هشتگ های داغ :‌
راهنمای خرید بهترین مانیتور اداری
0

چگونه بهترین مانیتور اداری را انتخاب کنیم؟

بدون شک هرگاه صحبت از خرید مانیتور اداری می‌شود، فکر همه به سمت ارزان‌ترین مانیتور موجود و در دسترس می‌رود. البته دلیل این موضوع این است که شرکت‌های دولتی یا خصوصی به قابلیت‌های خاص یا مانیتورهای حرفه‌ای احتیاجی ندارند و یک مانیتور ساده نیز جوابگوی کارهای این دسته کاربران خواهد بود. مانیتورهای ساده نیز قیمت آنچنان بالایی ندارند و به همین دلیل، معمولاً به مانیتورهای ارزان قیمت، مانیتورهای اداری نیز گفته می‌شود.

اما این موضوع دلیل خوبی محسوب نمی‌شود که هر مانیتور ارزان، یک مانیتور اداری باشد. اینجاست که سوال “چگونه بهترین مانیتور اداری را انتخاب کنیم؟” بوجود می‌آید. موضوع‌هایی که قرار است در این مقاله به آن‌ها بپردازیم شامل مشخصه‌های مهم بهترین مانیتور اداری هستند تا هنگام خرید مانیتور اداری، بهترین مدل را متناسب با نیازهای خود انتخاب نمایید.

بهترین مانیتور اداری

مشخصه‌های مهم بهترین مانیتور اداری

اگر به مشخصات یک مانیتور توجه کنید با صفحه‌ای بلند بالا از مشخصه‌های مختلف رو به رو خواهید شد که هرکدام اهمیت خاصی دارد. اما اینجا درباره بهترین مانیتور اداری صحبت می‌کنیم؛ پس کافیست به برخی مشخصه‌های مهم توجه کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

مشخصه‌هایی همچون نرخ تازه سازی، زمان پاسخگویی و فناوری‌های VRR شاید اهمیت بیشتری در بهترین مانیتور گیمینگ داشته باشند، اما ویژگی‌هایی همچون اندازه مانیتور، پورت‌ها، ارگونومیک بودن و فناوری‌های محافظت از چشم در بهترین مانیتورهای اداری مهم‌تر هستند. در ادامه به دلیل اهمیت هرکدام از این معیارها می‌پردازیم.

بهترین مانیتور اداری چه اندازه‌ای دارد؟

بهترین مانیتور اداری چه اندازه‌ای دارد؟

اندازه مانیتور اداری اولین مشخصه‌ای است که هنگام خرید بهترین مانیتور اداری باید مورد توجه شما قرار بگیرد. از آنجایی که اکثر شرکت‌های اداری فضا و میز کوچکی را در اختیار کارمندان قرار می‌دهند، بهتر است اندازه مانیتور را کوچک در نظر بگیرید؛ اما به این نکته نیز توجه کنید که هرچه اندازه مانیتور کوچک‌تر باشد، دیدن متن‌ها و خواندن آن‌ها سخت‌تر می‌شود و فشار بیشتری به چشم‌ها می‌آید. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که هرچقدر اندازه مانیتور بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

اما بهترین مانیتور اداری چه اندازه‌ای دارد؟ اندازه‌هایی که معمولاً برای مانیتورهای اداری پیشنهاد می‌شوند، بین 19 الی 24 اینچ هستند. اگر میز کوچکی دارید، مانیتورهای 19 و 20 اینچی انتخاب بسیار مناسبی هستند، ولی اگر فضای باز و آزادی در اختیار دارید، مانیتورهای اداری 24 اینچی گزینه بهتری هستند؛ زیرا فضای نمایشی بیشتری دارند و فشار کمتری به چشم شما می‌آید.

رزولوشن مناسب بهترین مانیتور اداری

رزولوشن مناسب بهترین مانیتور اداری

مشخصه بعدی در راهنمای خرید مانیتور اداری، رزولوشن مانیتور است. رزولوشن مانیتور نمایانگر تعداد پیکسل‌هایی است که یک مانیتور می‌تواند نمایش دهد. هرچقدر که رزولوشن مانیتور بیشتر باشد، کیفیت تصویر نیز بهتر خواهد بود. به طور کلی مانیتورهایی با رزولوشن بالا برای کاربری‌هایی همچون طراحی و گیمینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند.

متداول‌ترین رزولوشنی که در میان انواع کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرد، رزولوشن 1080p یا همان وضوح Full HD است که کیفیت بسیار خوبی دارد. رزولوشن مناسب بهترین مانیتور اداری نیز 1080p است. مانیتورهای 1080p کیفیت تصویر مناسبی دارند و قیمت آن‌ها به صرفه است؛ به همین دلیل پیشنهاد نمی‌کنیم رزولوشنی پایین‌تر از آن مثل 720p انتخاب کنید. اگر کارهای گرافیکی انجام می‌دهید، بهتر است سراغ مانیتورهایی با رزولوشن بالاتر بروید.

بهترین پنل برای مانیتورهای اداری

بهترین پنل برای مانیتورهای اداری

نوع پنل صفحه نمایش مشخصه مهم بعدی هنگام خرید مانیتور اداری است. نوع پنل صفحه نمایش رابطه مستقیمی با کیفیت تصویر مانیتور دارد و در صورت انتخاب پنل اشتباه، ممکن است هنگام استفاده از مانیتور ادیت شوید. به طور کلی فناوری‌های صفحه نمایشی که در بهترین مانیتور اداری استفاده می‌شود، LCD یا LED هستند. پنل صفحه نمایش‌هایی که بر پایه LCD تولید می‌شوند نیز TN، VA و IPS هستند که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

بیشتر مانیتورهای اداری دارای پنل TN هستند؛ زیرا پنل‌های TN ارزان‌ترین پنل‌های موجود هستند و همین موضوع باعص می‌شود قیمت کلی مانیتور کمتر باشد. همچنین، پنل‌های TN حداکثر روشنایی پایینی دارند و کیفیت تصویر خوبی ندارند. از طرفی زاویه دید پایین آن‌ها دیدن تصاویر در زاویه‌های مختلف را دشوار می‌کند. پنل‌های IPS تمامی این محدودیت‌ها را برطرف می‌کنند اما به مراتب قیمت بالاتری دارند. البته این روزها می‌توانید مانیتورهای اداری با پنل IPS را در بازار پیدا کنید که قیمت مناسبی دارند.

زمان پاسخگویی و نرخ تازه سازی در مانیتور اداری

زمان پاسخگویی و نرخ تازه سازی در مانیتور اداری

زمان پاسخگویی و نرخ تازه سازی از آن دسته مشخصه‌هایی به شمار می‌روند که اهمیت کمتری در راهنمای خرید مانیتور اداری دارند. به مدت زمانی که طول می‌کشد یک پیکسل رنگ خود را تغییر دهد، زمان پاسخگویی می‌گویند. برای اینکه یک مانیتور اداری خوب تصاویر متحرک را به خوبی نمایش دهد، باید زمان پاسخگویی کمتر از 10 میلی‌ثانیه داشته باشد. زمان پاسخگویی بهترین مانیتورهای اداری بین 5 تا 10 میلی‌ثانیه است و زمان‌های کمتر از این محدوده همچون 1 میلی‌ثانیه برای مانیتورهای گیمینگ مناسب هستند؛ پس هنگام خرید مانیتور اداری نیازی نیست به دنبال زمان پاسخگویی بسیار پایین باشید، زیرا به آن احتیاجی ندارید.

نرخ تازه سازی تصویر یا رفرش ریت مانیتور نشان دهنده تعداد فریم‌ها یا تصاویری است که مانیتور در یک ثانیه به شما نمایش می‌دهد. هرچقدر نرخ تازه سازی تصویر مانیتور بالاتر باشد، به این معنی است که تصاویر متحرک را نرم‌تر و روان‌تر خواهید دید. معمولاً حداکثر نرخ تازه سازی تصویر در مانیتورهای اداری 60 هرتز است. اگر می‌خواهید تجربه روان‌تری داشته باشید، می‌توانید مانیتوری با رفرش بالاتر تهیه کنید؛ اما باید به این نکته توجه کنید که با بیشتر شدن نرخ تازه سازی، قیمت مانیتور نیز افزایش می‌یابد.

اهمیت پورت‌های بهترین مانیتور اداری

اهمیت پورت‌های بهترین مانیتور اداری

هنگام خرید مانیتور اداری بهتر است به تعداد و نوع پورت‌های آن توجه نمایید. ممکن است بهترین مانیتور اداری موجود در بازار را تهیه کنید ولی هنگام متصل کردن آن به سیستم با این مشکل رو به رو شوید که مانیتور شما از پورت‌هایی روی مادربرد یا کارت گرافیک هستند پشتیبانی نمی‌کند. مانیتورهای قدیمی‌تر دارای پورت‌هایی VGA یا DVI بودند اما مانیتورهای جدید کمی پیدا می‌شوند که از این پورت‌ها پشتیبانی کنند. پورت‌های تصویری که مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل HDMI و DisplayPort هستند؛ به همین دلیل اگر سیستمی قدیمی دارید باید به این موضوع توجه کنید که مانیتور اداری جدید شما از آن پورت‌ها پشتیبانی کند.

علاوه بر پورت‌های تصویر، برخی از مانیتورهای اداری به پورت‌های USB و حتی جک هدفون نیز مجهز می‌شوند. اگر تمام پورت‌های USB کیس اشغال هستند، با خرید مانیتور اداری با پورت USB، می‌توانید لوازم جانبی همچون موس و کیبورد را به مانیتور متصل نمایید تا تعدادی از پورت‌های کیس آزاد شوند.

ارگونومیک بودن مانیتور اداری

ارگونومیک بودن مانیتور اداری

از آنجایی که قرار است مدت زمان زیادی را در مقابل مانیتور سپری کنید، ارگونومیک بودن مانیتور اداری اهمیت نسبتاً بالایی دارد. ارگونومیک بودن مانیتور به راحت‌تر بودن شما در طولانی مدت کمک می‌کند و باعث می‌شود فشار کمتری به گردن شما وارد شود. شاید به این فکر کنید که تمامی مانیتورهای اداری شبیه به یکدیگر هستند و تفاوتی ندارند؛ اما تنظیماتی که هر مانیتور در اختیار شما قرار می‌دهد با دیگر فرق دارد.

اولین مورد قابلیت تنظیم ارتفاع مانیتور اداری است تا با استفاده از آن، مانیتور را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید. همچنین، امکان چرخش صفحه نمایش و تغییر زاویه آن می‌تواند به کاربرانی که از چند مانیتور استفاده می‌کنند کمک بسیار زیادی نماید. تنظیم شیب مانیتور اداری نیز قابلیت دیگری است که به راحت‌تر بودن کاربر هنگام استفاده از مانیتور می‌افزاید.

قابلیت‌های ویژه بهترین مانیتور اداری

قابلیت‌های ویژه بهترین مانیتور اداری

بسیاری از مانیتورهای اداری قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را کاربردی‌تر می‌کند اما ممکن است قیمت مانیتور را افزایش دهند. از مهم‌ترین این قابلیت‌ها می‌توان به فناوری‌های Flicker Free و کاهش نور آبی اشاره کرد. فناوری Flicker Free لرزیدن و سو سو زدن صفحه نمایش را از بین می‌برد تا در طولانی مدت، خستگی چشم‌ها کاهش یابد. فناوری کاهش نور آبی نیز به صورت سخت افزاری نورهای آبی مضر را کاهش می‌دهد و موجب جلوگیری از آسیب رسیدن به چشم‌های شما می‌شود. همچنین برخی مانیتورهای اداری برای راحت‌تر کردن کار شما، به اسپیکرهای داخلی مجهز می‌شوند تا نیاز شما برای تهیه اسپیکر جداگانه را رفع نمایند.

معرفی چند مدل بهترین مانیتور اداری

معرفی چند مدل بهترین مانیتور اداری

تا اینجا با مشخصات مهمی که بهترین مانیتور اداری باید از آن‌ها بهره‌مند باشد آشنا شدید. شرکت‌های زیادی هستند که مانیتور اداری طراحی و تولید می‌کنند و هر کدام از آن‌ها مدل‌های بسیار زیادی را وارد بازار نموده‌اند؛ در نتیجه، انتخاب از میان این مانیتورها ممکن است برای بسیاری از کاربران سخت و دشوار باشد. در ادامه تعدادی از بهترین مانیتورهای اداری با بودجه‌های مختلف را برای شما انتخاب کردیم تا با خیال راحت، یک مانیتور اداری انتخاب کنید.

شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  با بهترین مانیتور برای برنامه نویسی آشنا شوید (معرفی 5 مدل)

مانیتور 19 اینچ LG مدل 19M38HB

مانیتور 19 اینچ LG مدل 19M38HB

اندازه: 19 اینچ

رزولوشن: 1366×768

نوع پنل: TN

زمان پاسخگویی: 5.00  میلی‌ثانیه

نرخ تازه سازی تصویر: 60 هرتز

پورت‌ها: یک عدد VGA، یک عدد HDMI

قیمت مانیتور 19 اینچ LG مدل 19M38HB

 

مانیتور 22 اینچ Master Tech مدل VL229HS

مانیتور 22 اینچ Master Tech مدل VL229HSاندازه: 22 اینچ

رزولوشن: 1920×1080

نوع پنل: IPS

زمان پاسخگویی: 5.00  میلی‌ثانیه

نرخ تازه سازی تصویر: 75 هرتز

پورت‌ها: یک عدد VGA، یک عدد HDMI، خروجی هدفون

قیمت مانیتور 22 اینچ Master Tech مدل VL229HS

مانیتور 24 اینچ UNIVO مدل UM2421

مانیتور 24 اینچ UNIVO مدل UM2421 اندازه: 24 اینچ

رزولوشن: 1920×1080

نوع پنل: IPS

زمان پاسخگویی: 5.00  میلی‌ثانیه

نرخ تازه سازی تصویر: 75 هرتز

پورت‌ها: یک عدد VGA، یک عدد HDMI، خروجی هدفون

مانیتور 24 اینچ UNIVO مدل UM2421

 

مانیتور 23.8 اینچ LG مدل 24MP400-B

مانیتور 23.8 اینچ LG مدل 24MP400-B

اندازه: 23.8 اینچ

رزولوشن: 1920×1080

نوع پنل: IPS

زمان پاسخگویی: 5.00  میلی‌ثانیه

نرخ تازه سازی تصویر: 75 هرتز

پورت‌ها: یک عدد VGA، یک عدد HDMI

مانیتور 23.8 اینچ LG مدل 24MP400-B

 

مانیتور 23.8 اینچ ASUS مدل VA24DQ

مانیتور 23.8 اینچ ASUS مدل VA24DQ

اندازه: 23.8 اینچ

رزولوشن: 1920×1080

نوع پنل: IPS

زمان پاسخگویی: 5.00  میلی‌ثانیه

نرخ تازه سازی تصویر: 75 هرتز

پورت‌ها: یک عدد VGA، یک عدد HDMI، یک عدد DisplayPort

مانیتور 23.8 اینچ ASUS مدل VA24DQ

جمع بندی

مانیتورهای زیادی در بازار وجود دارند و به همین دلیل انتخاب بهترین مانیتور اداری می‌تواند برای برخی کاربران چالش برانگیز باشد. معمولاً مانیتورهای اداری قیمت بالایی ندارند و ساده هستند؛ پس نیازی نیست مانیتوری گران قیمت برای کاربری اداری تهیه کنید. به طور کلی می‌توانید با در نظر گرفتن برخی از مهم‌ترین مشخصه‌های مانیتور اداری، محصولی متناسب با نیازهای خود تهیه نمایید. هنگام خرید بهترین مانیتور اداری باید به اندازه آن دقت کنید. همچنین رزولوشن و پنل مانیتور اداری تاثیر زیادی در کیفیت تصویر دارند و باید مورد توجه قرار بگیرند. همچنین، باید مانیتوری تهیه کنید که از پورت‌های تصویر مادربرد یا کارت گرافیک شما پشتیبانی نماید. با در نظر گرفتن این نکات می‌توانید انتخابی مناسب داشته باشید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

امیر محمد مرید زاده

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش