هشتگ های داغ :‌

آموزش: چگونه اسناد PDF را به WORD تبدیل کنیم؟

با الکترونیکی شدن بسیاری از کارها، اسناد مختلف نیز امروزه به حالت دیجیتال درآمده اند و با فرمت های مختلفی از آنها روبرو میشویم. طبیعی است که گاهی اوقات به یک سند با فرمتی خاص نیاز داشته باشیم و ممکن است برای تبدیل آنها با مشکل مواجه شویم. رایج ترین فرمت اسناد، PDF و WORD هستند و معمولا فایل های متنی با این دو فرمت بین کاربران جابجا میشوند. تبدیل اسناد Word به PDF کار ساده ایست. کافیست زمان ذخیره ی این اسناد، گزینه ی مناسب را انتخاب کنید اما بالعکس این عملیات، یعنی تبدیل اسناد PDF به Word کمی پیچیده تر است.
یک روش پایه برای این کار که ساده هم هست، کپی کردن متن داخل PDF به داخل Word است اما این روش را نمیتوان یک روش کاملا ایده آل دانست. روشی بسیار بهتر برای این کار، که حرفه ای تر است و امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار میدهد، استفاده از نرم افزار Foxit Reader یا UniPDF است که به کمک آن میتوانید یک فایل را به فرمت های مختلفی تبدیل کنید. در ادامه ی مطلب به آموزش تبدیل اسناد به کمک این دو نرم افزار خواهیم پرداخت.

نرم افزار Foxit Reader

 روش Foxit Reader

ابتدا آموزش را با توضیح نرم افزار Foxit Reader آغاز میکنیم. Foxit Reader یکی از معتبرترین نرم افزار ها برای باز کردن اسناد با فرمت های گوناگون است. این نرم افزار کاملا رایگان است بنابراین پس از دانلود و نصب آن، خیلی ساده به اجرای آن بپردازید. زمانی که به اصطلاح، نرم افزار بالا آمد، فایل PDF را که قصد تبدیل آن به دیگر فرمت ها را دارید انتخاب و بارگذاری کنید.

تبدیل به متن

1. تبدیل به متن

تبدیل اسناد PDF به Word به کمک نرم افزار Foxit Reader در دو مرحله باید انجام شود. البته نگران نباشید این دو مرحله بسیار ساده هستند. ابتدا شما باید فایل PDF مورد نظر خود را به یک فایل متن تبدیل کنید و سپس فایل متن را به فایل Word تبدیل کنید. زمانی که فایل PDF مورد را انتخاب کردید، بر روی تب File کلیک کنید و گزینه ی Save as Option را انتخاب کنید. آدرسی که قصد دارید فایل در آنجا ذخیره شود را انتخاب کنید و نامی مناسب را برای آن انتخاب کنید. از بخش Save as Type که فرمت فایل انتخاب میشود، گزینه ی TXT Files را انتخاب کنید تا فایل با پسوند txt* ذخیره شود. با اتمام این مرحله، فایل PDF شما در قالب یک فایل جدید با فرمت متن ذخیره خواهد شد.

اجرای Word

2. نرم افزار Word را اجرا کنید

زمانی که مرحله ی قبل را به اتمام رساندید، وقت آن است که نرم افزار Word (یا نرم افزار جایگزینی که آن را به Word ترجیح داده اید) را اجرا کنید. در برنامه ی Word، بر روی منوی File کلیک کنید و گزینه ی Open را انتخاب کنید. احتمالا در پنجره ای که ظاهر خواهد شد، فایلی را که تبدیل کرده اید، مشاهده خواهید کرد. در صورتی که فایل را نمیبینید، از منوی کشویی زیر اسم فایل، گزینه All Files را انتخاب کنید و سپس فایلی که را از قبل تبدیل کرده بودید را انتخاب کنید. در نگاه اول شاید ظاهر متون متفاوت به نظر برسند اما مطمئن باشید که تمام متن، وارد شده است.

مرتب کردن Word

3. سند Word را مرتب کنید

همان طور که گفته شد احتمالا بعد از ورود متون به برنامه ی Word، با کمی برهم ریختگی این کار صورت بگیرد و در این مرحله چاره ای جز مرتب کردن آنها به صورت دستی ندارید. ضمن اینکه احتمالا شاید بخواهید جزئیاتی را مانند شماره گذاری صفحات، حاشیه و غیره را نیز به سند اضافه کنید. وقتی کار مرتب کردن متون که به پایان رسید، میتوانید فایل نهایی را در فرمت های دیگر نیز ذخیره کنید. بر روی منوی File کلیک کنید، گزینه ی Save as را انتخاب کنید و یک نام برای فایل خود انتخاب کنید. در نهایت گزینه ی Save را انتخاب کنید تا فایل شما در قالب Word ذخیره شود.

نرم افزار UniPDF

 روش UniPDF

این نرم افزار بر خلاف Foxit Reader فقط یک مبدل است و به همین دلیل، کار تبدیل را سریع تر و ساده تر انجام میدهد و مانند Foxit Reader نیازی به تبدیل دو مرحله ای اسناد نیست. در صورتی که قصد تبدیل یک فایل PDF به Word را داشتید، همان روش Foxit Reader به خوبی نیاز شما را برطرف میکند اما اگر قصد دارید چندین سند PDF را به طور همزمان به فرمتی دیگر تبدیل کنید، بهتر است از نرم افزار UniPDF استفاده کنید. استفاده از این نرم افزار نیز ساده است. پس از نصب نرم افزار، میتوانید فایل های خود را به ترتیبی که در ادامه توضیح خواهیم داد تبدیل کنید.

پیکربندی نرم افزار UniPDF

1. تنظیمات پیکربندی

پیش از اینکه عملیات تبدیل فرمت را آغاز کنید، چند لحظه برای اعمال تنظیمات پیکربندی وقت بگذارید. به تب Settings مراجعه کنید از قسمت Save Path، بخشی را که میخواهید اسناد به طور پیشفرض در آنجا ذخیره شوند انتخاب کنید. همچنین در این بخش میتوانید تنظیمات مختلف دیگری را مانند فرمت تصاویر، وضوح تصاویر و غیره را نیز انتخاب کنید. زمانی که تنظیمات مورد نظر را به پایان رساندید، بر روی گزینه ی Save کلیک کنید. اکنون میتوانید عملیات تبدیل را شروع کنید.

انتخاب فایل ها UniPDF

2. فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید

دو روش برای اضافه کردن اسناد خود برای تبدیل پیش رو دارید. اولین راه استفاده از گزینه ی Add است. در روش دوم شما میتوانید به سادگی فایل ها را بکشید و داخل نرم افزار رها کنید.

مرحله ی آخر UniPDF

3. تبدیل اسناد به فرمت Word

همان طور که گفته شد، نرم افزار UniPDF قادر است فایل های شما را به فرمت های مختلف از جمله Word و تصویر تبدیل کند. در اینجا هدف ما تبدیل اسناد به فرمت Word است. بنابراین از منوی سمت راست نرم افزار، گزینه ی Word را انتخاب کنید. سپس گزینه ی Convert را که با رنگ قرمز کاملا مشخص است، انتخاب کنید . زمانی که کار تبدیل به پایان برسد، پنجره ای که شامل دو گزینه است به نمایش در می آید. گزینه ی اول باز کردن تمامی فایل های تبدیل شده است و گزینه ی دوم مسیری که فایل ها در آنجا ذخیره شده اند را به شما نشان میدهند.

 

منبع: TechRadar

امتیاز ما
برچسب‌ها:

اشتراک گذاری

دنبال کنید نوشته شده توسط:

پویان معصومی

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیشنهادات شهرفافا

  • داغ‌ترین‌ها
برای خرید کامپیوتر گیمینگ به چه مواردی باید توجه کنیم؟

برای خرید سیستم گیمینگ باید به چه مواردی توجه کنیم؟

4 ماه پیش
راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوثی

1 سال پیش
بهترین لپ تاپ های ایسوس برای کارهای گرافیکی

بهترین لپ‌تاپ‌های ایسوس برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 لپ تاپ

1 سال پیش
بهترین سی پی یو برای کارهای گرافیکی

راهنمای بهترین سی‌پی‌یو برای کارهای گرافیکی + معرفی 2 مدل

1 سال پیش