هشتگ های داغ :‌
خرید-کامپیوتر-رندرینگ
0

راهنمای خرید کامپیوتر رندرینگ برای فتوشاپ | معرفی 3 مدل پرفروش

در دنیای امروزه، از نرم‌افزارهای ویرایش تصویری مثل فتوشاپ برای ایجاد و ویرایش تصاویر حرفه‌ای استفاده می‌شود. برای اینکه بهترین عملکرد را در زمان کار با فتوشاپ داشته باشید، خرید کامپیوتر رندرینگ قدرتمند، بسیار مهم است. رندرینگ یکی از مهمترین مواردی است که در کارهای حرفه‌ای در فتوشاپ استفاده می‌شود. از این رو، انتخاب و خرید یک کامپیوتر مناسب برای رندرینگ، بسیار حائز اهمیت است و تاثیر بسزایی در عملکرد شما خواهد داشت. در این مقاله، راهنمای خرید سیستم رندرینگ برای فتوشاپ را ارائه می‌دهیم تا بتوانید انتخابی هوشمندانه و اصولی داشته باشید.

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

راهنمای خرید کامپیوتر رندرینگ

برای دستیابی به نتایج بهتر و سریع‌تر در طراحی گرافیک و رندرینگ، نیاز به سخت‌افزار مناسب دارید. در ادامه، به بررسی نکات و فاکتورهای مهم در خرید سیستم برای رندرینگ می‌پردازیم تا به شما را در انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خود کمک کنیم.

مادربرد در سیستم رندرینگ

مادربرد، محل قرارگیری و ارتباط تمامی قطعات کامپیوتر است. انتخاب مادربرد مناسب برای سیستم رندرینگ بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل، در زمان خرید سیستم خوب برای رندرینگ، باید به مواردی مانند تعداد اسلات رم و حداکثر رم قابل پشتیبانی، پشتیبانی از درایوهای M.2 و تعداد آن‌ها، نوع پردازنده و نسل آن، تعداد اسلات PCIe و سایز مادربرد برای سازگاری با کیس، کارت گرافیک و خنک‌کننده پردازنده توجه کنید. 

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

پردازنده قوی در کامپیوتر رندرینگ

پردازنده‌ای با قدرت محاسباتی بالا برای اجرای نرم‌افزارهای گرافیکی پیچیده ضروری است. در صورتی که، اصلی‌ترین کار شما ویرایش عکس، طراحی گرافیک و مدل‌سازی است؛ سرعت بالای هسته‌های cpu از تعداد هسته مهم‌تر است. اما برای رندرینگ و تدوین، باید تعداد هسته را مد نظر قرار دهید.

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

کارت گرافیک حرفه‌ای در سیستم رندرینگ

کارت گرافیک با حافظه بالا و قابلیت پشتیبانی از تکنولوژی‌های جدید، برای اجرای صفحات و پروژه‌های گرافیکی پیچیده الزامی است. سیستم‌های رندرینگ که با GPU کار می‌کنند، به دلیل سرعت بالا و راحتی در استفاده، محبوب‌تر هستند. از فاکتورهای رتبه‌بندی کارت گرافیک، تعداد فریم بر ثانیه و مقدار حافظه GPU می‌باشند.

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

حافظه RAM بالا در کامپیوتر رندرینگ

حافظه RAM بیشتر برای اجرای سریع‌تر نرم‌افزارهای گرافیکی است. اما در رندرینگ و طراحی، سرعت رم اهمیتی ندارد. داشتن 16 گیگ رم با سرعت مناسب برای ابتدای کار می‌تواند رضایت شما را به همراه داشته باشد. اما برای اینکه نیازی به ارتقاء پیدا نکنید، رم 32 گیگ بهترین گزینه است. 

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

حافظه SSD در سیستم رندرینگ

حافظه SSD سبب اجرای سریع برنامه‌ها و دسترسی سریع‌تر به فایل‌ها می‌شود. به صورت کلی، بهترین کار داشتن SSD به عنوان درایو اصلی برای نصب ویندوز، نرم‌افزارها و کش آن‌هاست. در زمان خرید کامپیوتر رندرینگ باید به تعداد PCIe Lane‌های مادربرد و پردازنده توجه کنید، تا از تعداد اس اس دی شما بیشتر نباشد. علاوه بر این، نسل PCIe نیز در سرعت اس اس دی تاثیر زیادی دارد.

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

پاور قدرتمند در کامپیوتر رندرینگ

در انتخاب پاور، باید توجه کنید که علاوه بر برند معتبر، توان کافی برای تامین نیازهای سیستم را داشته باشد. برای این منظور، باید به میزان وات مصرفی پردازنده و کارت گرافیک توجه کنید، زیرا این دو عامل اصلی برای محاسبه توان مورد نیاز هستند. همچنین، بهتر است حداقل 200 تا 300 وات اضافی نیز در نظر بگیرید. این اضافه توان، هم برای احتمال ارتقای سیستم در آینده و هم برای امکان اورکلاک یا بهره‌وری بیشتر از سیستم و مقابله با نوسانات برق مفید است.

خرید-کامپیوتر-رندرینگ
شاید به این پست هم علاقه داشته باشید:  بهترین مانیتور برای طراحی و کارهای گرافیکی | معرفی 5 مدل کاربرپسند

معرفی بهترین کامپیوتر رندرینگ برای فتوشاپ

حال که با راهنمای خرید کامپیوتر رندرینگ آشنا شدید و نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید را دریافتید، نوبت به معرفی بهترین کامپیوتر رندرینگ برای فتوشاپ رسیده است. برای دستیابی به بهترین عملکرد و کارایی در این فرآیند، نیاز به یک سیستم با ویژگی‌های خاص دارید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را در خرید سیستم رندرینگ راهنمایی کرده و مدل‌هایی را متناسب با نیازتان معرفی کنیم. 

سیستم رندرینگ مدل FRI5-Rendering

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

اگر قصد خرید کامپیوتر رندرینگ اقتصادی را دارید، بهترین گزینه سیستم رندرینگ FRI5-Rendering است. این سیستم  دارای مادربرد مبتنی بر Intel با تراشه H610 و سوکت LGA1700 است. پردازنده 12400-Intel Core i5 این کامپیوتر با 6 هسته و 12 رشته، فرکانسی بین 2.5 تا 4.4 گیگاهرتز ارائه می‌دهد. همچنین کارت گرافیک Nvidia GeForce GTX1650 با 4 گیگابایت ظرفیت، توانایی پردازش سریع و با‌کیفیت تصاویر را دارد. علاوه بر این، دارای رم 16 گیگابایت DDR4 و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 500 گیگابایت و رابط اتصال PCIe Gen3 است که اجرای پروژه‌های حجیم و پیچیده را به‌راحتی انجام می‌دهد. پاور سیستم رندرینگ مدل FRI5-Rendering دارای توان خروجی 600 وات است و خنک‌کننده CPU آن از نوع بادی و از برند Deepcool می‌باشد. 

سیستم رندرینگ مدل FRI5-RENDERING

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

اگر قیمت سیستم رندرینگ برای شما اهمیت دارد، سیستم رندرینگ FRI5-RENDERING یکی از بهترین گزینه‌هاست. این کامپیوتر دارای مادربرد مبتنی بر Intel با تراشه H610 و سوکت LGA1700 می‌باشد. پردازنده 13400-Intel Core i5 این سیستم رندرینگ با 10 هسته و 16 رشته، فرکانسی بین 2.5 تا 4.6 گیگاهرتز ارائه می‌دهد و دارای حافظه نهان 20 مگابایتی نیز هست. علاوه بر این، کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 OC با 8 گیگابایت ظرفیت، پردازش داده‌های گرافیکی را به سرعت انجام می‌دهد. همچنین دارای رم 16 گیگابایتی DDR4 و حافظه SSD با ظرفیت 500 گیگابایت و رابط اتصال PCIe Gen3 است که پروژه‌های بزرگ و پیچیده را به‌راحتی اجرا می‌کند. پاور سیستم رندرینگ مدل FRI5-RENDERING دارای توان خروجی 600 وات می‌باشد و خنک‌کننده CPU آن از نوع بادی و از برند AWEST است که نورپردازی ARGB نیز دارد. 

سیستم رندرینگ مدل FRI9-Rendering

خرید-کامپیوتر-رندرینگ

اگر در خرید کامپیوتر رندرینگ، محدودیت بودجه ندارید، پیشنهاد ما سیستم رندرینگ FRI9-Rendering می‌باشد. این محصول دارای مادربرد مبتنی بر Intel با تراشه Z790 و سوکت LGA1700 است. پردازنده Intel Core i9 مدل 13900K این سیستم رندرینگ، دارای 24 هسته و 32 رشته است که فرکانسی بین 3 تا 5.8 گیگاهرتز دارد و حافظه نهان آن 36 مگابایت می‌باشد. کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 4080 این کامپیوتر با 16 گیگابایت ظرفیت، داده‌های گرافیکی را به سرعت پردازش می‌کند. همچنین دارای رم 64 گیگابایتی DDR5 و حافظه SSD با ظرفیت 2 ترابایت و رابط اتصال PCIe Gen4 است. پاور سیستم رندرینگ مدل FRI9-Rendering دارای توان خروجی 1.2 کیلو وات می‌باشد و خنک‌کننده CPU آن از نوع آبی و از برند Deepcool است که از نورپردازی ARGB نیز بهره می‌برد. 

خرید کامپیوتر رندرینگ برای بسیاری از کاربران چالش برانگیز است. در نتیجه ارائه مشاوره خرید کامپیوتر رندرینگ اهمیت بسیار زیادی دارد. در شهر تکنولوژی فافا می‌توانید به راحتی برای خرید سیستم، مشاوره رایگان به صورت آنلاین و تلفنی دریافت کنید. برای خرید انواع سیستم خانگی، اداری، گیمینگ و رندرینگ می‌توانید به صفحه فافا پی سی مراجعه نمایید. 

سوالات متداول 

بله، برای اجرای نرم‌افزارهای رندرینگ پیچیده نیاز به کامپیوتر با سخت‌افزار قوی دارید.

بله، استفاده از کامپیوترهای قدرتمند می‌تواند زمان پردازش را به شدت کاهش دهد.

پردازنده قوی، کارت گرافیک قدرتمند، حافظه RAM بالا و دارا بودن SSD از فاکتورهای مهم هستند.

بله، زیرا برای پردازش داده‌های بزرگ و اجرای نرم‌افزارهای رندرینگ به آن نیاز است.

پردازنده‌های چند هسته‌ای برای رندرینگ کارآمد هستند، زیرا قدرت محاسباتی بیشتری دارند.

بله، حافظه SSD به دلیل سرعت بالا و زمان دسترسی کم‌تر، برای رندرینگ ضروری است.

بله، کارت گرافیک قدرتمند می‌تواند به سرعت و کیفیت رندرینگ کمک کند.

بله، برای جلوگیری از افزایش دما و کاهش عمر سخت‌افزار، استفاده از سیستم خنک‌کننده قوی مهم است.

رندرینگ سریع ممکن است کیفیت تصویر را کاهش دهد، در حالی که رندرینگ با کیفیت بالا، زمان بیشتری طول می‌کشد.

کامپیوترهای رندرینگ اغلب دارای سخت‌افزارهای قوی‌تری برای پردازش گرافیکی و رندرینگ هستند در حالی که کامپیوترهای معمولی بیشتر برای استفاده‌های روزانه و عمومی طراحی شده‌اند.

با بودجه محدود می‌توانید به دنبال کامپیوترهایی با پردازنده و کارت گرافیک متوسط و حافظه RAM کافی باشید، اما ممکن است بعد از مدتی نیاز به ارتقاء پیدا کنید.

امتیاز ما

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

حنانه برزگرحسینی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش