هشتگ های داغ :‌

با 10 گوشی پرچمدار دارای جک 3.5 میلی متری صدا آشنا شوید

پورت‌های متعددی جهت ارتباط وسایل الکترونیکی و دیجیتالی در لوازم به کار رفته است و انتقالات صوتی و تصویری از این طریق امکان پذیر شده است. از معروف‌ترین و کاربردی‌ترین پورت‌ها و درگاه‌های ارتباطی پورت HDMI ، USB ، LAN و …می‌باشند. هرکدام از این پورت‌ها به مرور تغییراتی در خود دیده‌اند و پیشرفت‌های چشم‌گیری کرده‌اند. جک 3.5 میلی‌متری صدا از گزینه‌ها و پورت‌های کاربردی در گوشی‌های همراه است.

البته برخی از شرکت‌های سخت افزاری، از سال گذشته یواس‌بی_سی را جایگزین درگاه 3.5 میلی‌متری صدا کرده‌اند که واکنش‌های مختلفی را از سوی کاربران به همراه داشته است. با استفاده از این پورت (یو‌اس‌بی)، صوت به صورت استریو انتقال خواهد یافت که به زبان ساده‌تر باعث افزایش کیفیت صدا خواهد شد. عمده‌ترین تفاوت دو فناوری این است که جک 3.5 میلی‌متری صدا تمام عملکردهای مربوط به تبدیل صدای دیجیتال و قدرت بخشیدن به هدفون را درون تلفن هوشمند انجام می‌دهد و درنهایت صدای آنالوگ استریو را به عنوان خروجی در اختیار اسپیکر قرار می‌دهد. در یواس‌بی_سی اما با رویه متفاوتی مواجه هستیم و این درگاه داده‌های مربوط به صدا را به شکل دیجیتالی انتقال می‌دهد، در نتیجه لازم است هدفون یا هر دستگاهی که آن سوی خط قرار دارد، این داده‌ها را به سیگنال آنالوگ تبدیل کرده و برای راه اندازی اسپیکرها مورد استفاده قرار دهد.

در حال حاضر، با توجه به شرایطی که هنوز بسیاری از کاربران تمایل به استفاده از هدفون‌های دارای جک صدا دارند، به نظر نمی‌رسد که یواس‌بی_سی از خصوصیات لازم برای گرفتن جایگاه جک 3.5 میلی‌متری در بازار گوشی‌های هوشمند برخوردار باشد. علاوه بر این امکان دارد جایگزینی هرگز رخ ندهد و هر دو فناوری در کنار یکدیگر به حیات خود ادامه دهند. به هر حال علی‌رغم آنکه شرکت‌هایی مانند اپل، اچ‌تی‌سی و یا گوگل پرچم‌داران 2017 خود را بدون جک 3.5 میلی‌متری به بازار عرضه کرده‌اند، هنوز هم شرکت هایی هستند که از این درگاه در محصولات خود پشتیبانی می کنند. در ادامه همراه ما باشید تا فهرستی از بهترین گوشی‌های دارای جک 3.5 میلی‌متری صدا را مرور کنیم.

10 گوشی پرچمدار دارای جک 3.5 میلی متری صدا

گلکسی اس 8

گلکسی اس 8

سامسونگ که بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در جهان شناخته می‌شود، هنوز به طور کامل از جک هدفون پشتیبانی می‌کند و از این رو تمام گوشی‌های هوشمند 2017 این شرکت کره‌ای با داشتن این قابلیت به بازار عرضه شده‌اند. گلکسی اس 8 که یکی از پرچم‌داران امسال سامسونگ محسوب می‌شود هم از این قاعده مستثنا نبوده و دارای جک صدا است.

گوشی‌های ساخت کمپانی سامسونگ طی چند سال اخیر به بلوغ طراحی رسیده‌اند که این خصلت به وضوح در گلکسی اس 8 نمایان است. این محصول همچون نسل‌های پیش، دارای فریمی فلزی بوده که قاب پشتی آن توسط پوشش گوریلا گلس پوشانده شده است. هر چهار طرف این گوشی به صورت منحنی طراحی خواهد شد و این یعنی، علاوه بر دو قسمت منحنی کناری، بخش‌های بالایی و پایینی گوشی نیز ظاهری خمیده به خود خواهند گرفت. همچون پرچم‌داران سال گذشته سامسونگ، گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس نیز در برابر آب و گرد و غبار مقاومت دارند. ممکن است بگویید در این بخش شاهد بهبود یا ارتقاء نیستیم، اما به هر حال نباید از این نکته بگذریم که IP68 در حال حاضر بالاترین استاندارد مقاومتی در بین تلفن‌های هوشمند بازار به شمار می‌رود و قطعاً باید آن را یکی از 8 قابلیت برتر گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن در نظر گرفت.

ال‌جی وی 30

پرچم‌دار جدید ال‌جی به قدرتمندترین تراشه موبایلی حال حاضر یعنی اسنپ‌دراگون 835 تجهیز شده است. در کنار این تراشه از حافظه رم 4 گیگابایتی استفاده گردیده است. به کار گیری از حافظه رم 4 گیگابایتی می‌تواند اجرای بدون لگ انواع بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندرویدی را تضمین کند. از دیگر ویژگی‌های ال‌جی وی 30 می‌توان به سنسور تشخیص چهره در کنار سیستم تشخیص صدای کاربر که امکان باز کردن قفل نمایشگر را با گفتن جمله‌ای از پیش تعیین شده فراهم می‌کند، مبدل دیجیتال به آنالوگ Hi-Fi Quad DAC و باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت پشتیبانی از فناوری شارژ سریع که ظرف نیم ساعت به 50 درصد از ظرفیت خود در هنگام اتصال به شارژر خواهد رسید اشاره کرد.

گلکسی نوت 8

گلکسی نوت 8

نوت 8 هم که یکی از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی حال حاضر محسوب می‌شود نه تنها از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی کرده، بلکه همراه با هدفون حرفه ای AKG در اختیار خریداران قرار خواهد گرفت. خاص‌ترین گوشی ساخت سامسونگ از سبک طراحی منحصر به فردی بهره برده و به لطف تراشه اسنپ‌دراگون 835 و 6 گیگابایت حافظه رم، می‌تواند از پس اجرای چند و چند بازی و اپلیکیشن سنگین برآید. در سوی دیگر نوت 8 در 3 مدل با ظرفیت داخلی 64، 128 و 256 گیگابایتی توسعه یافته که هر سه مدل از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر سخت افزار مذکور، نوت 8 همچون دیگر گوشی‌های این سری از استاندارد عایقی IP86 پشتیبانی کرده و این یعنی آنکه قابلیت کار در عمق 1.5 متری آب شیرین را دارد. نوت 8 همچنین از فناوری جدید شارژ سریع توسط شارژرهای وایرلس نیز پشتیبانی کرده، اما این نکته را در نظر داشته باشید که شارژر مذکور در جعبه دستگاه نبوده و برای خرید آن بایستی هزینه بیشتری صرف کنید.

موتو زد پلی 2

هرچند شرکت موتورولا نیز رابطه خوبی با این درگاه نداشته و گوشی‌های جدید این شرکت بدون بهره مندی از آن به بازار عرضه می‌شوند، با این حال پرچم‌دار سال گذشته موتورولا یعنی موتو زد پلی 2 با برخورداری از درگاه 3.5 میلی‌متری به بازار عرضه شد. موتورولا در گوشی مذکور از نمایشگری 5.5 اینچی با پنل آمولد و با وضوح تصویر 1920* 1080 پیکسل بهره گرفته است. ضخامت گوشی موتورولا موتو زد 2 پلی فوق‌العاده باریک است و در حدود 5.99 میلی‌متر عنوان شده است، با این حال موتورولا یک باتری 3000 میلی‌آمپر ساعتی را در این گوشی جای داده است. موتورولا موتو زد 2 پلی از نظر رم و حافظه داخلی در دو نسخه مختلف روانه بازار شده است. نسخه پایه‌ای آن از رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی بهره‌مند می‌شود و نسخه برتر آن به رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی مجهز خواهد شد.

ال‌جی جی 6

ال‌جی جی 6

شرکت ال‌جی نیز مانند سامسونگ به تعبیه درگاه 3.5 میلی‌متری صدا در محصولات خود متعهد بوده و تاکنون هیچ گوشی هوشمندی تحت این برند به بازار عرضه نشده که فاقد آن باشد. ال‌جی جی 6 از نمایشگری بدون حاشیه کناری 5.8 اینچی فول ویژن با وضوح تصویر +QHD بهره برده که توسط گوریلا گلس 3 از آن محافظت شده است. در سوی دیگر حسگر اثرانگشت همانند ال‌جی جی 5 در بدنه پشتی جای گرفته اما خبری از برآمدگی ماژول دوربین و حسگر اثرانگشت، نیست و به همین جهت، طراحی گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی جی 6 در مقایسه با نسل قبل جذاب‌تر به نظر می‎رسد. دوربین عقب این گوشی 13 مگا پیکسل بوده و مجهز به دو سنسور Sony IMX 298 وی 1.12 میکرو پیکسل است. این سنسور درون لنزی با زاویه دید 71 درجه‌ای و گشادگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته که امکان فوکوس خودکار مبتنی بر تشخصی فازی را هم به ارمغان می‌آورد.

نوکیا 8

شرکت نوکیا که به تازگی از پرچم‌دار خود رونمایی کرده نیز، هنوز مانند قدیم از فناوری مذکور پشتیبانی می‌کند. نوکیا 8 دارای نمایشگری 5.3 اینچی از نوع LCD با رزولوشن QHD است. اگرچه ممکن است ابعاد تقریبا کوچک آن در مقایسه با سایر پرچم‌داران برخی کاربران را ناامید کند، اما تراکم پیکسلی فوق‌العاده 554 پی‌پی‌آی صفحه نمایش نوکیا 8 هر کاربر را به وجد می‌آورد. این نمایشگر توسط شیشه‌های گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود. همچون اغلب گوشی‌های این مطلب، نوکیا 8 نیز در سینه میزبان تراشه اسنپ‌دراگون 835 در کنار 4 گیگابایت حافظه رم است. وجود 64 گیگابایت حافظه داخلی به علاوه پشتیبانی از کارت حافظه جانبی سبب می‌شود نوکیا 8 علاوه بر توان پردازشی، از نظر حافظه نیز هم‌رده سایر پرچم‌داران قرار بگیرد

آیفون 6 اس

آیفون 6 اس

درحالی که اپل اولین شرکتی بود که جک 3.5 میلی‌متری صدا را از محصولات خود حذف کرد، با این حال محصولات نسبتا قدیمی ساکنین کوپرتینو دارای این قابلیت هستند. آیفون 6 اس که هنوز توسط شرکت سازنده پشتیبانی نرم افزاری می‌شود، از نمایشگری 4.7 اینچی LCD با رزولوشن 1334*750 و تراکم پیکسلی 326 پیکسلی بهره برده و در سینه میزبان تراشه A9 است. از دیگر ویژگی‌های آیفون 6 اس می‌توان به 2 گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی مجهز به فناوری Deep Trench Isolation اشاره کرد.

وان پلاس 5

مقرون به‌صرفه‌ترین پرچم‌دار اندرویدی بازار هم از جک 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. این محصول به لطف سخت افزار قدرتمند خود، به راحتی قادر است هرگونه بازی و اپلیکیشن توسعه یافته برای پلتفرم اندروید را اجرا نماید. از جمله مشخصات سخت افزاری این محصول می‌توان به پردازنده هشت هسته‌ای اسنپ‌دراگون 835 شامل چهار هسته پردازشی کریو با فرکانس 2.45 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشی کریو با فرکانس 1.9 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی آدرنو 540، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و صفحه نمایش 5.5 اینچی از نوع Optic AMOLED با وضوح تصویر فول اچ دی اشاره کرد.

زنفون 3

زنفون 3

زنفون 3 دارای نمایشگر 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ دی است و به لطف روشنایی 500 nits، در زیر نور خورشید هم قادر است تصاویری شفاف را ارائه کند. زنفون 3 با روکشی از گوریلا گلس 4 و منحنی باریک ‌شونده‌ای که در لبه‌ها به 7.69 میلی‌متر می‌رسد، دارای یک طراحی سیال و چندبعدی است که با تراش‌های الماس وجهه خاصی پیدا کرده است. از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به تراشه اسنپ‌دراگون 625 و دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی اشاره کرد.

گوگل پیکسل ایکس ال

گوگل پیکسل ایکس ال

هرچند پیکسل‌های جدید گوگل فاقد درگاه 3.5 میلی‌متری صدا هستند، با این حال گوشی‌های سری اول پیکسل با این قابلیت به بازار عرضه شدند. گوگل پیکسل ایکس ال مجهز به صفحه‌نمایش 5.5 اینچی AMOLED با رزولوشن 2560×1440 پیکسل است که تکنولوژی گوریلا گلس 4 به محافظت از آن می‌پردازد. این فبلت همچنین از تراشه توسعه‌یافته‌ی کوالکام اسنپ‌دراگون 821 به همراه سی پی یو 4 هسته‌ای با فرکانس 2.15 گیگاهرتز به همراه یک پردازنده گرافیکی آدرنو 530 قدرت گرفته است. مجموعه حافظه این گوشی نیز شامل 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 32 و 128 گیگابایتی است. دوربین عقب گوشی گوگل پیکسل ایکس ال دارای سنسور 12 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2 است که در آن از تکنولوژی تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال استفاده شده است. دوربین جلوی آن نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی است که جهت برقراری تماس‌های تصویری و عکاسی سلفی مناسب است.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش