هشتگ های داغ :‌

راهنمای خرید ویدیو پروژکتور

ویدیو پروژکتور یک نمایشگر یا یک دستگاه خروجی تصاویر است که می‌تواند تصاویر تولید شده از دستگاه‌های مختلف مانند رایانه، تلفن همراه، گیرنده دیجیتال و… را گرفته و بر روی یک سطح صاف مانند پرده نمایش با ابعاد بزرگ نمایش دهد. در مقاله راهنمای خرید ویدیو پروژکتور قصد داریم شما را با نکاتی که باید قبل از خرید در نظر داشته باشد و با آن‌ها آشنا شوید، را مورد بررسی قرار دهیم.

 

مهم‌ترین ویژگی ویدیو پروژکتورها نسبت به سایر نمایشگرها مانند تلویزیون و مانیتور، بزرگ تر بودن تصاویر است. به گونه‌ای که یک ویدیو پروژکتور متوسط به‌راحتی می‌تواند تصاویر تا سایز 425 سانتی متر را بدون افت کیفیت ایجاد نماید. اندازه تصاویر به دو عامل بستگی دارد، کیفیت و وضوح تصویر ویدیو پروژکتور و دیگری به فاصله ویدیو پروژکتور تا پرده نمایش بستگی دارد. به صورتیکه هر چه فاصله ویدیو پروژکتور از پرده نمایش بیشتر باشد تصاویر بزرگتر و هر چه فاصله کمتر باشد، تصاویر کوچکتر خواهد بود. البته ویدیو پروژکتورهایی هم هستند که در فاصله نزدیک تصاویر بزرگتر ایجاد می‌کنند که به ویدیو پروژکتور شورت ترو معروف هستند.

 

انواع ویدیو پروژکتور

در ابتدای مقاله راهنمای خرید ویدیو پروژکتور شما را با انواع مختلف این محصول کاربردی آشنا خواهیم کرد. ویدیو پروژکتور ها بر اساس کار کردشان به انواع مختلفی مانند ویدیو پروژکتور خانگی، ویدیو پروژکتور کلاسی، ویدیو پروژکتور سالن همایش، ویدیو پروژکتور جیبی، ویدیو پروژکتور کنفرانس و غیره تقسیم می شوند.

 

فاکتورهای مهم در خرید ویدیو پروژکتور

1- روشنایی

میزان روشنایی ویدیو پروژکتور ها با واحد اونسی لومن اندازه گیری می شود که به طور کلی میزان روشنایی ویدیو پروژکتورها در محدوده ی 2000 تا 2500 “اونسی لومن” قرار دارد.

2- وضوح تصویر یا رزولوشن

شاخصی است که تعداد پیکسل های تولید شده توسط ویدیو پروژکتور را نشان می دهد معمولاً به‌صورت نسبت تعداد پیکسل‌های عرض به طول تصویر بیان می‌شود.

3- کنتراست

کنتراست در واقع معیاری است که بوسیله ی آن می توانیم فاصله ی بین روشن ترین سفید را با تاریک ترین سیاه تعیین کنیم. این ویژگی معمولا با نسبت عددی مشخص می شود که هرچه این عدد بزرگتر باشد نشاندهنده ی این است که تصویر از وضوح بالاتری برخوردار است.

4- عمر لامپ ویدئو پروژکتور

لامپ ویدیو پروژکتور یک وسیله مصرفی بوده و عمر مفید محدودی دارد و با توجه به قیمت بالای لامپ های ویدیو پروژکتور، قطعاً خرید دستگاه با عمر بالاتر به صرفه تر است. عمر لامپ ویدیو پروژکتور با دو عدد بیان می‌شود اولی که کوچک‌ تر است عمر لامپ اسمی دستگاه و دومی که بزرگ‌ تر است عمر لامپ در حالت اقتصادی است. در بیشتر ویدیو پروژکتورها شما می‌توانید کاهش شدت روشنایی دستگاه، طول عمر لامپ را افزایش دهید.البته استفاده درست از ویدیو پروژکتور نیز به افزایش طول عمر لامپ و دستگاه کمک بسیاری می کند.

آیا باید ویدیو پروژکتور را به سقف نصب کنم؟

بله. این روش بهترین روش برای نصب ویدیو پروژکتور است. بسیاری از ویدیو پروژکتورها برای نمایش یک تصویر معمولی 250 سانتی متری باید فاصله ای حدود 3 متر از پرده داشته باشند شما می‌توانید دستگاه را روی یک میز کوچک هم قرار دهید، اما با نصب آن به سقف، کابل‌های برق و HDMI را می توانید مخفی کرده و این کار باعث ایجاد ظاهر مرتب تر و بهتری می‌شود. این کار از ریسک ضربه خوردن یا افتادن ویدیو پروژکتور نیز جلوگیری می‌کند.

این یک توضیح مختصر درباره فاکتور هایی است که قبل از خرید ویدیو پروژکتور باید به آنها توجه کرد. نا گفته نماند که صحبت کردن با یک متخصص یا کسی که در این زمینه آشنایی دارد بهتر است.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش