هشتگ های داغ :‌

دلایل برتری تبلت ها به گوشی های هوشمند

در سال های اخیر تبلت به عنوان دستگاهی مابین گوشی های هوشمند و لپ تاپ ها معرفی شده است. در واقع اگر بخواهیم تبلت را تعریف کنیم می توانیم بگوییم لپ تاپی قابل حمل است که با سیستم عامل تلفن همراه ساخته شده است. با گذشت زمان تبلت ها روز به روز در حال قدرتمندتر شدن هستند و به سرعت در حال تکامل هستند تا بتوانند در کنار لپ تاپ ها قرار گیرند.

اما بحثی که این روزها زیاد مطرح می شود این است که اکثر افراد هنگام خرید دچار تردید می شوند که تبلت بخرند یا گوشی هوشمند. امروز ما قصد داریم تعدادی از ویژگی های تبلت ها که موجب برتری آن به گوشی های هوشمند می شود را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

1-تجربه ی بازی بهتر

 از یک بازی پرماجرا مثل Walking Dead روی یک صفحه نمایش کوچک چقدر لذت می برید؟ اگر تاکنون با گوشی بازی می کرده اید پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده از تبلت استفاده کنید. صفحه نمایش بزرگ به شکلی باورنکردنی هیجان و لذت بازی را برای شما دوچندان می کند؛ بنابراین اگر اهل انجام بازی های موبایلی هستید خرید یک تبلت انتخابی مناسب تر نسبت به یک گوشی با ابعاد معمول به شمار می رود.

2-باتری قوی تر

تبلت ها به دلیل ابعاد بزرگ دست سازندگان را برای تجهیز آن ها به یک باتری بزرگ با ظرفیت بالا باز می گذارند. عموماً تبلت ها به دلیل ابعاد بزرگ‌ تر باتری قدرتمندتری هم دارند و توان شارژدهی باتری این محصولات نسبت به سایر گوشی‌های کوچک و رایج که این روزها تجهیز آن‌ها به نمایشگر پرمصرف QHD کاملاً مرسوم شده، بیشتر است؛ بنابراین باتری بزرگ‌ تر و قدرتمندتر هم می‌تواند یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل برتری تبلت‌ها نسبت به گوشی‌های هوشمند متعارف باشد.

3-مناسب تر برای خواندن اخبار، مقالات و کتاب

مردم بیشتر برای راحت تر خواندن اخبار، مقالات، کتاب و رمان الکتریکی تصمیم به خرید تبلت می گیرند. درست است که با گوشی های تلفن همراه هم می توان همه ی این کارها را انجام داد اما اندازه ی صفحه نمایش گوشی ها کوچک است و مطالعه را با محدودیت مواجه می کند.

تبلت مناسبتر برای خواندن اخبار، مقالات و کتاب

4-مناسب تر برای تماشای فیلم

تبلت شما می‌تواند نقش سینمای همراه شما را ایفاء کند! تماشا کردن ویدیو و فیلم در یک صفحه نمایش بزرگ لذت‌ بخش تر است. محتوای تصویر در صفحه نمایش بزرگ تبلت با وضوح کامل قابل مشاهده است و نگاه کردن طولانی مدت به آن منجر به خستگی چشم شما نمی‌شود. با قاطعیت تمام مدعی می‌شویم که هر چه صفحه نمایش تبلت بزرگ‌ تر باشد، تماشای ویدیو و فیلم در آن لذت‌ بخش‌ تر خواهد بود.

شما حتی می‌توانید در تبلت خود بدون بروز هیچ خستگی نسبت به تماشای فیلم‌های با زیرنویس اقدام کنید. این عمل می‌تواند در حالت‌های مختلف نظیر نشسته، درازکش، در حین غذا خوردن و … انجام بپذیرد؛ بنابراین اگر از علاقمندان به تماشای فیلم و سریال هستید، بدون تردید خرید یک تبلت می‌ تواند نسبت به خرید گوشی هوشمند انتخاب بهتری برایتان محسوب شود.

تبلت مناسب تر برای تماشای فیلم

5-کیبورد مجازی بزرگ‌ تر و تایپ ساده‌ تر

به دلیل اینکه صفحه نمایش تبلت‌ها بزرگ‌ است، کیبورد مجازی آن‌ها هم قطعا بزرگ‌ تر است و این موضوع باعث می شود که تایپ کردن از طریق کیبورد مجازی دستگاه با کیفیت و دقت بیشتری انجام شود. اگر علاقمند به تایپ دو انگشتی در حالت افقی باشید، صفحه نمایش تبلت می‌تواند کاملاً مانند یک کیبورد فیزیکی فضای عظیمی را در اختیارتان قرار دهد. همچنین اگر تمایل به تایپ تک دست هم داشته باشید، عموماً می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات صفحه کلید مجازی خود حالت تایپ تک دست را فعال کنید و به این صورت با استفاده از یک دست نسبت به نگه داشتن و تایپ در تبلت خود اقدام نمایید.

کیبورد مجازی بزرگ‌ تر و تایپ ساده‌ تر تبلت

6-عملکرد بهتر

تبلت را می توان به یک دفتر کار متحرک تشبیه کرد. تبلت ها توانایی اجرای برنامه هایی مانند آفیس مایکروسافت، Google Sheets و Google Docs و سایر برنامه های کاربردی را دارند، اما حتی با بهترین گوشی ها دیدن درست این گونه اسناد مشکل است چه برسد به ویرایش و ایجاد آن؛ بنابراین با یک تبلت سبک وزن می توانید بسیاری از برنامه ها را درست همانند یک لپ تاپ اجرا کنید.

عملکرد بهتر تبلت نسبت به موبایل

جمع بندی

در اینجا ما فقط برتری های تبلت را بیان کردیم. قطعاً گوشی هم نقاط قوت و برتری هایی نسبت به تبلت دارد اما هدف ما از ارائه ی این مطلب صرفاً بررسی مزایای تبلت ها بود. نظر شما در رابطه با انتخاب تبلت به جای گوشی چیست؟

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش