مانیتور گیمینگ OLED جدید ایسوس با نرخ نوسازی ۵۴۰ هرتز

برند ایسوس از برنامه‌های خود برای عرضه‌ی یک مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی با وضوح 1440p خبر داده که به پنل نسل چهارم OLED Tandem RGB ساخت ال‌جی مجهز خواهد بود. این مانیتور پیشرفته با نرخ نوسازی بی‌سابقه‌ی ۵۴۰ هرتز و روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت تمام‌صفحه، قرار است در نیمه دوم سال ۲۰۲۵ معرفی شود. طبق گمانه‌زنی‌ها، رونمایی رسمی از آن یا در نمایشگاه Gamescom 2025 یا در CES 2026 انجام خواهد شد.

بررسی مانیتور گیمینگ OLED جدید ایسوس

در رویداد کامپیوتکس ۲۰۲۵، ایسوس جدیدترین مانیتورهای خود را با پوشش ضدبازتاب TrueBlack Glossy معرفی کرد؛ از جمله مدل‌های ROG Strix OLED XG34WCDMTG و ROG Swift OLED PG32UCDMR. اما در گزارشی جدید از TFTCentral آمده که ایسوس در حال توسعه یک مانیتور انقلابی است که از پنل OLED نسل چهارم Tandem RGB استفاده می‌کند.

مانیتور گیمینگ OLED جدید ایسوس
مانیتور گیمینگ OLED جدید ایسوس

این پنل نسبت به پنل‌های WOLED نسل سوم که حداکثر روشنایی ۲۵۰ نیت داشتند، ۶۰ درصد روشن‌تر بوده و به روشنایی ۴۰۰ نیت در حالت تمام‌صفحه می‌رسد. همچنین در شرایط روشنایی پیک (APL 3%) تا ۴۰۰۰ نیت قدرت دارد که برای بازی‌های HDR یک ویژگی برجسته محسوب می‌شود.

وضوح بی‌سابقه، بدون هاله و مات شدگی

مانیتور جدید ایسوس نیز از همان پوشش TrueBlack Glossy بهره خواهد برد که با از بین بردن ماتی و هاله‌های رایج در پنل‌های QD-OLED و WOLED، به بهبود وضوح تصویر و غنای رنگ‌ها کمک شایانی می‌کند. این ویژگی به‌خصوص برای گیمرهایی که به دقت بصری بالا نیاز دارند، اهمیت زیادی دارد.

هدف‌گذاری برای گیمرهای حرفه‌ای

با نرخ نوسازی ۵۴۰ هرتز، این مانیتور فراتر از مانیتورهای فعلی مانند مدل ۶۱۰ هرتزی XG248QSG ایسوس که از پنل‌های TN بهره می‌برند، رفته و وضوح حرکتی خیره‌کننده‌ای را نوید می‌دهد. به نظر می‌رسد که این محصول به‌طور خاص برای بازیکنان ورزش‌های الکترونیکی (eSports) طراحی شده است.

انتظار می‌رود این مانیتور از فناوری‌های G-SYNC، FreeSync Premium Pro، و گواهی DisplayHDR True Black 500 پشتیبانی کند. از نظر درگاه‌های ارتباطی نیز احتمالاً دارای DisplayPort 1.4 و HDMI 2.1 خواهد بود.

آینده‌ای درخشان، اما هنوز در هاله‌ای از ابهام

در حال حاضر هنوز نام نهایی و قیمت این مانیتور اعلام نشده، اما طبق گزارش‌ها، معرفی رسمی آن در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۵ محتمل است. واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه در پلتفرم X (توییتر سابق)، حاکی از اشتیاق بالای کاربران نسبت به افزایش روشنایی پنل‌های Tandem RGB است.

gizmochina

محسن دادار

دیدگاهتان را بنویسید