هشتگ های داغ :‌

مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو

همیشه انتخاب از میان پرچم‌داران بازار لپ‌تاپ برای کاربران کاری مشکل بوده است، چراکه با افزایش قیمت محصول، تعداد مدل‌های قابل خرید نیز افزایش پیدا کرده و کاربران بر سر خرید چند محصول خلع سلاح می‌شوند. البته یکی از روش‌های تشخیص مناسبت‌ترین لپ‌تاپ، بررسی مشخصات و مقایسه ویژگی‌های آن با هم‌رده‌های قیمتی است. ما نیز بر همین اساس به مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو که دو لپ تاپ مطرح و معروف بازار هستند می‌پردازیم .

ایسوس زنبوک پرو سرفیس بوک مایکروسافت
ابعاد بدنه 11.77 x 8.30 x 0.34 اینچ 11.5 x 7.9 x 0.33 اینچ
وزن 1.82 کیلو گرم 1.69 کلوگرم
نمایشگر 13.3 اینچی -inch LED-backlit 12.3 اینچی inch PixelSense multi-touch display
وضوح تصویر 1920 x 1080 پیکسل 2000×3000 پیکسل
سیستم عامل Windows 10 Windows 10
حافظه ذهیره سازی
داخلی
128GB, 256GB, or 512GB SATA SSD, 1TB PCIe SSD 128GB, 256GB, 512GB, or 1TB PCIe SSD
پردازنده 7th generation Intel Core i3, i5, i7 7th generation Intel Core m3, i5, i7
حافظه رم 8GB, 16GB LPDDR3 4GB, 8GB, 16GB LPDDR3
دوربین اصلی وبکم 2 مگاپیکسلی سلفی 5MP, اصلی 8MP
لمس در آن واحد 10-point multi-touch
اتصالات Wi-Fi, Bluetooth 4.2 Wi-Fi, Bluetooth 4.2,
سنسورها Three-axis gyro, accelerometer, ambient light sensor, barometer, and Windows Hello Ambient light sensor, accelerometer, gyroscope, Windows Hello infrared facial recognition sign-in
باتری 39 watt-hour lithium polymer 45 watt-hour lithium polymer
پورت ورودی و خروجی 1 x USB 3.0 Type-A, 1 X USB 3.1 Type-C Gen1, 1 x HDMI, microSD reader, headphone jack 1 x USB 3.0 Type-A, microSDXC reader، headphone jack, mini-DisplayPort, Cover port

[vc_single_image image=”4537″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو از نظر طراحی

در اولین بخش از مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو به مقایسه آن‌ها از نظر طراحی می‌پردازیم. نوت بوک‌های سری زنبوک عملا سبک و باریک طراحی شده‌اند و ZENBOOK PRO UX550VD نیز این میراث پرافتخار را ادامه می‌دهد زیرا دارای یک طراحی جذاب با بدنه‌ای باریک به ضخامت 18.35 میلی‌متر است. استفاده از بدنه آلومینیومی وزن این مدل را در حد 1.8 کیلوگرم حفظ می‌کند اما گام‌های فوق‌العاده دقیقی برای ساخت این بدنه ظریف پیموده شده است. بدنه مدور و جلای فلزی آن، با دایره‌های نمادین متحدالمرکز ظاهر دستگاه را آراسته است و بقیه قسمت‌ها نیز دارای بدنه سخت و مقاوم با جلای فلزی برس خورده هستند.

در سوی دیگر سرفیس بوک یک لپ‌تاپ هیبریدی‌ با صفحه‌ی نمایش لمسی است که صفحه‌ی نمایش آن کاملا از بدنه جدا شده و می‌توان آن را به صورت لپ‌تاپ یا تبلت استفاده کرد. البته مایکروسافت این محصول را به گونه‌ای طراحی کرده است که حالت لپ‌تاپ آن کاربرد بیشتری داشته باشد. بدنه Surface Book طراحی ساده و یک‌دستی دارد و در تمامی قسمت‌های آن از فلز منیزیوم نقره‌ای رنگ مات استفاده شده است. استفاده از این جنس خاص علاوه بر زیبایی ظاهری، مقاومت بالایی هم به این محصول بخشیده است. البته طبیعتا دستگاه‌های تمام فلزی نسبت به بدنه‌های پلاستیکی وزن سنگین‌تری دارند و Surface Book هم از این قاعده مستثنا نیست.

وزن این محصول برای پیکره‌بندی‌های مختلف سخت‌افزاری بین 1400 تا 1600 گرم است که به‌عنوان یک لپ‌تاپ باریک 13.5 اینچی کمی سنگین به نظر می‌رسد. این دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که کار با آن در هر دو حالت لپ‌تاپ و تبلت آسان و کاربرپسند باشد. این امر در حالت لپ‌تاپ کاملا صدق می‌کند و تقریبا هر آنچه که از یک لپ‌تاپ کلاسیک توقع دارید در آن خواهید دید.

جدا از اینکه جنس بدنه دو دستگاه با یکدیگر فرق می‌کند، ایسوس زن بوک پرو به مراتب از ضخامت بدنه کمتری نسبت به سرفیس بوک بهره برده است. البته در نظر داشته باشید که سرفیس بوک را می‌توان در رده محصولات هیبریدی بازار قرار دارد و این یعنی آنکه ضخامت قسمت کیبورد را می‌توان جدا از ضخامت نمایشگر در نظر گرفت. به طور کلی هر دو دستگاه با ظرافت هرچه تمام‌تر طراحی شده‌اند و همین امر باعث می‌شود که مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو از نظر طراحی کار بسیار سختی باشد؛ با این حال زن بوک پرو که در دسته الترابوک‌ها قرار گرفته، زیبایی خاصی را ارائه می‌دهد.

[vc_single_image image=”4539″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

مقایسه نمایشگرهای سرفیس بوک با زن بوک پرو

در ادامه مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو به مقایسه نمایشگر این لپ تاپ ها می‍رسیم. نمایشگر 13.3 اینچ با رزولوشن فول اچ‌دی ایسوس زن بوک پرو زمانی که مطالعه می‌کنید، عکس‌ می‌بینید یا مشغول مشاهده ویدیو هستید با چشمان شما مهربان است. کیفیت خوب این نمایشگر باعث می‌شود ویرایش عکس و ویدیو با تراکم پیکسل 276 پیکسل در اینچ بسیار ساده‌تر باشد. نمایشگر ZenBook UX310 مجهز به طیف رنگ فوق گسترده 72% NTSC، 100% sRGB و 74% AdobeRGB است.

به زبان ساده، به این معنی است که نمایشگر می‌تواند رنگ‌های بیشتری نمایش دهدو در مقایسه با نمایشگر استاندارد درخشندگی رنگ‌ها را افزایش دهد. فناوری زاویه دید گسترده تضمین می‌کند که کنتراست و بازتولید رنگ‌ها در زاویه 178 درجه اختلال نداشته باشند با این ویژگی‌ها ZenBook UX550VD BO089T استانداردهای جدید برای لپ‌تاپ‌ها ایجاد کرده است.

این لپ‌تاپ برای ارائه بهترین تصاویر ممکن، نرم‌افزارها و قطعات سخت افزاری بهینه را با یکدیگر ترکیب نموده است. وسعت رنگ گسترده 72% NTSC و نسبت کنتراست در حد تلویزیون 1000:1 رنگ‌هایی درخشان‌تر و واقعی‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورند. همچنین فناوری ASUS Splendid با تنظیم دقیق پارامترهای صفحه نمایش صحت و دقت فوق‌العاده رنگ را تضمین کرده و به صورت خودکار کیفیت هر نوع تصویری را بهبود می‌بخشد.

صفحه‌ی نمایش 13.5 اینچی لمسی خازنی سرفیس بوک با پنل IPS و روکش براق تولید شده است و قابلیت شناسایی تا 5 لمس هم‌زمان را دارد. رزولوشن این صفحه نمایش 3000 * 2000 پیکسل با نسبت تصویر 3 به 2 و تراکم 267 پیکسل در اینچ است که یک استاندارد جدید به شمار می‌رود. نسبت تصویر 3 به 2 تقریبا همان نسبت طول و عرض یک کاغذ استاندارد A4 است. صفحه‌ نمایش عالی این محصول کیفیت، شفافیت و کنترانست فوق‌العاده‌ای دارد و تقریبا در بین هم‌رده‌های خود بی‌رقیب است.

تماشای فیلم و عکس، کار با نرم‌افزارهای گرافیکی و طراحی و اجرای بازی‌های کامپیوتری در این صفحه‌ نمایش بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. با اینکه روکش صفحه‌ نمایش براق است، اما باز هم زاویه دید عالی دارد و حتی در فضاهای خارجی زیر نور مستقیم آفتاب هم می‌توان به راحتی با آن کار کرد.

هردو محصول مورد بحث از نمایشگری با کیفیت بسیار بالا بهره می‌برند و به طور مستقیم نمی‌توان هیچ انتقادی به آن‌ها وارد کرد؛ با این حال اگر بخواهیم وضوح تصویر و تراکم پیکسل را معیار برتری در نظر بگیریم، نمایشگر سرفیس بوک یک سر و گردن از صفحه نمایش لپ‌تاپ ایسوس بالاتر است.

مقایسه سخت افزار سرفیس بوک با زن بوک پرو

یکی دیگر از فاکتورهای مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو، مقایسه سخت افزاری آنهاست. پسوند حرفه‌ای پرو تنها یک عبارت اضافی در انتهای نام ZenBook نیست و هر کدام از اجزای آن بدون استثنا برای دستیابی به بهترین عملکرد انتخاب شده‌اند. یک پردازنده قدرتمند Core i7 اینتل در کنار 16 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک پیشرفته سری گیمینگ انویدیا جیفورس GTX1050 عملکرد یک پی‌سی را ارایه می‌دهد. 512 گیگابایت حافظه SSD روی رابط PCIe x4 سرعت انتقال داده 1400 مگابیت بر ثانیه را تامین می‌کند. این قدرتی است که حرفه‌ای‌ها استحقاق آن را دارند. با توجه به این مشخصات شما قادر به انجام کارهای گرافیکی با نرم‌افزارهایی همچون فتوشاپ با پردازش‌های سنگین خواهید بود. حتی در فروشگاه‌ها جهت انتخاب بازی نیز تا حد بسیار زیادی دست شما باز خواهد بود.

با کارت گرافیک تعبیه شده در این محصول قادر خواهید بود تا اکثر بازی‌های تولیدی سال 2016 به قبل را با تنظیمات گرافیکی Medium به بالا انجام دهید. به طور مثال حتی بازی FIFA 17 را می‌توانید با تنظیمات ultra به راحتی انجام دهید. همچنین بسیاری از بازی‌های تولیدی 2017 نیز مانند F1 2017 با تنظیمات گرافیکی Medium قابل اجرا هستند.

مایکروسافت تاکنون چهار پیکره‌بندی سخت‌افزاری مختلف از سرفیس بوک معرفی کرده که در آن‌ها از پردازنده‌های Core i5 6300U یا Core i7 6600U در کنار 8 یا 16 گیگابایت رم از نوع DDR3 و 128 تا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع SSD استفاده کرده است. ارزانترین مدل این دستگاه پردازشگر گرافیکی مجزا ندارد و این وظیفه به عهده پردازشگر گرافیکی آنبرد HD Graphics 520 موجود در کنار پردازنده مرکزی اینتل است؛ اما هر سه مدل دیگر، مجهز به پردازشگر گرافیکی مجزا با یک گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR5 هستند.

لازم به ذکر است که تمامی اجزای این پردازشگر گرافیکی مجزا در قسمت بدنه یا همان داک کیبورد قرار گرفته و در حالت استفاده به صورت تبلت، دستگاه دسترسی به آن نخواهد داشت.

 بلندگوهای این محصول در قسمت صفحه‌ی نمایش و در دو طرف گوشه‌های بالایی تعبیه شده است که در هر دو حالت استفاده از دستگاه به شکل لپ‌تاپ یا تبلت کارایی دارد و هیچ بلندگوی اضافه‌ای روی بدنه وجود ندارد. این بلندگوها نمونه‌های استریو ساده‌ای هستند که توسط شرکت خاصی تولید نشده‌اند و تکنولوژی قابل ذکری هم در ساخت آن‌ها به کار نرفته است؛ اما با این حال صدای خروجی باکیفیت و واضحی دارند که برای پخش صدا در یک اتاق کوچک و محوطه اطراف دستگاه مناسب است.

[vc_single_image image=”4540″ img_size=”full” alignment=”center” style=”vc_box_rounded” onclick=”link_image” css_animation=”fadeInUp”]

مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو از نظر امکانات جانبی

ZenBook UX550VD BO089T به درگاه دوطرفه و جدید یو‌اس‌بی_سی مجهز شده است که اتصال ابزارها را بسیار ساده می‌کند. علاوه بر این ZenBook UX550VD BO089T دارای درگاه‌های USB 3.0، یک پورت HDMI و کارت‌خوان SD است تا به آسانی و بدون دردسر بتوانید لوازم جانبی، نمایشگرها، پروژکتور را متصل کنید.

روی لبه سمت چپ بدنه سرفیس بوک هم یک کارت‌خوان و دو پورت USB 3.0 و روی لبه سمت راست آن هم یک پورت mini DisplayPort و محل اتصال شارژر قرار گرفته است. روی لبه سمت راست صفحه‌ نمایش جک 3.5 میلی‌متری صدا و روی لبه بالایی آن هم دو کلید برای کم و زیاد کردن صدا در حالت تبلت و یک کلید برای روشن و خاموش کردن آن تعبیه شده است.

در ادامه مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو باید بگوییم؛ هر دو دستگاه از کیبورد جزیره ای با نور پس زمینه بهره می‌برند که نهایت کیفیت و ظرافت در طراحی و ساخت آن‌ها به کار گرفته شده است. شاید تنها مزیت محسوس سرفیس بوک مایکروسافت نسبت به ZenBook UX550VD BO089T، بهره‌مندی از قلم سرفیس پن باشد. بدنه‌ی این قلم از جنس لاستیک مانندی تشکیل شده که به راحتی در دست جای گرفته و میان انگشتان سر نمی‌خورد. از آنجایی که این قلم به میزان فشار هم حساسیت دارد، این جنس مناسب به کاربر کمک می‌کند که به راحتی و بدون سر خوردن قلم، آن را روی سطح صفحه‌ نمایش حرکت و فشار دهد.

جمع‌بندی

در این مقاله ما به مقایسه سرفیس بوک با زن بوک پرو پرداختیم. ایسوس زن بوک پرو یک الترابوک فوق باریک بوده که در نگاه اول می‌تواند هر کاربری را به سمت خود جذب کند. نمایشگر باکیفیت، پردازنده و کارت گرافیک قدرتمند، این محصول را به مدلی تبدیل کرده که به راحتی می‌تواند به نیاز هر کاربری پاسخ دهد.

در سوی دیگر سرفیس بوک مایکروسافت یک لپ‌تاپ هیبریدی است که علاوه بر مشخصات سخت افزاری قدرتمند، دارای یک قلم استایلوس بوده که به صورت مغناطیسی به بدنه دستگاه متصل می‌شود. صرف نظر از تفاوت‌ها، سرفیس بوک و ایسوس زن بوک پرو، بدون شک دو مدل از بهترین لپ‌تاپ‌های بازار هستند که هریک ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌دهند و درنهایت این کاربران هستند که باید تشخیص دهند با توجه به قیمت، کدام مدل می‌تواند کارایی بیشتری را ارائه دهد.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیرمحمد مریدزاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

12 ماه پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش