکس یا بازتاب نور، حتما باید دستگاه خود را در محیطی  قرار دهید که به دور از نور مستقیم باشد ولی در پرده نمایش ها تنها کافیست به جنس و نوع پارچه دقت نمایید.

شاید عموم مردم بر این باور باشند که پارچه مناسب باید صفحه ای کاملا صاف، یکدست و سفید باشد ولی این باور کاملا اشتباه است؛ چرا که سطوح ناصاف و مات، نور را بهتر جذب میکنند و بازتاب نور نخواهند داشت. به همین دلیل عموما پرده نمایش ها دارای بافت ها و برآمدگی های ظریف و ریزی هستند که غالبا به رنگ سفید مات هستند.

 

شرایط محیط نصب

منظور از شرایط و محیط این است که پرده نمایش شما در چه مکانی، با چه ابعادی و به چه صورت قرار است نصب شود. در اینجا زیبایی و دست و پاگیر نبودن هم در انتخاب نوع پرده نمایش تاثیر گذار است.

پرده نمایش پایه دار، پرده نمایش دیواری / سقفی،از آن جمله انواع پرده نمایش ها هستند.

اولين نکته در نسبت ابعاد دلخواه کاربر، ابعاد محیطی است که ويدئو پروژکتور و پرده در آن قرار خواهند گرفت. در صورتي که تصوير بزرگتر يا کوچکتر پرده نمایش باشد (به ويژه در حالتی که ویدئو پروژکتور به سقف نصب میشود و امکان تغيير وضعيت ويدئو پروژکتور وجود ندارد) به شدت زيبايي و ظاهر کار تحت تاثير قرار مي گيرد و این موضوع اهمیت انتخاب پرده نمایش با ابعاد صحیح را احساس خواهید کرد.

 

انواع پرده نمایش ها

در این قسمت از راهنمای خرید پرده نمایش ویدیو پروژکتور با توضیح دقیق تر و نوع کاربرد و کارایی انواع پرده نمایش ها به شما کمک خواهیم کرد تا با انتخاب درست بتوانید نیاز خود را برطرف کنید.

پرده‌ نمایش قابل‌حمل یا پرتابل

یکی از انواع رایج و پرمصرف پرده نمایش، پرده‌های قابل‌حمل و پایه‌دار هستند. در شرایطی که نیاز به جا به جایی ویدئو پروژکتور و پرده نمایش است، این مدل می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.این نوع پرده‌ نمایش ها معمولا مجهز به سه‌ پایه جمع شونده هستند که پس از استفاده می‌توان آن را جمع کرد، و امکان حمل‌ونقل و جابجایی آن به سهولت برای کاربران فراهم می‌گردد.

 

پرده‌ نمایش سقفی یا دیواری

برای محیط‌هایی که کاربران تمایل دارند ویدئو پروژکتور را با نصب به سقف ثابت نمایند، بهتر است که پرده‌ی نمایش از نوع دیواری یا سقفی انتخاب شود تا تنظیمات تصویری پروژکتور با جابجایی پرده به هم نریزد. این پرده‌ها را می‌توان بر روی دیوار یا سقف نصب نمود.

 

پرده نمایش برقی (موتورایز)

این پرده نمایش نوعی پرده دیواری / سقفی ست که مجهز به موتور الکتریکی بوده و از طریق ریموت کنترل و کلید صفر و یک قابل کنترل است. این پرده نمایش ها نسبت به سایر مدل های قبلی گران قیمت تر است و معمولا از آن‌ها در اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های همایش که علاوه بر ثابت بودن ویدئو پروژکتور و پرده، زیبایی و ظاهر کار نیز حائز اهمیت است، استفاده می‌شود. همانند مدل‌های ثابت می‌توان آن‌ها را بنا بر شرایط محیط بر روی سقف یا دیوار نصب نمود. نصب این پرده‌ها بسیار آسان بوده ولی با توجه به وزن نسبتا زیاد در هنگام اجرای نصب می‌بایست از نیروی کمکی استفاده نمود.

 

پرده‌ نمایش رومیزی

با توجه به رشد استفاده از ویدئو پروژکتورهای جیبی و مینی پروژکتورها نوع دیگری از پرده نمایش پرتابل و رومیزی که ابعاد کوچکتری دارد مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. این پرده به صورت آکاردئونی جمع شده و داخل غلاف کوچک قابل حمل خود قرار می گیرد.

 

پرده نمایش مناسب سینمای خانگی

دو نوع پرده نمایش برای سینمای خانگی کاربرد دارند. اولی همان پرده نمایش سفید سنتی است که دهه ها مورد استفاده قرار گرفته و دیگری پرده نمایش خاکستری است که اولین بار در سال 2001 تولید شده و بسیار محبوب شد. پرده های نمایش خاکستری معمولا پرده های با کنتراست بالا خوانده می شوند؛ به این دلیل که هدف آنها بالا بردن کنتراست برای ویدئو پروژکتورهای دیجیتال در اتاقهایی که کاملا تاریک نیستند است. پرده خاکستری نور محیط را نسبت به پرده سفید بهتر جذب می کند.

زمانی که اولین بار پرده های خاکستری رنگ به بازار آمدند، ویدئو پروژکتورهای دیجیتال موجود در بازار، همگی مشکل کنتراست داشتند. بنابراین از هر گزینه ای که ممکن بود کنتراست را بالا ببرد استقبال می شد، گرچه در طول سه سال گذشته کنتراست ویدئو پروژکتورهای دیجیتال با سرعت زیادی بالا رفته است. امروزه بالاترین کنتراست این ویدئو پروژکتورها 3000:1 و بعضا بالاتر است.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش