هشتگ های داغ :‌

مزایا و معایب لپ تاپ لمسی

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایا و معایب لپ تاپ لمسی بپردازیم. تا چند سال پیش کمتر تولید کننده ای به صفحه نمایش لمسی برای لپ تاپ فکر می‌کرد و شاید تعداد انگشت شماری از آن در دنیا وجود داشت؛ اما در حال حاضر هر شرکتی حداقل یک لپ تاپ لمسی روانه بازار کرده است.
حال سؤال اینجاست که آیا واقعاً لپ تاپ لمسی خوب است؟ مزایا ومعایب لپ تاپ لمسی چیست؟ آیا ارزش آن را دارد که پول بیشتری بابت آن بپردازیم؟ آیا شما واقعاً نیاز به یک لپ تاپ لمسی دارید؟

قبل از هر چیز باید بگوییم برای خرید یک لپ تاپ لمسی ابتدا به نوع استفاده از آن توجه کنید و سپس به مقایسه مزایا و معایب لپ تاپ لمسی بپردازید. اینکه برای چه کاری می خواهید لپ تاپ بخرید خیلی مهم است. به عنوان مثال اگر یک طراح گرافیک هستید لپ تاپ لمسی برای شما مناسب است چرا که موجب می شود کنترل بیشتری روی کار داشته باشید.
اگر یک تاجر، دانش آموز یا یک کاربرعادی هستید و برای ارائه و ویرایش اسناد، گشت و گذار در وب، چک کردن ایمیل و کارهایی از این قبیل به دنبال یک لپ تاپ می‌گردید، بهتر است ادامه مطلب را بخوانید تا با مزایا و معایب لپ تاپ لمسی آشنا شوید.

با بهترین لپ تاپ بین 30 تا 40 میلیون آشنا شوید.

مزایای لپ تاپ لمسی

برای مقایسه مزایا و معایب لپ تاپ لمسی ابتدا یک لیست درست کنید و هرکدام از مزایا و معایب را در لیست خود یادداشت کنید. ما در مقاله‌ی مزایا و معایب لپ تاپ لمسی، ابتدا مزایای لپ تاپ لمسی را بررسی می‌کنیم و سپس به بررسی معایب آن خواهیم پرداخت. دانستن مزایای لپ تاپ لمسی به شما کمک می‌کند تا با کاربردهای این دسته از لپ تاپ‌ها آشنا شوید.

همچنین شما می‌توانید با مزیت لپ تاپ دارای حافظه ssd نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

1- لپ تاپ لمسی، مناسب برای طراحانِ خلاق

به دلیل استفاده از صفحه نمایش لمسی در این مدل لپ تاپ‌ها، طراحان و گرافیست‌ها کنترل بهتری بر روی ویرایش عکس‌ها و طرح‌های خود دارند؛ و این ویژگی را می‌توان یکی از مهم ترین مزایای لپ تاپ لمسی دانست. اگر از نرم افزارهای مبتنی بر گرافیک مثل CAD بر روی لپ تاپ استفاده می کنید، استفاده از لپ تاپ لمسی باعث می‌شود خلاقیت و تکنیک بیشتری از خود بروز دهید. استفاده از لپ تاپ لمسی برای کنترل بهتر بر روی ویرایش عکس‌ها نیز فوق العاده است.

 

design with touch laptop

2- کیفیت و شفافیت بهتر در لپ تاپ لمسی

لپ تاپ های لمسی در مقایسه با لپ تاپ های غیر لمسی دارای شفافیت، روشنایی و کیفیت بهتری هستند. در لپ تاپ لمسی رنگ‌ها به شکل زیباتری نمایش داده می‌شوند و کار کردن با لپ تاپ را برای افرادی که بار نگ سر و کار دارند لذتبخش‌تر می‌کند. در واقع کیفیت بهتر صفحه نمایش را می‌توان بعنوان یکی از مزایای لپ تاپ لمسی نام برد.

 

3- لپ تاپ لمسی و تعامل و سهولت بیشتر

کار کردن با لپ تاپ لمسی باعث می‌شود کاربران هنگام کار با سیستم عامل و لپ تاپ  خود از دسترسی سریع‌تر و تعامل بیشتری بهره ببرند. نصب برنامه‌ها، جابجایی آیکون‌ها و فولدرها در لپ تاپ های لمسی راحت‌تر و سریع‌تر صورت می‌گیرد.

 

4- لپ تاپ لمسی، قابل حمل

لپ تاپ های لمسی معمولا کوچک‌تر از لپ تاپ های غیرلمسی هستند و این ویژگی سبب شده تا جابجایی آن‌ها نیز راحت‌تر شود. قابل حمل بودن نیز یکی دیگر از مزایای لپ تاپ لمسی بشمار می‌رود.

 

با بررسی مزایای لپ تاپ لمسی متوجه شدیم که لپ تاپ لمسی علاوه بر کیفیت تصویر بالاتری که ارائه می‌دهد، کار کردن بر روی جزئیات را آسان‌تر کرده و در نتیجه لذت بیشتری هنگام استفاده را به کاربر خود منتقل می‌کند.

 

5- لوکس و چشم نواز

لپ تاپ های لمسی ظاهری زیبا دارند و قابلیت لمسی بودن آن‌ها باعث می‌شود تا مورد توجه دیگران قرار بگیرید. برای کسانی که به دنبال یک لپ تاپ لوکس هستند لپ تاپ لمسی یکی از بهترین پیشنهاد‌ها است.

 

معایب لپ تاپ لمسی

لپ تاپ های لمسی هم مانند هر کالای دیگری علاوه بر مزایا ایراداتی نیز دارند. در ادامه معایب لپ تاپ لمسی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و سرانجام این شما هستید که پس از دانستن مزایا و معایب لپ لمسی و مقایسه آن‌ها باهم تصمیم گیری می‌کنید.

 

1- تخلیه سریع باتری

پانل‌ صفحه نمایش لپ تاپ لمسی نسبت به نمایشگرهای لپ تاپ غیر لمسی باتری بیشتری استفاده می‌کند و در نتیجه برای  باتری آن سریع‌تر خالی می‍شود. در صفحه نمایش لپ لمسی از سنسورهایی استفاده شده که این سنسورها برق خود را از باتری تامین می‌کنند؛ به همین دلیل پرمصرف بودن و طول عمر کمتر باتری را می‌توان یکی از معایب لپ تاپ لمسی دانست.

 

2- قیمت بالا

وضوح بالاتر، زیبایی، لوکس بودن و قابلیت تاچ در این نوع لپ تاپ‌ها، ویژگی‌هایی است که شما را برای خرید لپ تاپ لمسی وسوسه می‌کند، اما باید بدانید که برای استفاده از این ‌ویژگی‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. پس اگر بودجه‌ای که برای خرید در نظر گرفته‌اید، قیمت بالاتر را در لیست معایب لپ تاپ لمسی یادداشت کنید.

 

3- ضخامت و وزن بیشتر

یک لپ تاپ لمسی جهت پاسخگویی به ورودی‌های لمسی، دارای مکانیزم های اضافه‌تری نسبت به لپ تاپ غیرلمسی است. پانل صفحه نمایش لمسی با یک سری سنسورهای اضافی پر شده که موجب می‌شود لپ تاپ‌های حاوی این پانل سنگین تر و ضخیم تر از مدل های معمولی شوند که حمل آن را دشوار می کند. بنابراین وزن و ضخامت بیشتر، یکی دیگر از معایب لپ تاپ لمسی است.

 

4- انعکاس نور و زاویه دید

از آن‌جایی که لپ تاپ های لمسی دارای صفحه نمایش براق هستند، نور محیط را منعکس می‌کنند؛ بنابراین از لین لپ تاپ‌ها نمی‌توانید در محیط‌های پرنور استفاده کنید. استفاده از صفحه نمایش براق علاوه بر انعکاس نور، باعث کم شدن زاویه دید هم می‌شود.

 

5- استفاده طولانی ممنوع!

وقتی که با لپ تاپ لمسی کار می‌کنید، آن را نزدیک صورت خود می‌گیرید، یا اگر آن را روی میز قرار می‌دهید گردن خود را خم می‌کنید. همه این‌ها باعث می‌شود وقتی برای طولانی مدت از لپ تاپ لمسی‌استفاده می‌کنید، در ناحیه دست، گردن و چشم خود، احساس خستگی کنید.

درنهایت اینکه بسیاری از محققان بر این عقیده‌اند که استفاده از دستگاه‌های لمسی مانند تبلت و لپ تاپ اگر به ‌درستی صورت نگیرد موجب آسیب به شانه و کمر می شود.

 

جمع بندی

در این مقاله مزایا و معایب لپ تاپ لمسی را با هم بررسی کردیم. متوجه شدیم که مزایای لپ تاپ لمسی بسیار وسوسه کننده هستند اما در مقابل معایب لپ تاپ لمسی نیز قابل توجه‌اند. حال با توجه به نکات گفته شده این شما هستید که باید مزایا و معایب لپ تاپ لمسی را در دو کفه ترازو قرار دهید و آن‌ها را بسنجید.

 

 

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش