هشتگ های داغ :‌

نکاتی که قبل از خرید پرینتر جدید حتما بایستی مدنظر داشته باشید

هر کاربر با توجه به نیازی که دارد چاپگری متفاوت را تهیه می‌کند. برخی از چاپگرها برای عکاس‌ها مناسب هستند و برخی فقط به‌ درد کاربران خانگی می‌خورد. به‌طور کلی پرینترها به پنج دسته جوهرافشان، لیزری سیاه‌وسفید، لیزری رنگی، چندکاره و قابل‌حمل تقسیم می‌شوند. ما در این مطلب در شهر فافا به بررسی پارامترهایی که پیش از انتخاب و خرید یک پرینتر بایستی مدنظر داشته باشید، خواهیم پرداخت و در روزهای آینده انواع مدل‌های موجود در بازار را مرور خواهیم کرد.

 

نوع کارایی

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید پرینتر باید به آن توجه داشته باشید، محل استفاده آن در منزل، دفتر شرکت و یا کارگاه صنعتی است. با توجه به اینکه کاربران خانگی به‌طور معمول زیاد از پرینتر استفاده نمی‌کنند، بهتر است که هزینه زیادی برای این موضوع صرف نکنند. در طرف مقابل چاپگرهای کار گروهی توانایی پاسخ به چندین کاربر در یک زمان را دارا می‌باشند که به‌صورت بی‌سیم به آن‌ها متصل است. این چاپگرها که در اصل برای دریافت درخواست‌های سنگین و هم‌زمان طراحی شده‌اند می‌توانند با چاپ بیش از 20 صفحه در دقیقه، درخواست‌های زیادی را پاسخگو باشند.

رنگ

پرینترهای سیاه‌وسفید مخصوص جاهایی است که فقط با متن سروکار دارند و برای چاپ نوشته‌ها و متون مختلف از آن استفاده می‌کنند. طبیعی است این پرینترها به دلیل فقدان رنگ، در چاپ تصاویر و یا نوشته‌های رنگی ناتوان هستند اما پرینترهای رنگی نقطه‌ی مقابل پرینتر سیاه‌وسفید است. چاپگرهای جوهرافشان همگی رنگی هستند، اما سرعت چاپ محدودی نسبت به لیزری‌ها دارند. این در حالی است که قیمت دستگاه‌های جور افشان به‌طور معمول ارزان‌تر از مدل‌های دیگر است.

سرعت

سرعت چاپ در پرینترهای لیزری نسبت به جوهر افشان بالاتر است. به‌عنوان یک قانون همیشه این را به خاطر بسپارید: اگر به‌طور متوسط روزانه بیش از 15 برگ پرینت می‌گیرید، پرینترهای لیزری بهترین انتخاب هستند؛ اما بیشتر کاربران خانگی یا ادارات کوچک این میزان پرینت در روز را ندارند. پس پرینترهای جوهر افشان برای این نوع استفاده‌ها مناسب‌ترین گزینه هستند.

ویژگی‌های سخت‌افزاری

یکی از مواردی که کمتر در هنگام خرید پرینتر به آن‌ها توجه می‌شود، پردازنده و حافظه پرینتر است. البته با توجه به تکنولوژی‌ای که در هر چاپگری استفاده شده است، مقدار مشخصی از پردازنده و حافظه نیاز دارد. به‌عنوان‌مثال از آنجایی که تکنولوژی مورد استفاده در پرینترهای لیزری به این صورت است که دستور چاپ یک برگه را به‌صورت یکجا دریافت می‌کند، بنابراین برای داشتن چاپ بهتر به مقدار بیشتری از حافظه و قدرت پردازش احتیاج دارد. ولی در پرینترهای جوهر افشان از آنجایی که چاپ به‌صورت خطی انجام می‌شود و دستورات چاپ مرحله به مرحله از طریق کامپیوتر ارسال می‌شود، میزان پردازنده و حافظه از اهمیت چندانی برخوردار نیست.

اتصال بی‌سیم

امروزه تقریباً هر دستگاه چاپگر دارای چندین گزینه اتصال به اینترنت و USB است. USB سال‌ها تنها رابط استاندارد بوده است و هر کامپیوتر چندین پورت USB دارد. ازآنجاکه USB معمولاً یک اتصال کوتاه و مستقیم است، مستلزم این است که پرینتر نزدیک لپ‌تاپ یا کامپیوتر قرار داشته باشد. برخی از روترهای بی‌سیم وجود دارند که دارای پورت USB هستند و شما می‌توانید از آن‌ها برای اتصال به پرینتر استفاده کنید و بدین ترتیب روی شبکه خانگی به‌صورت بی‌سیم مطالب مورد نظرتان را چاپ کنید؛ اما اغلب پرینترهای مدرن را می‌توان با چند دستگاه از طریق یک شبکه به هم متصل ساخت. این کار را می‌توان با Ethernet انجام داد و به روتر کابل متصل کرد. اترنت همچنین اتصال سریع‌تری را فراهم می‌کند. هرچند که این اتصال با سیم در محیط دفاتر کار رایج‌تر از خانه است و به همین خاطر تعداد اندکی از مدل‌ها دارای پورت اترنت هستند.

وای‌فای رایج‌تر است؛ وای‌فای به محبوب‌ترین روش اتصال به اینترنت خانگی تبدیل شده و تقریباً هر پرینتری که برای مصارف خانگی یا کسب‌وکارهای کوچک فروخته می‌شود، دارای قابلیت وای‌فای است. بسیاری از پرینترها حتی تنظیمات وای‌فای تک دکمه‌ای دارند – اگر روتری که به آن متصل می‌شود از آن پشتیبانی کند – و بدین ترتیب جفت کردن شبکه‌ها به‌راحتی امکان‌پذیر است. گزینه جدیدی به نام Wi-Fi Direct نیز به شما اجازه می‌دهد تا بدون اینکه مجبور باشید پرینتر را اول به شبکه متصل کنید، پرینتر را به لپ‌تاپی متصل کنید که از آن پشتیبانی می‌کند. از Wi-Fi برای اتصال بسیاری از تلفن‌های هوشمند، تبلت و دوربین‌های دیجیتال به برخی از پرینترها که از چاپ موبایل پشتیبانی می‌کنند هم استفاده می‌شود.NFC هم بر روی برخی از مدل‌ها موجود است و به شما اجازه می‌دهد تا تنها با لمس دستگاه به بخش مشخصی از پرینتر، آن را به تلفن هوشمند و یا تبلت متصل کنید.

قابلیت ADF

این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد که به جای تعویض دستی اسناد برای کپی، همه آن‌ها را بر روی دستگاه قرار داده و دستگاه به‌طور خودکار برگه‌ها را عوض کرده و اقدام به کپی آن‌ها می‌کند. فرض کنید که شما می‌خواهید از 15 برگه کپی بگیرید؛ همه برگه‌ها را بر روی دستگاه قرار داده و از منوی تنظیمات دستور کپی از همه آن‌ها را صادر کرده و پس‌ازآن، همه آن‌ها کپی شده و شما می‌توانید به باقی کارهایتان برسید تا کار تمام شود.

سایر قابلیت‌ها

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های یک چاپگر، حداکثر تعداد نقاطی است که می‌تواند در یک محدوده به ‌چاپ برساند. این عدد که در چاپگرهای لیزری مثلاً 600 در 600 پیکسل به‌‌عنوان حالت ایده‌آل است به این معنا است که این چاپگر توانایی چاپ 600 نقطه در یک اینچ مربع را داراست. معمولاً اکثر پرینترها توانایی چاپ برگه‌های A4 را دارند، بااین‌حال قابلیت تنظیم شدن برای ابعاد کوچک‌تر را هم دارا می‌باشند اما با این وجود ممکن است افرادی بنا به نیازشان به پرینترهای سایز بزرگ‌تر نیاز داشته باشند. به‌طور کلی هر دسته از مدل‌های مذکور معایب و محاسنی دارند که شما می‌توانید بسته به نیاز خود یکی از آن‌ها را برگزینید. در پرینترهای جوهر افشان می‌توانید از انواع کاغذ ازجمله کاغذ عکس و یا انواع دیگر کاغذ استفاده کنید اما پرینترهای لیزری تنها با کاغذ استاندارد سفید کار می‌کنند. بسیاری از دستگاه‌های چندکاره، دارای صفحه‌نمایش لمسی هستند؛ اگرچه ضروری نیست؛ بنابراین پرداخت هزینه بیشتر برای صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر و یا رنگی، بی‌فایده و بی‌ارزش است.

علت تفاوت قیمت مدل‌های خانگی و اداری چیست؟

فارغ از تفاوت انواع پرینترها، میزان کارایی مدل‌های خانگی و اداری موجب تفاوت قیمت آنها میشود. پرینترهای خانگی قابلیت گرفتن پرینت تعداد بالا را نداشته و سرعت‌ پایین‌تری نیز نسبت به پرینترهای اداری دارند. پرینترهای خانگی نمی‌توانند فشار بالایی را در برابر تعداد پرینت بالا تحمل کنند و به آن‌ها آسیب می‌رسد. تعداد برگ پرینت‌های یک پرینتر خانگی در ماه در حدود 750 برگ بوده و پرینترهای اداری 8000 برگ است. توجه داشته باشید که این حداکثر میزان ممکن است از این‌رو همواره می‌بایست سعی کنید که تعداد صفحات چاپ‌شده را زیر این عدد حفظ کنید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش