هشتگ های داغ :‌
خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ
0

راهنمای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ

بسیاری از کاربران لپ‌تاپ‌ها، به دلیل کوچک بودن صفحه نمایش به دنبال خرید مانیتور دوم هستند. اینجاست که افراد، به خرید مانیتور دوم برای لپ تاپ نیاز پیدا می‌کنند. مانیتورها انواع مختلفی دارند و برای خرید آن‌ها باید به برخی مشخصات توجه کرد تا هزینه اضافی برای محصولی که بالاتر از سطح نیاز شماست؛ نپردازید. در این مقاله، نکاتی را برای انتخاب و خرید مانیتور دوم برای لپ‌تاپ بررسی می‌کنیم. 

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

فهرست مطالب

چه نوع مانیتوری برای شما مناسب است؟

با یک سرچ ساده می‌توانید انواع مختلفی از مانیتورها را پیدا کنید که مشخصات گوناگونی دارند و هر کدام مناسب کاربری خاصی هستند. به همین دلیل باید قبل از انتخاب مانیتور، نوع کاربری خود را مشخص کنید و بدانید که چه نوعی برای شما مناسب است. امروزه برای هر مدل کاربری، مانیتوری خاص وجود دارد و دست کاربران در انتخاب باز است. monitor با کاربری عادی و روزمره، گیمینگ و مخصوص طراحی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های منحصر بفردی دارند. بعد از اینکه نوع نیاز و کاربری خود را مشخص کردید، باید به صورت دقیق با انواع مانیتور و ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید تا بهترین را انتخاب کنید.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  چگونه بهترین مانیتور اداری را انتخاب کنیم؟

انواع مانیتور

مانیتورها دارای انواع مختلفی هستند و همانطور که پیش‌تر گفتیم هر کدام کاربری خاصی دارند. در ادامه این بخش قصد داریم چند دسته از انواع مانیتورهای موجود در بازار را بررسی کنیم تا در زمان خرید مانیتور دوم برای لپتاپ بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید.

مانیتورهای معمولی

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

مانیتورهایی با کاربری روزمره، بیشترین میزان فروش را دارند و از آن‌ها برای سیستم‌های خانگی و اداری استفاده می‌شود. این نمایشگرها برای کارهای روزانه، مثل وب‌گردی، خرید آنلاین، تماشای فیلم، تایپ مقالات و سایر کارهای معمولی ساخته شده‌اند. علاوه بر این، کاربران از این نوع مانیتورها، کیفیت تصویر و دقت رنگ بالا نمی‌خواهند. کمپانی‌های تولید‌کننده این مانیتورها از تکنولوژی‌های خیلی پیشرفته استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل قیمت مانیتورهای معمولی نسبت به دیگر انواع آن‌ها پایین‌تر است. در صورتی که قصد خرید مانیتور دوم برای لپتاپ را دارید و بیشتر کارهای روزمره با لپ تاپ خود انجام می‌دهید، بهترین گزینه برای شما، انتخاب مانیتورهای معمولی با قیمت اقتصادی است. 

مانیتورهای حرفه‌ای

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

این مانیتورها بر خلاف مانیتورهای معمولی، ویژگی های خاصی دارند و برای ادیت عکس و فیلم، طراحی حرفه‌ای و بازی مناسب می‌باشند. مانیتورهای حرفه‌ای اندازه بزرگتری نسبت به مانیتورهای معمولی دارند و کیفیت صفحه نمایش و توزیع رنگ و کنتراست آن‌ها بسیار بالاتر است. لازم به ذکر است که این افزایش کیفیت، سبب بالا رفتن قیمت مانیتور نیز می‌شود. در نتیجه برای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ، در صورتی که نیاز به وضوح تصویر و کیفیت بالایی دارید، باید مشخصات مانیتورهای حرفه‌ای را بررسی کرده و اقدام به خرید نمایید.

مانیتورهای منحنی (Curved)

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

این نوع مانیتورها که چند سالی است به وارد بازار شده‌اند، بر خلاف مدل‌های قبلی صفحه تخت ندارند و از دو طرف دارای انحنا هستند. بیشتر افرادی که از مانیتورهای Curved استفاده می‌کنند، گیمرها یا طراحان حرفه‌ای هستند که دید بهتری برای بازی و طراحی خواهند داشت. علاوه بر این، مانیتورهای منحنی دارای اندازه‌های بزرگ‌تر نسبت به مانیتورهای تخت می‌باشند. برای خرید مانیتور گیمینگ باید به نرخ نوسازی تصویر و زمان پاسخ‌دهی آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مانیتورهای لمسی

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

مانیتورهای لمسی نسل جدیدی هستند که با پیشرفت تکنولوژی توانسته‌اند جزیی از انواع نمایشگرها باشند. اما کاربران از این فناوری جدید استقبال زیادی نکرده‌اند و همچنان اکثر مانیتورها به صورت معمولی و بدون قابلیت لمسی تولید می‌شوند. این نوع مانیتورها بیشتر در مواردی مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کلاس‌های مدرسه کاربرد دارند. این نوع مانیتورها برای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ پیشنهاد نمی‌شوند. اما اگر نیاز شما داشتن یک مانیتور لمسی است؛ می‌توانید خرید آن را مد نظر قرار دهید. 

برای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

تا اینجای مقاله با انواع مختلف مانیتور برای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ آشنا شدید. حال باید مشخصات فنی و ویژگی‌های یک مانیتور خوب را بدانید. قبل از شروع هر نکته‌ای باید بدانید که قیمت از موثرترین عوامل برای خرید یک مانیتور است و افراد با توجه به بودجه‌ای که دارند، برای خرید مانیتور اقدام می‌نماید.

اندازه صفحه نمایش

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

اولین موردی که در زمان خرید مانیتور دوم برای لپتاپ باید به آن توجه کرد، اندازه صفحه نمایش است. هر چه اندازه صفحه نمایش بزرگتر باشد، کار کردن با آن راحت‌تر است. اما باید فضای بیشتری از میز را به مانیتور اختصاص دهید. علاوه بر این، قیمت مانیتور نیز با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بالاتر می‌رود. نسبت تصویر(Aspect Ratio) در صفحه نمایش یک مانیتور مورد دیگری است که اهمیت نسبتاً زیادی دارد. به بیان دقیق‌تر، منظور از Aspect Ratio نسبت عرض صفحه نمایش به ارتفاع آن می‌باشد. در اکثر مانیتورها نسبت تصویر، 4:3 یا 16:9 است. در مانیتورهای منحنی این عدد 21:9 خواهد بود. توجه داشته باشید که در زمان خرید مانیتور دوم برای لپ تاپ، اندازه صفحه را به گونه‌ای انتخاب کنید که عملکرد شما را بهبود ببخشد.

رزولوشن (Resolution)

رزولوشن که وضوح و کیفیت تصویر را نشان می‌دهد، یکی از مواردی است که در زمان خرید مانیتور دوم باید به آن دقت کرد. به بیان دیگر، هر چه رزولوشن بالاتر باشد، کیفیت تصویر بیشتر خواهد بود. رزولوشن را بر مبنای PPI (پیکسل بر اینچ) اندازه می‌گیرند و اکنون چهار رزولوشن، 1440P ،Full HD ،HD و 4K از متداول‌ترین کیفیت‌های صفحه نمایش هستند. مسلماً برای خرید مانیتور 4K باید هزینه بیشتری بپردازید زیرا کیفیت تصویر بسیار بالاست.

نوع پنل

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

نور پس زمینه تمامی مانیتورهای حال حاضر بازار، LCD یا LED می‌باشد. علاوه بر این، نوع پنل داخلی مانیتور نیز اهمیت دارد. این پنل‌ها از سه نوع TN، VA، IPS و OLED هستند و هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. پرکاربردترین پنل در بین مانیتورها IPS است و دقت رنگ و کیفیت تصویر خوبی دارد. برای خرید مانیتور oled باید هزینه بیشتری بپردازید اما کیفیت تصویر و وضوح رنگی بیشتری دارید.

مدت زمان پاسخگویی (Response Time)

مدت زمان پاسخ‌گویی به زمانی می‌گویند که پیکسل‌های مانیتور از یک رنگ به رنگ دیگر سوییچ می‌نمایند. هر چه این مدت زمان کم‌تر باشد، تصویر واضح‌تری خواهید داشت و از مواردی مانند تاری تصویر (Blurring) و هاله‌زایی (Ghosting) اتفاق نمی‌افتد. این ویژگی بیشتر برای گیمرهای حرفه‌ای مهم است و بر سرعت بازی و ری‌اکشن آن‌ها تاثیر دارد. این ویژگی بر حسب میلی‌ثانیه (ms) اندازه‌گیری می‌شود. 

نرخ تازه‌سازی

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

نرخ تازه سازی، سرعت تعویض فریم‌هایی است که صفحه نمایش در یک ثانیه انجام می‌دهد که با واحد هرتز (Hz) اندازه‌گیری می‌شود. هر چه این نرخ در مانیتور بالاتر باشد تعداد فریم‌هایی که در یک ثانیه به‌روز می‌شوند؛ بیشتر خواهد بود. بنابراین، تصویری روان‌تر و بدون پرش یا لرزش (Flickering) خواهید داشت. اکثر مانیتورها دارای رفرش ریت 60 هرتزی هستند و مدل‌های بالاتر با نرخ نوسازی 144 هرتزی عرضه می‌شوند. در صورتی که گیمر یا ادیتور هستید، باید برای خرید مانیتور دوم برای لپتاپ به این مورد دقت کنید.

اتصالات

تعداد پورت‌ها و اتصالات، یکی‌دیگر از موارد مهم در زمان خرید مانیتور دوم است. پورت‌های HDMI، VGA و Display Port از متداول‌ترین‌های موجود، برای اتصال سیستم و لپ‌تاپ به مانیتور هستند. بنابراین هر چه تعداد پورت‌های مانیتوری بیشتر باشد، محدودیت اتصال دستگاه‌های مختلف به آن را نخواهید داشت.

خرید مانیتور دوم برای لپتاپ

حال که با نکات هنگام خرید مانیتور دوم برای لپتاپ آشنا شدید؛ قصد داریم تعدادی مانیتور برای کاربری‌های مختلف به شما معرفی کنیم تا با بررسی مشخصات آن‌ها بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. 

مانیتور 24 اینچ G plus مدل GDM-245LN

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

اگر به دنبال یک مانیتور 24 اینچی با کیفیت تصویر Full HD‌ هستید و بودجه زیادی ندارید؛ بهترین انتخاب مانیتور Gplus مدل GDM-245LN است. این محصول دارای پنل IPS‌ و رزولوشن 1080×1920 می‌باشد. همچنین صفحه نمایش این مانیتور جی پلاس به صورت مات ارائه شده است. نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی این کالا، ارزش خرید آن را بالاتر می‌برد. مانیتور 24 اینچ G plus مدل GDM-245LN دارای یک پورت HDMI و یک پورت VGA است. این مانیتور برای کاربری عمومی و اداری بسیار مناسب است. اگر قصد خرید مانیتور دوم برای لپتاپ را دارید و بودجه زیادی کنار نگذاشته‌اید، این مدل مانیتور جی‌پلاس بهترین انتخاب است. 

مانیتور هوشمند 32 اینچ Samsung مدل S32CM501EM

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

مانیتور هوشمند 32 اینچ Samsung مدل S32CM501EM دارای کیفیت تصویر Full HD‌، پنل VA و رزولوشن 1080×1920 است. نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی این کالا، ارزش خرید آن را نسبت به مدل‌های هم‌قیمت بالاتر می‌برد. مانیتور هوشمند 32 اینچ سامسونگ مدل S32CM501EM دارای دو پورت HDMI و دو پورت USB Hub است. این مانیتور برای کاربری عمومی، تریدینگ و اداری کاملا مناسب است. اگر قصد خرید مانیتور سامسونگ را دارید و این مدل یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. 

مانیتور گیمینگ 32 اینچ Samsung مدل Odyssey G3 S32AG320NM

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

اگر قصد خرید یک مانیتور گیمینگ 32 اینچی با کیفیت تصویر Full HD‌ را دارید؛ بهترین انتخاب مانیتور گیمینگ Samsung مدل Odyssey G3 S32AG320NM است. این محصول دارای پنل VA و رزولوشن 1080×1920 می‌باشد. نرخ تازه‌سازی 165 هرتزی این کالا، ارزش خرید آن را بسیار بالاتر می‌برد. مانیتور گیمینگ 32 اینچ Samsung مدل Odyssey G3 S32AG320NM دارای یک پورت HDMI و یک Display Port است. این مانیتور برای کاربری گیمینگ ساخته شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این مانیتور فناوری همگام سازی نرخ تصویر FreeSync Premium است.  

مانیتور گیمینگ 27 اینچ BenQ مدل GAMING ZOWIE XL2746S

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

مانیتور گیمینگ 27 اینچ BenQ مدل GAMING ZOWIE XL2746S با ظاهری خاص دارای کیفیت تصویر Full HD‌، پنل VA و رزولوشن 1080×1920 است. نرخ تازه‌سازی 240 هرتزی این کالا، ارزش خرید آن را نسبت به دیگر مانیتورهای گیمینگ بالاتر برده است. مانیتور گیمینگ 27 اینچ بنکیو مدل GAMING ZOWIE XL2746S دارای دو پورت HDMI، یک Display Port و دو پورت DVI-DL است. این محصول مناسب برای گیمرها است. در نتیجه، اگر گیمر هستید و قصد خرید مانیتور دوم برای لپتاپ خود را دارید، این مدل یکی از بهترین‌هاست. 

مانیتور منحنی 34.18 اینچ MSI مدل MEG 342C QD-OLED

خرید-مانیتور-دوم-برای-لپتاپ

مانیتور منحنی 34.18 اینچ MSI مدل MEG 342C QD-OLED دارای کیفیت تصویر UWQHD‌، پنل QD-OLED و رزولوشن 1440×3440 است. نرخ تازه‌سازی این مانیتور Curved برابر با 175 هرتز می‌باشد. مانیتور منحنی 34.18 اینچ ام اس آی مدل MEG 342C QD-OLED دارای دو پورت HDMI، یک Display Port و یک پورت Type-C، چهار پورت USB-A 3.2 و یک پورت USB Type-B 3.2 است. این مانیتور برای کاربری طراحی، برنامه‌نویسی و تریدینگ ساخته شده است. 

شهر تکنولوژی فافا، انواع مانیتور با کاربری‌های مختلف را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه با گارانتی‌های معتبر ارائه می‌شود. برای دریافت مشاوره تخصصی، می‌توانید با پشتیبانان ما به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید. 

سوالات متداول

بسته به نیاز و کاربری شما، ممکن است مانیتورهای مختلفی برای شما مناسب باشد. 

خیر، اتصال مانیتور دوم به لپ‌تاپ نیازی به اینترنت ندارد. این مانیتور تنها یک صفحه نمایش است که با استفاده از کابل به لپ‌تاپ شما متصل می‌شود.

بله، با استفاده از پورت‌های اتصال مانیتور، می‌توانید دو مانیتور یا حتی بیشتر را به لپ‌تاپ خود متصل کنید.

بله، مانیتور دوم برای بازی مناسب است و تجربه گیمینگ را بهبود می‌بخشد.

خیر، این کار بسیار ساده است. تنها کافی است مانیتور را به لپ‌تاپ متصل کنید و تنظیمات مورد نیاز را اعمال نمایید.

این مورد با بررسی مشخصات یا کاتالوگ محصول قابل تشخیص است.

مانیتورهایی فیلتر نور آبی یا حالت محافظت از چشم دارند، گزینه مناسبی برای افرادی هستند که چشم‌های حساس دارند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

8 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش