هشتگ های داغ :‌

روش های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بسیار مقرون به صرفه‌تر از خرید یک هارد یا SSD اکسترنال است. امروزه حافظه‌های ذخیره سازی نقش بسیار مهمی در زندگی روزمره و کارهای ما دارند و هر کاربری برای ذخیره و نگهداری اطلاعات خود از یک یا چند عدد SSD یا هارد استفاده می‌کند. به مرور زمان نیاز کاربران به جا به جایی و همراه داشتن اطلاعات افزایش یافت و برای پاسخ به این نیاز، هارد و SSD قابل حمل یا اکسترنال طراحی و تولید شدند.

در چند سال اخیر استفاده از هاردها و اس اس دی‌های اکسترنال افزایش یافته و به محبوبیت بالایی در میان انواع کاربران دست یافته‌اند. با استفاده از این حافظه‌ها می‌توان اطلاعات و فایل‌های خود را در هر کجا به همراه داشت. شاید این جمله را شنیده باشید که هارد و SSD اکسترنالت رو خودت بساز و به این موضوع فکر کنید که چگونه هارد اینترنال رو به اکسترنال تبدیل کنیم؟

ممکن است یک هارد یا SSD اینترنال بدون استفاده در خانه یا محل کار داشته باشید که در سیستم نصب نشده و کاربردی ندارد. اگر به فکر فروش حافظه نیستید، می‌توانید با تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، حافظه قابل حملی بسازید و فایل‌های خود را به راحتی جا به جا کنید. اگر علاقمند هستید با چگونگی تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال و روش تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال آشنا شوید، در ادامه این مقاله جذاب و کاربردی با ما همراه باشید.راهنمای خرید هارد اینترنال را از اینجا بخوانید.[/vc_message]

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

در نگاه اول ممکن است تبدیل حافظه SSD یا هارد اینترنال به اکسترنال امری بسیار دشوار به نظر برسد که تنها افراد متخصص از پس انجام آن بر می‌آیند؛ اما بهتر است بدانید که برای انجام این کار فقط به کمی دقت و تمرکز احتیاج دارید تا خیلی راحت اس اس دی اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنید. در این قسمت به راه‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌پردازیم تا شما را با انواع روش‌ها، کاربردها و مزایای آن آشنا کنیم.

روش‌ های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که روش‌ های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال کاری سخت است و برای انجام آن به مهارت فنی بالا نیاز است. لازم نیست درباره این موضوع نگران باشید؛ زیرا هر کاربری می‌تواند به سادگی اس اس دی اینترنال خود را به SSD اکسترنال تبدیل کنید. اولین گام در مراحل تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال مشخص کردن نوع و فرم فاکتور اس اس دی است. حافظه SSD اینترنال در فرم فاکتور 2.5 اینچی با رابط SATA و فرم فاکتور M.2 با رابط‌های SATA و NVMe تولید می‌شود و باید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

[vc_single_image image=”4358″ img_size=”full” add_caption=”yes” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

اطلاعات لازم قبل از تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

همانطور که گفته شد، مراحل تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال کار دشواری نیست و تنها مقداری دقت لازمه انجام آن است؛ اما اگر قصد انجام این کار را دارید، بهتر است اطلاعات لازم قبل از تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال را مطالعه نمایید تا مشکلی هنگام کار به وجود نیاید. در این قسمت از مقاله با نکاتی که هنگام تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال باید مورد توجه قرار گیرند آشنا می‌شوید.

[vc_single_image image=”4353″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

نوع رابط اتصال هارد

تمامی هاردهای اینترنال از طریق رابط خاصی به مادربرد و سیستم متصل می‌شوند تا انتقال اطلاعات را انجام دهند. هاردهای قدیمی دارای پورت PATA بودند ولی هاردهای جدیدتر به رابط SATA مجهز شده‌اند و تنها با نگاه کردن به قسمت جلویی هارد می‌توانید نوع رابط آن را تشخیص دهید؛ به این صورت که هارد دیسک با پورت SATA به شکل L بوده و هاردهای PATA رابط مستطیل شکل با پین‌های فلزی دارد.

سایز هارد

نکته بعدی در راهنمای تبدیل هارد اینترنال به اکسترال توجه کردن به اندازه و سایز هارد اینترنال است. مشخص کردن و تعیین اندازه هارد اینترنال کار بسیار ساده‌ای است و تنها با نگاه کردن به هارد یا حتی اندازه گرفتن آن می‌توانید به این موضوع پی ببرید. هاردهای مخصوص کامپیوتر اندازه بزرگ‌تری دارند و با ابعاد 3.5 اینچی تولید می‌شوند؛ ولی هاردهای لپ تاپ به دلیل بهره مندی از ابعاد کوچک‌تر با اندازه 2.5 اینچی عرضه می‌شوند.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که هاردهای 2.5 اینچی مصرف انرژی کمتری دارند و برق خود را از طریق رابط USB متصل شده به سیستم تامین می‌کند؛ پس نیازی به تهیه آداپتور برای برق رسانی به هارد نخواهد بود. در مقابل، هاردهای اینترنال 3.5 اینچی اندازه بزرگ‌تری دارند و برای تبدیل آن‌ها به هارد اکسترنال به آداپتور برق نیاز است

تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال با کابل

  • ساده‌ترین راه برای تبدیل اس اس دی اینترنال به اکسترنال با فرم فاکتور 2.5 اینچی، استفاده از کابل و آداپتور تبدیل USB به SATA است. به این صورت که با متصل کردن سَری SATA به حافظه اس اس دی و متصل کردن سَری USB به سیستم، می‌توانید اطلاعات خود را انتقال دهید. ساده بودن این روش ممکن است در نگاه اول جذاب به نظر برسد، اما اس اس دی را در برابر خطرات و ضربه آسیب پذیر می‌کند.

تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال توسط باکس هارد

  • روش دوم و پیشنهادی ما برای تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال استفاده از باکس هارد می‌باشد.

برای انجام این کار ابتدا باید باکس هارد متناسب با فرم فاکتور و رابط حافظه اس اس دی اینترنال خود تهیه نمایید.

سپس باکس را باز کنید، حافظه SSD اینترنال را درون آن قرار دهید و در نهایت باکس را ببندید و از قرارگیری محکم حافظه درون باکس اطمینان حاصل کنید.

اس اس دی‌های اکسترنال قیمت نسبتاً بالایی دارند و استفاده از این روش برای تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال گزینه مقرون به صرفه‌تری است. این طریقه تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال هزینه بیشتری نسبت به روش قبلی دارد ولی امنیت اس اس دی را تضمین می‌کند.

همچنین می‌توانید اس ای دی اینترنال خود را همانند اس اس دی اکسترنال استفاده نمایید.

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال با کابل

درست مثل حافظه‌های SSD، تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال با کابل ساده‌ترین و آسان‌ترین روش برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال است. همانطور که در قسمت اطلاعات لازم قبل از تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به این نکته اشاره شد، هنگام خرید کابل تبدیل باید به رابط هارد اینترنال خود دقت کنید تا دچار مشکل نشوید.

تنها سَری‌های کابل تبدیل را به هارد و سیستم متصل کنید و از انتقال راحت اطلاعات لذت ببرید. هاردهای اینترنال به شدت در برابر ضربه آسیب پذیر هستند و قرارگیری آن‌ها در فضای باز و جا به جایی زیاد ممکن است خرابی هارد را به همراه داشته باشد.

[vc_single_image image=”4356″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

پایه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

روش بعدی برای استفاده از هارد اینترنال به عنوان هارد اکسترنال، استفاده از پایه تبدیل یا داک (Dock Station) است. پایه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال بیشتر به افرادی توصیه می‌شود که در کارهای خود هاردهای زیادی را استفاده و با یکدیگر جایگزین می‌کنند. همچنین نیاز دائمی پایه تبدیل برای اتصال به برق، امکان جا به جایی آن را بسیار کم می‌کند؛ به همین دلیل انتخاب این روش به هر کاربری پیشنهاد نمی‌شود.

[vc_single_image image=”4354″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال یکی دیگر از راه های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال است و به دلیل بهره مندی از برتری‌ها و مزیت‌های مختلف در مقایسه با روش‌های دیگر، به اکثر کاربرها توصیه می‌شود. قدم اول در آموزش تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال به وسیله باکس تبدیل، انتخاب باکس است. در انتخاب باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال همچون روش‌های قبلی باید به سایز و نوع رابط هارد اینترنال توجه کنید.

جعبه تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود و هریک ویژگی‌های خاص خود را دارد.بعد از انتخاب باکس تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال 3.5 یا 2.5 اینچی با رابط مورد نظر، به راحتی رابط‌ها را به هارد متصل کنید و آن را درون باکس هارد قرار دهید. لازم به ذکر است که حتماً از محکم بودن جعبه مطمئن شوید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. امنیت این روش مهم‌ترین برتری آن نسبت به دیگر روش‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال است و جا به جایی راحت هارد را امکان پذیر می‌کند.

کاربرد و مزایای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال قابلیت جا به جایی و حمل کردن آن است تا در هر جایی به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. حافظه‌های SSD اینترنال در مقایسه با هارد اینترنال، از سرعت بالاتری برخوردار هستند و می‌توانند انتقال اطلاعات را سریع‌تر انجام دهند. حال ترکیب سرعت اس اس دی با قابلیت جا به جایی، تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال را یک ویژگی جذاب و کاربردی کرده است.

شاید از خود بپرسید که چرا باید این مراحل را برای تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال انجام دهید و با خرید اس اس دی اکسترنال کار خود را ساده نکنیم؟ در جواب به این سوال باید گفت که یکی از مزایای تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال، صرفه جویی در هزینه‌ها است. اس اس دی‌های اکسترنال سرعت زیادی در انتقال اطلاعات دارند و در عین حال، از قیمت بالایی برخوردار هستند.

تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال می‌تواند گزینه‌ای به صرفه باشد و هزینه‌های شما را کاهش دهد؛ به عنوان مثال اگر قیمت اس اس دی اکسترنال 4 میلیون تومان باشد، با استفاده از روش‌های گفته شده می‌توان با نصف هزینه، SSD اینترنال را به اکسترنال تبدیل کرد.

[vc_single_image image=”4357″ img_size=”ب” add_caption=”yes” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

معایب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال

تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال مزایای خوبی دارد ولی بهتر است بدانید که انجام این کار معایبی نیز دارد. از مهم‌ترین معایب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال می‌توان به جا به جایی زیاد آن اشاره کرد. هارد اینترنال به گونه‌ای طراحی شده که باید در سیستم به صورت ساکن و بدون حرکت قرار گیرد.

ممکن است با جا به جایی زیاد در انواع راه‌های تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال، به هارد دیسک ضربه وارد شود و از آنجایی که هارد اینترنال در برابر شوک و ضربه بسیار حساس است، دچار خرابی می‌شود.

یکی دیگر از معایب تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال هزینه‌های آن است. در برخی از موارد اگر بخواهید هارد اینترنال و باکس هارد یا پایه هارد را تهیه کنید، قیمت نهایی آن با قیمت هارد اکسترنال برابر یا حتی بیشتر خواهد بود. به همین دلیل اگر کامپیوتر یا لپ تاپ شما به دلایلی خراب شده و دیگر قابل استفاده نیست، می‌توانید هارد اینترنال آن را جدا کرده و به یک هارد دیسک اکسترنال تبدیل کنید تا هزینه‌های کمتری را متقبل شوید.

[vc_single_image image=”4355″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

جمع بندی

استفاده از حافظه‌های اکسترنال در میان انواع کاربران بسیار متداول شده است. در این مقاله با آموزش کامل تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال و روش تبدیل SSD اینترنال به اکسترنال آشنا شدید و به راحتی می‌توانید حافظه اینترنال خود را به اکسترنال تبدیل کنید. قابلیت جا به جایی راحت و بهره مندی از ظرفیت‌های بالا از مزیت‌های این محصولات به شمار می‌رود و می‌توان فایل‌ها و اطلاعات خود را در هرکجا به همراه داشت.

روش‌های تبدیل SSD و هارد اینترنال به اکسترنال مزایا و معایب مختلفی دارد و باید با توجه به کاربری و نیاز خود، بهترین راه را انتخاب نمایید تا بعداً دچار مشکل و پشیمانی نشوید.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

مریم راستی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش