هشتگ های داغ :‌

مقایسه هارددیسک های Western Digital Purple و Seagate Skyhawk

در هرلحظه از دنیای امروزی، اطلاعات بی‌شماری به سمت ما می‌آید که لزوم وجود فضایی خوب برای ذخیره‌سازی مناسب آن‌ها را افزایش داده است. این فضا را هاردها برای ما تأمین می‌کنند و باید متناسب با نیاز ما عکس‌العملی سریع داشته و کیفیت اطلاعات را برای بهره بری حداکثری از آن‌ها حفظ نمایند. برای رفع نیازها مختلف شرکت‌های بزرگ و کوچک زیادی محصولات متنوع خود را وارد بازار کرده‌اند و هرروز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. این تنوع خوبی‌ها و بدی‌های خود را دارد، در خوبی می‌توان به یافتن نزدیک‌ترین محصول متناسب به نیاز اشاره کرد و در بدی به تعداد زیاد محصولات. وجود این تنوع بررسی، مقایسه و انتخاب آن‌ها را مشکل و وقت‌گیر می‌کند و از حوصله اکثر کاربران خارج است.

 

تنوع ظرفیت یکسان

برای سهولت در این انتخاب قصد داریم در ادامه دوتا از پرفروش ترین هاردهای نظارتی بازار را مقایسه کنیم که هم قیمت و هم کیفیت مناسبی برای عموم کاربران دارند. دو هارد قوی اینترنال با ابعاد 3.5 اینچی برای سیستم های نظارتی، از دو شرکت بزرگ، قدیمی و خوش نام وسترن دیجیتال و سیگیت. در ابتدا فصل های مشترک هارد دیسک های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple را بیان خواهیم کرد و سپس به سراغ تفاوت آن دو خواهیم رفت.
هارددیسک های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple برای سیستم های نظارتیهارددیسک های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple برای سیستم های نظارتی

رابط سریع SATA 3.0

مورد بعدی که به آن خواهیم پرداخت، Interface یا رابط حافظه است که توسط آن به کامپیوتر متصل می‌شود. هارددیسک‌های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple هر دو درگاه SATA 3.0 دارند. این درگاه قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 600 مگابایت در ثانیه را دارد که نسبت به نسل قبلی خود یعنی SATA2.0 سرعت آن دو برابر شده است. برای رسیدن به این سرعت علاوه بر قابلیت حافظه، سایر سیستم نیز باید قدرت انتقال اطلاعات با این سرعت را داشته باشد.
هارددیسک های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple با رابط های یکسانهارددیسک های Seagate Skyhawk و Western Digital Purple با رابط های یکسان

سرعت دیسک 7200rpm در مقابل 5400rpm

اولین تفاوتی که در این دو حافظه به آن اشاره می‌کنیم، سرعت چرخش دیسک‌های آن است که سرعت ثبت و خوانش اطلاعات را با محدودیت روبرو می‌کند. در هارددیسک Seagate Skyhawk سرعت چرخش 7200rpm است و نسبت به هارددیسک Western Digital Purple که 5400rpm است، عملکردی سریع‌تر را در ثبت و خوانش اطلاعات به شما ارائه خواهد کرد.
برتری هارددیسک های Seagate Skyhawk در سرعت چرخش دیسکبرتری هارددیسک های Seagate Skyhawk در سرعت چرخش دیسک

کش بیشتر برای ثبت بهتر

زمانی که شما اطلاعاتی را از هارددیسک خود فراخوانی می‌کنید، دستوری از پردازنده سیستم شما به هارددیسک داده می‌شود تا اطلاعات درخواستیتان را ارسال کند. هارددیسک اطلاعات را از دیسک‌های خود می‌خواند و ضمن ارسال اطلاعات به پردازنده و اجرای دستور شما، نسخه‌ای از اطلاعات را نیز به حافظه‌ی “Cache” (نهان/کش/بافر) خود ارسال می‌کند تا اگر دوباره شما این درخواست را داشتید، سریع‌تر اطلاعات را خوانده و ارسال کند زیرا حافظه اصلی هارددیسک یک حافظه مکانیکی است و نیاز به چرخش دیسک‌ها دارد تا بتواند اطلاعات را بخواند ولی حافظه کش مکانیکی نبوده و سرعت انتقال اطلاعات با استفاده از آن بیشتر است. همچنین وقتی می‌خواهید اطلاعاتی را در هارددیسک خود ثبت کنید ابتدا اطلاعات به کش هارددیسک می‌روند که سرعت بیشتری در دریافت و ثبت اطلاعات دارد و سپس در حافظه اصلی هارددیسک شما ذخیره می‌شوند. این فرآیندها و دستورات ممکن است به صورت مستقیم توسط شما اجرا نشوند ولی برنامه‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید مانند مرورگرها، برنامه‌های طراحی مانند فتوشاپ و سایر برنامه‌هایی که در طول استفاده از کامپیوترتان با آن‌ها سر و کار دارید، این دستورات را به‌طور مکرر اجرا می‌کنند. حجم حافظه‌های کش معمولاً بین 2 تا 256 مگابایت است، هرچه ظرفیت آن بالاتر باشد، کارایی هارددیسک بالاتر می‌رود و هماهنگی آن با هارددیسک، کیفیت تصاویر ثبت شده را مورد تأثیر قرار می‌دهد. هارددیسک Seagate Skyhawk مقادیر برابر و یا بیشتری نسبت Western Digital Purple در این زمینه دارا است که دومین امتیاز در خرید را به آن اختصاص می‌دهد.
هارددیسک Western Digital Purpleهارددیسک Western Digital Purple

 

ویژگی های اختصاصی هر دو شرکت

در ویژگی‌های اختصاصی، هر دو شرکت امکانات و فناوری‌های خوبی بر روی Digital Purple و Skyhawk قرار داده‌اند. برای مثال سازگاری هر دو برای کار با سیستم‌های نظارتی (مدل‌های مشخص)، توانایی در ضبط‌های طولانی شبانه‌روزی و طولانی‌مدت، پشتیبانی تا 64 دوربین به صورت هم‌زمان و قابلیت‌هایی برای عمر طولانی‌مدت.

قابلیت‌های مشابه با نام‌های متفاوتی نیز وجود دارد که تفاوت زیادی وجود ندارد. مانند قابلیت ImagePerfect در Seagate Skyhawk و AllFrame 4K در Western Digital Purple که هر دو با هدف کاهش نویز، افزایش کیفیت و فریم‌های تصاویر ضبط‌شده هستند.

از برتری‌های دیگر سیگیت، قابلیت کار با تعداد بیشتر حافظه در یک سیستم واحد است. در یک سیستم واحد، می‌توانید حداکثر 16 هارددیسک Seagate Skyhawk استفاده کنید در حالی که برای Western Digital Purple این عدد حداکثر 8 خواهد بود.
هارددیسک Seagate Skyhawkهارددیسک Seagate Skyhawk

در کل می‌توان گفت که هارددیسک شرکت سیگیت عملکردی برتری نسبت به رقیب خود، وسترن دیجیتال دارد، اما وسترن دیجیتال نیز در زمینه‌هایی همچون مصرف انرژی و مقداری نیز کیفیت تصاویر برتری‌های خاص خود را دارد که می‌تواند نسبت به نیاز شما انتخاب شود.

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

5 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش