هشتگ های داغ :‌
خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا
0

راهنمای خرید سیستم گیمینگ رده بالا 2024

با پیشرفت فناوری و توسعه بازی‌های کامپیوتری، کاربران از سیستم‌های گیمینگ بالارده برای تجربه بهتر و روان‌تر استفاده می‌کنند. اما خرید سیستم گیمینگ رده بالا می‌تواند چالش‌هایی داشته باشد و نیازمند بررسی دقیق، از جنبه‌های مختلف باشد. در این مقاله به مواردی که باید در نظر گرفته شوند تا بهترین سیستم گیمینگ را تهیه کنید؛ می‌پردازیم. خرید سیستم گیمینگ بالارده می‌تواند شما را تا چندین سال از ارتقاء یا خرید سیستم جدید بی‌نیاز کند. شهر تکنولوژی فافا یکی از بهترین فروشگاه‌ها برای خرید کالاها و سیستم‌های گیمینگ است. تمامی این محصولات با گارانتی‌های معتبر در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند. 

فهرست مطالب

موارد و قطعاتی که در خرید سیستم گیمینگ رده بالا باید به آن‌ها توجه کرد

در زمان خرید سیستم گیمینگ رده بالا باید به مواردی در مورد هر قطعه توجه نمایید. در این مقاله از شهر تکنولوژی فافا قصد داریم تمامی این موارد را بررسی کنیم تا فرآیند تحقیق شما برای خرید تکمیل شود. ما در شهر تکنولوژی فافا تمامی کالاهای گیمینگ و های اند را با بهترین قیمت و گارانتی معتبر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهیم. همچنین می‌توانید برای خرید بهترین pc گیمینگ با کارشناسان ما جهت دریافت مشاوره تخصصی به صورت آنلاین و تلفنی در ارتباط باشید.

مادربرد

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

مادربرد (Motherboard) یکی دیگر از قطعاتی است که هنگام خرید سیستم گیمینگ رده بالا باید به آن توجه ویژه‌ای نمود. چرا که این قطعه الکتریکی، وظیفه اتصال سایر قطعات به یکدیگر و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز آن‌ها را به عهده دارد. امکانات مادربرد تاثیر چشمگیری روی عملکرد کلی سیستم و قابلیت ارتقا آن در آینده دارد.  برای مثال، تعداداسلات‌های PCI، کارت گرافیک، رم و … موجود در مادربرد، توان مدار تغذیه جهت اورکلاک کردن CPU و دیگر قطعات، پل‌های مادربرد، قطعات الکترونیکی با کیفیت و مقاوم در برابر گرما، چیپست‌های کنترل‌کننده برای افزایش تعداد سنسورها و … می‌توانند بر عملکرد بهترین سیستم گیمینگ تاثیر گذاشته و آن را بهبود بخشد. بنابراین، انتخاب یک مادربرد با امکانات مناسب برای ارتقا سیستم گیمینگ، تصمیمی هوشمندانه است.

پردازنده مرکزی (CPU)

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

پردازنده قلب اصلی سیستم گیمینگ بالا رده تا پایین رده است. تصور بسیاری از افراد، برای خرید سیستم گیمینگ رده بالا این است که سی پی یو نقشی در اجرای بازی‌ها ندارد و قطعاتی مانند کارت گرافیک و رم از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این تصور اشتباه است. به عبارت دیگر، بسیاری از بازی‌ها برای اجرای راحت‌تر و سریع‌تر به CPU قدرتمند نیاز دارند. در ابتدا باید تصمیم بگیرید که پردازنده‌های اینتل را ترجیح می‌دهید یا AMD. هر دوی این برندها پردازنده‌هایی با عملکردهای متفاوت و قیمت‌های متنوع تولید کرده‌اند. اگر قصد دارید پردازنده قوی داشته باشید باید به تعداد هسته‌ها (Cores) و تردها (Threads) توجه کنید. 

رم (RAM)

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

قطعه دیگری که در این راهنمای خرید سیستم گیمینگ رده بالا به آن می‌پردازیم، RAM یا همان حافظه موقت است. رم یک حافظه موقت برای ذخیره‌سازی اطلاعات است که می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را با سرعت بالا انتقال دهد. رم، تاثیر مهمی بر سرعت عملکرد سیستم دارد. به این معنا که هرچه سرعت رم بالاتر باشد؛ پردازش داده‌ها نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد. از این رو، برای داشتن یک سیستم گیمینگ بالا رده، وجود یک رم خوب با حجم مناسب ضروری است. خوشبختانه این روزها تقریبا همه سیستم‌ها حداقل 16 گیگابایت رم دارند. با این حال برای داشتن یک سیستم گیمینگ رده بالا قدرتمندتر؛ می‌توانید به سراغ رم‌هایی با حجم 32 یا حتی 48 گیگابایت بروید. 

 پاور (PSU)

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

ممکن است عجیب به نظر برسد اما انتخاب پاور (منبع تغذیه) مناسب برای خرید پی سی گیمینگ بسیار اهمیت دارد. زیرا پاور، تامین‌کننده اصلی انرژی مورد نیاز سخت‌افزارهای داخل سیستم از جمله رم، CPU و … است. نصب منبع تغذیه با توان پایین‌تر از انرژی مصرفی قطعات، روی عملکرد آن‌ها تاثیر دارد و موجب کاهش عمر مفید این قطعات می‌شود. به همین جهت، انتخاب پاور مناسب یکی از الزامات داشتن سیستم گیمینگ بالا رده به شمار می‌آید. میزان خروجی ولتاژ پاور، یکی از نکاتی است که باید به آن توجه داشت. معمولا پاورهایی با توان 750 وات یا بالاتر برای سیستم‌های گیمینگ مناسب هستند. نکته دیگر توجه به گواهی استاندارد منبع تغذیه است که به صورت گواهی استاندارد 80Plus Bronze، 80Plus Gold و 80Plus Platinum موجود می‌باشد. به طور معمول، از گواهی استاندارد 80Plus Platinum برای سیستم‌های گیمینگ بالارده استفاده می‌شود.

کارت گرافیک (GPU)

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

کارت گرافیک یکی از اصلی‌ترین قطعات سیستم گیمینگ بالا رده است. انتخاب یک کارت گرافیک که عملکرد خوبی را ارائه دهد همیشه دشوار بوده است. یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های موجود در بازار از برند Nvidia مدل GeForceRTX 4000 است. این سری بعد از GeForceRTX 3000 و GTX 1000 از بهترین کارت گرافیک‌هایی است که به بازار عرضه شده‌اند. برای خرید سیستم گیمینگ رده بالا باید مشخصاتی مانند فرکانس هسته، سرعت، VRAM کارت گرافیک را بررسی کنید. 

کیس

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

انتخاب کیس با طراحی مناسب و همچنین سازگار بودن آن با قطعات اهمیت زیادی دارد. برندهای مختلف کیس‌هایی با کیفیت‌های متفاوت به بازار عرضه کرده‌اند. ظاهر کیس و داشتن نورهای RGB برای بسیاری از کاربران اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در زمان خرید سیستم گیمینگ رده بالا به مدل و شکل ظاهری کیس دقت لازم را داشته باشید. 

درایو SSD

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

پیش‌تر انتخاب هارد برای ذخیره‌سازی اطلاعات کار دشواری نبود. اما امروزه با تنوع در برند و میزان حافظه، انتخاب برای کاربران نیز سخت شده است. بیشترین حافظه SSD اینترنال تا ۲ ترابایت ظرفیت دارد. درست است که قیمت تمام شده کیس با استفاده از SSD بالاتر می‌رود. اما سرعتی که در عملکرد و پردازش تجربه می‌کنید، ارزشش را دارد. 

سیستم خنک‌کننده

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

در زمان خرید سیستم گیمینگ رده بالا باید به خنک‌کننده و کولینگ آن دقت کنید. در صورتی که سیستم کولینگ در پی سی عملکرد خوبی نداشته باشد، دمای قطعات بالا رفته و در طولانی مدت به آن‌ها آسیب وارد می‌شود. سیستم‌های خنک‌کننده جدید در انواع مختلف بادی و مایع به بازار عرضه شده‌اند. خنک‌کننده‌های مایع قدرت بیشتری برای پایین آوردن دمای پردازنده، کارت گرافیک و دیگر قطعات دارند. در این سیستم‌ها، رادیاتوری با مایع خنک‌کننده یخچال وجود دارد که به کاهش دمای کیس کمک می‌کند. سیستم کولینگ از برندهای Cooler Master و Deepcool در دسته بهترین‌ها قرار می‌گیرند. قیمت این خنک‌کننده‌ها بسته به نوع و عملکردشان متفاوت خواهد بود.   

معرفی دو مدل برتر کیس گیمینگ رده بالا 

در این بخش قصد داریم دو سیستم گیمینگ بالا رده پرفروش در شهر تکنولوژی فافا را به شما معرفی کنیم.

کیس اسمبل شده گیمینگ MSI مدل MEG Aegis Ti5 12th 

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

کیس اسمبل شده گیمینگ ام اس آی مدل MEG Aegis Ti5 12th سیستمی قدرتمند با طراحی خاص است. پردازنده قدرتمند 16 هسته‌ای نسل 12 اینتل مدل Core i9 12900K دارای 8 هسته Efficient با فرکانس توربو 3.9 گیگاهرتز و 8 هسته Performance با فرکانس بوست 5.1 گیگاهرتز می‌باشد. رم 128 گیگابایتی DDR5 این سیستم گیمینگ رده بالا، به صورت 4 رم 32 گیگابایتی با فرکانس کاری 4800 مگاهرتز است که اطلاعات را با سرعت بسیار بالایی پردازش می‌کند. کارت گرافیک GeForce RTX 3090 TI VENTUS 3X OC دارای 24 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 است که بسیار پرقدرت عمل می‌کند. همچنین استفاده از درایو اس اس دی 2 ترابایتی از نوع PCIe NVMe سرعت سیستم را بالاتر برده و برای افزایش فضای ذخیره‌سازی هارد دیسک 3 ترابایتی نیز تعبیه شده است.

کیس اسمبل شده گیمینگ MSI مدل MEG Aegis Ti5 12th، در پنل پشتی دارای سه پورت USB 3.2 نسل دوم، یک پورت USB 3.2 Gen 2×2 Type C، دو پورت USB 2.0، پورت مشترک موس و کیبورد PS/2، پورت HDMI، پورت شبکه RJ45، پورت خروجی S/PDIF و پنج پورت صدا می‌باشد. پنل جلویی این سیستم، دارای یک پورت USB 3.2 نسل دوم Type C، دو پورت USB 3.2 نسل اول، پورت هدفون و پورت میکروفون است. بلوتوث این سیستم گیمینگ ورژن 5.3 و وای‌فای آن 6E است که در ارتباط بی‌سیم، پایدار بوده و کمترین لگ و خطا را دارد. این محصول با گارانتی معتبر ماتریس در اختیار مشتریان شهر تکنولوژی فافا قرار می‌گیرد.

کیس اسمبل شده گیمینگ MSI مدل MEG Trident X 12VTE

خرید-سیستم-گیمینگ-رده-بالا

کیس اسمبل شده گیمینگ ام اس آی مدل MEG Trident X 12VTE دارای کیس مدرن و مینیمال است. پردازنده قدرتمند 12هسته‌ای اینتل مدل Core i7 12700K دارای 20 ترد (Thread) است. رم 32 گیگابایتی DDR5 این سیستم گیمینگ بالارده، دارای فرکانس کاری 4.80 گیگاهرتز است که پردازش اطلاعات را با سرعت نسبتا بالایی انجام می‌دهد. کارت گرافیک RTX 3070 Ti VENTUS 3X دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR6 است که بسیار پرقدرت عمل می‌کند. همچنین استفاده از درایو اس اس دی 1 ترابایتی از نوع PCIe NVMe عملکرد این کسی اسمبل شده را بهبود بخشیده و برای بیشتر شدن فضای ذخیره‌سازی یک هارد دیسک 1 ترابایتی نیز تعبیه شده است.

کیس اسمبل شده گیمینگ MSI مدل MEG Trident X 12VTE، دارای دو پورت USB 3.2 نسل دوم، چهار پورت USB 3.2 Gen 1، پورت HDMI، پورت شبکه RJ45، پورت Display و سه پورت صدا می‌باشد. پنل جلویی این سیستم، دارای یک پورت USB 3.2 نسل اول Type C، یک پورت USB 3.2 نسل اول، یک پورت USB 2.0 و پورت هدفون و میکروفون است. این محصول با گارانتی معتبر شرکت ماتریس در شهر تکنولوژی فافا به فروش می‌رسد. 

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش