هشتگ های داغ :‌
خرید-رم-کورسیر
0

راهنمای خرید رم کورسیر (Corsair) | تیر 1403

رم (RAM) یا حافظه موقت که مخفف Random Access Memory می‌باشد، قطعه‌ای در سیستم‌های کامپیوتری است که وظیفه پردازش اطلاعاتی را دارد که باید سریعاً در اختیار پردازنده قرار گیرند. انتخاب رم مناسب برای سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد و سرعت آن داشته باشد. اما نکته مهم اینجاست که برای خرید رم باید به مواردی که در ادامه بررسی می‌کنیم؛ توجه نمایید. 

تنها موردی که نیاز به اشاره دارد این است که هر چه میزان ظرفیت رم سیستم شما بیشتر باشد، راندمان و بهره‌وری آن نیز بالاتر خواهد بود. در این میان، یکی از بهترین کمپانی‌های سازنده رم، برند کورسیر (Corsair) است که با تولید رم‌های متنوع و باکیفیت، یکی از انتخاب‌های برتر در این زمینه محسوب می‌شود. در این مقاله، راهنمایی جامع برای خرید رم کورسیر در اختیار شما قرار می‌دهیم. شهر تکنولوژی فافا ارائه‌دهنده انواع رم از برند کورسیر با گارانتی معتبر می‌باشد.

خرید-رم-کورسیر

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چرا خرید رم کورسیر؟

کورسیر در سال 1994 تاسیس شد و تاکنون یکی از پیشتازان در صنعت تولید قطعات کامپیوتری است. این برند با ارائه رم‌های گیمینگ توانسته جایگاه ویژه‌ای در بازار کسب کند. اولین دلیل برای خرید رم کورسیر کیفیت ساخت آن‌هاست. رم‌های کورسیر از مواد اولیه باکیفیت ساخته شده‌اند که همین امر سبب افزایش عمر مفید، دوام و عملکرد بهتر آن‌ها می‌شود. 

رم‌های کورسیر، قبل از ورود به بازار تحت آزمایش‌های دقیق قرار می‌گیرند تا از کیفیت و عملکرد آن‌ها اطمینان حاصل شود. علاوه بر این، رم‌های Corsair دارای نورپردازی RGB و هیت سینک هستند که نسبت به رم‌های دیگر برندها عملکرد بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. 

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای خرید رم برای کامپیوتر گیمینگ 2024؛ معرفی ۳ مدل بالا رده

رم‌های گیمینگ و مناسب برای کارهای حرفه‌ای برند کورسیر

کورسیر مدل‌های مختلفی از رم‌های گیمینگ را عرضه کرده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Vengeance RGB Pro و Dominator Platinum RGB اشاره کرد. سرعت بالا، زمان پاسخگویی کم و قابلیت اورکلاکینگ از جمله ویژگی‌های کلیدی این رم‌ها هستند.

برای کاربران حرفه‌ای مدل‌هایی نظیر Dominator Platinum و Vengeance LPX پیشنهاد می‌شود که قابلیت‌های برجسته‌ای مانند سرعت و ظرفیت بالا و پشتیبانی از اورکلاکینگ را ارائه می‌دهند.

قبل از خرید رم کورسیر باید به چه مواردی توجه کرد؟

همانطور که گفتیم، خرید رم مناسب برای سیستم‌های کامپیوتری می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد و کارایی آن‌ها داشته باشد. با توجه به تنوع مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف رم‌های موجود در بازار، انتخاب بهترین گزینه ممکن است چالشی باشد. قبل از خرید رم کورسیر، باید به چند نکته مهم توجه کنید تا از سرمایه‌گذاری خود بهره بیشتری ببرید و اطمینان حاصل کنید که رم خریداری شده با سیستم شما سازگاری کامل دارد. در ادامه، مهم‌ترین مواردی که باید در نظر داشته باشید را بررسی خواهیم کرد.

نوع و فرکانس رم

برای خرید رم کورسیر، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که رم‌های انتخابی با سیستم کامپیوتر شما کاملاً سازگار هستند. برای این منظور، حتماً نوع حافظه (DDR) و تعداد ماژول‌های رم را بررسی نمایید. همچنین مادربرد را برای نصب رم بیشتر چک کنید که فضای کافی برای نصب رم جدید داشته باشد. اکثر رم‌های کورسیر به صورت دو ماژول عرضه می‌شوند؛ به این معنا که مادربرد شما باید حداقل دو اسلات برای رم داشته باشد.

از سوی دیگر، پارامتری به نام فرکانس رم وجود دارد. فرکانس در واقع سرعتی است که تراشه‌های رم بر اساس آن کار می‌کنند و بر حسب مگاهرتز (MHz) اندازه‌گیری می‌شود. هرچه میزان فرکانس در قطعات رم بیشتر باشد، کیفیت و کارایی آن بالاتر خواهد بود. در زمان خرید رم از برند کورسیر باید نوع و فرکانس آن را در همان ابتدا بررسی کنید تا با مادربرد سازگار باشد. 

تایمینگ رم

CL مخفف عبارت CAS Latency است که به تایمینگ رم اشاره دارد. به عبارت ساده‌تر، CL بیانگر مدت زمانی است که سیستم باید منتظر بماند تا بتواند اطلاعات را از حافظه‌ی رم بخواند. بنابراین، هر چه مقدار CL بیشتر باشد، مدت زمان تاخیر نیز بیشتر خواهد بود و بالعکس، هرچه CL کمتر باشد، بهره‌وری سخت افزاری رم بالاتر است. با این حال، قیمت رم‌های با تایمینگ کم، تقریباً بالاست و احتمال دارد برای همه‌ی کاربران مناسب نباشد. 

هیت سینک رم

رم‌ها برای عملکرد بهتر نیاز به هیت سینک دارند تا از داغ شدن آن‌ها در زمان استفاده‌های سنگین جلوگیری شود. اکثر مدل‌های کورسیر دارای هیت سینک هستند و کارایی و عملکرد بهتری را ارائه می‌دهند.

قابلیت اورکلاکینگ

اورکلاکینگ به معنی افزایش سرعت رم از میزان استاندارد آن است که سبب افزایش عملکرد سیستم می‌شود. کورسیر مدل‌های مختلفی از رم‌های مناسب برای اورکلاکینگ را عرضه کرده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به Dominator Platinum و Vengeance RGB Pro اشاره کرد.

قابلیت XMP

بسیاری از رم‌های کورسیر از قابلیت XMP پشتیبانی می‌کنند. XMP نوعی فناوری خاص است که به مادربرد اجازه می‌دهد تا فرکانس رم را به صورت خودکار و بر اساس شرایط کاری افزایش دهد، که در نتیجه موجب افزایش چشمگیر بهره‌وری می‌شود.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  راهنمای ارتقا رم کامپیوتر شخصی 2024

معرفی و خرید رم کورسیر

برند کورسیر به عنوان یکی از پیشتازان در زمینه تولید رم‌های باکیفیت، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای و گیمرها است. با توجه به تنوع بالای محصولات این برند، انتخاب رم مناسب ممکن است کمی چالش‌برانگیز باشد. در ادامه، به معرفی رم‌های کورسیر خواهیم پرداخت تا بتوانید بهترین انتخاب را برای سیستم خود داشته باشید.

رم دسکتاپ 16 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB RS DDR4 3200MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair مدل VENGEANCE RGB RS DDR4 دارای ظرفیت 16 گیگابایت و فرکانس کاری 3200 مگاهرتز است که از نوع DDR4 می‌باشد. این رم دارای نوع ماژول DIMM با 288 پین، تایمینگ 16 و ولتاژ 1.35 ولت طراحی شده است. همچنین دارای هیت سینک آلومینیوم آنادایز شده و نورپردازی LED RGB می‌باشد. از جمله قابلیت‌های آن پشتیبانی از XMP 2.0 است، که عملکرد بالا و پایداری را به کاربران ارائه می‌دهد. برای خرید رم کورسیر ddr4 مدل VENGEANCE RGB RS 3200MHz به لینک زیر مراجعه کنید. 

رم دسکتاپ 16 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB PRO DDR4 3200MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair مدل VENGEANCE RGB PRO DDR4 دارای ظرفیت کلی 16 گیگابایت (دو ماژول 8 گیگابایتی) با فرکانس کاری 3200 مگاهرتز است. این محصول دو عدد ماژول DIMM با تعداد پین‌های 288، CL16 و زمانبندی 16-18-18-36 را داراست. ولتاژ کاری آن 1.35 ولت بوده و دارای هیت سینک آلومینیومی آنادایز شده و نورپردازی LED RGB است. همچنین دارای قابلیت XMP برای بهره‌وری بهترمی‌باشد. برای خرید رم corsair vengeance rgb pro 16gb می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید. 

رم دسکتاپ 32 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE LPX DDR4 3600MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair مدل VENGEANCE LPX DDR4 با ظرفیت کلی 32 گیگابایت (دو ماژول 16 گیگابایتی)، فرکانس کاری 3600 مگاهرتز و نوع حافظه DDR4 به بازار عرضه شده است. این رم با معماری دو کاناله، دو ماژول DIMM، تعداد 288 پین‌، CAS Latency 18 و زمان‌بندی 18-22-22-42 را ارائه می‌دهد. ولتاژ کاری آن 1.35 ولت است و دارای هیت سینک نیز می‌باشد. خرید رم کورسیر با پشتیبانی از XMP 2.0 و سازگاری با انواع مادربرد های Intel و AMD، جهت بهره‌وری بالا و عملکرد پایدار پیشنهاد می‌شود.

رم دسکتاپ 32 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB DDR5 5200MHz

خرید-رم-کورسیر

کورسیر VENGEANCE RGB با نوع حافظه DDR5 و ظرفیت کلی 32 گیگابایت (16 گیگابایت در هر ماژول) وارد بازار شده است. این رم با فرکانس کاری 5200 مگاهرتز و نوع ماژول DIMM، دارای CAS Latency 40 و زمانبندی 40-40-40-77 است. این ماژول دارای 288 پین و ولتاژ 1.25 ولت است و از هیت سینک آلومینیومی و نورپردازی LED ARGB بهره می‌برد. همچنین دارای قابلیت XMP 3.0 برای اورکلاکینگ است و با مادربردهای سری Intel 600 سازگاری دارد. برای دریافت قیمت و خرید رم ddr5 مدل VENGEANCE RGB DDR5 5200MHz می‌توانید به لینک زیر مراجعه نمایید. 

رم دسکتاپ 64 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB PRO DDR4 3200MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair مدل VENGEANCE RGB PRO DDR4 3200MHz با ظرفیت کلی 64 گیگابایت (32 گیگابایت در هر ماژول) و فرکانس کاری 3200 مگاهرتز عرضه شده است. این ماژول‌ها از نوع DIMM با 288 پین بوده و دارای CAS Latency 16 و ولتاژ 1.35 ولت هستند. هیت‌سینک آلومینیومی موجود در این رم‌ها می‌تواند کار خنک کردن آن‌ها را انجام دهد. خرید رم کورسیر با نورپردازی LED RGB که توسط سیستم نورپردازی Dynamic Multi-Zone کنترل می‌شود؛ می‌تواند سیستمی با ظاهر جذاب در اختیار شما قرار دهد. این حافظه از فناوری XMP 2.0 پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، از برنامه اختصاصی CORSAIR iCUE برای مدیریت نورپردازی آن می‌توان استفاده نمود. برای خرید رم corsair vengeance rgb pro به لینک زیر مراجعه کنید.

رم دسکتاپ 32 گیگابایت Corsair مدل DOMINATOR PLATINUM RGB DDR5 6200MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair DOMINATOR PLATINUM RGB با نوع حافظه DDR5 و ظرفیت کلی 32 گیگابایت (16 گیگابایت برای هر ماژول) تولید و عرضه شده است. فرکانس کاری آن 6200 مگاهرتز است و دارای ماژول از نوع DIMM با تعداد 288 پین می‌باشد. CAS Latency آن 36 است و زمانبندی این رم 36-39-39-76 است. ولتاژ کاری آن 1.30 ولت بوده و دارای هیت سینک آلومینیومی و نورپردازی LED RGB می‌باشد. این ماژول از قابلیت XMP 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. این رم با استفاده از نرم‌افزار اختصاصی iCUE امکان شخصی‌سازی و همگام‌سازی با دیگر محصولات شرکت کورسیر را به شما می‌دهد. برای دریافت قیمت و خرید رم کورسیر مدل DOMINATOR PLATINUM RGB DDR5 6200MHz به لینک زیر مراجعه کنید. 

رم دسکتاپ 32 گیگابایت Corsair مدل DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 6000MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ Corsair مدل DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 6000MHz دارای ظرفیت کل 32 گیگابایت (هر ماژول 16 گیگابایت) و فرکانس کاری 6000 مگاهرتز است. این ماژول‌ها از نوع DIMM با تعداد 288 پین و CL30 هستند. ولتاژ کاری آن‌ها 1.40 ولت بوده و دارای سیستم خنک کننده آلومینیومی و نورپردازی LED RGB می‌باشند. این حافظه از قابلیت XMP 3.0 نیز پشتیبانی می‌کند. خرید رم کورسیر مدل DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 6000MHz برای استفاده در سیستم‌های بالارده مناسب است.

رم دسکتاپ 64 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB DDR5 6400MHz

خرید-رم-کورسیر

رم دسکتاپ کورسیر با مدل VENGEANCE RGB، نوع حافظه DDR5 را با ظرفیت کل 64 گیگابایت و هر ماژول 32 گیگابایت ارائه می‌دهد. این ماژول‌ها از نوع DIMM هستند و دارای فرکانس کاری 6400 مگاهرتز با CL32 می‌باشند. زمانبندی این رم به صورت 32-40-40-84 و ولتاژ مورد نیاز آن‌ها 1.40 ولت است. این حافظه‌ها دارای هیت سینک آلومینیومی و نورپردازی RGB می‌باشند. همچنین قابلیت XMP 3.0 و پشتیبانی از اپلیکیشن Corsair iCUE را نیز دارند. خرید رم کورسیر مدل 64 گیگابایت VENGEANCE RGB DDR5 6400MHz برای گیمرها پیشنهاد می‌شود. 

رم دسکتاپ 64 گیگابایت Corsair مدل DOMINATOR PLATINUM RGB DDR5 6800MHz

خرید-رم-کورسیر

کورسیر با مدل DOMINATOR PLATINUM RGB از نوع حافظه‌های DDR5 با فرکانس کاری 6800 مگاهرتز، هر یک از دو ماژول 32 گیگابایتی خود، عملکرد برجسته‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. این حافظه‌ها از نوع DIMM با 288 پین بوده و با CL40 و ولتاژ 1.40 ولت عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند. با هیت سینک و نورپردازی LED RGB، رم کورسیر DOMINATOR PLATINUM RGB قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از Overclocking PMIC و سازگاری با مادربردهای Intel سری 700 را داراست.

رم دسکتاپ 96 گیگابایت Corsair مدل VENGEANCE RGB DDR5 6600MHz

رم دسکتاپ Corsair مدل VENGEANCE RGB DDR5 6600MHz، یک ماژول حافظه DDR5 با ظرفیت کل 96 گیگابایت (هر ماژول 48 گیگابایت) می‌باشد. این ماژول DIMM دارای فرکانس کاری 6600 مگاهرتز و CAS Latency 32 است. زمانبندی آن 32-39-39-76 است و با ولتاژ 1.40 ولت کار می‌کند. هیت سینک آلومینیومی با نورپردازی RGB دارد و از قابلیت XMP 3.0 پشتیبانی می‌نماید. این ماژول از Overclocking PMIC نیز پشتیبانی می‌کند و با مادربردهای Intel سری 700 سازگار است.

توجه داشته باشید که قیمت گران‌تر رم‌های کورسیر به دلیل کیفیت بسیار بالای آن‌هاست. شهر تکنولوژی فافا ارائه‌دهنده انواع سخت‌افزار سیستم‌های کامپیوتری با گارانتی معتبر است. برای خرید رم کورسیر می‌توانید به صفحه فروشگاه شهر تکنولوژی فافا مراجعه نمایید. 

سوالات متداول

کیفیت ساخت بالا، قابلیت اورکلاکینگ و امکان افزایش فرکانس رم بدون آسیب رساندن به آن، پشتیبانی از XMP یا به عبارت دیگر تنظیمات خودکار برای داشتن بهترین عملکرد، طراحی زیبا و نورپردازی RGB.

بله، رم‌های کورسیر با اکثر مادربردهای موجود در بازار سازگار هستند. با این حال، قبل از خرید بهتر است مشخصات مادربرد خود را بررسی کنید تا از سازگاری آن مطمئن شوید.

نورپردازی RGB در رم‌های کورسیر علاوه بر زیبایی ظاهری، امکان سفارشی‌سازی سیستم را برای کاربران فراهم می‌کند و تجربه‌ی گیمینگ را بهبود می‌بخشد.

بله، برای دستیابی به بهترین عملکرد، می‌توانید پروفایل XMP را از بایوس مادربرد فعال کنید. این پروفایل به صورت خودکار تنظیمات بهینه را برای رم اعمال می‌کند.

برای اورکلاک کردن رم کورسیر، می‌توانید از نرم‌افزارهای مخصوص مانند Corsair iCUE استفاده کنید یا از تنظیمات بایوس مادربرد بهره ببرید. اما حتماً از سیستم خنک‌کننده مناسب استفاده کنید تا از داغ شدن بیش از حد جلوگیری شود.

بله، رم‌های کورسیر دارای گارانتی معتبر و شرکتی هستند.

انتخاب فرکانس مناسب به نوع کاربرد شما و پشتیبانی مادربرد بستگی دارد. برای بازی و کاربردهای سنگین، رم‌های با فرکانس بالاتر (مانند 3200MHz و بیشتر) توصیه می‌شوند.

بله، در صورت نیاز به ظرفیت بیشتر، می‌توانید رم‌های جدید را به سیستم خود اضافه کنید. فقط دقت کنید که رم‌های جدید با رم‌های قبلی و مادربرد سازگار باشند.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
بهترین فیلم برای آخر هفته

بهترین فیلم برای آخر هفته (مهر ۱۴۰۳)

5 ساعت پیش
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

10 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

2 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

2 سال پیش